Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elvanse

Tirkku
09.04.2021 |

Kertokaapas minulle onko elvanse hankala saada kokeiluun. Minulla juuri todettu ADHD ja ensimmäisenä lääkkeenä medikinet cr 10mgx2 .

Väsyttää ja lääke vapautuu epämielyttävän epätasaisesti. Kun töistä pääsen kotiin alkaa väsyttämään ja pahaa oloa kestää klo. 18:00 asti

Otan lääkkeet 06:00 ja 11:00 ruokailun jälkeen.

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti auttaa Sinua. Kaikissa adhd-lääkkeissä on tämä ikävä lasku-vaihe loppupäivästä, jolloin voi tulla alakuloa ja ahdistusta. Näistä kärsin itsekin, mutta lääkkeen koen olevan itselleni välttämättömän, että pääsen sängystä ylös.

Ei kaikilla kaikissa. Vaikkapa itselläni Concertassa aivan uskomaton, Elvansessa ei koskaan ole ollut mitään laskuja. Toimii sen 6-8h ja sitten on taas normaali. Nousua tai laskua edes huomaa.

Vierailija
82/93 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Medikinet on huonoin noista ADD/ADHD lääkkeistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti auttaa Sinua. Kaikissa adhd-lääkkeissä on tämä ikävä lasku-vaihe loppupäivästä, jolloin voi tulla alakuloa ja ahdistusta. Näistä kärsin itsekin, mutta lääkkeen koen olevan itselleni välttämättömän, että pääsen sängystä ylös.

Ei kaikilla kaikissa. Vaikkapa itselläni Concertassa aivan uskomaton, Elvansessa ei koskaan ole ollut mitään laskuja. Toimii sen 6-8h ja sitten on taas normaali. Nousua tai laskua edes huomaa.

Mulla on sama juttu Attentinen kanssa ettei mitään laskuja tule.

Smooth operator. 

Vierailija
84/93 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen kironnut medikinetin olevan huono lääke, mut tämä johtui pelkästä väärästä annostelusta. 

Mulle määrätty medikinet cr aamulla 50mg ja tarvittaessa medikinet 10mg x2.

Aamulla kun otit sen 50mg, 3.5 - 4h kohdalla alkaa ihan jäätävä ahdistus ja paha olo. 

Aloin omatoimisesti testaamaan puolittamalla annoksen 25mg aamulla ja 25mg 4h kuluttua ja 2x10mg 4h kuluttua.

Olo pysyi rauhallisena koko päivän, iltaan asti. Mulle myönnetty myös erityskorvattavuus 331.

Kerroin lääkärille asiasta pelonsekaisin tuntein, et leimaako mut narkki väärinkäyttäjäks. Mut ei, lääkäri oli kartalla ja mulle määrättiin 2xmg ja 2x10mg päivässä.

Asiaa tutkittuani ja tietoa netistä etsien, tulin siihen päätelmään et, ei se iso kerta-annos aamulla vaan tasaisesti koko päivän. Pysyy ahdistukset poissa.

Medikinet CR ja pitkävaikutteisen concertan väitetyt 8h vaikutusajat ovat ihan höpöhöpö, ihan maks. 4h

Vierailija
85/93 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan itselleni, koska add ja typo.. "mulle määrättiin 2x30mg ja 2x10mg päivässä.

Vierailija
86/93 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan yhden tekevää onko adhd todettu lapsena vai aikuisiällä koska se on syntymästä asti jokatapauksessa, muuttaa vaan muotoaan ajan saatossa.

Lapsena voi olla fyysistä levottomuutta mutta aikuisena niinkuin minulla se levottomuus on korvien välissä.

Mulla oli conserta mutta se ei vaikuttanut millään tavalla ja nyt on Elvanse.

20mg en huomannut mitään vaan oli kokoajan todella kova ns hyper aktiivinen tila päässä.

40mg alkoi ahdistaa ihan ilman syytä ja ehkä pientä outoa tunnetta sydämmessä.

Voi olla etten edes uskalla koittaa 60mgaa.

Kokemuksilla ei sinänsä ole väliä koska eri ihmisille sopii eri lääkkeet ja niin ne myös vaikuttaa eritavalla.

Vierailija
87/93 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo amfetamiini johdannaiset lääkkeet ole millään tavalla sama kuin amfetamiini!!

Vierailija
88/93 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se vaikuttaa noin niin silloin on joko väärä annos tai todennäköisesti väärä Lääke.

Yhteyttä lääkäriin vaan niin selviää.

Ideaali tilanteessa susta tulee tehokkaampi ja kämpän siivous menee järjestelmällisesti maaliin eikä sohaamalla.

Vierailija
89/93 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä alkaa menemään vähän päälle +100mg metyylifenidaattia. Tarvii aamulla sen 100 jotta saa 6h vaikutuksen sen jälkee tarvii nopeaa medikinettii ettei tuu kovin hätäsii laskuja. Niin nyt alkaa olla aiheellista saada Elvansee.. paineet vieläkin normi 125/70 syke 100 - 70. Riippuu tietty et pitääkö toimi fyysisesti paljonki.. istumalla 65 - 80... Jot tällästä. Ikää 40+ pienempi annos teki zombiksi... Mentiin nopea vaikutteiset ja hidasvaikutteiset... Ja säädettiin. Ei paljoa kuunneltu mun ehdotuksia koska kaikkia lääkäreitä pelotti määrätä oikeita annoksia. Joillakin menee jopa 200mg.. että en tiedä.

Vierailija
90/93 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itellä alkaa menemään vähän päälle +100mg metyylifenidaattia. Tarvii aamulla sen 100 jotta saa 6h vaikutuksen sen jälkee tarvii nopeaa medikinettii ettei tuu kovin hätäsii laskuja. Niin nyt alkaa olla aiheellista saada Elvansee.. paineet vieläkin normi 125/70 syke 100 - 70. Riippuu tietty et pitääkö toimi fyysisesti paljonki.. istumalla 65 - 80... Jot tällästä. Ikää 40+ pienempi annos teki zombiksi... Mentiin nopea vaikutteiset ja hidasvaikutteiset... Ja säädettiin. Ei paljoa kuunneltu mun ehdotuksia koska kaikkia lääkäreitä pelotti määrätä oikeita annoksia. Joillakin menee jopa 200mg.. että en tiedä.

Ja tästä kaikesta saadaan sellainen 9H vaikutus.. kallis ja kallis

Vierailija
91/93 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän rinnakkaisvalmisteiden tilanne?  

Ilmeisesti markkinoilla on vastaavia,muttei tietenkään suomessa...

Elvansen hinta on kova koska ei ole kilpailijoita yhtään, sinällään helppo ja halpa valmistehan se on. 

Vierailija
92/93 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä tuolla jo valmiina jonossa kun haet lisken Fimean sivuilta. Myönnetty jo vuosi pari sitten... Istuskelevat vaan patentti suojassa päällä niin pitkään ku pystyvät.

Vierailija
93/93 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up