Orpo haluaa rokotepassit, joilla pääsisi ravintolaan ja teatteriin – Marin tyrmää: "Kohtuutonta---IL
Demarit on aina vastaan, sano kuka tahansa mitä tahansa.
Vaikka rokotuspassi ei ehtisi olla kauaa voimassa, Orpon mielestä sitä mahdollisuutta ei pitäisi jättää hyödyntämättä, koska ei ole varmuutta, kauanko epidemia kestää.---IL
Kommentit (438)
Vierailija kirjoitti:
Mikseivät perusta omia junavaunuja maskittomille ja rokottamattomille, omat bussivuorot, kauppaan omat ajat, konsertteihin omat katsomot jne., jos on niin vakavaa?
Ei tarvita rokotepakkoa. Tai sitten ne pikatestit käyttöön tapahtumiin, lennoille ym. Eikö joku kehitellyt sitä jotain puhallustestiä? Samaan tapaan jono sellaiseen kuin nyt on turvatarkastukseenkin.
Voin käyttää omaa autoa, jos bensan hinnat pidetään kohtuullisina. Yksi riski muillekin ihmisille vähemmän.
Ne ketkä ei ota rokotetta saa 1000e kotona olo bonuksen joka kuukausi. Käviskö tää rokotetuille?
Vierailija kirjoitti:
Jalostetaan passiajatusta, kyseessähän on merkintä, jolla ihmiset saavat tehdä jotain tai eivät saa. Jos laitettaisiin tieto suoraan porukalle tuon mukaan leima otsaan tai viivakoodi niskaan. Käytännössä aika lähelle tuo on älypuhelimella näytettävää tietoa, kun monelle tuntuu tuo älypuhelin kasvaneen kiinni.
Se, että osaa porukasta ei päästetä ja osa päästetään johonkin paikkaan fyysisen ominaisuuden vuoksi, niin tuleeko kellekään mitään historiallisia asioita mieleen näistä? Näitä erottelujahan on ollut aikojen saatossa käytössä ja siihen suuntaan ollaan näköjään taas menossa...
Tulee rotuerottelut mieleen. Ilmankos BLM nostaa päätään.
Vierailija kirjoitti:
Ne ketkä ei ota rokotetta saa 1000e kotona olo bonuksen joka kuukausi. Käviskö tää rokotetuille?
2000 euroa jos maksatte mulle himaan, niin en kävisi missään, missä on muita ihmisiä. Asun yksin, niin olis suht helppo toteuttaa netin, nettikaupan ja netistä tilattavan ruuan avulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ollaan jaettu ihmiset kahteen "leiriin", syrjitään niitä jotka ei halua ottaa rokotetta jossa mitä erilaisempia myrkkyjä , lisäksi rokotepassi syrjii tiettyjä ihmisiä,ei ole oikein,tässä on takana jotain suurempaa,korona vaan tekosyy. Silti ihmiset tyytynyt siihen et perusoikeudet viedään ja ei enää yksityisyyttä.
Kiinassa kaikilla on kännykässä sosiaalisen krediitin appi. Jos trollaavat paikallisella vauvafoorumilla, niin tili menee pakkaselle.
Niiltä voidaan kieltää työmatkatkin ulkomaille. Facebook on niille maksullinen.
Laita toki linkkiä jos on tietoa. FB on blokattu Kiinassa, toki kikkailemalla siihen pääsee käsiksi.
Ihan yleistä tietoa tuo on kiinalainen sosiaalinen luottoluokitusjärjestelmä. Ihan suomenkielisessä wikipediassa on siitä juttua. Sieltä löydät varmaa lähteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikseivät perusta omia junavaunuja maskittomille ja rokottamattomille, omat bussivuorot, kauppaan omat ajat, konsertteihin omat katsomot jne., jos on niin vakavaa?
Ei tarvita rokotepakkoa. Tai sitten ne pikatestit käyttöön tapahtumiin, lennoille ym. Eikö joku kehitellyt sitä jotain puhallustestiä? Samaan tapaan jono sellaiseen kuin nyt on turvatarkastukseenkin.
Voin käyttää omaa autoa, jos bensan hinnat pidetään kohtuullisina. Yksi riski muillekin ihmisille vähemmän.
Silleen meidänkin perhe on tehnyt koko vuoden. Mulla ei ajokorttia, mutta mies kuskannut töihin ja hakenut mut joka ikinen pv myös kotiin. <3 Mutta jos nyt kaavailevat jotain vitsin rokotepassia, niin eikö tää voisi olla toinen vaihtoehto, että ois tavallaan kaksi eri luokkaa? Kuten ennen oli junissa tupakoivat ja ei-tupakoivat? Kuitenkin olisi kiva joskus mennä johonkin muuallekin kuin töihin omalla autolla. Miehen kanssa on tehty työnjako, että hän käy kaupassa, kun on etänä kotona ja mä töissä. Mä en oo käynyt ruokakaupassa varmaan vuoteen. :-D Ite en käytä maskia, mut enpä kyllä käykään oikein missään töiden lisäksi ja siellä ei onneksi tarvi pitää.
Missään nimessä en kannata pakkorokotuksia. Eikä se ole vapaaehtoista, jos kuitenkin kaikki palvelut riippuu siitä, onko sulla passi vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Miksi heidän pitäisi saada bonus? Eiväthän he ole tehneet mitään palkittavaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksasta saa itse tehtyjä testejä.
Mutta ei Suomessa?
Miksei?
Sehän olisi kaikkein tärkeintä.
Koska jos teet testin itse, niin ne eivät voi olla heti kiimassa työntämässä sinua karanteeniin. Ja se on NIILLE kaikkein tärkeintä.
Jos tärkeintä olisi terveys, niin moni asia olisi tehty toisin. Tässä on kyse kontrollista ja tottelevaisuudesta.
Mikä on se seuraava iso kysymys jota varten meitä koulutetaan ehdottomaan kuuliaisuuteen kuin koiria? Istu! Leiki kuollutta? Onnistuuko? Muistuttaa vuosi vuodelta enemmän Pohjois-Koreaa paitsi että kaupat pursuaa ruokaa. Ostovoima on sitten toinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa vaan veritulpparokote. Itse en aio. Mitä lie ne muun merkkiset aiheuttaakaan...
Enemmän niitä tulppia tulee koronan vaikeasta versiosta. Siksi se niin vaarallinen osittain onkin. Eli siis otatko pienen riskin tulpista vai suuren. Tuntuu ettei sinulla ole todennäköisyyslaskenta ihan hallussa kun valitset suuren riskin + sen että rokotevastaisuudellasi riskeeraat lapsesikin ja käytännössä kaikki sukulaisesi (siis ne jotka sinunkaltaistasi suostuu vielä tapaamaan).
Ei se pelaa, joka pelkää...
Vierailija kirjoitti:
Saksasta saa itse tehtyjä testejä.
Mutta ei Suomessa?
Miksei?
Sehän olisi kaikkein tärkeintä.
Millä ne muuten todistaa sen, että se ite tehty testi on omasta nenästä kaivettu? :-D Noillahan ois helppo huijata. Jos jollain on vähän oireita, ni kaveri ottaa vaikka puolesta?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen järkeä on rokotepassissa jos rokotettu levittää tautia edelleen eikä suojaa taudilta niitä rokotettujakaan???!!! Tätä en ymmärrä, en alkuunkaan.
Nyt kun rokotteita on testattu vuosi, tiedetään, että ne sekä suojaavat uusilta tartunnoilta että estävät viruksen levittämisen.
Lienetkö niitä, joiden joskus jostain saamaa virheellistä käsitystä ei enää ikinä mikään muuta, siis joustamaton ja älyllisesti vähän niukka ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi sitten oikeus ja kohtuus, että ns. kriittisten alojen työntekijät rokotetaan heti riskiryhmien jälkeen? Mä menen nimittäin lakkoon siinä kohtaa, kun rokotetut rupee työmaalla hyppiin silmille ja levittään koronaa eikä mua ole rokotettu!
- "Perusterve" keski-ikäinen siivooja, joka ehdottomasti haluaa rokotteenTämän takia en usko korona-rokotteeseen. Miksi oli kiire rokottaa hoitajat ja lääkärit - muttei sairaalan siivoojia???
Väität perättömiä. Hoitajia ja lääkäreitä ei ole rokotettu, ainoastaan ne, jotka työskentelevät koronaosastoilla. Tietenkin heidät, jotka ovat taudin etulinjassa, ja riskiryhmät vanhimmista alkaen. Tämä on eettisesti kestävä järjestys.
Useimmissa kunnissa ei vielä ole ehditty kahdeksankymppisiäkään rokottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi sitten oikeus ja kohtuus, että ns. kriittisten alojen työntekijät rokotetaan heti riskiryhmien jälkeen? Mä menen nimittäin lakkoon siinä kohtaa, kun rokotetut rupee työmaalla hyppiin silmille ja levittään koronaa eikä mua ole rokotettu!
- "Perusterve" keski-ikäinen siivooja, joka ehdottomasti haluaa rokotteenTämän takia en usko korona-rokotteeseen. Miksi oli kiire rokottaa hoitajat ja lääkärit - muttei sairaalan siivoojia???
Sanopa se. Johonkin se raja kai piti vetää, että päästiin piikittämään vanhuksia. Olihan joku aika sitten juttua sairaalan vartijoistakin, kun heitäkään ei rokotettu.. en sitten tiedä, mikä siellä on tilanne nykypäivänä. Ilmeisesti ainakin jossain päin Suomea on rokotettu jo laitoshuoltajiakin. Itse siivoan rappukäytäviä eli vielä saa odottaa tämän piinan päättymistä.
-Se keski-ikäinen
Tämä on vasta alkua. Seuraavaavaksi Bill Gates aikoo pimentää auringon.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa että Orpo päästi sisäministerinä ne 35 000 irakilaista ammattisotilasta maahamme viime hallituksen aikana. Vuosien jälkeen sanoi, että olisi hän voinut pistää rajan kiinnikin.
Toinen idioten on Haavisto, jonka takia kylmän pohjoisen maan kansa maksaa maltaita sähkölämmityksestään.
Itseasiassa sähkön kuluttajahintamme ovat Euroopan alhaisimpia, mutta ei sinua fakta kiinnosta. Eikä kiinnosta sekään, että eduskunta sen myynnin päätti, ei Haavisto.
Kuten Persujen Jari Lindström joutui esittelemään sen kuuluisan aktiivimallin, jonka oli valmistuttanut se savusaunaa lämmittänyt kollega. Eduskunta aktiivimallin siunasi.
Persutrolleille tiedoksi, että Valtioneuvoston kanslia ilmoitti jo 5. helmikuuta kuluvana vuonna, että rokotepassi on työn alla ja tulee Omakantaan. Tämä tieto löytyy Valtioneuvoston kanslian tiedotteista.
Kaikissa valtamedioissa on kerrottu, että EU suunnittelee oman, kansainvälisesti validin rokotuspassin.
Eli Petteri Orpo ja Kokoomus on noin kaksi kuukautta jäljessä todellisuudesta heitettyään eilen/toissapäivänä Kokoomuksen ideana ajatuksen rokotepassista.
Rokotekriittisille tiedoksi, että kaikki nyt markkinoilla olevat rokotteet paitsi antavat 80-90-prosenttisella varmuudella suojan koronavirusta vastaan, myöskin estävät tartuttamasta virusta kun rokotussuoja on kahdella piikillä varmistettu ja immuunijärjestelmä noin 2-3 viikkoa vasta-ainetta kypsytellyt. Jokaiselle piikitetylle lyödään kouraan lappu, jossa tämä info lukee.
Immuuni ei tartuta, koska elimistö torjuu heti uuden viruksen. Tämä opetettiin muistaakseni peruskoulussa niille, joilla oli korvat, ei kita, auki.
Paras tapa saa Perussuomalaiset rokotepassin taakse on se että Marin vastustaa passeja... well played, well played.
älkää ulisko, tartunnat nousee vielä joten paikat pysyy/menee kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän se oiskin kun ihmisiä kiristettäis ottamaan rokote, joka ei edes estä sairastumasta koronaan, saati levittämästä sitä.
Israelissahan niin toimittiin.
Suomalaiset, tuo Raamatun luvattu kansa... Idea sopii hyvin kokoomuslaisen esittämäksi. Onhan kokoomus kristillisten apupuolue.
Voidaanko me toimia samoin ja nauraa muille?