Mitä sellaista sinulle on tapahtunut mitä luulet että kovin monelle muulle ihmiselle täällä ei ole tapahtunut?
Minä aloitan: synnyin reilut 1700g painavana keskosena.
Kommentit (2016)
Leikin lapsena saksilla ja leikkasin palan ylähuulesta. Aikamoisen härdellin sain aikaiseksi. Nyt on ankkahuuli ihan itse tehtynä.
Tiedän mitä ilmestyskirjan pedon luku tarkoittaa. Raamattu ei vain kerro, mitä tiedolla pitäisi tehdä. Kertoa kaikille vai pitää tiedon itsellään? Tässä on myös sellainen hauskuus, että pedon luvun oivallettuaan myös neljä ratsumiestä paljastuvat.
Onko teille koskaan tullut sellainen spurgu-olo, kun olette kulkeneet ratikassa?
Vierailija kirjoitti:
Nähnyt mäyrän Helsingissä.
Näin myös vuosi tai pari sitten, aikaisin aamulla itä-Helsingissä kun köpötteli sillan ali kohti siirtolapuutarhaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut suljetulla
Jo kolmas, johon vastaan samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin myös vuosi tai pari sitten, aikaisin aamulla itä-Helsingissä kun köpötteli sillan ali kohti siirtolapuutarhaa.
Heh köpötteli :D, ilahdun aina sövöistä ilmaisuista täällä, tässä tuli veikeä tunnelma.
Olen lähtöisin duunariperheestä ja olen väitellyt tohtoriksi (sukuni ensimmäisenä).
Väittelin yliopistolla politiikasta - ja vielä lukuisia kertoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työskentelin Keski-Ranskassa pienessä kaupungissa 1980-luvulla eräässä kansainvälisessä järjestössä. Koska Suomi ei kuulunut EYhyn silloin, jouduin hakemaan työskentelyviisumin Ranskan suurlähetystöstä Helsingistä silloin. Pienessä kaupungissa ei ollut lainkaan turismia. Niinpä kun menin pankkiin kaupungissa hoitamaan raha-asioitani, pankinjohtaja pyysi minua juomaan kahvia kanssani työhuoneessaan. Olin eksoottinen, kun tulin Suomesta. Olin järjestön ensimmäinen Skandinavian maista tullut työntekijä. Kaikki muut työntekijät olivat Keski-Euroopasta tai Ranskasta tai Kanadasta. Rakastin sitä työpaikkaa ja he rakastivat minua. Se oli elämäni paras työkokemus.
Suomi ei kuulu Skandinaviaan, mutta on kyllä Pohjoismaa.
Maantieteellisesti kuuluu. Sen termin käyttö riippuu mistä puhutaan.
Ei kuulu, eikä riipu saati roiku. Suomi ei kuulu Skandinaviaan.
Kyllä se joskus kuuluu:
Skandinavia tarkoittaa suomen kielessä ensisijaisesti Pohjois-Euroopan aluetta, joka käsittää Ruotsin ja Norjan, usein myös Tanskan.[1][2]
Skandinavian maista puhuttaessa myös Islanti luetaan joskus mukaan.[2] Joissain muissa kielissä kuin suomen kielessä Skandinaviaan kuuluvaksi voidaan käsittää Islannin lisäksi myös Suomi, jolloin Skandinavia on Pohjoismaiden synonyymi.[2]-wiki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh köpötteli :D, ilahdun aina sövöistä ilmaisuista täällä, tässä tuli veikeä tunnelma.
Useampikin myyrä tai mäyrä köpötteli varmaan Halosen siirtolapuutarhoille päin, en sano et just sinne.
MInua on viety ulkomailla kunniavieraana mustien autojen letkassa moottoripyöräpoliisien saattueessa.
Olen ollut Loviisan ydinreaktorin sisällä.
Kiipesin Store Stetindenille.
Olen laulanut Veronan oopperajuhlissa "Nabuccon" esityksessä paljain jaloin.
No, meitä oli joitakin yleisön jäseniä. Siellä oli sisäänkäyntien päällä (oopperajuhlat pidetään roomalaisessa amfiteatterissa) sellaisia kylmäkaappeja, joista myytiin juomia ja jäätelöitä, ja lähimmän myyjä kyllästyi tauoilla huutelemaan tarjoomuksiaan ja alkoi sen sijaan laulaa ooppera-aarian nuotilla "Ecco la Fanta..." Mehän aloimme sitten vähitellen laulaa mukana. En muista miksi olin riisunut kengät.
Jouduin kahden ammattirikollisen uhkailun kohteeksi työssäni, koska he olivat jättäneet koiransa työpaikkani oven viereen käydessään itse viereisessä kaupassa. Minun piti avata ovi ja koira katsoi minua uteliaasti. Kysyin haluaako se rapsutuksia ja koira selvästi halusi, joten tervehdin sitä. Koira oli iso mutta niin selvästi ystävällinen, että hyvin sujui. Paitsi että sitten nämä tyypit tulivat kaupasta eivätkä tulleetkaan hakemaan koiraansa, vaan jäivät kauemmas punomaan jotain juonia. Menin sisälle ja he hakivat koiransa. Illalla vähän ennen sulkemista, kun olin yksin, he tulivat ja alkoivat juoksuttaa minua vuoron perään ja oikein tahallaan niin, että en saanut suljetuksi ajallaan. Yrittivät pelotella tai hermostuttaa. Noin 20 minuuttia tätä harrastettuaan kumpikin tuli eteeni ja alkoi torua minua koiransa rapsuttamisesta. "Sinulla on kuulemma koiria, entä jos me vähän rapsuttaisimme niitä?" he kysyivät. Koska koirani olivat jo kuolleet, nauroin että siitä vaan. Ja minua alkoi vähän suututtaa, koska asia oli niin typerä. He lähtivät, kun eivät saaneet minua peloteltua, eivätkä tulleet enää silloin, kun olin töissä. Eivät myöskään jättäneet koiraa vartioimatta oven lähelle. Vähän sen jälkeen kuulin, että naista kutsuttiin Kakolan puukkokuningattareksi, hän oli yksi Juha Valjakkalan vaimoista, ja tuorekin mies taisi olla tappaja. He kulkivat kylällä puukko taskussa ja mielellään väläyttivät sitä, jos joku ärsytti heitä. Meillä oli hiukan hauskaa kun mietittiin, että jos he eivät uskalla palata, kun minä olen töissä, niin kuinka pelottava MINÄ olen! Oikeasti taisi kuitenkin olla syy siinä, että he eivät saaneet minusta sellaista reaktiota kuin toivoivat. Myöhemmin häipyivät kunnasta hajottamalla ikkunansa kirveellä, tuli jotain tyyppejä peräämään velkoja.
PS. olen nainen ja ilmeisesti hirveän pelottava kirjastotäti...
Minusta on sävelletty laulu ja minulle on kirjotettu runo. Laulun sävelsi harrastelijamuusikko, mutta runo on kansainvälisesti tunnetun runoilijan teos.
Sanotaan ettei salama iske samaan paikkaa kahta kertaa.
Mutta mut on jätetty JA aviomies ottanut lapsen JA muuttanut ulkomaille - kahdesti!
Onneksi lapset myöhemmin palasivat. Ukoista en halua kuulla mitään.
Olen tehnyt ns. hattutempun (kolme maalia) jääkiekko-ottelussa Forssassa.
Kutittanut itseäni saaden saman reaktion kuin joku muu olisi kutittanut minua... 99% ihmistä ei kutia omasta kutituksesta.