Syötkö oikeasti puoli kiloa kasviksia päivässä?
Vai perinteisesti kurkku- ja tomaattiviipaleita lautasen reunalla ja nekin roskiin? Itse välillä syön hyvin kasviksia, mutta on päiviä, jolloin syön vaan jotain hiilari-rasvamättöä.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Meillä syödään JOKA PÄIVÄ kasviksia, hedelmiä tai marjoja. Eihän se nyt ole vaikeaa ollenkaan. Kun elimistö tottuu tähän, on syötävä, jos ei syö tulee jotenkin omituinen olo. Päivän aloitan vesilasilla mihin puristan yhden sitruunan mehun, C-vitamiinit kohdilleen.
En muuten suosittele juomaan joka päivä sitruunavettä. Itse tein joskus sen virheen ja hampaat kärsi. Eroosioota ja vihlontaa. Kuluttaa hampaita pikkuhiljaa ja alkaa kiille lähtemään.
Tänään tullut reilusti yli 500g.
Lounas tomaatti-linssikeittoa, päivällinen tuorekasviswokkia ja äsken söin kukkakaalia iltapalaksi
Lisäksi 200g marjoja
Kyllä. Ei ole mikään ongelma kun jaottelee kasvikset viidelle aterialle, n 100g/ ateria.
Aamupuuroon 100g marjoja
Lounaalla juureksia tai sieniä 100g
Välipala hedelmä
Päivällisellä juureksia tai sieniä 100g
Iltapalalla 100g vihanneksia
Joskus en syö ollenkaan ja välillä syön yli kilonkin, jos hedelmätkin lasketaan. En usko että se on niin tarkkaa että joka päivä pitäis just se puoli kiloa syödä.
Suurin osa kasviksista aiheuttaa minulle helposti helvetinmoisen närästyksen.
En todellakaan syö, hyvä että viikossa puoli kiloa.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Kuolisin suolitukokseen viikossa.
Pystyn syömään kasviksia vain raasteen kokoisena silppuna tai hyvin kypsennettyinä, koska suolisto ei sulata niitä muuten. Vaikka pureskelisin hyvin, salaatti muodostaa tulpan suoleen. Pakko syödä vain osa ravinnosta kasviksina, koska ilman pastaa tai riisiä tai viljaa ravinto ei kulje suolessa. Smoothiet on muuten todella ok, mutta sitten taas tulee vuorostaan helposti ripuli. Smoothieta voin juoda korkeintaan kaksi desiä päivässä.
Harmi että sun ruokailutottumukset ovat pilanneet suolistosi toiminnan.
Kun olen laittanut ”pakolliset” ravintoaineet eli rasvan ja proteiinin Finelin päiväkirjaan niin sen jälkeen tulevat kasvikset, sienet, marjat ja hedelmät. Minulla on niin pieni kalorienkulutus että paino ei nouse eikä laske kun syön tuon perussetin mukaan päivittäin.
En jaksa hankkia aina itselleni leipää keliakian vuoksi ja siksi vaihtoehdot ovat joko oman näkkärin tai kaurapuuron välillä. Tänään on kaurapuuropäivä.
Jouduin päättämään oman terveyteni vuoksi, että kumpi on oikeasti tärkeämpää: hoikkuus vaiko terveys? Minä valitsin terveyden ja en ota kuuleviin korviini ihmisten siunailua siitä, että minua olisi mukavampaa katsella jos olisin hoikempi.