Elvanse
Kertokaapas minulle onko elvanse hankala saada kokeiluun. Minulla juuri todettu ADHD ja ensimmäisenä lääkkeenä medikinet cr 10mgx2 .
Väsyttää ja lääke vapautuu epämielyttävän epätasaisesti. Kun töistä pääsen kotiin alkaa väsyttämään ja pahaa oloa kestää klo. 18:00 asti
Otan lääkkeet 06:00 ja 11:00 ruokailun jälkeen.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli medikinetistä sivuvaikutuksena just tota masentuneisuutta ja saamattomuutta. Kannattaa kertoa sille lääkärille, joka määräs sitä sulle, niin voidaan todennäköisesti kokeilla jotain muuta. Mulla kokeiltiin ensin medikinet, sitten concerta ja nyt elvanse, joka toimii ilman sivuvaikutuksia
Lääkärin logiikkaa kokeilla metyylifenindaatin jälkeen vielä metyylifenindaatilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ehdotettiin kokeiluun, mutta tuo hinta yli 100, ja kyllä olen yhteiskunnan silmissä se arvoton luuseri , eli tarvitsen toimeentulotukea.
Lääkäri sanoi että itse joutuu maksamaan ensin, mutta sitten voidaan hakea korvausta jos toimii.
On siis kokeiltu concertat läpi, mutta diagnoosi on tullut vasta aikuisiällä.
Eli siis lääkäri kirjoittaa reseptin jos haluan , mutta onko minulla varaa edes kokeilla? Ja jos sitten tämä toimii, miten toimeentulotuki ?
Ehkä vois nipistää yhden kuukauden ja kokeilla, mutta ei jatkuvasti .
No tuohan on ideaali tilanne. Toimeentulotukeen kuuluu yleensä apteekin maksusitoumus, joka kattaa reseptilääkkeet. Saat nuo Elvanset ilmaiseksi. Siitä vaan kokeilemaan.
Itselläni 2x70mg.
Siis syötkö elvansea 140mg päivässä? Aika nisti meno, ei voi muuta sanoa. Toihan on ihan sairas määrä, normaalisti kun sitä otetaan se 30-50mg.
Erityiskorvattavat lääkkeet ei kuulu normi maksusitoumukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ehdotettiin kokeiluun, mutta tuo hinta yli 100, ja kyllä olen yhteiskunnan silmissä se arvoton luuseri , eli tarvitsen toimeentulotukea.
Lääkäri sanoi että itse joutuu maksamaan ensin, mutta sitten voidaan hakea korvausta jos toimii.
Eli siis lääkäri kirjoittaa reseptin jos haluan , mutta onko minulla varaa edes kokeilla? Ja jos sitten tämä toimii, miten toimeentulotuki ?
No tuohan on ideaali tilanne. Toimeentulotukeen kuuluu yleensä apteekin maksusitoumus, joka kattaa reseptilääkkeet. Saat nuo Elvanset ilmaiseksi. Siitä vaan kokeilemaan.
Itselläni 2x70mg.
Siis syötkö elvansea 140mg päivässä? Aika nisti meno, ei voi muuta sanoa. Toihan on ihan sairas määrä, normaalisti kun sitä otetaan se 30-50mg.
"Normaalisti" sitä ei oteta ollenkaan, aika nisti meno syödä jotain amfetamiinia.
Hei oikeasti. Eiköhän nistit vedä jotain ihan muuta piriä kuin kalliita lääkkeitä. Ihmiset ovat erilaisia jo ihan kokonsa puolesta ja muutenkin. Tosi kiva hei kun toinen syö enemmän kuin sinä niin se onkin sit narkkari ja haukut täällä.
Ja eiköhän ainakin tuo 70mg ole vielä ihan normaali määrä kerta sen vahvuisia kapseleita valmistetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni 2x70mg.
Jaa. No mulla se on sellainen määrä millä saavutetaan riittävä vaste. Aika varovasti aloitettiin mut hilattiin annosta ylöspäin kunnes vaste oli riittävä. Nyt tuolla annoksella syönyt yli puoli vuotta ja sopii edelleen, eli ei ole kyse siitä että olisi vaan toleranssi noussut kuten yksi tuttu epäili, kun pienemmillä määrillä en koskaan saanut toivottua vaatetta.
Olen kohtuullisen isokokoinen, se varmaan selittää ainakin osittain.
Olen saanut diagnoosin kolmikymppisenä. Taisin olla vähän alle.
En saanut elvanseen kela-korvattavuutta ja syy juurikin se ettei ole todettu lapsen. Täysin älytöntä.
Conserta ollut itselle sitten se paras. En kauaa lääkitystä käyttänyt. Opin lääkityksen aikana pilkkomaan kotityöt osiin ja ne alkoi sujua. Se olikin isoin hyöty lääkkeestä. Nyt pärjään vallan hyvin ilman. Ehkä mahdolliset tulevat opinnot voisi olla syy käyttää taas lääkettä.
Elvansea kokeilin ja oli ihan ok lääke. Ei maata mullistava eli en siitä täyttä hintaa maksa. Minulla oli siihen elvanseen oma resepti mutta söin poikani vastaavat lääkkeet jotka taas ei hänelle sopineet. Sillä tavalla sain testattua lääkkeen tehon.
Tuoteseloste sanoo etä vaikutusaika 14 tuntia, onko oikeasti nuin kauan ja kuinka nopeasti alkaa vaikutus?
Sanotaanhan concertastakin että 12h, mutta mitä lukenut niin taitaa olla 6-10h .
Olen alkuperäinen kirjoittaja. Sain tosiaan elvansen kokeiluun ja täytyy sanoa että mitään sivuoireita ei ole ollut. Annos vielä turhan pieni ,mutta uskon että sitä nostetaan . Melko erikoista että tätä ei ehdoteta ensimmäisenä ,koska conserta ja medikinet aiheuttaa niin paljon sivuoireita monelle.. ei laskuja ei mitään .
Hei sinä Tirkku, miten korvausjutut ? Tässä nyt mainittu että pitää olla kovat perusteet jos aikuisiällä dg.
Varmaan tuota ei kokeilla ekaksi ihan vaan korvausjuttujen takia, en muutakaan keksi.
Miten elvanse + unettomuus, mitä lääkettä siihen tarvittavana?
Perus mirtatsapiini kuten kaikilla?
Moikka !
Minulla on ensi viikolla lääkärille aika ja laitamme b lausunnon kuntoon.
Elvanse adult lääkkeelle ilmeisesti mahkut saada aikuisenakin korvattavuus.
Tämä lääke on kyllä todellakin paljon parempi. Minulla ei ole tullut yhtään mitään sivuvaikutuksia. Melkein jo luovutin consertan ja medikinetin vuoksi.
Minulla muuten conserta aiheutti vitutusta ja ärtyneisyyttä!
Vaikutus tasainen ja loppuu ”hiipumalla” ei siis samalla tavalla kun c tai medikinet,niinkuin seinään.
Annos 50mg ja ehkä aaisi hieman korkeampi olla . Vaikutus ei niin pitkä mielestäni mitä luvataan.
Mahtava olisi jos ois mahdollista saada joku lyhyt vaikutteinen tarvittaessa otettavaksi jos illasta täytyy tehdä töitä tai muuten keskittyä johonkin paremmin :)
Olen kyllä iloinen tästä lääkkeestä!
Vierailija kirjoitti:
Mitään adhd-lääkettä ei kannata syödä joka päivä. Se ei ole mikään sateentekijä ja muut elämäntavat pitäisi saada siihen kuntoon, että lääkettä joutuisi ottamaan vain harvoin. Perusvirhe on syödä niitä joka päivä ja olla sitten muutaman viikon päästä ihmeissään toleranssien nousun ja uusien haittavaikutuksien vuoksi.
Ei adhd-lääkkeisiin tule toleranssia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni 2x70mg.
"Normaalisti" sitä ei oteta ollenkaan, aika nisti meno syödä jotain amfetamiinia.
Hei oikeasti. Eiköhän nistit vedä jotain ihan muuta piriä kuin kalliita lääkkeitä. Ihmiset ovat erilaisia jo ihan kokonsa puolesta ja muutenkin. Tosi kiva hei kun toinen syö enemmän kuin sinä niin se onkin sit narkkari ja haukut täällä.
Ja eiköhän ainakin tuo 70mg ole vielä ihan normaali määrä kerta sen vahvuisia kapseleita valmistetaan?
No joo 70 mg on ok, mutta 140 mg on hevosen kokoinen annos. Eikö sulla tule hitonmoiset oireet kun vaikutus lakkaa? Entä välipäivät?
Sain korvauksen ,vaikka diagnoosi aikuisena :)
Suurkuluttaja olen minäkin ja eiköhän se ole jokaisen oma asia. Viina on yhtä paha. Olen absolutisti nisti kun 8 vuotta syöneenä otan neuropsykiatrin määräämät nistilääkkeet. Hyvä että on lääkkeet koska impulssi puoli voisi karata käsistä ja tää reipas respan 140mg ottaja vetää nassukkaan tollasia juntteja
😈 Lähetin vain pienen toiveen alakertaan.
T Pillerinarkki
Onko sulla itsellä edes kokemusta vai luitko suomi24.fi ja tulit vauva palstalle päteen?
💤🤦🏼🙏
Hanki se vauva niin ei tarvii täällä leikkiä lekuria ja häiritä adhd ihmisten keskustelua. Puhu tutti ja vaippa juttuja muilla keskustelualueilla.
Vierailija kirjoitti:
Miten elvanse + unettomuus, mitä lääkettä siihen tarvittavana?
Perus mirtatsapiini kuten kaikilla?
Kaikilla? Öö.. hmm. Eli kokemuksesta puhut?
Ongelma on metyylifenindaatti jolla on paljon ikäviä sivuvaikutuksia ja on neurotoksinen. Sun keho yrittää kertoa pahoinvoinnilla, että se on myrkytetty. Amfetamiinipohjainen lääkitys on hellempi ja toimii paremmin.