Mikä on kallein paheesi ja paljonko siihen menee rahaa?
Minun kallein paheeni on Veikkauksen pelit, joihin menee rahaa 2.80 euroa viikossa. Satunnaisesti laitan ekstraa, jolloin menee 3 euroa enemmän. Useimmiten kuitenkin 2.80 euroa viikossa menee.
Kommentit (139)
Kirjat. Mulla palaa kirjoihin noin 70 euroa kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoitukset. Sellainen 20k-30k vuodessa. Tosin nämä tuottaakin rahaa ihan kivasti.
Ja sitten mä heräsin ja menin verkkopankista tarkastamaan olisko siellä vielä saldoa pariin keskikaljaan.
En juo keskikaljaa. Viime kvartaalissa meni sijoituksiin 5948,64 €, Tässä kvartaalissa mennyt vasta 598,41 euroa, mutta vasta 9 päivää kulunut...
Kaikki erikoisherkut ruokakaupasta, kuten Ben & Jerrys jäätelöt.. ei vaan maistu ne Valion litran pakkaukset, harvemmin edes Ainot, kun pitää olla Ben & Jerryä tai Magnumia. Energiajuomat. Karkit.. noutoruoka.
Vierailija kirjoitti:
Irtokarkit. Kympin säkki kerran viikossa. Lievennykseksi pitää kyllä mainita, että puoliso syö säkistä joka kerta vähintään puolet.
Oletko umpiköyhä vai miksi muuten kymppi olisi iso raha? Johan sillä saa Thorin vasaran kokoisen nuijan irtokarkkia. Kymppi! What...
Vierailija kirjoitti:
Kaikki erikoisherkut ruokakaupasta, kuten Ben & Jerrys jäätelöt.. ei vaan maistu ne Valion litran pakkaukset, harvemmin edes Ainot, kun pitää olla Ben & Jerryä tai Magnumia. Energiajuomat. Karkit.. noutoruoka.
Ben&Jerrys maksaa 5-6 euroa purkki. Aikuiselle tuo on naurettavan pieni summa. Ei asia ole kallis vain siksi että puolet halvemmalla saisi jotain roskaa kuten valion jäätelöä. Onko tässä ketjussa ketään aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoitukset. Sellainen 20k-30k vuodessa. Tosin nämä tuottaakin rahaa ihan kivasti.
Ja sitten mä heräsin ja menin verkkopankista tarkastamaan olisko siellä vielä saldoa pariin keskikaljaan.
En juo keskikaljaa. Viime kvartaalissa meni sijoituksiin 5948,64 €, Tässä kvartaalissa mennyt vasta 598,41 euroa, mutta vasta 9 päivää kulunut...
Kvartaalissa 😂
Yksittäiset proteiinirahkat ja proteiinivanukkaat... Noin 1-1,5e per 150-200 gramman purkki, niin noita kun vetää aamupalaksi, välipaloina tai treenin jälkeen keskimäärin pari päivässä niin ihan hirvittää huomata miten kalliiksi käy näin opiskelijana
Kampaaja 1800€/vuosi. Kosmetiikka noin 100€/kk.
Kirppistely. Paljon pieniä ostoksia.
Alkoholiin menee joku 30 e/kk ja sätkätoppiin saman verran+ toisinaan 8e aski tulee ostettua. Huimia summia itselle kun laskujen jälkeen jää 120e elämiseen ellei oo sattunu oleen duunia 😀 Jättäis edes toisen pois niin viikkobudjetti kohoaisi huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoittaminen, useita satoja kuussa - parhaillaan tonni kerralla.
Ei sijoittaminen ole mikään pahe, ihme humble bragia.
Osa paheen käsitteistä on, että käyttää/tekee jotain liikaa.. ;)
Myönnän itse myös sijoittamisen paheeksi, koska siihen jää vähän koukkuun ja joskus ottaa turhaa riskiä sen hetkiseen tilanteeseen nähden. Se vaan, kun ei itse ole mikään suurituloinen todellakaan :D
Näyttävät ja ihanat tapetit. Ison huoneen tapetoimiseen ihanalla kuosilla menee helposti tonni. En sinänsä kyllästy vanhoihin, mutta muutamalta suunnittelijalta tulee jatkuvasti entistä ihanampia... Tarpeettoman usein tulee ehkä uusittua, koitan kyllä pitää järjen päässä. Monet tapetit ovat onneksi nykyään ympäristöystävällisiä, joten on niitä luontoa raskaammin rasittavampiakin paheita.
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi. Rahaa menee noin 220-250€/viikko.
Poltatko siis noin neljä askia päivässä?
Veikkaukseen n. 700 euroa/kk ja tupakkaan n. 200 euroa/kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi. Rahaa menee noin 220-250€/viikko.
Poltatko siis noin neljä askia päivässä?
Et taida tietää mitä tupakka maksaa.
Tykkään ostaa krääsää, "söpöjä" tuotteita
Sukellusharrastus, siihen on mennyt rahaa ja paljon.
Vierailija kirjoitti:
Aika tylsiä paheita ihmisillä.
Parempi ihmisillä mielummin olla nämä paheet, kuin huumeet ihan itsensä kannalta.
Mielestäni tämä on hauska ketju, kuinka erilaisia paheita toisilla on. Ja se mitä kukakin pitää paheena.
Mitä alkoholia juot tuolla summalla? Vuosikertaviiniäkö tai premium-viskiä?