Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Kiti Kokkonen sai jo koronarokotteen?

Vierailija
07.04.2021 |

Ei ainakaan iän puolesta.

Kommentit (140)

Vierailija
21/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riskiryhmä? Astma, ylipaino, vakava sydänsairaus, onhan näitä.

Ei kaikki riskiryhmäläisetkään saa rokotetta. Esim. Mun 69v äiti jolla vakava sydäntauti. Ei mitään tietoa millon saa rokotteen.

Sama tilanne syöpäsairaalla äidilläni.

Meiän alueella ajan voivat tilata nyt:

70 vuotta täyttäneet ja samassa taloudessa asuva omaishoitaja (omaishoitosopimus) 

Sote-alan ammattilaiset 1. Riskiryhmä (covid-potilaita hoitavat ja -näytteitä ottavat, infektiopotilaita hoitavat sekä sairaankuljetuksessa työskentelevät), muiden sote-alan ammattilaisten rokotukset ovat toistaiseksi tauolla.'

16–69-vuotiaat, joilla on erittäin voimakkaasti altistava (lääkärin diagnosoima) sairaus:

Elinsiirto tai kantasolusiirron saaneet (alle 6 kk tai käytössä hylkimisenestolääkitys)

Aktiivisessa hoidossa oleva syöpätauti (ei tyvisolusyöpä)

Vaikea puolustusjärjestelmän häiriö (pernanpoistopotilaat, IgG-puutos)

Vaikea krooninen munuaissairaus (dialyysipotilaat, munuaisvaurio)

Vaikea krooninen keuhkosairaus (pitkäaikainen keuhkoahtaumatauti, keuhkolaajentuma, keuhkoputkien laajentuma, kystinen fibroosi, toinen keuhko poistettu, astmaatikko jolla tablettihoitoinen kortikosteroidilääkitys)

Lääkehoitoinen tyypin 2 diabetes

Downin oireyhtymä (18 vuotta täyttäneet)

jatkuu:

50–69-vuotiaat, joilla on vakavalle koronavirustaudille altistava sairaus tai tila:

Jatkuvaa lääkitystä vaativa astma

Vaikea sydänsairaus (sydämen vajaatoiminta, keuhkosydänsairaus, keuhkoverenkierron sairaudet, sydänlihassairaudet ja sepelvaltimotauti. Ei pelkkä verenpainetauti tai rytmihäiriö)

Hengitystä haittaava neurologinen sairaus tai tila

Immuunipuolustusta heikentävä lääkehoito autoimmuunisairauteen (suun kautta tablettina otettu glukokortikoidihoito, solunsalpaajahoito, biologiset lääkkeet ja muut immunosuppressantit)

Vaikea krooninen maksasairaus (esim. maksakirroosi)

Tyypin 1 diabetes tai lisämunuaisten vajaatoiminta

Uniapnea

Psykoosisairaus (esim. skitsofrenia ja harhaluuloisuushäiriöt sekä henkilöt, joilla on klotsapiinihoito)

Sairaalloinen lihavuus (painoindeksi yli 40)

Vierailija
22/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koti Kokkonen ei ole kertonut terveydentilastaan julkisesti eikä hänen tarvitsekaan.

Se ei kyllä todellakaan kuulu meille kellekään!

Kuin jaksatte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BMI yli 40 niin saat rokotteen, heti mummojen jälkeen.

Ei kyllä Kiti Kokkosella voi millään olla BMI yli 40.

Ei varmaan, mutta hänellä

saattaa olla kakkostyypin lääkehoidollinen diabetes. Ja sehän ei meille kuulu!

Vierailija
24/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BMI yli 40 niin saat rokotteen, heti mummojen jälkeen.

Ei kyllä Kiti Kokkosella voi millään olla BMI yli 40.

Ei varmaan, mutta hänellä

saattaa olla kakkostyypin lääkehoidollinen diabetes. Ja sehän ei meille kuulu!

No eipä kuulu, enkä siksi arvuutellutkaan hänen terveydentilaansa. Totesin vain tuolle lainaamalleni vastaajalle, ettei BMI voi millään olla noin paljon.

Vierailija
25/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen toi joka luetteli keitä meillä rokotetaan nyt, ja olen Keski-Satakunnasta.

Joka paikassa on eri litaniat, lukekaa tarkkaan. Minäkin meinasin jo tilata mutta hoksasin että en sopinutkaan noihin listoihin, esim lihavuuden vuoksi en pääse koska olen vasta 49, jos olisin 50 olisin päässyt.. ja yksikään sairaus ei ollut listassa mainittu, vaikka mullakin on diagnosoituja sairauksia.

Vierailija
26/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siis noi mun luettelot ei liity Kitiin mitenkään, en tiedä mikä oli pointtini. 

t.se luetteloija

Vierailija
27/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länkyttäjien paratiisi tää palsta. Kuka tahansa voi sada rokotteen jos terveydenhuollossa on tilanne että rokotteita olisi jäämässä käyttämättä.

Vierailija
28/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen reilu 73v astmaatikko. En ole vielä saanut rokotetta.

Ehkä julkkiksella on ohituskaista tai sitten vakava sairaus.

Lihavuus?? hänen tapauksessa. Vaikka sitä ei mainita syyksi saada rokotus ennen ikäluokkaa.

Kiti Kokkonen asuu Espoossa. Niin asuu myös 72-vuotias äitini.

Äitini varasi rokotusajan heti aamulla 15.3., kun 70-75 -vuotiaiden rokotukset aloittettiin Espoossa. Hän sai ajan torstaille 18.3. ja kävi tuon päivän aamulla piikkinsä hakemassa.

Riskiryhmään 2 kuuluvien rokotukset alkoivat 24.3. Oletettavasti Kokkonen kuuluu tähän ryhmään.

Jos et ole saanut rokotetta, vaikka olet yli 70-vuotias ja riskiryhmässä, niin oletko edes yrittänyt selvittää, miten kuntasi rokotukset menevät?

Vierailija
29/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki riskiryhmäläisetkään saa rokotetta. Esim. Mun 69v äiti jolla vakava sydäntauti. Ei mitään tietoa millon saa rokotteen.

Olettehan huomioineet, että näistä ei yleensä tule kutsua kotiin. Pitää seurata paikallislehtiä tai nettisivuja ja varata itse aika rokotukseen sitten kun on oman ikäluokan riskiryhmäläisten vuoro. Ajan saa myöhemminkin, jos olisi jo ollut oikeus rokotukseen eikä ole vielä käynyt.

Vierailija
30/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Länkyttäjien paratiisi tää palsta. Kuka tahansa voi sada rokotteen jos terveydenhuollossa on tilanne että rokotteita olisi jäämässä käyttämättä.

Miten? Pyörimällä juuri ihan sattumalta rokotuspaikalla?

Vierailija
31/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lihava verenpainetautinen ja allergikko, jolla astman oireita kevätsiitepölyn aikaan. En kuitenkaan tarpeeksi läski enkä tarpeeksi sairas, vaikka taatusti olisin letkuissa, jos saisin koronan.

Vierailija
32/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olettehan huomioineet, että näistä ei yleensä tule kutsua kotiin. Pitää seurata paikallislehtiä tai nettisivuja ja varata itse aika rokotukseen sitten kun on oman ikäluokan riskiryhmäläisten vuoro. Ajan saa myöhemminkin, jos olisi jo ollut oikeus rokotukseen eikä ole vielä käynyt.

Mielestäni on outoa että joka kunnassa on eri systeemit. Mieheni 55v sai (Helsingissä) tekstiviestin että voi varata ajan rokotukseen. Mutta naapurini, reippaasti yli 70-vuotias, piti itse ottaa selvää milloin voi yrittää varata ajan.

Vierailija
33/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin menee. Koronatestiinkään en tänään päässyt, huomenna vasta.

Vierailija
34/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen reilu 73v astmaatikko. En ole vielä saanut rokotetta.

Ehkä julkkiksella on ohituskaista tai sitten vakava sairaus.

Lihavuus?? hänen tapauksessa. Vaikka sitä ei mainita syyksi saada rokotus ennen ikäluokkaa.

Oletko seurannut milloin olet vuorossa ja varannut itse ajan?

Vierailija
35/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on outoa että joka kunnassa on eri systeemit. Mieheni 55v sai (Helsingissä) tekstiviestin että voi varata ajan rokotukseen. Mutta naapurini, reippaasti yli 70-vuotias, piti itse ottaa selvää milloin voi yrittää varata ajan.

Minä 66v ns.perusterve en saanut txt :ä , riski2 kuuluva 68v mieheni sai kun ko.ryhmän rokotukset helmikuussa Helsingissä alkoivat.

Pakkaa sotkenevat ja sotkivat aika paljon se miten rokotteita AZ vs. PF on käytettävissä kun niitä tökitään eri ikäryhmiin, oletan.

Vierailija
36/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipano

Vierailija
37/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan hänellä olevan uniapnea. Riskiryhmä 2.

Vierailija
38/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu riskiryhmään, se mikä hänellä on ei kuulu muille.

Vierailija
39/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koti Kokkonen ei ole kertonut terveydentilastaan julkisesti eikä hänen tarvitsekaan.

Se ei kyllä todellakaan kuulu meille kellekään!

Kuin jaksatte.

No eipä olisi tarvinnut tulla julkisesti kehuskelemaan, että on saanut rokotteen. Aika luonnollista, että  monikin haluaa tietää syyn tässä tapauksessa.

Vierailija
40/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin Kitin ikäinen ja huomenna rokotus koska immuunipuolustalaskeva lääkitys reumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan