Mikä on kallein paheesi ja paljonko siihen menee rahaa?
Minun kallein paheeni on Veikkauksen pelit, joihin menee rahaa 2.80 euroa viikossa. Satunnaisesti laitan ekstraa, jolloin menee 3 euroa enemmän. Useimmiten kuitenkin 2.80 euroa viikossa menee.
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Palapelit. 30-60 euroa kuussa...
Mitä teet kootuille palapeleille?
Matkustaminen. Siihen on kulunut 6000-15000e vuodessa (2-4 hengltä). Jatkuu taas joku päivä.
Muita ei ole
Matkustus. Siihen saa rahaa kulumaan ihan niin paljon kuin sitä on säästötilillä.
Kaksi tilattua printtisanomalehteä, noin 850 euroa vuodessa.
Matkustelu. Normaali maailmantilanteesssa menee pari tonnia, jos olisi varaa matkustelisin paljon enemmän.
Ennen korona-aikaa kävin melkein joka arkipäivä lounaalla ravintolassa.
Pepsi Max. Puoltoista 1,5 litran pulloa päivässä. Pullo maksaa 0,84 euroa ilman panttia.
Varmaan ruoka, koska ostan ja syön hienompia ruokia mitä tarvitsisi. Ja herkut, kahviloiden leivokset ja omat kalliitkin kokeilut jotka menee vaan omaan ja miehen suuhun. Voisin säästää tässä kuukaudesta riippuen 5-30 euroa.
Matkustelu sitten toisena ja siihen menee enemmän rahaa. Mutta en pidä sitä niin paheena.
Alkoholiin 200e kuussa. Pitkävetoon 300 kuussa. Nuuskaan 40 kuussa.
Nettotulot 2500 kuussa.
M46
Ei oikeastaan ole. Ennen tupakoin, mutta siitäkin olen luopunut. Välillä ostan turhan hienoja vaatteita ja käytän niihin aika paljon rahaa, mutta toisaalta ne ovat laadukkaita ja kestäviä, enkä kuitenkaan elä yli varojeni.
Keskiolut, 20 annosta viikossa, saman verran euroina. Auringonvalon lisääntyminen tosin juuri nyt vähentänyt kulutusta.
Suitsukkeet. Ostan laadukkaita, joten menee useita satasia vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi. Rahaa menee noin 220-250€/viikko.
Oikeesti, vai tarkoitatko että kuukaudessa??
Kahden lehden- Anna ja Kodin Kuvalehti-
tilaus, en muista mitä maksaa.
Silloin tällöin irtonumeroina Glorian koti tai muu kalliimpi lehti.
Syön muuten tosi terveellisesti ja olen normaalivartaloinen mutta ennen menkkoja yleensä sorrun vetämään kaksin käsin herkkuja (pizzaa, sushia, karkkia, jätskiä, leivonnaisia) viikon ajan ja havahduin että tähän huviin menee 100-150€ ylimääräistä joka kk. Enemmänkin kun ostan syötävää koko perheelle.
Toinen pahe impulsiivinen shoppailu, joskus kallis takki/muu vaate jolloin saattaa mennä 400-500€ kerralla mutta yleensä jokin heräteostos netistä; vaatteita, kenkiä tai kosmetiikkaa. Keskimäärin ehkä 300€/kk
Limsat (sokerittomat).
En osaa juoda vettä tarpeeksi, joten litkin limua. Olen tehnyt tätä kohta 20 vuotta, vielä on hampaat suussa. :P Viikossa menee ehkä 15€.
Dislikettäminen ei ole suotavaa tässä ketjussa sillä aiheena on paheet.
Hyvä jos ihmiset tunnustavat omat paheensa.
Kahvi johon kuussa menee noin 120 euroa sekä ripsi-ja kulmahuollossa käynti joihin menee samainen 120 euroa kuussa.
Onko nämä paheita jos tuovat iloa elämään? Itselläni viini ja leikkokukat. Matkustus myös. Joskus myös ostelen kirjoja liikaa.
Makeiset. Syön niitä päivittäin. Voisi sanoa, että 1,5 - 3,00 euroa menee niihin päivittäin. Olen muuten tosi nuuka ihminen ostamaan mitään.