Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ihmisiä, jotka neuvovat, komentavat tai huomauttelevat jopa ventovieraille kadulla?

Vierailija
09.04.2021 |

Minä tiedän sellaisia ihmisiä. Mikäköhän heistä on tehnyt sellaisen?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen kaverini. Käytiin aikoinaan yhdessä ulkoiluttamassa koiria, ja aina kun joku tuli koiran kanssa vastaan, hän pysähtyi ja jäi odottamaan, että se toinen ohittaa. Ei siinä mitään, mutta hän antoi koiriensa hyppiä ja räyhätä pitkissä hihnoissa, niin että vastaantulijalle jäi ehkä puoli metriä tilaa ohittaa. No tietysti kukaan ei olisi oikein halunnut mennä siitä ohi, joten vastaantulijatkin usein pysähtyivät odottamaan, että tämä kaverini ottaisi koiriensa hihnat lyhyemmälle. Joka hiton kerta kaverini suuttui ja alkoi huudella että "Älä pysähdy! Etkö osaa ohittaa?! Kyllä siitä ohi mahtuu! Ei nämä tee mitään! Ala nyt jo tulla ohi sieltä!!" Itse olin tässä vaiheessa jo ohittanut sen vastaantulijan oman koirani kanssa ja seisoin mahdollisimman kaukana haluten vajota häpeästä maan alle.

Yritin muutaman kerran sanoa kaverille tästä, mutta hän ei ollenkaan ymmärtänyt asiaa vaan suuttui aina minullekin. Lopulta en enää kerta kaikkiaan kehdannut lähteä hänen kanssaan lenkille, ja hän oli tietysti kovin pettynyt, kun on kuulemma niin kivaa kun on lenkkiseuraa. Nykyään ei olla enää missään tekemisissä, tuo kaveri oli muissakin asioissa melko itsekeskeinen, mitä en lopulta enää jaksanut.

Vierailija
2/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman tällaisen olen kohdannut ja kaikista on näkynyt kilometrin päähän vakavat päihde- tai mielenterveyden ongelmat. Päihdeongelmaiset ovat yleensä pahimpia, monilla on käytön seurauksena olemattoman lyhyt pinna ja hutera todellisuudentaju.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tällainen, mutta sanon vain kun siihen oikeasti on aihetta. En voi ymmärtää esim. aikuisia, jotka eivät puutu lasten huonoon käytökseen vaan kääntävät mieluiten pään pois eivätkä "näe" mitään. Puutun epäoikeudenmukaisuuteen sekä selvään törttöilyyn. En voisi kuvitellakaan kääntäväni katsetta pois - se on mielestäni käsittämätöntä välinpitämättömyyttä. Ennen vanhaan koko kylä kasvatti lapset - nykyään kenenkään tekemisiin ei saisi puuttua. Elellään vain omissa poteroissamme välittämättä kanssaihmisistä. Surullinen suunta.

Vierailija
4/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ukko ainakin jaksaa huutaa joka päivä ettei tästä saa mennä koirat. En ole siis menossakaan mutta seison ja odotan lastani 20m päässä sellaisesta paikasta missä on koirakielto...MT ongelmia luulisin. Aika resuinen olemus ukolla...

Vierailija
5/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutun ja odotan myös muiden puuttuvan jos näkevät epäkohtia. Monesti on käynyt niin, että olen nähnyt vaikka maassa makaavan ihmisen ja kukaan muu ei ole reagoinut mitenkään. Vaikka kyseessä näyttäisi olevan juoppokin, niin pitää hänenkin kuntonsa tarkastaa. Pihalla jos lapset käyttäytyvät huonosti ja esim kiusaavat jotakuta, niin puutun aina. Näin toivoisin tehtävän omien lastenikin kohdalla.

Vierailija
6/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tällainen, mutta sanon vain kun siihen oikeasti on aihetta. En voi ymmärtää esim. aikuisia, jotka eivät puutu lasten huonoon käytökseen vaan kääntävät mieluiten pään pois eivätkä "näe" mitään. Puutun epäoikeudenmukaisuuteen sekä selvään törttöilyyn. En voisi kuvitellakaan kääntäväni katsetta pois - se on mielestäni käsittämätöntä välinpitämättömyyttä. Ennen vanhaan koko kylä kasvatti lapset - nykyään kenenkään tekemisiin ei saisi puuttua. Elellään vain omissa poteroissamme välittämättä kanssaihmisistä. Surullinen suunta.

Minkä ikäinen olet?

Vierailija
7/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästähän joutuu käräjille tai ainakin somessa teilatuksi. Parasta olla näkemättä mitään.

Vierailija
8/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puutun ja odotan myös muiden puuttuvan jos näkevät epäkohtia. Monesti on käynyt niin, että olen nähnyt vaikka maassa makaavan ihmisen ja kukaan muu ei ole reagoinut mitenkään. Vaikka kyseessä näyttäisi olevan juoppokin, niin pitää hänenkin kuntonsa tarkastaa. Pihalla jos lapset käyttäytyvät huonosti ja esim kiusaavat jotakuta, niin puutun aina. Näin toivoisin tehtävän omien lastenikin kohdalla.

Tällainen puuttuminen on ok ja odotettavaa. Luulen, että aloituksessa ajettiin takaa ennemmin sellaista, joka vaikka jonotustilanteessa alkaa tyrkkiä edessä olevaa selkään ja raivoamaan, että "mee nyt jo kovempaa!" tai alkaa kommentoida kassalla toisen asiakkaan ostoksia. Sellaisia ihmisiä siis, jotka katsovat oikeudekseen ylittää toisen ihmisen rajat, vaikka kyseinen henkilö ei olisi millään tapaa häirinnyt tai vahingoittanut muita ihmisiä.

Vierailija
9/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne, mutta tapasin juuri hetki sitten. Olimme kävelyllä, ja lapsi heitti ison kiven puroon. Ohi kulkenut pappa tiuskaisi vihaisesti, että oliko fiksua? Wtf! Olisin ymmärtänyt, että jos vaikka vesi olisi roiskunut hänen päälleen tms. niin olisi haitannut mutta kun mitään vahinkoa ei tapahtunut. Poika on 10v. niin mietin että oliko tämä ainoa syy, miksi pappa katsoi asiakseen moittia lasta. Oliko hän liian iso heittelemään kiviä. 😂

Vierailija
10/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne, mutta tapasin juuri hetki sitten. Olimme kävelyllä, ja lapsi heitti ison kiven puroon. Ohi kulkenut pappa tiuskaisi vihaisesti, että oliko fiksua? Wtf! Olisin ymmärtänyt, että jos vaikka vesi olisi roiskunut hänen päälleen tms. niin olisi haitannut mutta kun mitään vahinkoa ei tapahtunut. Poika on 10v. niin mietin että oliko tämä ainoa syy, miksi pappa katsoi asiakseen moittia lasta. Oliko hän liian iso heittelemään kiviä. 😂

Aika outoa kyllä, että tuollaisesta asiasta huomautti.

Vierailija
11/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutelen usein ohikulkijoille kännissä.

Vierailija
12/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet?

45v

Vierailija
13/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen teitä alapeukuttajia. Taidatte olla juuri näitä välinpitämättömiä ihmisiä. Useaan kertaan olen esim. liikennevaloissa ajanut toisen autoilijan viereen, avannut ikkunan ja huomauttanut hänelle kun on meinannut hetki sitten ajaa ihmisen yli kun toinen auto on pysähtynyt suojatien eteen ja tämä kännykkääntuijottelija on vaan surutta kaahannut ohi. Monesti eivät ole edes tajunneet ajaneensa pysähtyneen auton ohi. Uskon, tai ainakin toivon, että sanomiseni jälkeen valpastuisivat edes vähän ja ehkä tällä toiminnallani olen saattanut pelastaa jonkun suojatietä ylittävän hengen.

Vierailija
14/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi naapuri oli tällainen kontrollifriikki sanan pahimmassa merkityksessä. Melko selkeästi kärsi mielenterveysongelmista.  Hänen mielestään kukaan ei osannut oikein ylittää katua, ei nousta bussiin kuten kuuluisi, ei parkkeerata autoaan oikein, jne. Sai orgasmeja, jos bussissa oli äitejä lastenvaunujen kanssa, kun sai tilaisuuden huutaa heille oikein vihamielisesti. Nyt ei äijää ole näkynyt aikoihin. Taitaa neuvoa ihmisjoukkoja ja pyhää Pietaria taivaan porteilla, että miten sinne kuuluu mennä oikeaoppisesti. 

Vierailija
15/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä tässä tosiaan aloittaja tarkoittaa sellaista huomauttelua joka on turhaa, ei tarkoiteta sitä että ei saisi auttaa hädässäolevaa tai ohjeistaa lapsia jos pers..levät jossakin ja esim. vaarantavat oman henkensä tai vaikka kiusaavat toisia.

Itse tiedän tämmöisen henkilön ja kieltämättä on ärsyttävä, tämä tyyppi on muutenkin hieman "tyhmä" älyllisesti ja moukka mutta jestas, että on olevinaan maailman viisain ja kaikkitietävin. Huomauttelee mm. roskien heittämisestä kadulle kanssaihmisiä. Joo, on tyhmää eikä niin saisi tehdä, mutta mikä peeveli tekee tästä henkilöstä jonkun katupoliisin?

Vierailija
16/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen teitä alapeukuttajia. Taidatte olla juuri näitä välinpitämättömiä ihmisiä. Useaan kertaan olen esim. liikennevaloissa ajanut toisen autoilijan viereen, avannut ikkunan ja huomauttanut hänelle kun on meinannut hetki sitten ajaa ihmisen yli kun toinen auto on pysähtynyt suojatien eteen ja tämä kännykkääntuijottelija on vaan surutta kaahannut ohi. Monesti eivät ole edes tajunneet ajaneensa pysähtyneen auton ohi. Uskon, tai ainakin toivon, että sanomiseni jälkeen valpastuisivat edes vähän ja ehkä tällä toiminnallani olen saattanut pelastaa jonkun suojatietä ylittävän hengen.

Tällaista toimintaa toivoisin muiltakin. Ikävä kyllä nykyään on ennemminkin sääntö kuin poikkeus, että ajon aikana räplätään puhelinta. Etenkin nuoret naiset jopa jo mopoautoissaan. Näen ihan jatkuvasti liikenteessä tilanteita, missä ajetaan suojatien yli surutta vaikka toinen auto on pysähtynyt. Pelkään aivan hirveästi, että jonain päivänä näen tilanteen, missä lapsen yli ajetaan kun katse on kiinni kännykässä. Kerran nousin autosta tällaisen kuljettajan nähdessäni ja kävin kertomassa muutaman tulikivenkatkuisen faktan hänelle ja kuljettaja oli täysin tiedoton siitä, mitä oli juuri tehnyt. Hänellä oli joku elokuva pyörimässä juuri kännykässä :-(

Vierailija
17/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse huomauttanut siitä että koiraa tulee kävelyttää eikä seisottaa sitä pihalla kun omistaja tuijottaa vain puhelinta. toinen asia kun pikkulapsia pidetään paljain käsin pakkasella. ja siitä että ei kielletä lapsia heittämästä kivillä vesilintuja. onko paha?

Vierailija
18/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isosiskoni. Hän onkin narsisti

Vierailija
19/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen itse huomauttanut siitä että koiraa tulee kävelyttää eikä seisottaa sitä pihalla kun omistaja tuijottaa vain puhelinta. toinen asia kun pikkulapsia pidetään paljain käsin pakkasella. ja siitä että ei kielletä lapsia heittämästä kivillä vesilintuja. onko paha?

No ehkä se koiranomistaja odottaa siellä pihalla vaikka kyytiä johonkin? Ympyrääkö pitäisi sinä aikana kävellä?

Vierailija
20/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen puuttuminen on ok ja odotettavaa. Luulen, että aloituksessa ajettiin takaa ennemmin sellaista, joka vaikka jonotustilanteessa alkaa tyrkkiä edessä olevaa selkään ja raivoamaan, että "mee nyt jo kovempaa!" tai alkaa kommentoida kassalla toisen asiakkaan ostoksia. Sellaisia ihmisiä siis, jotka katsovat oikeudekseen ylittää toisen ihmisen rajat, vaikka kyseinen henkilö ei olisi millään tapaa häirinnyt tai vahingoittanut muita ihmisiä.

Näin minäkin tuon aloituksen tulkitsin, vaikka asia ei siinä kyllä ihan selväksi tullut. Mutta samaa mieltä siitä, että esim. huonoon käytökseen tai vaikkapa sääntöjen rikkomiseen tai vaaran tai vahingon aiheuttamiseen on ihan asiallista puuttua. TIetysti asialliseen sävyyn, eikä huutamalla ja mesomalla. Sen sijaan omassa naapurustossani on äiti-tytär -pari, jotka ilmeisesti kuvittelevat olevansa koko seutukunnan valtiaita ja oikeutettuja kehittelemään omia sääntöjään ja määräyksiään. Tuolla sitten mesovat ihmisille, että tästä ei saa kävellä (eli taloyhtiön pihamaalla ihan luvallista reittiä, joka nyt vain sattuu menemään heidän pihojensa ohi) ja tuonne et saa viedä koiria (kaupungin mailla oleva niittyalue, jolle todellakin saa viedä koirat, kunhan ovat kytkettynä) ja tuo pensas pitää kataa (naapurin pihalta, koska se heidän ohikulkiessaan sadesäällä tiputtelee vettä niskaan) ja pihaan et saa ajaa ainakaan niin usein kuin ajat (kyllä pitää ihmisen jaksaa kantaa tavarat parkkipaikalta - ilmeisesti he selvännäkijöinä tietävät, kuinka painavia tavaroita ihmisllä on ja mitä mahdollisia liikunta- ym. rajoitteita) jne. Itse olen kerran joutunut juurikin tuosta ulkoilutusasiasta ihan suoralle tulilinjalle (facebookin välityksellä sitten epäsuoran vihjailun kohteeksi samasta aiheesta). Ei siinä oikein tiennyt, pitäisikö itkeä vai nauraa, kun isokokoinen tantta kädet puuskassa ja naama punaisena tulee raivoamaan, että onko tämä sinun mielestäsi asiallinen paikka ulkoiluttaa koiria, kun olet kytkettyjän koirien kanssa kaupungin alueella aivan laillisesti ja kaikkien ohjeiden mukaan. Olen arvellut, että kyse on ihmisistä, jotka kärsivät jostain ihme alemmuuskompleksista ja surkeaakin surkeammasta itsetunnosta, jota sitten yrittävät hoitaa sillä, että esiintyvät kuin olisivat kaikkien muiden yläpuolella ja jotenkin oikeutettuja määräilemään.