Miehellä uusi nainen mutta mies suostu muuttamaan pois
Onko kenelläkään kokemusta? Meillä mies hakenut avioeroa, hänellä on uusi nainen. Pyynnöistäni huolimatta mies ei muuta fyysisesti eikä myöskään virallisesti uuden naisen luo. Eli sitkeästi on meidän kodissa lasten kanssa, mutta vapaa-ajalla naisen kanssa.
Miksi mies ei muuta? Hän ei anna selitystä. Uudella naisella on lapsi edellisestä suhteesta.
Ositus tekemättä vielä joten kun molemmat omistetaan meidän rivitaloasunto niin en voi miestä häätääkään. Mitä tehdä?
Kommentit (464)
Vierailija kirjoitti:
Selvennän nyt lisää. Mies ei vastusta asunnon puolikkaansa myyntiä minulle kunhan hinnasta päästää sopuun. Pystyn lunastamaan asunnon puolikkaan markkinahinnalla.
Mutta. Luulen että riitaa tulee siitä kuka on lähihuoltaja elatusmaksujen vuoksi. Mies ei halua maksaa elareita kuin minimin verran vaikka on keskipalkkaisessa työssä. Millä perusteella lähihuoltaja määrätään? Itse olen ihan normaali työssä käyvä ihminen enkä keksi miksi minulta pitäisi evätä lähihuoltajuus.
Ap
Miksi lähihuoltajuus pitäisi olla juuri sinulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokraatte miehen kanssa yhdessä yksiön. Vuoroviikoin toinen asuu yksiössä ja toinen on lasten kanssa nykyisessä asunnossa. Lapset saavat asua kotonaan, vanhemmat vaihtavat asuntoa.
Haluaisitko sinä siivota eksäsi kalsareita kahdessa asunnossa?
Miksi siivoaisin.
Vierailija kirjoitti:
Helpointa on nyt palkata asianajaja hoitamaan juttu maaliin. Varmaan asunto menee pakkomyyntiin, Huutokaupat.comissa aina välillä näkee yhteiselämän purku-huutokauppoja, siinä kai kumpikin voi sen sitten vielä ostaa, vai voiko?
Paras toimia nopeasti. Alkaisin myös deittailemaan uusia miehiä, laita ilmoitus vaan Tinderiin heti tänään.
Kai olet lopettanut kaikki kotityöt miehen puolesta jo.
Ap onkin paras mahdollinen saalis, jokaisen miehen unelma...
Potentiaalinen tuleva yh joka riitelee exän kanssa aivan kaikesta ja on oikein hilpeää seuraa, ainoana puheenaiheena exä ja paskat miehet.
Kukapa ei ap:ta haluaisi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvennän nyt lisää. Mies ei vastusta asunnon puolikkaansa myyntiä minulle kunhan hinnasta päästää sopuun. Pystyn lunastamaan asunnon puolikkaan markkinahinnalla.
Mutta. Luulen että riitaa tulee siitä kuka on lähihuoltaja elatusmaksujen vuoksi. Mies ei halua maksaa elareita kuin minimin verran vaikka on keskipalkkaisessa työssä. Millä perusteella lähihuoltaja määrätään? Itse olen ihan normaali työssä käyvä ihminen enkä keksi miksi minulta pitäisi evätä lähihuoltajuus.
Ap
Miksi lähihuoltajuus pitäisi olla juuri sinulla?
Yleensä äitivanhempi saa sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että ennen ositusta ei voi virallisesti häätää pois.
Olen ihmeissäni että kun nyt on uusi nainen niin eikö luulisi juoksevan sinne innosta piukeana. Ja kun meidän avioerojen vireillä. Nainen on ollut sinkku eli hänellä ei menossa eroprosessia.
Ap
Etkö lukenut sitä erohakemusta? Vaadit oikeudelta, että jäät lasten kanssa asumaan yhteiseen kotiinne, koska sulla on isompi tarve siihen (lapset, heidän koulunsa, sun pienemmät tulot jne) ja että mies poistetaan sieltä, koska hänellä on mahdollisuus muuttaa uuden akan luo. Sinä taas et pääse minnekään mukuloiden kanssa.
Yhteisasumisen lopettaminen on yksi niistä jutuista, joita todella voi eron ohella vaatia. Toinen on ositus. Nämä ovat eri asiat. Jos et siinä hakemuksessa,älynnyt vaatia, niin tee se nyt, mutta joudut ehkä maksamaan käräjäoikeuden käsittelymaksun uudestaan. Sen erokanteenhan on maksanut mies.
Kannattaa noudattaa tätä neuvoa. Erityisesti kannattaa mennä sössöttämään tuomioistuimelle, että se mieshän voisi muuttaa naisystävänsä kämppään. :D
Menestys on varma tällä reseptillä!
🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokraatte miehen kanssa yhdessä yksiön. Vuoroviikoin toinen asuu yksiössä ja toinen on lasten kanssa nykyisessä asunnossa. Lapset saavat asua kotonaan, vanhemmat vaihtavat asuntoa.
Heittäisin roskiin.
Jolloin mies tekis sun kamoille saman.
En jättäisi asuntoon mitään omaisuuttani.
ei ne sun ole ennen ositusta
Ap, muuta niiden lapsien kanssa kolmeksi kuukaudeksi vuokralle. Sinä aikana tehkää ositus valmiiksi.
Laittakaa lasten huoltajuus 50:50 jolloin kummankaan ei tarvi maksaa elareita ja lapset saavat viettää aikaa molempien vanhempien kanssa.
Jos mies suostuu myymään oman puoliskonsa niin osta se mutta jos vähänkin kiukuttelee anna jäädä siihen mutta vaadi itselle käypä hinta.
Löydät varmasti uuden ihanan asunnon sinulle ja lapsillesi sekä tulet vielä onnelliseksi.
Vaikka miehesi on toiminut idiootin lailla, nosta itsesi kaiken yläpuolelle ja pidä sellaiset välit hänen kanssaan että on helppo hoitaa lasten asiat.
Pääasia että pääset mahdollisimman pian miehestä eroon tavalla tai toisella ja voit aloittaa uuden ihanan elämän.
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Ap
Entä jos ei elareita ollenkaan vaan maksatte KAIKKI lasten kulut puoliksi. Edellyttää tietysti, että teillä on suht samat tulot ja pystytte keskustelemaan asiasta. Itse jos eroasin, toivoisin että noin voitaisiin toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten asumisesta ja elatuksesta kannattaa miehen ainakin sopia ennen kuin muuttaa osoitetta. Saattaahan olla saanut neuvontaakin asiassa.
Tästä nyt jonkun verran paistaa läpi se, että toivosit, ettei uusi suhde olekaan kovin vahvalla pohjalla. Oman itsesi vuoksi (ja sen jos vielä palaisittekin yhteen) suosittelen, että käsittelet ja hyväksyt eron ja alat innostua omasta uudesta elämästä.
Se voi olla hiukka vaikeata käsitellä eroaan oikeasti ajatuksella, kun se toinen vielä pyörii nurkissa. Jos erosta on katkera mieli (kuten tässä taitaa olla jos mies kerran petti), ei sitä selkärangatonta sontaläjää todellakaan takaisin halua, vaan pois silmistä mahdollisimman nopeasti. Uutta elämää aika hankala aloittaa, ennen kuin vanha on ohi.
Mies todennäköisesti petaa vankempaa asemaa ositukseen ja elatukseen nähden. Jos viihtyy talossa, miksi sen automaattisesti aplle antaisi? Nopeutuu se osituskin, kun ap ei jätä asiaa muiden kiireiden varjoon. Haluaa varmaankin pitää myös huoltajuudestaan kiinni eikä siksi katkaise lähivanhemmuuttaan ennen kuin huoltajuudesta päätetään oikeudessa. Vaivauttavaa ja kylmähermoista, mutta pitkässä juoksussa kannattavaa.
Aika moni kuitenkin nimenomaan haluaa tarrata kiinni siihen selkärangattomaan sintaläjään kun sivusuhde tulee päivänvaloon. Olenkin aina uskonut että tässä on kysymys enemmän voittamisesta ja nöyryytyksen välttämisestä kuin rakkaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heittäisin roskiin.
Eihän mies sitten voisi heittää kamojani roskiin kun ne eivät ole minun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erohakemuksen kohta "Muut mahdolliset
avioeroon liittyvät vaatimukset perusteluineen"
(esim. yhteiselämän lopettaminen, pesänjakajan
määrääminen omaisuuden ositusta tai erottelua varten, puolison elatusapu)YHTEISELÄMÄN LOPETTAMINEN. Sillä vaadit että mies muuttaa pois kunnes ero on lopullinen ja sinulla uusi asunto.
Perustelut vaaditaan.
Saahan sitä vaatia. Mies vaatii perään samaa ap:lle.
Siinähän vaatii. Oikeus päättää kuultuaan molempia. Veikkaan että huoripukkia neuvotaan suosiolla keräämään kimpsunsa ja muuttamaan.
Suomen oikeisjärjestelmä ei tunne sellaista käsitettä kuin huorinteko, joten veikkaapa uudelleen.
Onko mammat oikeasti näin pihalla Suomen oikeusjärjestyksestä, vai onko kyseessä joku toiveajattelu? Vai trollaatteko vaan?
Vaikea on tosiaan uskoa, että näin monet Suomen naiset on ihan niin sekaisin, kun mitä tämä ketju antaa ymmärtää - - ihan toimivaa trollausta joukossa 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että ennen ositusta ei voi virallisesti häätää pois.
Olen ihmeissäni että kun nyt on uusi nainen niin eikö luulisi juoksevan sinne innosta piukeana. Ja kun meidän avioerojen vireillä. Nainen on ollut sinkku eli hänellä ei menossa eroprosessia.
Ap
Etkö lukenut sitä erohakemusta? Vaadit oikeudelta, että jäät lasten kanssa asumaan yhteiseen kotiinne, koska sulla on isompi tarve siihen (lapset, heidän koulunsa, sun pienemmät tulot jne) ja että mies poistetaan sieltä, koska hänellä on mahdollisuus muuttaa uuden akan luo. Sinä taas et pääse minnekään mukuloiden kanssa.
Yhteisasumisen lopettaminen on yksi niistä jutuista, joita todella voi eron ohella vaatia. Toinen on ositus. Nämä ovat eri asiat. Jos et siinä hakemuksessa,älynnyt vaatia, niin tee se nyt, mutta joudut ehkä maksamaan käräjäoikeuden käsittelymaksun uudestaan. Sen erokanteenhan on maksanut mies.
Eihän miehellä todellakaan ole ”mahdollisuutta muuttaa uuden akan luo”, ihan naurettava ajatuspieru jonkun vaateen perusteeksi.
Mies voi totuudenmukaisesti sanoa, ettei hänellä ole muuta asuntoa kuin nykyinen kotinsa, josta omistaa puolet.
Senpä takia ne hyvät perustelut kirjoittaakin se, joka yhteisasumisen purkua vaatii. Minä en ole osapuoli, eikä ole oikeuskaan. Vähävaraisuus on hyvä peruste, puolison väkivaltaisuus tai päihteidenkäyttö myös.
Toki pitää myös olla näyttö (tiliote, palkkalaskelma, lääkärinlausunto tms.). Asia menee näin, tykkäsit siitä tai et.
Vierailija kirjoitti:
Ap, muuta niiden lapsien kanssa kolmeksi kuukaudeksi vuokralle. Sinä aikana tehkää ositus valmiiksi.
Laittakaa lasten huoltajuus 50:50 jolloin kummankaan ei tarvi maksaa elareita ja lapset saavat viettää aikaa molempien vanhempien kanssa.
Jos mies suostuu myymään oman puoliskonsa niin osta se mutta jos vähänkin kiukuttelee anna jäädä siihen mutta vaadi itselle käypä hinta.
Löydät varmasti uuden ihanan asunnon sinulle ja lapsillesi sekä tulet vielä onnelliseksi.
Vaikka miehesi on toiminut idiootin lailla, nosta itsesi kaiken yläpuolelle ja pidä sellaiset välit hänen kanssaan että on helppo hoitaa lasten asiat.Pääasia että pääset mahdollisimman pian miehestä eroon tavalla tai toisella ja voit aloittaa uuden ihanan elämän.
Tsemppiä!
Miksi lasten pitää muuttaa osituksen ajaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö tässä ollut tilanne se, että mies on pettänyt ja ero johtuu siitä? Pettäjä on ihan itse päätöksensä tehnyt, kärsikööt seurauksista. Ei todellakaan petetyn tarvitse kaiken lisäksi vielä muuttaa ja nähdä lapsiaan harvemmin, kun on itse täysin syytön tilanteeseen. Ei liity mitenkään sukupuoleen.
Onnea vaan yritykselle selittää tuota tuomarin edessä.
Ei minua kiinnosta kelpaako se selitys tuomarille vai ei, esitin vain mielipiteeni siihen kun täällä jankataan, että ap:lla ja tämän ex-miehellä on muka identtinen tilanne, eikä ymmärretty miksi moni puolustaa ap:n oikeuksia jäädä lasten kanssa asumaan nykyiseen asuntoon. Harmi jos kaikilta ei omaa moraalia löydy ja kaikessa pitää vedota lakeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Entä jos ei elareita ollenkaan vaan maksatte KAIKKI lasten kulut puoliksi. Edellyttää tietysti, että teillä on suht samat tulot ja pystytte keskustelemaan asiasta. Itse jos eroasin, toivoisin että noin voitaisiin toimia.
Ideaali tilanne mutta vaatii kylmäpäisyyttä molemmilta ja hyvää keskusteluyhteyttä joka voi riitaisan eron jälkeen olla vaikeaa. Varsinkin pettämisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpointa on nyt palkata asianajaja hoitamaan juttu maaliin. Varmaan asunto menee pakkomyyntiin, Huutokaupat.comissa aina välillä näkee yhteiselämän purku-huutokauppoja, siinä kai kumpikin voi sen sitten vielä ostaa, vai voiko?
Paras toimia nopeasti. Alkaisin myös deittailemaan uusia miehiä, laita ilmoitus vaan Tinderiin heti tänään.
Kai olet lopettanut kaikki kotityöt miehen puolesta jo.Tällä kertaa pysyttelet panoissa. Jätät heti, jos alkaa höpisemään tunteista.
Kuka mies ei haluaisi riskeerata että ap:lla kävisi "vahinko"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heittäisin roskiin.
Eihän mies sitten voisi heittää kamojani roskiin kun ne eivät ole minun.
Hetkinen. Minä kun en ole avioeroa koskaan kokenut, niin vääntäkääs nyt rautalangasta:
Pitääkö kalsaritkin osittaa?
Tuttavapiirissä on yksi tapaus, jossa mies teki just noin. Petti vaimon ystävän kanssa ja otti tämän uuden emännän sitten perheen taloon asumaan. Lahjoi ja hemmotteli lapsia minkä kerkesi, että saisi heidät puolelleen. Eivät edelleenkään ole väleissä vaikka tästä aikaa yli 15 vuotta. Lapset oireili teininä aika pahasti ja äiti oli ihan pulassa kun isä antoi lapsille periksi kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
En voi vaihtaa lukkoja, koska mies omistaa puolet asunnosta. Olen pyytänyt muuttamaan naisen luo pikimmiten, viemään tavaransa sinne ja sitten kohta kun ositus on valmis jään lasten kanssa rivitaloasuntoomme. Mutta mies ei tee muuton eteen mitään . Tuntuu tosi oudolta . Ja millainen uusi nainen jaksaa odottaa ikuisesti tällaista miestä?
Ap
Miksi mietit muita? Eikä sinulla ole ihan tarpeeksi tekemistä itsesi ja lastesi kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Olen sanonut naiselle että pitäköön miehen.
Ap
Niin varmaan. Olisit miehen kanssa vieläkin ja ilman mitään epäröintiä, jos se ei olisi löytänyt uutta!
Vierailija kirjoitti:
Haluan miehestä eroon äkkiä, en jaksa ylimääräistä.
Lähinnä yritän kysyä teiltä että miksi hitossa mies jumittaa asunnossamme kun ero on meillä vireillä ja uusi nainen odottaa. Kun mä en tajua .
Takasin en miestä ota.
Ap
Miksi sitten olit tähänkään asti miehen kanssa, jos ei muka kiinnosta. Totuushan on se, että olisit vieläkin, jos sillä ei olisi uutta suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä yritän kysyä teiltä että miksi hitossa mies jumittaa asunnossamme kun ero on meillä vireillä ja uusi nainen odottaa. Kun mä en tajua .
Selkeästi et tajua eroa tai haluta tajuta ja keskityt epärelevantteihin asioihin, kun relevanttia olisi miettiä eroa + itseä + lapsia. Ei mitään randomia!
Hah, olisit miehesi kanssa suhteessa HETI, että pätkähtäisi, jos se haluaisi + palaisi luoksesi.
Mitä se kertoo susta?
Keski-ikäistyvä petetty rouva, joka ottaa väärässä mekossa melaa uittaneet miehensä tyytyväisenä takaisin vuoteeseensa ja huokaisee mielessä, että kaikki on taas hyvin, niin kuin ennen = niin hyvin kuin petokselle tilaa antavassa suhteessa voi olla.
Kohti uusia suhteita!
Virkistävää lukea järjenkin ääntä tässä ketjussa.
Siis ihanko tosissaan jotku uskoo, että mies on tässä se ongelma..?