Miksi Kiti Kokkonen sai jo koronarokotteen?
Kommentit (140)
Oman kunnan rokotelistat löytyy kun kirjottaa googleen "koronarokotukset" ja sen oman paikkakunnan perään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koti Kokkonen ei ole kertonut terveydentilastaan julkisesti eikä hänen tarvitsekaan.
Se ei kyllä todellakaan kuulu meille kellekään!
Kuin jaksatte.
No eipä olisi tarvinnut tulla julkisesti kehuskelemaan, että on saanut rokotteen. Aika luonnollista, että monikin haluaa tietää syyn tässä tapauksessa.
Se ole mitään kehuskellut vaan liikkuttunut siitä on mahdollisuus rokote saada vain suomalaiset kurpat ovat sairaille ihmisille riskiryhmäläisille kateellisia.
Laitoin piruuttani ihan eri paikkakunnan googleen, niin oli ihan erilainen sotesivu niillä kuin täällä meillä ja se listakin näytti ihan erilaiselta ja siinä oli erilailla lueteltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koti Kokkonen ei ole kertonut terveydentilastaan julkisesti eikä hänen tarvitsekaan.
Kuin jaksatte.
Minkä takia se sitten kertoi asiasta? Todistelee kehopositiivisuttaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuin jaksatte.
No eipä olisi tarvinnut tulla julkisesti kehuskelemaan, että on saanut rokotteen. Aika luonnollista, että monikin haluaa tietää syyn tässä tapauksessa.
Luin jutun eikä siinä mitenkään kehuskeltu, Kiti lähinnä kiitteli rokotusjärjestelyitä ja työntekijöitä jne. Mulla ei käynyt mielessäkään että haluaisin tietää miksi hän sai rokotteensa jo nyt, kunhan ajattelin että hänellä on joku sairaus, mutta asia ei sen kummemmin kuulu minulle. Oma rokotusaikani on muuten huomenna, astma on syynä.
Kannattaa pitää oman alueen rokotusjärjestelyitä netin tai vaikka Facen kautta silmällä, edes mun 80-vuotiaat vanhemmat eivät saaneet mitään tekstaria, mutta onneksi lapsensa kyttäsivät nettiä.
Jos vaikka sai peruutusajan? Kylhän näitä on.
Vierailija kirjoitti:
Olen lihava verenpainetautinen ja allergikko, jolla astman oireita kevätsiitepölyn aikaan. En kuitenkaan tarpeeksi läski enkä tarpeeksi sairas, vaikka taatusti olisin letkuissa, jos saisin koronan.
Minulla ihan sama tilanne. Mutta ensi maanantaina voikin olla jo mun vuoro, pitää vaan katsoa taas listaa ja tarkistaa.
En tiedä miten usein ne vaihtuvat. Onneksi mulla on tarkkaavainen sisko, joka ei anna nukkua onneni ohi.
Nämä ihmiset jotka täällä vinkuu miksi sairaat ihmiset saa JO rokotteen ovat takuulla niitä jotka eivät itse terveinä niitä aio edes ottaa koska ovat kuolemattomia. Menkää jo muualle ihmettelemään miksi joku julkisuuden henkilö on päivittänyt instaansa.
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikka sai peruutusajan? Kylhän näitä on.
össösössöööö listat on täys aikoja 45-64 vuotiaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riskiryhmä? Astma, ylipaino, vakava sydänsairaus, onhan näitä.
Ei kaikki riskiryhmäläisetkään saa rokotetta. Esim. Mun 69v äiti jolla vakava sydäntauti. Ei mitään tietoa millon saa rokotteen.
Sama tilanne syöpäsairaalla äidilläni.
Olettehan huomioineet, että näistä ei yleensä tule kutsua kotiin. Pitää seurata paikallislehtiä tai nettisivuja ja varata itse aika rokotukseen sitten kun on oman ikäluokan riskiryhmäläisten vuoro. Ajan saa myöhemminkin, jos olisi jo ollut oikeus rokotukseen eikä ole vielä käynyt.
Joo kyllä on huomioitu mutta kun ei rokotetta saa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vitsi taas toi nettiajanvaraus täällä Vantaalla.
On aiempia kokemuksia moisesta B12-piikille pääsemiseksi. Terkkarilla sanotaan, että varaa seuraava aika netin kautta. Juu, pääsen kirjautumaan, muttei lähimmillä kolmella terveysasemalla ole toistuvista yrityksistä huolimatta ainuttakaan vapaata aikaa tarjolla koko "varattavissa" olevalla aikavälillä. Tuo siis ennen koronahässäkkää.
Viime torstaina yritin varata aikaa tähän koronarokotteeseen (kuulun siis riskiryhmään, DB2). Pääsin taas kirjautumaan eikä ainuttakaan aikaa tarjolla seuraavaan kuulauteen.
Varsinainen huono vitsi tai sitten halutaan vaan sairaanhoidon näyttävän kovin kiireiseltä, koska hoitsujenhan täytyy päivystää sitä ruuhkautuvaa puhelinpalvelua - niin siellä terkkarilla kuin nyt koronapäivystyksissä.
Montako rokotuspaikkaa teillä on Vantaalla? Varailin eilen itse Helsinkiin ja vapaita aikoja oli heti muutaman päivän kuluttua. Sivuilla luki myös että aikoja lisäillään järjestelmään säännöllisesti, eli kannattaa ehkä käydä kurkkimassa taas. Oma kokemus varaamisesta oli ainakin tosi helppo.
Ymmärrä hyvin, että omaishoitaja rokotetaan samalla kuin hoidettavakin, mutta sitä ihmettelen, että joissakin sh-piireissä rokotetaan molemmat puolisot samalla kertaa, jos toinen on jo rokotettavien ryhmässä. Eikä ollut kyse ylimääräisistä rokotteista. Tämän kertoi muuan tuttavani, jonka puoliso on alle 80-vuotiaiden ryhmässä ja tuttavani itse 70-75-vuotiainen ryhmässä. Molemmat terveitä, miehellä tosin viime aikoina jonkun kerran ollut rytmihäiriöitä. En kirjoita tätä siksi, että olisin kateellinen. Itse pääsen ensi viikolla varaamaan aikaa (70-75-vuotiaat, vain iän puolesta riskisryhmässä). Olisi kuitenkin kaikin puolin reilua, että kaikissa sh-piireissä noudatettaisiin samoja ohjeita.
Mulla on astma ja verenpainetauti mutta tuskinpa saan rokotetta tänä vuonna.
https://www.hel.fi/sote/koronarokotus-fi
👉 Nyt se tietokoneen hiiri kauniiseen käteen ja lukemaan. Lukeminen kannattaa aina.
Nää Hgin kaupungin tiedotteet voi tilata itse omaan sähköpostiin, josta itsekin luen reaaliajassa milloin on vuoro.
Hus aloitti eilen jakamaan aikoja riskiryhmä lle 2, juuri äsken tuli viesti että nyt on seuraavana vuorossa ajanvaraukset ryhmälle
18-44v riskiryhmäläiset, ajanvaraus alkaa 8.4.klo 16. Itse sain eilen ajan varattua netissä pankkitunnuksilla kun aukes 44v-> riskiryhmien rokotusajat.
Ei ne sieltä ehi soitella, varsinkaan jos et ole siellä netissä ruksannut kohtaa missä sinuun voi olla yhteydessä puhelimitse.
Vierailija kirjoitti:
On aiempia kokemuksia moisesta B12-piikille pääsemiseksi. Terkkarilla sanotaan, että varaa seuraava aika netin kautta. Juu, pääsen kirjautumaan, muttei lähimmillä kolmella terveysasemalla ole toistuvista yrityksistä huolimatta ainuttakaan vapaata aikaa tarjolla koko "varattavissa" olevalla aikavälillä. Tuo siis ennen koronahässäkkää.
Viime torstaina yritin varata aikaa tähän koronarokotteeseen (kuulun siis riskiryhmään, DB2). Pääsin taas kirjautumaan eikä ainuttakaan aikaa tarjolla seuraavaan kuulauteen.
Varsinainen huono vitsi tai sitten halutaan vaan sairaanhoidon näyttävän kovin kiireiseltä, koska hoitsujenhan täytyy päivystää sitä ruuhkautuvaa puhelinpalvelua - niin siellä terkkarilla kuin nyt koronapäivystyksissä.
Onpa erikoista, itse sain helposti varattua ajan Vantaalta juuri ennen pääsiäistä ja aikoja oli vaikka millä mitalla ensi viikosta alkaen. Riskiryhmä 2 kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Jos jatkuvaa lääkitystä vaativa astma, totta kai saat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuin jaksatte.
Missä hän tuli julkisesti "kehuskelemaan" ? Vai olisiko sittenkin niin, että media teki jutun Kitin omasta päivityksestä ? Vaikea uskoa, että jonkun saamasta rokotteestakin ollaan kateellisia !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jatkuvaa lääkitystä vaativa astma, totta kai saat.
Täällä on niin hidas rokotustahti että tuskinpa.
Vierailija kirjoitti:
BMI yli 40 niin saat rokotteen, heti mummojen jälkeen.
Et välttämättä silloinkaan, ainoastaan jos on jotain hengitystieongelmia tms. pelkkä lihavuus ei vielä riitä.
Mutta jos on yli 70 ja joku riskisairaus, on kyllä taatusti jo saanut rokotteen, jos sellaisen on halunnut mennä hakemaan.