Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanha sukulainen pelkää vastaantulevia koiria. Mitä tekevät koiran emännät ja isännät...

Vierailija
09.04.2021 |

Mulla on yli kasikymppinen sukulainen, joka pelkää koiria. Hän pysähtyy aina kun koira tulee vastaan ja odottaa, että koira ja ihminen ohittavat hänet. Kuulemma tosi usein koiranomistaja livertelee, miten tätä koiraa ei tarvitse pelätä ja miten se on ystävällinen ja muuta. LOPETTAKAA STANA SE. Miksi ihmeessä haluatte antaa ystävällisen turrenne haistella pelosta jäykkänä seisovaa mummelia?! Miksi pysähdytte 'kouluttamaan' vanhusta, miksi ette vain kävele ohitse ja päästä häntä piinastaan? Eikö se riitä, että moni muu ihastelee lemmikkiä ja haluaa taputella sitä? Miksi paniikissa seisovan vanhuksen pitäisi tehdä samoin?

Ymmärrän sen, että teidän on vaikea ymmärtää mutta voisitteko TE kuvitella millaista siitä pelkäävästä ihmisestä tuntuu! Kiitos.

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa rajoittunut mummo

Vierailija
22/111 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole koiraa, mutta tiedän näitä pelkureita, jotka jähmettyy nostaen kädet rintakehälle. Iik iik.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olethan neuvonut mummoa, että kun hän jää paikoilleen niin kannattaa kääntyä vähän sivuttain ja katsoa poispäin koirasta? On nimittäin koiralle epämiellyttävää, jos ihminen seisoo paikallaan ja tuijottaa sitä.

Anteeksi, mutta elämme ihmisten maailmassa, johon koirien on totuttava, ei toisinpäin. Koiralle epämiellyttävää jos seisot ja tuijotat sitä? Onpa koirilla heikko itsetunto, ei ihme kun omistajat ovat hermoheikkoja mt-potilaita.

Käsittääkseni tässä oli vain neuvottu kyseistä pelkääjämummoa toimimaan niin, ettei kokisi koiraa niin pelottavaksi. Mutta jos heti noustaan takajaloille kun itse voisi tehdä jotain eikä aina Joku Muu, niin pelätköön sitten. 

Tätä ajoin takaa kun totesin, että kannattaisi seisoa vähän sivuttain ja olla katsomatta koiraa. Omakin koirani on hallinnassa, se on sen kokoinen ettei ole vaaraa, mutta olen itse ollut tilanteessa missä iso koira oli irrallaan metsässä ja lähti tulemaan etuoikealta uhkaavasti kohti. Sanoin puolisolleni että kääntää kehonsa ja katseensa selvästi poispäin koirasta ja jatkaa rauhallisesti kävelemistä, ja niinhän se koira pysähtyi ja lähti takaisin päin.

Tottakai on luonnollinen reaktio tuossa tilanteessa jähmettyä katsomaan, että tuleeko se päälle, mutta sitä suuremmalla syyllä pitäisi sisäistää ajatus, että nimenomaan ei pidä katsoa.

Vierailija
24/111 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää ihmiset, jotka pelkäävät lähes kaikkea. Oli ne sitten koiria, ajoneuvoja tai mitä tahansa. Moni vanhempi manipuloi myös lapsensa tuohon pelkuruuteen.

Vierailija
25/111 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olethan neuvonut mummoa, että kun hän jää paikoilleen niin kannattaa kääntyä vähän sivuttain ja katsoa poispäin koirasta? On nimittäin koiralle epämiellyttävää, jos ihminen seisoo paikallaan ja tuijottaa sitä.

Anteeksi, mutta elämme ihmisten maailmassa, johon koirien on totuttava, ei toisinpäin. Koiralle epämiellyttävää jos seisot ja tuijotat sitä? Onpa koirilla heikko itsetunto, ei ihme kun omistajat ovat hermoheikkoja mt-potilaita.

Tää on silleen totta, koiran pitäisi osata sietää tuijottavia ihmisiä tai vähintäänkin omistajan pitäisi pystyä pitämään koira hallinnassa tällaisissa tilanteissa. Omistajan olisi myös hyvä osata välttää ja kiertää mahdollisuuksien mukaan tällaiset tilanteet jos mahdollista, jos tietää, että koira ei osaa käyttäytyä tilanteessa.

Olen itse soveltanut tätä "älä tuijota koiraa"-neuvoa kun metsässä tuli vastaan vihainen koira. Onneksi koira ei ollut mikään isokokoinen, mutta kyllä siinä alkoi pelottaan kun koira irvistelee ja murisee. Päätin kääntyä toiselle polulle ja annoin koiran olla eli en jäänyt tuijottamaan ja lähdin toiseen suuntaan. Mitä tekee koira? Kuulen kun koira juoksee minua kohti, käännyn niin sitten koira äkkiä juokseekin kauemmas minusta ja alkaa taas murisemaan ja irvistelemään. Eli tää koira oli hyökkäämässä mun kimppuun ja olisi purrut jalasta, jos en olisi tajunnut kääntyä ajoissa! Onneksi koiran omistaja saapui paikalle ja otti koiran kiinni niin pääsin jatkaan matkaa.

Eli ei todellakaan kannata ottaa silmiään irti vihaisesta koirasta, ne saattaa pitää sitä tilaisuutena hyökätä.

Vierailija
26/111 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan päästä koiraani lähelle yhtään ketään vastaantulijaa paitsi jos kysyvät että saako moikata/silittää.  Aina välillä joku pelkäävä täti/mummo alkaa huutamaan ja raivoamaan meille vaikka välimatkaa olisi yli 5 metriä ja muina miehinä ollaan ohittamassa Karenia. Lähinnä tekisi mieli lyödä namaan ja laittaa keskisormi pystyyn.

Vierailija
27/111 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranomistajien itsekkyys rakkiensa kanssa on kyllä uskomatonta. Minäkin kierrän koirat kadulla kaukaa erään todella pahan kokemuksen jälkeen (enkä muutenkaan pidä koirista). Tosi usein koira vetää minua kohti ja omistaja vaan nauraskelee. Järkyttävää.

Lisäksi töissä meillä oli yksi nainen joka toi välillä koiransa toimistolle ja päästi irti että pääsivät "vapaasti tutustumaan" kaikkiin. Ilmoitin esimiehelle että jos täällä alkaa pyöriä koiria varsinkin vapaina, niin minä irtisanoudun. Koirilla on nyt porttikielto toimistolle.

Vierailija
28/111 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on koira, enkä voi käsittää noita "tämä on ihan kiltti!" -ihmisiä. Ihan sama onko se koira maailman kiltein vain tappaako se talossa ja puutarhassa, ota se hihna lyhyelle ja päästä muut ihmiset ohi! Miten vaikea voi olla tajuta, että ihmiset haluavat vain kulkea rauhassa kadulla??

KIITOS SINULLE HYVÄSTÄ KIRJOITUKSESTA, itse nimenomaan haluan kulkea rauhassa kävelyllä, kävelen paljon ja inhoan näitä koirien ohituksia, inhoan niitä siksi, että päälleni on hyökkinyt monikin rakki, hyppinyt jopa kehoani vasten, FLEXI LYHYELLE, mikä tässä on niin vaikeaa, toivon, että nämä flexit poistuisivat kokonaan ja tilalle tulisi nahkahihnat niinkuin ennen. Miksi se elukan pitää kulkea omistajasta puoli kilometriä edellä, sillä hihnalla on tarkoitus ja tarkoitus on se, että sitä koiraa hallitaan tällä hihnalla ja tämä on omistajan vastuu. Elukan omistajat antakaa muiden ihmisten kulkea rauhassa kävelyllä ja menkää niiden rakkienne kanssa ohi ja pian.

Vierailija
29/111 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kiltti koira, mutten halua, että kukaan tulee lenkillä lääppimään tai päästää oman koiransa "moikkaamaan".

Vierailija
30/111 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, tässäkin keskustelussa nähdään miten iso osa koiranomistajista on oikeasti aivan täysiä i d i ootteja.

Pidä se rakkisi kurissa ja kaukana muista. Ihmisillä on oikeus kävellä kadulla eikä minkäänlaista velvollisuutta käyttäytyä tietyllä tapaa kun koira tulee vastaan. Omistaja pitää narun niin tiukalla että ohitus sujuu ilman minkäänlaista häiriötä. Jos et osaa kouluttaa ja pitää koiraasi kurissa ihmisten ilmoilla, ulkoile muualla tai anna koira pois.

Jeesus että ärsyttääkin moiset minäminäpellet. Jos se koira tulee mun jalkoihin niin mä potkasen kovaa. Harmi että mummo ei tee niin.

Ja pidän kyllä koirista, mutta kadulla haluan kävellä rauhassa. Ja siihen mulla on täysi oikeus.

Minulla on koira, ja olen tästä täysin samaa mieltä. Kaduilla liikun sillä periaatteella, että muille kulkijoille ei tule koitua minkäänlaista häiriötä siitä, että mukanani on koira. Ohi mennään aina reippaasti koira lyhyessä hihnassa, ihan sama tuijottaako vastaantulija kauhusta jähmettyneenä vai kulkeeko hän normaalisti eteenpäin. Onhan tuolla ulkona ihmisiä seisoskelemassa vaikka minkä syyn takia, ja heillä on täysi oikeus olla siellä ja katsoa minne haluavat. Eniten häiriötä minulle on ollut nimenomaan näistä "minä ja minun pyhä koirani" -ihmisistä, jotka kokevat oikeudekseen komennella vieraita ihmisiä väistämään ojaan ja tekemään ties mitä temppuja ihan vain siksi, että heillä on ongelmia oman koiransa kanssa.

Vierailija
31/111 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, koiravih aa ja pääsi taas päristeleen sielunsa kyllyydestä koiranomistajien ominaisuuksista ja koiransa hallitsemattomuudesta, kun joku sanoi mummonsa pelkäävän koiria... jotkut triggeröityy niin helposti.

Vierailija
32/111 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ohitetaan aina ihmiset ja koirat lyhyellä hihnalla. Ei todellakaan jäädä tönöttämään eikä koira edes välitä vastaantulevista. Kerran joku vanhempi mies (luultavasti humalassa) tuli takaamme pyörällä ihan läheltä ja huusi "vuh vuh" ja se kyllä säikäytti minut ja koiran. Miksi joku haluaa tehdä tuollaista?

Vierailija
33/111 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös huomannut, että moni koiranomistaja haluaa päästää koiransa tervehtimään ihan jokaista vastaantulijaa, koirattomiakin kävelijöitä. Ja vielä hyppimään päälle!?  MIKSI? Tavallinen ulkoilija voi olla koirapelkoinen, koiravihainen tai vai EI VÄLITÄ koirista. Luuleeko he, että heidän koiransa on niin söpö, että ihan jokainen siitä tykkää ja haluaa pallotella? 

NO EI HALUA!  

Vierailija
34/111 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, tässäkin keskustelussa nähdään miten iso osa koiranomistajista on oikeasti aivan täysiä i d i ootteja.

Pidä se rakkisi kurissa ja kaukana muista. Ihmisillä on oikeus kävellä kadulla eikä minkäänlaista velvollisuutta käyttäytyä tietyllä tapaa kun koira tulee vastaan. Omistaja pitää narun niin tiukalla että ohitus sujuu ilman minkäänlaista häiriötä. Jos et osaa kouluttaa ja pitää koiraasi kurissa ihmisten ilmoilla, ulkoile muualla tai anna koira pois.

Jeesus että ärsyttääkin moiset minäminäpellet. Jos se koira tulee mun jalkoihin niin mä potkasen kovaa. Harmi että mummo ei tee niin.

Ja pidän kyllä koirista, mutta kadulla haluan kävellä rauhassa. Ja siihen mulla on täysi oikeus.

Minulla on koira, ja olen tästä täysin samaa mieltä. Kaduilla liikun sillä periaatteella, että muille kulkijoille ei tule koitua minkäänlaista häiriötä siitä, että mukanani on koira. Ohi mennään aina reippaasti koira lyhyessä hihnassa, ihan sama tuijottaako vastaantulija kauhusta jähmettyneenä vai kulkeeko hän normaalisti eteenpäin. Onhan tuolla ulkona ihmisiä seisoskelemassa vaikka minkä syyn takia, ja heillä on täysi oikeus olla siellä ja katsoa minne haluavat. Eniten häiriötä minulle on ollut nimenomaan näistä "minä ja minun pyhä koirani" -ihmisistä, jotka kokevat oikeudekseen komennella vieraita ihmisiä väistämään ojaan ja tekemään ties mitä temppuja ihan vain siksi, että heillä on ongelmia oman koiransa kanssa.

Komppaan. Häpeän edelleen sitä kun joskus 7v sitten koirani ohitushetkellä työnsi kuononsa jonkun sporttimamman trikoopeffaan, onneksi otti huumorilla.

Vierailija
35/111 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä päästä koiraa kenenkään vieraan vastaantulijan lähelle, en pidä itsekään siitä että jotkut antavat koiran toimia niin. Minun hömelö koira tulkitsee ihmisen joka jää paikalleen tuijottamaan tutuksi, sen eleistä näkee kun se innostuu, en silti päästä luokse! Vaikka täällä moni suorastaan raivostui neuvoista että olisi parempi vaan kävellä vastaan, niin kyllä väitän että olisi, ei koiraa kiinnosta pätkääkään se vastaantulija jos se liikkuu, ehkä voisi helpottaa tämän henkilön koirapelkoakin edes kokeilla tuota?

Vierailija
36/111 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös huomannut, että moni koiranomistaja haluaa päästää koiransa tervehtimään ihan jokaista vastaantulijaa, koirattomiakin kävelijöitä. Ja vielä hyppimään päälle!?  MIKSI? Tavallinen ulkoilija voi olla koirapelkoinen, koiravihainen tai vai EI VÄLITÄ koirista. Luuleeko he, että heidän koiransa on niin söpö, että ihan jokainen siitä tykkää ja haluaa pallotella? 

NO EI HALUA!  

Tässä myös yksi syy sille, miksi 90% suomalaisista pukeutuu mustaan tai tummansiniseen. Olisi tosi kiva kävellä esim. valkoinen villakangastakki yllä kun rapatassuinen kuolaaja tulee "tervehtimään". Maksaako omistaja pesulalaskun? Veikkaan, että että siinä tilanteessa koiranomistaja tulisi se "kirkuva ja huutava Karen"..

Vierailija
37/111 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois nää koirapelkääjätki pikku hiljaa tajuta että käyttäytymällä normaalisti se koira ei edes vilkaisis suhun päin. Monesti vaan näkee kuinka pelkääjä jähmettyy, alkaa ehkä jotain puhumaan ääneen, kädellään saattaa huiskia koiraa kohti ns. hätistellä. Koirahan vaan innostuu tuollaisesta ja luulee että tämä tyyppi haluaa leikkiä. Hakekaa foobikot psykiatrista apua ja alkakaa käyttäytyä normaalisti ihmisten ilmoilla, kiitos.

Vierailija
38/111 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan. Häpeän edelleen sitä kun joskus 7v sitten koirani ohitushetkellä työnsi kuononsa jonkun sporttimamman trikoopeffaan, onneksi otti huumorilla.

Jep, tiedän tunteen! Minulle kävi monta vuotta sitten niin, että olin tulossa koiran kanssa kerrostalon takaovesta sisälle, kun normaalisti rauhallisesti kulkeva koira jostain syystä loikkasi vauhdilla rappukäytävään ja säikäytti hissiä odottavan asukkaan. Pyytelin vuolaasti anteeksi ja vieläkin muistan tämän joka ikinen kerta kulkiessani koiran kanssa ovista ja tarkistan, että hihna on varmasti lyhyellä. Hävettää tuo tilanne vieläkin niin paljon, että minun on mahdotonta käsittää miten monet pystyvät suhtautumaan niin välinpitämättömästi siihen, että heidän koiransa häiritsee jatkuvasti vieraita ihmisiä.

Vierailija
39/111 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
40/111 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vois nää koirapelkääjätki pikku hiljaa tajuta että käyttäytymällä normaalisti se koira ei edes vilkaisis suhun päin. Monesti vaan näkee kuinka pelkääjä jähmettyy, alkaa ehkä jotain puhumaan ääneen, kädellään saattaa huiskia koiraa kohti ns. hätistellä. Koirahan vaan innostuu tuollaisesta ja luulee että tämä tyyppi haluaa leikkiä. Hakekaa foobikot psykiatrista apua ja alkakaa käyttäytyä normaalisti ihmisten ilmoilla, kiitos.

Sillähän ei ole mitään väliä innostuuko tai ahdistuuko se piskisi. Sinä pidät narusta kiinni, tai vaikka pannasta, etkä anna sen häiritä viattomia sivullisia. Ihan yksiselitteisen simppeli asia, sulle koiranomistajana tietenkin ydinfysiikkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi