Mitä sellaista sinulle on tapahtunut mitä luulet että kovin monelle muulle ihmiselle täällä ei ole tapahtunut?
Minä aloitan: synnyin reilut 1700g painavana keskosena.
Kommentit (2016)
Menetin sekä veljeni että äitini päihteisiin, molemmat muutaman vuoden sisällä.
Olen hiihtänyt jään yli Seurasaareen
Olen ajanut hiomavaunulla sumuisena aamuna
Olen seissyt laiturilla kolme
Ja nähnyt Kölnin tuomiokirkon
Vierailija kirjoitti:
Näin lapsena, kun paras kaverini sai äidiltään selkään, ja hän näki sen jälkeen, kun minä sain omaltani (jos nyt kyynelten läpi näki mitään).
Oltiin 9-vuotiaita ja kaverin perheen autotallista löytyi tikkoja, mutta ei tikkataulua. Heiteltiin niitä tikkoja sitten pihalla kasvavan puun runkoon, joka meni isolta alueelta pilalle. Eli näytti ihan kauhealta ja "tuhotulta", kun kaarnaa jne. irtosi. Kaverin äiti huomasi tämän aivan liian myöhään, ja kilahti aivan täysin, ja soitti oman äitini paikalle katsomaan (asuttiin kävelymatkan päässä ja äiti oli kotiäitinä).
Mutta kaverin äiti kävi niin kierroksilla, että ei jaksanut odottaa vaan jo sillä välin repi kaveriltani housut alas ja hakkasi avokämmenellä pyllylle niin että itku tirahti. Kun äitini saapui ja näki hölmöilymme tulokset ja rangaistustaan itkevän kaverini, hän päätti toimia samoin ja antoi minulle samalla tavalla selkään, siinä saman tien, eikä vasta tultuamme kotiin.
Olin sinänsä saanut selkäsaunoja ennenkin, mutta todella harvoin, tuskin edes vuosittain, enkä ikinä kenenkään ulkopuolisten, edes sisarusteni nähden. Tuolloin yli 40 vuotta sitten lasten kurittaminen oli normaalimpana pidettyä ja yleisempää kuin nykyään, mutta tällaista en usko monelle käyneen edes siihen aikaan.
Minä olin joskus 12-vuotiaana jälki-istunnossa ja samaan aikaan siellä oli tyttö rinnakkaisliokalta, sellainen purkkaa jauhava pikkukovis. Purkan jauhaminen silloin 70-luvulla oli kouluaikana ankarasti kielletty. Tämä pissis sitten jauhoi purkkaa jälkkärissä ja välitunnilla ja tiukkapipo välituntivalvoja, poikien urheiluopettaja, uskovainen mies,hermostui siitä. Pissis vastasi vielä nenäkkäästi niin tämä tuli ja retuutti pissiksen roskikselle ja kaivoi purkan sen suusta, siis ihan likaisella käpälällään ja nosti tytön polvelle ja antoi avokämmenellä paljaalle pepulle. Pissis nyyhkytti koko jälki-istunnon ajan mutta kun sen jälkeen menin häntä jututtamaan ja tarjouduin todistamaan, sihahti tyttö minulle että tappaa minut jos ikinä puhun asiasta kenellekään koulussa tai kotona tai edes unissani.
En sitten kertonut. Opettaja vaihtoi koulua kesän jälkeen. Tiesin että opettaja oli tehnyt pahasti väärin monellakin tapaa ja olisin todistanut häntä vastaan mutta ope piiskaamassa tämän koviksen paljaita pakaroita oli myös kiehtova näky, tunsin syyllisyyttä siitä että näky jotenkin kiehtoi minua.
Olen mennnyt 18-vuotiaana naimisiin.
Motivaatio banaani kirjoitti:
Ollut viidessä autokolarissa. Elossa ollaan vaikka kolhua tullut.
Kuka on ollut ratissa?
Olen yhteiskunnallisesti merkittävässä tehtävässä ja olen yksinhuoltaja.
Se, mitä moni ei tiedä, on se, että lapseni isä on perheellinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Ryöstin ihmisen vahingossa (kommando-pipo päässä).
Miten voi ryöstää vahingossa? Ryöstitkö väärän ihmisen vai antoiko joku ihminen sinulle tavaransa, kun näki sinut kommandopipo päässä?
Vierailija kirjoitti:
Motivaatio banaani kirjoitti:
Kuka on ollut ratissa?
En minä,aina pelkääjän paikalla tai takana nukkumassa. Sillä sain autokoulun kerralla läpi,sain sellaista shokki hoitoa että oksat pois.
Simo Salminen on niiannut minulle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ryöstin ihmisen vahingossa (kommando-pipo päässä).
Miten voi ryöstää vahingossa? Ryöstitkö väärän ihmisen vai antoiko joku ihminen sinulle tavaransa, kun näki sinut kommandopipo päässä?
Tosiaan mulle annettiin tavaraa ja pyydettiin, etten vahingoittaisi häntä, kun oli lenkillä -20 asteen pakkasella kommando-pipo päässä. Annoin tavarat tietysti takaisin ja pyysin anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut olutta Tsernobylin ainoasta auki olevasta kaupasta hieman ennen viimeisimmän sodan alkua ja kussut sen pari tuntia myöhemmin Hotel Polissyan vessanrauniossa.
Jestas. Onneksi et sentään ydinonnettomuuden ollut paikalla.
Tekohan ei siinä mielessä ole tavaton, että ennen sotaa alueelle sai mennä ihan virallisestikin, kunhan paperisota ja maksut (ei siis lahjukset, vaan ihan viralliset maksut, joitain kymppejä) olivat kunnossa. Yleensä homma hoitui parhaiten jonkun matkatoimiston kautta. Isompia turistibussilasteja ei varmaankaan ajatettu tuon pienen kaupan kautta, mutta meidän pikkupakun tulkki taisi arvata, että tälle porukalle voisi maistua omat juomat. Eikö ollut väärässä.
Eli, ei mahdoton toteuttaa (ennen sotaa ainakaan), mutta väitän silti, ettei kovin moni ole tehnyt.
Oon tehnyt myös
Vierailija kirjoitti:
The Joy kirjoitti:
Jäin leskeksi 27-vuotiaana.
Isäni kuoli syöpään kun olin 17 v ja äitini kuoli syöpään kun olin 18 v. En elännyt koskaan huoletonta teini ikää vaan kuolema oli läsnä jo 13 v kun isä sairastui. Musta ei tullut oikein mitään
Olen niin pahoillani..
Olen ollut nostamassa lehmää suosta, ja nähnyt omin silmin mitä sanonta "makaa kuin lehmä suossa" tarkoittaa. Oli muuten monen tunnin urakka.
Mulle ei ikinä tapahdu mitään. Tylsä elämä ja tällee.
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt itsemurhaa, ja olisin onnistunut, jos ystäväni ei olisi murtautunut kotiini vara-avaimilla.
jos on vara-avaimet niin se ei ole murtautumista.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei ikinä tapahdu mitään. Tylsä elämä ja tällee.
se on aika yleistä.
Olen jäänyt orvoksi 4-vuotiaana.
Olin pikkutyttönä äidin ja kahden tätini kanssa Helsingin kauppatorilla. Lokki kakkasi toisen tädin päähän niin että valui pitkin otsaa.
En uskaltanut nauraa.