VAKAVA 2021
Heippa!
Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti!
Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat?
Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)
Kommentit (3667)
Olen kotitalousopettajaksi Joensuuhun 2. varasijalla (ollut alusta alkaen), Vipusen mukaan paikoista otettu vastaan 30/33. Kuinkahan tod.näköistä päästä vielä sisään?
Vierailija kirjoitti:
Olen kotitalousopettajaksi Joensuuhun 2. varasijalla (ollut alusta alkaen), Vipusen mukaan paikoista otettu vastaan 30/33. Kuinkahan tod.näköistä päästä vielä sisään?
Kyllä se ainakin mahdollista on, luulisi että pian tulee tieto. Jos tässä vaiheessa on vastaanottamattomia paikkoja, kun ne piti perjantaina vastaanottaa. Kerrohan sitten, miten kävi! 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiiä oonko jo vähä myöhässä tän asian kans, mut onko ouluun opeopiskelijoille mitää ryhmää yms missä vois tutustuu jo opiskelukavereihi? Oon kuullu et joskus on ollu
Mä ainakin sain whatsapp linkin fuksi ryhmään tuutoreiden kirjeestä. Eiköhän jokaisella ryhmällä oo tällänen nykyään.
Ei mulle oo tullu mitään sähköpostia:((
Vierailija kirjoitti:
En tiiä oonko jo vähä myöhässä tän asian kans, mut onko ouluun opeopiskelijoille mitää ryhmää yms missä vois tutustuu jo opiskelukavereihi? Oon kuullu et joskus on ollu
Kiinnostais kans jos Tampereen vakan tulevia fukseja pyöris täällä ja haluis pistää keskusteluryhmän vaik whatsappiin/signaliin/telegrammiin? 😊
Lähdin tre vakan maisterijonosta (ykköstoive) ja otin kandipaikan vastaan. Olin ykköstoiveen jonossa yhdestoista ja järkeilin että Tre on niin suosittu hakukohde että vain todellisella tuurilla pääsen noilta sijoilta sisään, toivottavasti joku hyötyi tästä liikkeestäni 👍
Onko täällä vielä ketään Jyväskylään jonottelijoita?
Onko teillä tänään jo päivittynyt?
Oli päivittynyt, vuoropäivin nousee vaka ja yleinen.. Muuttuvia vaan toinen, niin olis jotain mahiksia päästäkin.. 🙁
Ei muutu Vipuset eikä opintopolut... Kunpa osaisi vaan luovuttaa..
Onko joku vielä odottelemassa koulupaikkaa, vai joko homma on selvä? :)
Täällä odotan Tampereen vakaan 8. varasijalla. Onkohan enää mitään toivoa...? Vipusen mukaan paikkoja on vielä 9 :D
Tilanne on tällä hetkellä monessa varasijassa varmaan se, että paikkoja on tarjottu ylemmillä varasijoilla oleville, ja odotetaan, ottavatko he paikkoja vastaan. Itse pääsin varasijalta viikonloppuna, ja otin paikan. Viestissä oli, että paikka pitää vastaanottaa 24.7. mennessä, eli viikon kuluessa siitä, kun sain tiedon, muuten se tarjotaan seuraavalle.
Vipusessa ei edelleen näy muutoksia ainakaan jyväskylän osalta.. Olisin päässyt pisteilläni johonkin muualle mutta jyväskylän pisteet korkeammat. Olis kiva, jos paikkoja nyt lähtis jakoon, kun halukkaita olisi..
Eli vois luulla että taas 25-26 päivien tienoilla päivittyy jos nyt varasijoilta valituilla 24.pvä asti aikaa miettiä.
Tapahtuuko täällä enää mitään? :)
Vierailija kirjoitti:
Tapahtuuko täällä enää mitään? :)
Ei tapahdu ei. Eiköhän tämä ollut tässä tältä vuodelta ja ensikeväänä taas uusi ryhmä pystyyn ja uusi yritys. :D
Ja minähän en luovuta ennen 2.8. kun varapaikat on jaettu ja paikat yliopistossa täytetty. 😂 On se jännää, kun esim Helsinki käyttää tosi paljon epäpäteviä opeina ja sitten opiskelemaan ei pääse halukkaat..
Vierailija kirjoitti:
Ja minähän en luovuta ennen 2.8. kun varapaikat on jaettu ja paikat yliopistossa täytetty. 😂 On se jännää, kun esim Helsinki käyttää tosi paljon epäpäteviä opeina ja sitten opiskelemaan ei pääse halukkaat..
Sama täällä. Mä oon 2. varasijalla Joensuuhun. Lo. Jännitetään loppuun asti. 🥶
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kait se nyt jonkinlainen TASO pitää siinä, että ketkä pääsee alalle opiskelemaan ja ketkä valmistuu ammattilaisiksi. Ei kaikkia hakijoita voi todellakaan alalle päästää, ainakaan vakkari-duuneihin.
92p ensikertalaisille. Nää tiedot löytyy: https://www2.helsinki.fi/fi/verkostot/kasvatusalan-valintayhteistyoverk…