Miksi Kiti Kokkonen sai jo koronarokotteen?
Kommentit (140)
Riskiryhmä? Astma, ylipaino, vakava sydänsairaus, onhan näitä.
Minulla puuttu vuosi että oisin lihavuuden takia päässyt rokotukseen, 5kymppisenä lihavan olisin päässyt. Sairaudetkaan ei olleet minulla niitä mitä lueteltiin.
Meinasin jo tilata mutta kun luin tarkasti niin enpä voinutkaan.
Lukekaapa tarkasti ne ohjeet keitä ja minkä ikäset voivat aikaa tilata.
Ja tämä ei nyt liittynyt Kitiin mitenkään, kunhan mainitsin. Ja eri paikkakunnilla on ihan eri tilanteet keitä rokotellaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki riskiryhmäläisetkään saa rokotetta. Esim. Mun 69v äiti jolla vakava sydäntauti. Ei mitään tietoa millon saa rokotteen.
Vierailija kirjoitti:
Olen reilu 73v astmaatikko. En ole vielä saanut rokotetta.
Ehkä julkkiksella on ohituskaista tai sitten vakava sairaus.
Lihavuus?? hänen tapauksessa. Vaikka sitä ei mainita syyksi saada rokotus ennen ikäluokkaa.
BMI yli 40 niin saat rokotteen, heti mummojen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki riskiryhmäläisetkään saa rokotetta. Esim. Mun 69v äiti jolla vakava sydäntauti. Ei mitään tietoa millon saa rokotteen.
Rokotusjärjestys riippuu paikkakunnasta. Esim. mun 67-vuotias astmaa sairastava ylipainoinen äitini on saanut ensimmäisen annoksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus?? hänen tapauksessa. Vaikka sitä ei mainita syyksi saada rokotus ennen ikäluokkaa.
No ei ole julkkiksilla ohituskaistaa.
Vierailija kirjoitti:
BMI yli 40 niin saat rokotteen, heti mummojen jälkeen.
Ei kyllä Kiti Kokkosella voi millään olla BMI yli 40.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne syöpäsairaalla äidilläni.
Eikös helsingissä rokoteta jo 40 vuotiaita riskiryhmäläisiä. Painonsa puolesta Kiti tuskin sitä on saanut, mutta voihan sillä olla joku muu riskiryhmään kuuluva sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Peruutuspaikkoja.
Hyvä että käyttävät niitä näin, ettei hukkaan mene.
Koti Kokkonen ei ole kertonut terveydentilastaan julkisesti eikä hänen tarvitsekaan.
Vierailija kirjoitti:
Diabetes?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kunnassa asut?
Esim. Helsinki tarjoaa jo aikoja kaikille yli 65-vuotiaille sekä kaikille yli 45-vuotiaille riskiryhmäläisille (lääkehoitoinen astma, sairaalloinen ylipaino).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne syöpäsairaalla äidilläni.
Meiän alueella ajan voivat tilata nyt:
70 vuotta täyttäneet ja samassa taloudessa asuva omaishoitaja (omaishoitosopimus)
Sote-alan ammattilaiset 1. Riskiryhmä (covid-potilaita hoitavat ja -näytteitä ottavat, infektiopotilaita hoitavat sekä sairaankuljetuksessa työskentelevät), muiden sote-alan ammattilaisten rokotukset ovat toistaiseksi tauolla.'
16–69-vuotiaat, joilla on erittäin voimakkaasti altistava (lääkärin diagnosoima) sairaus:
Elinsiirto tai kantasolusiirron saaneet (alle 6 kk tai käytössä hylkimisenestolääkitys)
Aktiivisessa hoidossa oleva syöpätauti (ei tyvisolusyöpä)
Vaikea puolustusjärjestelmän häiriö (pernanpoistopotilaat, IgG-puutos)
Vaikea krooninen munuaissairaus (dialyysipotilaat, munuaisvaurio)
Vaikea krooninen keuhkosairaus (pitkäaikainen keuhkoahtaumatauti, keuhkolaajentuma, keuhkoputkien laajentuma, kystinen fibroosi, toinen keuhko poistettu, astmaatikko jolla tablettihoitoinen kortikosteroidilääkitys)
Lääkehoitoinen tyypin 2 diabetes
Downin oireyhtymä (18 vuotta täyttäneet)
Ennenkuin kommentoitte, lukekaa Hgin kaupungin korona rokote aikataulu ja sieltä ketä nyt rokotetaan. Kuulun itsekin nyt rokotettavaan ikäryhmään ja 2 ryhmän riskiryhmään. Ärsyttää kun ihmiset heittäytyy hölmöksi, osataan länkyttää suuta asioista mistä ei tiedä. Ei osata Googlea käyttää sen vertaa että hankkisi tietoa, mutta osataan valittaa vauva-palstalla... 70vee ihmiset?!
Eri kaupungeissa on eri tahti.
Get over it.
No miksi joku nuori saa rokotteen? Työn puolesta tai sitten kuuluu riskiryhmään.