Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Kiti Kokkonen sai jo koronarokotteen?

Vierailija
07.04.2021 |

Ei ainakaan iän puolesta.

Kommentit (140)

Vierailija
81/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmekös siellä Helsingissä rokotukset sujuu nopeasti, ne kun on viety muilta pois. Tuppukylissä rokotetaan edelleen yli 70-vuotiaita ja riskiryhmiä ei lainkaan. Silti tuppukylä on leviämisvaiheen maakunnassa ja leviämisvaiheen kunnassa.

Eilisestä Iltalehdestä 

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/e30787e4-ee49-44d0-9e7c-dbcf58ca9…

"Suomen neljänneksi suurimman kaupungin Vantaan asukkaista on THL:n mukaan rokotettu vain 13 prosenttia, kun esimerkiksi Ristijärvellä luku on 29,4 prosenttia.

Samoin THL:n tilastojen mukaan Ristijärvellä on todettu koko koronaepidemian aikana alle viisi vahvistettua koronatartuntaa, Vantaalla 6 070."

Vierailija
82/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa läskit ovat riskiryhmää, on se kumma että itse mussuttamalla munkkipossua on oikeutettu rokotukseen ennen sellaista joka hoitaa itseään. Suomi on järkyttävä paapomiskulttuuri, voi voi oletko läski tässä sulle rokote ettet vain kuole koronaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riskiryhmä? Astma, ylipaino, vakava sydänsairaus, onhan näitä.

Olen reilu 73v astmaatikko. En ole vielä saanut rokotetta.

Ehkä julkkiksella on ohituskaista tai sitten vakava sairaus.

Lihavuus?? hänen tapauksessa. Vaikka sitä ei mainita syyksi saada rokotus ennen ikäluokkaa.

Missä asut?

Käsittääkseni kaikissa kunnissa on yli 70 v rokotukset alkaneet.

Sinne on tilattava aika, ei tulla kotiin rokottamaan.

En voi uskoa juttuasi, jos et kerro paikkakuntaa.

T.hoitsu

Vierailija
84/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko tuota että Kokkonen olisi saanut rokotteen.

Maksettu juttu.

Hä? Mikset usko?

Vai vitsailetko?

No en tietenkään usko. Maksettu juttu jolla manipuloidaan ihmisiä ottamaan hengenvaarallinen piikki.

Näin minä tämän asian näen kun muistan kaikki törkeydet, salailut, valheet ja epäloogisuudet siitä lähtien kun tämä ns. korona alkoi. Valhe tarvitsee uusia valheita.

Vierailija
85/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lihava verenpainetautinen ja allergikko, jolla astman oireita kevätsiitepölyn aikaan. En kuitenkaan tarpeeksi läski enkä tarpeeksi sairas, vaikka taatusti olisin letkuissa, jos saisin koronan.

Minulla ihan sama tilanne. Mutta ensi maanantaina voikin olla jo mun vuoro, pitää vaan katsoa taas listaa ja tarkistaa.

En tiedä miten usein ne vaihtuvat. Onneksi mulla on tarkkaavainen sisko, joka ei anna nukkua onneni ohi.

Kyllä me puoliläskit, verenpainetautiset allergikot ollaan siellä tavallisen kansan joukossa, eli ehkä aikaisintaan syksyllä saadaan, jos saadaan. Mehän ei virallisesti kuuluta mihinkään riskiryhmään vaikka taatusti ollaan sairaalassa, jos tauti saadaan.

Miksi pitää olla marttyyri. Koko ajan on sanottu että riskiryhmät rokotetaan toukokuun loppuun mennessä, ennen perusterveitä. Eli toukokuun loppuun mennessä saat, ei mene syksyyn!

Vierailija
86/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BMI yli 40 niin saat rokotteen, heti mummojen jälkeen.

Jaa. Minä sain sen ihan kyllä neurologisen sairauden takia.

Vierailija
87/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmekös siellä Helsingissä rokotukset sujuu nopeasti, ne kun on viety muilta pois. Tuppukylissä rokotetaan edelleen yli 70-vuotiaita ja riskiryhmiä ei lainkaan. Silti tuppukylä on leviämisvaiheen maakunnassa ja leviämisvaiheen kunnassa.

Eilisestä Iltalehdestä 

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/e30787e4-ee49-44d0-9e7c-dbcf58ca9…

"Suomen neljänneksi suurimman kaupungin Vantaan asukkaista on THL:n mukaan rokotettu vain 13 prosenttia, kun esimerkiksi Ristijärvellä luku on 29,4 prosenttia.

Samoin THL:n tilastojen mukaan Ristijärvellä on todettu koko koronaepidemian aikana alle viisi vahvistettua koronatartuntaa, Vantaalla 6 070."

En asu Ristijärvellä, tartuntoja on paljon enemmän.

Vierailija
88/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lihava verenpainetautinen ja allergikko, jolla astman oireita kevätsiitepölyn aikaan. En kuitenkaan tarpeeksi läski enkä tarpeeksi sairas, vaikka taatusti olisin letkuissa, jos saisin koronan.

Minulla ihan sama tilanne. Mutta ensi maanantaina voikin olla jo mun vuoro, pitää vaan katsoa taas listaa ja tarkistaa.

En tiedä miten usein ne vaihtuvat. Onneksi mulla on tarkkaavainen sisko, joka ei anna nukkua onneni ohi.

Kyllä me puoliläskit, verenpainetautiset allergikot ollaan siellä tavallisen kansan joukossa, eli ehkä aikaisintaan syksyllä saadaan, jos saadaan. Mehän ei virallisesti kuuluta mihinkään riskiryhmään vaikka taatusti ollaan sairaalassa, jos tauti saadaan.

Miksi pitää olla marttyyri. Koko ajan on sanottu että riskiryhmät rokotetaan toukokuun loppuun mennessä, ennen perusterveitä. Eli toukokuun loppuun mennessä saat, ei mene syksyyn!

BMI ei ole 40 tai yli, allergia ja verenpainetauti ei kuulu riskiryhmiin luettaviin sairauksiin, joten ei saa.

Vierailija
89/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on nii lihava

No eikä ole niin lihava että menisi riskirajan yli.

Vierailija
90/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi joku nuori saa rokotteen? Työn puolesta tai sitten kuuluu riskiryhmään.

Työn puolesta? Edes terveydenhuollossa työskentelevistä ei ole vielä kaikki saaneet rokotetta.

Vierailija
91/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on nii lihava

Näyttää yhtä leveältä kuin pitkältä. Typerää jokatapauksessa leuhkia "valinnallaan". No voihan sitä vaikka juoda rokotekakkukahvit.

Vierailija
92/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea ylipaino aiheuttaa monenlaisia terveysongelmia, eiköhän ne eikä perusongelma eli ylipaino Kitin syynä, vaikkei asioistan julkisesti huutelekkaan.

Vierailija
93/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi miten rumaa puhetta. Minä minä minä!

Tässä on kyse kuukausista. Kyllä te itsekkäät saatte sen piikkkinne ajallaan.

Senkään jälkeen tilanne ei ole ohi. Koska maailmassa asuu muitakin ihmisiä kuin te!

Vierailija
94/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun miehelle tuli eilen tekstari, että voi varata ajan, on 48v astmaatikko. Mullakin on astma, mutta ei tullut tekstaria, olen 53v. Ehkä johtuu siitä, että mun diagnoosi on yksityiseltä. Mutta siis me molemmat voidaan nyt varata aika kun olemme riskiryhmä 2 kuuluvia. Eilen oli facebookissa keskustelua, että ajan sai helposti lähipäivillekin. Helsinki. 

Yksityisen diagnoosi ja antama astmalääkitys kelpaa, mutta sun pitää varautua todistamaan se. Ota mukaan esim. resepti tai lääkkeet.

Ei tarvitse ottaa reseptiä tai lääkkeitä mukaan. Ajanvarauksessa nähdään onko oikeutettu rokotukseen. Kelakortissa on vielä merkintä jatkuva lääkityksessä olevasta astmasta.

Vierailija
95/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun miehelle tuli eilen tekstari, että voi varata ajan, on 48v astmaatikko. Mullakin on astma, mutta ei tullut tekstaria, olen 53v. Ehkä johtuu siitä, että mun diagnoosi on yksityiseltä. Mutta siis me molemmat voidaan nyt varata aika kun olemme riskiryhmä 2 kuuluvia. Eilen oli facebookissa keskustelua, että ajan sai helposti lähipäivillekin. Helsinki. 

Yksityisen diagnoosi ja antama astmalääkitys kelpaa, mutta sun pitää varautua todistamaan se. Ota mukaan esim. resepti tai lääkkeet.

Ei tarvitse ottaa reseptiä tai lääkkeitä mukaan. Ajanvarauksessa nähdään onko oikeutettu rokotukseen. Kelakortissa on vielä merkintä jatkuva lääkityksessä olevasta astmasta.

Ainakaan minun kelakortissani ei kyllä ole merkintöjä mistään lääkityksistä, vaikka minulla on muutamassa sairaudessa käytännössä elinikäinen lääkitys.

En tiedä näkisikö sitten Kanta.fi:stä jatkuvan päivittäisen lääkitykseni astmaan, kun sen on määrännyt yksityinen lääkäri. Kaiken lisäksi astmalääkkeen annostus muuttui päivittäiseksi _suullisesti_ viimeksi lääkärin nähdessäni, reseptissä, jonka sain sitä ennen, lukee "tarvittaessa". Pitäisi siis päästä printtaamaan todisteeksi joku lääkäriaseman sairauskäynnin ote, jos siellä olisi siitä päivittäisyydestä maininta.

En ole asioinut julkisella puolella lääkärissä varmaan 30 vuoteen, eikä minusta ole varmaan mitään tietoja terveysaseman rekistereissä. Pitäisikin varmaan varata joku huvikseen-käynti terveysasemalle, jotta saisi kirjautettua kaikki sairaudet sinne. Mutta se taas varmaan vaatisi testejä ja kokeita, että voisin ne sairaudet heille todistaa. Ja ajan saaminen olisi epävarmaa, jos ei ole akuuttia sairautta, alunperinkin ajauduin tuonne yksityiselle puolelle siksi, etten koskaan saanut varattua aikaa terveyskeskukseen, kun siellä vastattiin aina, että sori, ei meillä ole vapaita aikoja.

Uskon helposti, että moni rokotteen tarvitseva jää ilman, ellei pysty jollain printatuilla resepteillä ja papereilla todistamaan tarvettaan. Missään terveysasemalla niitä tietoja ei ole kuin osasta ihmisistä.

T. Helsinkiläinen

Vierailija
96/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni sai jo maaliskuun alussa, riskiryhmää 1, diabeetikko. Tampere.

Vierailija
97/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen reilu 73v astmaatikko. En ole vielä saanut rokotetta.

Ehkä julkkiksella on ohituskaista tai sitten vakava sairaus.

Lihavuus?? hänen tapauksessa. Vaikka sitä ei mainita syyksi saada rokotus ennen ikäluokkaa.

Missä asut?

Käsittääkseni kaikissa kunnissa on yli 70 v rokotukset alkaneet.

Sinne on tilattava aika, ei tulla kotiin rokottamaan.

En voi uskoa juttuasi, jos et kerro paikkakuntaa.

T.hoitsu

Ainakin Helsingissä tuli vasta viime viikon maanantaina kirje jossa kerrottiin -45- syntyneiden rokotusten alkamisesta ja oli ohjeet rokotusajan varaamiseen.

-45 syntynyt on siis täyttänyt viime vuonna 75 vuotta eikä astmaatikko kuulu riskiryhmään joka rokotettaisiin aiemmin eli ei tuolla lainaamallasi ole vielä ollut omaa rokotusvuoroa jonka olisi voinut missata.

Ei kannattaisi mutuilla noin paljon.

eri

Vierailija
98/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on nii lihava

Näyttää yhtä leveältä kuin pitkältä. Typerää jokatapauksessa leuhkia "valinnallaan". No voihan sitä vaikka juoda rokotekakkukahvit.

Näyttää miltä näyttää, mutta ei tuon kokoisena vielä täytä THL:n määritelmää riskiryhmään kuulumisesta painonsa vuoksi, koska siihen pitää olla BMI40 tai enemmän.

Sitä en kyllä itsekkään ymmärrä miksi kukaan leuhottaa että on "saanut" rokotuksen.

Vierailija
99/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli eilen tekstiviesti, että voin varata ajan. Kuulun näköjään vakavaan riskiryhmään iässä 45 --> Olin ihan ihmeissäni. Kävin läpi noita sairauksia, niin psykoosisairaus. Viimeksi ollut psykoosi noin 15 vuotta sitten. Lääkitys kyllä on. Ketipinor. 

Olen ihan yksityisyrittäjä ja 49 v. En edes muista tuota sairautta enää. Napin nakkaan iltaisin. Mutta joo. Näin Helsingissä

Tarkista tilanteesi. Turhia kutsuja on lähtenyt nyt Helsingissä muillekin. Kaikki psykoosilääkkeet eivät kuulu riskiryhmään eikä psykoosi itsessään, vaan nimenomaan tietyt psykoosilääkkeet. Ajan saa varattua, mutta paikalta käännytetään kyllä takaisin, jos ei riskiryhmä stemmaakaan, vaikka olisi tullut tekstiviesti. Siksi: tarkista.

Joo. Olen tänään jo 2 kertaa yrittänyt soittaa, mutta en pääse läpi. Kyllä siellä listauksissa lukee psykoosisairaus (skitsofrenia, skitsofrenian tyyppinen tai muu psykoosisairaus). Minun kohdalla ei voi olla muu kuin tuo. Kyllähän tuo diagnoosi tiedoissani lukee, joten sieltä se poimittu on. 

Kuten totesin, yllätyin viestistä ja siksi soittaa yritänkin, että kuulunko "oikeasti" ryhmään vakava riskiryhmä. 

Vierailija
100/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki riskiryhmäläisetkään saa rokotetta. Esim. Mun 69v äiti jolla vakava sydäntauti. Ei mitään tietoa millon saa rokotteen.

Mikä paikkakunta?

Esim. Helsingissä rokotetaan tällä hetkellä juuri tuota ryhmää, ja käsittääkseni rokotusjärjestys on kaikissa kunnissa ilmoitettu, joten tietoa kyllä pitäisi olla. Mitä kautta olet selvittänyt asiaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi