Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Kiti Kokkonen sai jo koronarokotteen?

Vierailija
07.04.2021 |

Ei ainakaan iän puolesta.

Kommentit (140)

Vierailija
61/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehelle tuli eilen tekstari, että voi varata ajan, on 48v astmaatikko. Mullakin on astma, mutta ei tullut tekstaria, olen 53v. Ehkä johtuu siitä, että mun diagnoosi on yksityiseltä. Mutta siis me molemmat voidaan nyt varata aika kun olemme riskiryhmä 2 kuuluvia. Eilen oli facebookissa keskustelua, että ajan sai helposti lähipäivillekin. Helsinki. 

Vierailija
62/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan paikkakuntakohtaista. Itse olen 30 v. ja sain rokotuksen jo helmikuussa. Olen riskiryhmää 1. En ole kertonut kuin omalle perheelleni, koska en jaksa kateellisten valitusta. Olisin paljon mieluummin terve ja rokottamaton kuin vakavasti sairas, joka odottelee tietoa, milloin tarvitaan elinsiirto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koti Kokkonen ei ole kertonut terveydentilastaan julkisesti eikä hänen tarvitsekaan.

Se ei kyllä todellakaan kuulu meille kellekään!

Kuin jaksatte.

No eipä olisi tarvinnut tulla julkisesti kehuskelemaan, että on saanut rokotteen. Aika luonnollista, että  monikin haluaa tietää syyn tässä tapauksessa.

Täysijärkinen ihminen kykenee kyllä hillitsemään uteliaisuutensa ja tietää millä perusteella rokotteet annetaan.

Vierailija
64/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiti Kokkonen ei ole kertonut terveydentilastaan julkisesti eikä hänen tarvitsekaan.

On kuitenkin sen verran kertonut, että hänen kohtunsa on poistettu.

Vierailija
65/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koti Kokkonen ei ole kertonut terveydentilastaan julkisesti eikä hänen tarvitsekaan.

Se ei kyllä todellakaan kuulu meille kellekään!

Kuin jaksatte.

No eipä olisi tarvinnut tulla julkisesti kehuskelemaan, että on saanut rokotteen. Aika luonnollista, että  monikin haluaa tietää syyn tässä tapauksessa.

Luin jutun eikä siinä mitenkään kehuskeltu, Kiti lähinnä kiitteli rokotusjärjestelyitä ja työntekijöitä jne. Mulla ei käynyt mielessäkään että haluaisin tietää miksi hän sai rokotteensa jo nyt, kunhan ajattelin että hänellä on joku sairaus, mutta asia ei sen kummemmin kuulu minulle.  Oma rokotusaikani on muuten huomenna, astma on syynä.

Kannattaa pitää oman alueen rokotusjärjestelyitä netin tai vaikka Facen kautta silmällä, edes mun 80-vuotiaat vanhemmat eivät saaneet mitään tekstaria, mutta onneksi lapsensa kyttäsivät nettiä.

Minäkin kiittelen vuolaasti heti kun ehkä ensi vuonna olen saanut rokotteen.

Vierailija
66/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lihava verenpainetautinen ja allergikko, jolla astman oireita kevätsiitepölyn aikaan. En kuitenkaan tarpeeksi läski enkä tarpeeksi sairas, vaikka taatusti olisin letkuissa, jos saisin koronan.

Minulla ihan sama tilanne. Mutta ensi maanantaina voikin olla jo mun vuoro, pitää vaan katsoa taas listaa ja tarkistaa.

En tiedä miten usein ne vaihtuvat. Onneksi mulla on tarkkaavainen sisko, joka ei anna nukkua onneni ohi.

Kyllä me puoliläskit, verenpainetautiset allergikot ollaan siellä tavallisen kansan joukossa, eli ehkä aikaisintaan syksyllä saadaan, jos saadaan. Mehän ei virallisesti kuuluta mihinkään riskiryhmään vaikka taatusti ollaan sairaalassa, jos tauti saadaan.

Vierailija
67/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on rokotettu Helsingissä riskiryhmä 2 kuuluvia ekaa kertaa. Ajanvaraus siihen aukeni eilen iltapäivällä. Olin nopea ja sain ajan, massiivisesti oli ihmisiä liikkeellä, siellä jättihallissa, missä kävin, oli jono pitkälle ulos asti kadulle, vaikka sisälläkin piti jonottaa ilmoittautumiseen. Ajanvaraus oli siis aika viitteellinen. Ilmoittautuessa piti voida todistaa, millä tavalla kuuluu riskiryhmään, joko netissä olevalla diagnoosilla tai resepteillä tms.

Vierailija
68/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta hänen faninsakin saataisii kokeilemaan piikkiä, kilpaa rynnimään kuka saa olla tokana heti Kitin jälkeen

Vierailija
69/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehelle tuli eilen tekstari, että voi varata ajan, on 48v astmaatikko. Mullakin on astma, mutta ei tullut tekstaria, olen 53v. Ehkä johtuu siitä, että mun diagnoosi on yksityiseltä. Mutta siis me molemmat voidaan nyt varata aika kun olemme riskiryhmä 2 kuuluvia. Eilen oli facebookissa keskustelua, että ajan sai helposti lähipäivillekin. Helsinki. 

Yksityisen diagnoosi ja antama astmalääkitys kelpaa, mutta sun pitää varautua todistamaan se. Ota mukaan esim. resepti tai lääkkeet.

Vierailija
70/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmekös siellä Helsingissä rokotukset sujuu nopeasti, ne kun on viety muilta pois. Tuppukylissä rokotetaan edelleen yli 70-vuotiaita ja riskiryhmiä ei lainkaan. Silti tuppukylä on leviämisvaiheen maakunnassa ja leviämisvaiheen kunnassa.

Vierailija
71/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki avasi eilen ajat 45-64v riskiryhmä kakkosen ihmisille. Sain oman aikani viikonlopulle. Olen astmaatikko. Sinänsä pidän idioottimaisena rokotusjärjestyksen, jossa rokotteet annetaan ties minne peräkylille eikä esim. Helsingin päiväkoteihin, joissa ollaan karanteenissa ihan jatkuvasti. Kukaan ei kykene töihinsä, kun lapset pyörittävät koronaa.

Vierailija
72/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täähän on täysin paikkakuntakohtaista!!!

Täällä Espoossa, missä Kitikin asuu, rokotetaan nyt mm. 17-59 vuotiaita riskiryhmä kakkoseen kuuluvia. Esim astmaatikkoja.

Olen itse 47v ja minulla on astma. Viime perjantaina varasin rokotusajan netistä ja aika on huomenna. Siskon lapset 19v ja 21v (myös astma) kävivät viime viikolla rokotuksesta. Espoolaisia hekin.

Riskiryhmään 2 kuuluu myös ylipainoiset, mutta BMI pitää olla 40 tai yli ja Kiti ei todellakaan kuulu siihen ryhmään!

Vierailija
73/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä varmaan on syynsä, jotka eivät muille ei kuulu. Typerää spekulointia ylipäätäänkin, koska kukaan ei aiheetta rokotetta saa puhumattakaan mistään ohituskaistoista. Miten ihmiset voi vielä tässä vaiheessa olla noin pihalla, vaikka tietoa löytyy metreittäin joka kunnan ja THL:n sivuilta. Pitäkää ihmiset vaan huoli omista rokotuksistanne ja seuratkaa oman kuntanne tilannetta.

Vierailija
74/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli eilen tekstiviesti, että voin varata ajan. Kuulun näköjään vakavaan riskiryhmään iässä 45 --> Olin ihan ihmeissäni. Kävin läpi noita sairauksia, niin psykoosisairaus. Viimeksi ollut psykoosi noin 15 vuotta sitten. Lääkitys kyllä on. Ketipinor. 

Olen ihan yksityisyrittäjä ja 49 v. En edes muista tuota sairautta enää. Napin nakkaan iltaisin. Mutta joo. Näin Helsingissä

Vierailija
75/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmekös siellä Helsingissä rokotukset sujuu nopeasti, ne kun on viety muilta pois. Tuppukylissä rokotetaan edelleen yli 70-vuotiaita ja riskiryhmiä ei lainkaan. Silti tuppukylä on leviämisvaiheen maakunnassa ja leviämisvaiheen kunnassa.

Höpöhöpö. Mitään järjestystä ei ole muutettu, rokotteet jaetaan yhä prosentuaalisesti tasaisesti. Joissakin kunnissa ikäjakauma vain sattuu olemaan erilainen. Vanhimmasta nuorimpaan rokotetaan.

Vierailija
76/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Mitään järjestystä ei ole muutettu, rokotteet jaetaan yhä prosentuaalisesti tasaisesti. Joissakin kunnissa ikäjakauma vain sattuu olemaan erilainen. Vanhimmasta nuorimpaan rokotetaan.

Eläkeläisethän voi siinä tapauksessa mennä rokotettuina töihin ja vaikka hoitaa toisiaan.

Vierailija
77/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli eilen tekstiviesti, että voin varata ajan. Kuulun näköjään vakavaan riskiryhmään iässä 45 --> Olin ihan ihmeissäni. Kävin läpi noita sairauksia, niin psykoosisairaus. Viimeksi ollut psykoosi noin 15 vuotta sitten. Lääkitys kyllä on. Ketipinor. 

Olen ihan yksityisyrittäjä ja 49 v. En edes muista tuota sairautta enää. Napin nakkaan iltaisin. Mutta joo. Näin Helsingissä

Tarkista tilanteesi. Turhia kutsuja on lähtenyt nyt Helsingissä muillekin. Kaikki psykoosilääkkeet eivät kuulu riskiryhmään eikä psykoosi itsessään, vaan nimenomaan tietyt psykoosilääkkeet. Ajan saa varattua, mutta paikalta käännytetään kyllä takaisin, jos ei riskiryhmä stemmaakaan, vaikka olisi tullut tekstiviesti. Siksi: tarkista.

Vierailija
78/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko tuota että Kokkonen olisi saanut rokotteen.

Maksettu juttu.

Vierailija
79/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko tuota että Kokkonen olisi saanut rokotteen.

Maksettu juttu.

Hä? Mikset usko?

Vai vitsailetko?

Vierailija
80/140 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti? Tosi rumaa spekuloida tämmöstä.

"Minä olen tärkeämpi syystä x ja tuon ei kuuluis saada rokotetta ennen minua syystä y."

Myötähävettää niin paljon ettei ole määrää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän