Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhuh, mitä settiä Kaari Utriosta

Vierailija
08.04.2021 |

https://www.is.fi/viihde/art-2000007905619.html

Luulin häntä ihan toisenlaiseksi!

Tavallaan kuitenkin tuosta saa tosi vahvan naisen kuvan.

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kirja sijoittui 1980-luvun alkuun jolloin mitään juppiaikaa ei Suomessa vielä ollut. Se ehti tänne pikipäin 80-luvun lopulla Sam Inkisineen. Outoa ettei noin viisas tätä tiedä? Ja sikäli kuin muistan tuossa kirjassa on tekstiä tyyliin "ei ole mitään niin saastaista kuin mies, hämähäkit ovat lemmikkejä heihin verrattuna" tms.

Eli jos kirjaan sijoitettu vastenmielinen roolihahmo sanoo noin, luulet, että K. Utrio itse ajattelee noin?

Älä vaan lue mitään monimutkaisempia kirjoja joissa on keskenään riiteleviä roolihahmoja. Voit raukka mennä ihan sekaisin.

Kannattaako itsesi lukea kunnet selvästi erota milloin kirjoittaja ammentaa itsestään? Kun feministinä kirjoittaa miehistä noin ja sanojana vielä kirjan sankaritar, joka selvästi utrion alter ego?

Vierailija
82/87 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon rankkoja kokemuksia Kaarilla ollut, myös Lintilän kanssa oli omat vaikeat asiat. Ei ole helppoa ollut.

- itse olen ajatellut Kaarilla olleen helppoa kun on kulttuurikodista jne. mutta eipä ole ollut ja yllätyksenä tuli nuo miten asiat ovat menneet kahden ensimmäisen lapsen kohdalla, alkoholinkäyttö sekä oma että puolison ja rankka tupakointi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan Kaari edelleenkin ketjupolttaja, ja kahvilla ja eineksillä elää. Ei osaa tehdä ruokaa. Mies teki ruokaa ja keittokirjoja. Kaari rahaa kirjoillaan.

Vierailija
84/87 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasiassa Kaari poistui Jaakon elämästä loppukesällä 1973 soittamalla hänelle töihin ja sanomalla: ”Haluan avioeron, kun tulet kotiin, en ole enää täällä”. Pojat 4 ja vajaat 2 vuotiaat jäivät silloin isän vastuulle. Ulkomaanmatkat tapahtuivat vasta paljon avioron jälkeen ja uusi perhe oli niissä koko ajan mukana. Tässä muutamia oikaisuja aikaisempiin virheellisiin kirjoituksiin.

Vierailija
85/87 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ryhtyy kirjoittelemaan, kannattaa olla varma, että faktat ovat oikein. Koko juttu on mielikuvitusta. Mies ei löytänyt uutta saman tien, vaan vasta vuoden kuluttua. Ja kun ei tiedä vaimosta mitään, on parempi olla kommentoimatta. Tätä valheiden levittelyä on jo nyt ihan tarpeeksi. 

Vierailija
86/87 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Olen aina ajatellut, että Utrio on aliarvostettu kirjailijana. Vaikka onhan hän saanut arvostusta, mutta olisi ansainnut enemmän.

Valtion tiedonjulkistamispalkinnon taisi saada?

Kirjailijana hän on Waltarin tasolla. Uskon, että hänen teoksensa tulevat vahvasti jäämään suomalaisen kirjallisuuden historiaan.

Näitä mikiliukkosia sun muita ei parin vuoden päästä muista kukaan.

Sanos muuta! Kaari on kansallisaarre!!

Olen lukenut vastaavia historiallisia romaaneja muista maista, mutta kyllä Kaari on parhaasta päästä kirjoittajana. Ne lauseet, huumori ja henkilöhahmot ovat hyviä.

Itse tykkään Ken Folletin kirjoista ja olin ihan innoissani, kun sain lahjaksi hänen kirjoittaman Taivaan pilarit. Että kirja osasi olla pettymys! Moneen kertaan mietin, että Kaari Utrio on jo kirjoittanut tällaista ja niin paljon paremmin.

Itse tykkään paljon Kaari Utrion kirjoista ja varsinkin ne järkälemäiset kirjat on ihan loistavia. Sujuvasti kirjoitettu ja historia tuotu eloon. Niitä jaksan lukea yhä uudestaan ja uudestaan pari vuoden väelin.

Vierailija
87/87 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostus Kaaria kohtaan on kyllä laskenut, vaikka hän onkin yksi lempikirjailijoistani.

Mutta jos jättää perheensä johon kuuluu pienet lapset, ja lähtee juopporetkumiehen matkaan, niin ei se kyllä kovin fiksulta teolta vaikuta.

Hyvä kuitenkin että isä hoiti lapset, ja että myöhemmin kuvioon tuli myös uusi puoliso joka otti myös vastuuta lapsista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi