Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vanhempasi tapasivat toisensa?

Vierailija
07.04.2021 |

?

Kommentit (311)

Vierailija
161/311 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli mennyt kaverinsa kanssa kylään äitini kotiin ja sanonut äitini siskolle "minä taidan ottaa euroksi tuon siskosi". Äitini Sisko oli ollut ajatusta vastaan, mutta niin vain tansseissa tutustuivat ja siitä se sitten lähti (valitettavasti). Alkuun varmaan rakkauttakin, mutta pääosin aivan hanurista, ainakin lapsen silmin katsottuna. Tämä noin vuonna -66.

Vierailija
162/311 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni oli mennyt kaverinsa kanssa kylään äitini kotiin ja sanonut äitini siskolle "minä taidan ottaa EUKOKSI tuon siskosi". Äitini Sisko oli ollut ajatusta vastaan, mutta niin vain tansseissa tutustuivat ja siitä se sitten lähti (valitettavasti). Alkuun varmaan rakkauttakin, mutta pääosin aivan hanurista, ainakin lapsen silmin katsottuna. Tämä noin vuonna -66.

Juu, ei euroksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/311 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinipäivillä (Iisalmessa?) 1960-luvun loppupuolella.

Vierailija
164/311 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
165/311 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku valitti että onpa vanhoja ihmisiä täällä.

Mun mielestä nuo vanhempien ihmisten tarinat ovat kiinnostavia.

Vierailija
166/311 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ja isä tapasivat toisensa jossain, en tiedä tarkalleen missä mutta ilmeisesti he keskustelivat keskenään hetken aikaa ja menivät jommankumman luokse. Siellä sitten tapahtui se, että minä sain alkuni. Äitini olisi kai halunnut teettää abortin mutta suku kuten hänen äitinsä eivät hyväksyneet sitä niin häpeällisenä kuin aviottoman lapsen syntymää vielä 1970-luvulla suvussani pidettiin. Minä sitten synnyin ja kasvoin äidin ja mummon kanssa. Isästäni en saanut puhua tai kysellä mutta eri tahoilta onnistuin aina jonkun tiedon saamaan että tiedän suunnilleen, että kuinka sain alkuni. Olen äitini ja hänen satunnaisesti tapaamansa miehen lapsi. Kuka isäni on niin sitä minä en tiedä. Ei kai äitikään tiedä hänestä käytännössä mitään enkä voi mennä asiasta häneltä kysymään. En kehtaisi ja toisekseen emme ole enää väleissä keskenämme koska äiti ei jostain syystä halua sitä.

Vierailija
167/311 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti ja isä tapasivat toisensa jossain, en tiedä tarkalleen missä mutta ilmeisesti he keskustelivat keskenään hetken aikaa ja menivät jommankumman luokse. Siellä sitten tapahtui se, että minä sain alkuni. Äitini olisi kai halunnut teettää abortin mutta suku kuten hänen äitinsä eivät hyväksyneet sitä niin häpeällisenä kuin aviottoman lapsen syntymää vielä 1970-luvulla suvussani pidettiin. Minä sitten synnyin ja kasvoin äidin ja mummon kanssa. Isästäni en saanut puhua tai kysellä mutta eri tahoilta onnistuin aina jonkun tiedon saamaan että tiedän suunnilleen, että kuinka sain alkuni. Olen äitini ja hänen satunnaisesti tapaamansa miehen lapsi. Kuka isäni on niin sitä minä en tiedä. Ei kai äitikään tiedä hänestä käytännössä mitään enkä voi mennä asiasta häneltä kysymään. En kehtaisi ja toisekseen emme ole enää väleissä keskenämme koska äiti ei jostain syystä halua sitä.

Olet siis huo ran ä pä rä.

Se sanonta taisi onneksi jäädä jonnekin sinne 70-luvulle. - eri seitkytluvulla syntynyt

Vierailija
168/311 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä oli sotilas ja äiti lotta. Eli Lapin sodan aikana tapasivat.

Yhdessä kuolemaansa saakka.

Kymmen lasta, joista viidellä akateeminen loppututkinto ja viidellä tutkinnot kauppaopistosta ja ammattikoulusta.

Miten nämä lasten tutkinnot ovat oleellisia tässä jutussa?

Hillitse kateutsesi tai alemmuuden tunteesi.   Hienohan tuo kertomus oli.  Ei mitenkään mikään sinulta pois, vaan voisit iloita toisten ihmisten ilosta.

Kateus? Alemmuudentunne? Olen akateemisesti koulutettu mutta minulla ei ole tarvetta mainostaa sitä ketjussa jossa sillä ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
169/311 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tansseissa vuonna 1964.

Vierailija
170/311 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sodassa. Isä i oli tykistössä ja äitini lotta

Vierailija
171/311 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

He olivat kai lapsuusnaapureita...

Joskus leskeksi jäämisensä jälkeen ( ja liudan lapsia synnyttäneenä) äitini polki huivi päässä hulmuten tulevan isäni luokse... Ja siitä kai se sitten alkoi 😄

Vierailija
172/311 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni sisko muutti äitini naapuriin. Äiti oli sitten tsiigaillut, että mikäs komistus se siellä muuttokuormaa traktorin peräkärryssä ajelee :D Olivat silloin 16 ja 17, nyt ovat olleet naimisissa 32 vuotta <3

Vierailija
173/311 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkalla kesällä tanssipaikalle.

Vierailija
174/311 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotibileissä Tammisaaressa 60-luvulla. Äitini, silloin 17v. oli mennyt sinne silloisen poikaystävänsä kanssa ja isä, silloin 20v. kävi tuomassa levyjä soitettavaksi. Äitini on sanonut, että hän rakastui heti. Viihtyivät niin hyvin yhdessä, että isää pyydettiin lähtemään bileissä, koska äitini oli kuitenkin varattu. Äiti lähti kuitenkin mukaan. Olivat yhdessä isäni kuolemaan saakka, lähes 50 vuotta. Äiti ei ole sen jälkeenkään huolinut uutta.

Vierailija
175/311 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania tarinoita. Elämä yllättää.😍

Vierailija
176/311 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti opetti isän lapsia koulussa.

177/311 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalan kannaksella sotilaskuljetuksessa. Isä oli loukkaantuneitten joukossa ja äiti lääkintälottana. Yhdessä olivat kuolemaansa asti. Kunniamerkit tulivat hautakiviin vasta kuoleman jälkeen. Heidät haudattiin yhdessä. Kuolema tapahtui peräkkäisinä päivinä, molemmat kuolivat kotona.

Vierailija
178/311 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linja-autoasemalla vuonna-64. Oli kevät, isäni joka oli tuohon aikaan kihloissa näki äitini ja tiesi sillä hetkellä että siinä on hänen tuleva vaimonsa.

Hän purki kihlauksen ja alkoi heilastella äitini kanssa. Isä vei äitini vihille puoli vuotta myöhemmin. He saivat viisi lasta ja 50 yhteistä vuotta kunnes vakava sairaus koitui isän kohtaloksi.

Vierailija
179/311 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä kysyä, en ole varma. Jotain mielikuvaa, että tansseissa ehkä 🤔 i

Vierailija
180/311 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole kertoneen, eivätkä ole enää kertomassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi