Syötkö oikeasti puoli kiloa kasviksia päivässä?
Vai perinteisesti kurkku- ja tomaattiviipaleita lautasen reunalla ja nekin roskiin? Itse välillä syön hyvin kasviksia, mutta on päiviä, jolloin syön vaan jotain hiilari-rasvamättöä.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. 250g kasviksia aterialla ja aamuin illoin 100g marjoja. Ja välipalalla joku hedelmä.
Ja siis aterioita on kaksi päivässä (lounas ja päivällinen).
Eikös pakastevihanneksissa ollut vitamiinit paremmin tallella että turhaan niitä haukutaan.
Jos hedelmät lasketaan kyllä
Koska en pidä leivästä tai puurosta yms syön aamu ja iltapalkaksi hedelmiä kuten banaania tai omenaa yms
Lounaaksi tykkään syödä erinalaisia salaatteja
Syön helpostikin. Lounaalla töissä vähintään puoli lautasellista salaattia, ruoat ovat aina kasvispitoisia (kasviksia ruoan joukossa tai lisukkeena), välipaloilla menee hedelmiä ja kasviksia (esim. leivän päällä tai napostellen). Joskus saatan myös syödä vaikka kasviksia dipattuna, kun tekee mieli vain napostella jotain. Marjojen syöntiä voisin lisätä, niitä en piheyttäni osta ja harvemmin poimin.
Kevyesti. Päivällä menee 400g ranskispussi ja illalla 300g sipsipussi eli kasvikseja jo noissa 700g
En todellakaan. Kuolisin suolitukokseen viikossa.
Pystyn syömään kasviksia vain raasteen kokoisena silppuna tai hyvin kypsennettyinä, koska suolisto ei sulata niitä muuten. Vaikka pureskelisin hyvin, salaatti muodostaa tulpan suoleen. Pakko syödä vain osa ravinnosta kasviksina, koska ilman pastaa tai riisiä tai viljaa ravinto ei kulje suolessa. Smoothiet on muuten todella ok, mutta sitten taas tulee vuorostaan helposti ripuli. Smoothieta voin juoda korkeintaan kaksi desiä päivässä.
Pyrin syömään, mutta ei se toteudu aina. Työpäivinä syön puoli kiloa tai enemmän ja olen mitannut sen vaa'alla. Silloin on helppo syödä paljon kasviksia, koska syön enemmän muutenkin ja napostelen kasviksia kahvitunneillakin ja jaksan tehdä värikkäitä ja monipuolisia salaatteja eväslisukkeeksi.
Nyt olen työtön ja syön muutenkin huonosti. Masennun työttömyyspätkien aikana ja menetän ruokahaluni. Syön aamulla marjoja, mutta siihen se tyssää. Ruoan kanssa ehkä kurkkua ja tomaattia ja sitten illalla joku hedelmä. Ei aina niitäkään.
Tää on aaltoliikettä. Ei tule syötyä joka päivä.
Sitten pitää taas opetella.. joskus iltapalalla huomaan, ettei ole puolikiloa tullut täyteen.. Sitten otan kurkun ja syön sen. Oho, puolikiloa tuli kerralla. ;)
Vierailija kirjoitti:
Kevyesti. Päivällä menee 400g ranskispussi ja illalla 300g sipsipussi eli kasvikseja jo noissa 700g
Vaikka hauska yrititkin olla, niin perunahan ei ole kasvis. Eikä sitä luetella juurekseksikaan.
En ole koskaan mitannut mutta uskoisin ainakin suhdeluvun muuhun syötyyn ruokaan verrattuna olevan hyvä, suuntaan aina ensiksi heviosastolle ja siinä vaiheessa tuppaa kori olevan helposti puolillaan, muiden ruokaryhmien tuotteita siihen sitten ihan yksittäisiä jos ollenkaan.
Meillä syödään JOKA PÄIVÄ kasviksia, hedelmiä tai marjoja. Eihän se nyt ole vaikeaa ollenkaan. Kun elimistö tottuu tähän, on syötävä, jos ei syö tulee jotenkin omituinen olo. Päivän aloitan vesilasilla mihin puristan yhden sitruunan mehun, C-vitamiinit kohdilleen.
En. Olen karnivoori.
Mua alkaa kasvikset ällöttää loppusyksystä ja keväällä en voi edes katsoa kaupan vihannesosastoa. Kesällä kun tulee uuden sanon kasvit hyllyyn, niin voisin syödä,mutta en halua.
Mä olen 25 vuotta ollut talvisin ja kevään syömättä kasviksia. Söin kyllä viljaa. Vajaa 3 vuotta sitten lopetin viljankin syönnin. Syön pelkkää eläinperäistä ravintoa ja hyvin pyyhkii.
Kyllä. 250g kasviksia aterialla ja aamuin illoin 100g marjoja. Ja välipalalla joku hedelmä.