MAALISKUISTEN JUTUT (14.-20.8)
Tässä viime viikko: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7995699&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (43)
Saatiin just viimeinenkin muksuista nukkumaan ja mies kurvasi hakemaan leffaa vuokralle ja suihkussakin pitäsi ehtiä ennen sen kattomoista käydä, joten lyhkäsesti.
Pikkuinen mennä porskuttaa entisellään. " Vauvaharrastuksia" tuskin aloitettaan, on vissiin iskenyt marssiväsymys näin neljännen kanssa (saapi sitten tyttö isompana olla katkera meille kun isoveljet pääsi sinne ja tänne...). Meillä tyttö nukahtaa maitopullolle ja siitä sitten kannetaan omaan sänkyyn, luksusta kun kahden isoimman kanssa saa tehdä tempun jos toisenkin ennen kuin se uni tulee....
Lyytikki. Komppaan Sport75:sta, kantsii käydä salilla, treenata kohtalaisilla painoilla pari kertaa viikossa. Saat lihasvoisvoiman lisäksi kiinteyttä ja perusaineenvaihduntasi lisääntyy koska lihas kuuluttaa enemmän energiaa kuin rasva. Jos hooveri ei tunnut hyvältä (kantsii vielä tsekata se ettei se lantio pääse liian alas/selkä notkolle) niin voi ehdä seuraava liikettä (tämä myös tehokas poikittaisen vatsan treeni). Selinmakuulla, nostat jalat suoraan kohti kattoa. Hitaasti, heijaamatta nostat jalkoja yöspäin samalla lantio nousee kevyesti alustalta. Pieni pito ylhäällä ja jarrutaen jalat alkuasentoon. Toistoja oman kunnon mukaan. Saapi kysyä mun puolesta, jos ei muita haittaa...Kiva vaan jos voi olla avuksi.
Mut nyt sinne suihkuun, jaksamisia kaikille tarpeen mukaan.
Maisa ja nelikko
Hyviä jumppavinkkejä on tullut, kiitos niistä! Ei taida munkaan vatsa litistyä ilman jumppaa... onneksi näin syksyn kynnyksellä tulee aina into liikkumiseen! Meidän taloyhtiössä on uima-allas, naisten uintivuoro on vaan niin hölmöön aikaan, ettei sitä tule hyödynnettyä. Pitää varmaan varata saunavuoro, niin pääsee uimaan. Vaikka meidän asunnostakin sauna löytyy...
Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
Tosin me vaihdetaan nykyään aika lailla ääriään myöten oleva Maxi vaippa yöllä kuivaan =D että se siitä ilosta... kestää sen 7 tuntii. Jos tolle pissapojalle laittais sorsan yöks =) Pätkä kyl pyörii ja touhuu niin paljon ku on hereillä, kääntyy selälleen ja löytyy pinnasängystä poikittain päällä kaikki mahdollinen mitä se on käsiinsä saanu, reunan pehmuste, lakanat, peitto... ja kivaa on.
Tarvii viel mennä tutkailee eri vaippoja koska noi Maxit ei oo yöllä hyvä juttu, 4 pakettii eli 1.5kk me niitä kerettiinki käyttää ja oli hyvät. Naapurissa kävin äsken ja sellä kans oli samat murheet. Vuoden ikään asti kaikki meni hyvin mut nyt mikään vaippa ei tunnu sopivalta.
Ai nii, Pätkää on alkanu vaivaa kauhee väsymys mut ei muuten oo mitään ihmeellistä. Ma-Ti yönä nukku 16 tunnin yöunet =) ja ihan normaali päikkärit. Eilen nukku jokatoinen tunnin päivällä ja yöllä 22-7 heräämättä ja sit viel 3 tuntii sit tunti hereillä ja 2 tunnin torkut =) Kohta lähdetään kaverille.... Ku Pätkä herää.
Ai nii viel... Tutkin tota meidän Pampers Maxi pakettii mitä ajattelin kans kokeille noiden meidän Liberojen lisäks. Pampersit on tollasii Baby Dry yövaippoja mitkä pitäis kestää jopa 12 tuntii.. Pöh.. no mahtuu niihin vähän enemmän pissaa, mutta 7 tuntii tai neki falskaa. Me jatkamme siis yöllisii vaipanvaihtoja ettei selkä tai masu kastu. Helteillä Pätkä tuskin pissi yöllä ollenkaan.
[color=deeppink]Toinen ilta takana yhdistettyä Anna Wahlgrenin ja tassuttelun unikoulua ja meinaa kyllä hermot mennä äidiltä ihan tyystin. Taas tänäänkin meni puoli tuntia niin, että Nooa huusi sängyssään ja mä kävin sitä siellä rauhoittelemassa tassutellen ja tuttia suuhun laittaen. En sohvalle ehtinyt istahtaa kun jo piti uudestaan mennä. Ja tissiäkin välillä piti antaa :) Huomennahan meillä sitten onkin se ratkaiseva kolmas ilta¿ oon kyllä tällä hetkellä aika skeptinen koko homman toimivuuteen. Huomenna saan myös Lapsikirjan itselle ja pääsen siihen ihan henk.koht. tutustumaan.
Mies on sitä mieltä, että saa rouva Wahlgren itse tulla nukuttamaan Nooan ylihuomenna, jos ei tehoa :D
-hermot kireällä oleva monkey-
Meidän perhe tarvis pikkuhiljaa eksperttejä yötohinoihin...Poika heräilee siis pahimmillaan puolen tunnin välein, hoh-hoijaa. Ens yöksi menen patjalle evakkoon ja mies saa taputella ja lauleskella. Väsyneenä päivätkin tuntuu kohtuuttoman pitkiltä ja ei tästä mitään tule, jos ei milloinkaan saa unta. Syöttämässä täytyy sitten välillä käydä, mutta mulle on jo lepoa, kun voin antaa VASTUUN pois.
VAIPOISTA: Pampers baby drysta meillä kehnot kokemukset. Ostin innolla " yön yli" kestävän vaipan ja pah...ekana yönä jo falskasi. Käytin loput montakymmentä vaippaa päivävaippoina ja nyt meillä öisin käytössä Active Fit. On toiminut hyvin, en muista että olisi vahinkoa sattunut. Ainoa miinus on hinta, eli paketti paljon babydryta pienempi mutta hinta sama...
Kello yhdeksän, tehari alkaa...jes:) Iso pussillinen irtokarkkeja ja pehmeä löhösohva odottavat. Elämän ihania iloja!
[color=deeppink]Heh, mulla vähän samat jutut äsken kuin [b]HuplaKuplalla[/b]. Nautin viikon tehisannoksen sipsien kera ja kylläpä on parempi mieli.
Nyt hetkeksi lukemaan ja sitten toivomaan rauhallisia unia itsellekin...
-monkey-
Joannaa oli viime yönä pistäny itikka ainakin KUUDESTA kohtaa!!! Mua ja miestä ei pistäny ollenkaan... Jostain syystä nyt muutaman viime päivän aikana on ilmestyny itikoita ja oon ne yrittäny aina tappaa illalla, mut näköjään oli yks pikkupirulainen vielä jäänyt henkiin. En kuullu kyl ininää, mut olin kyl tooodella väsynyt eilen nukkumaan mennessä. Mul oli kello viideltä aamuyöllä soimassa ku antibiotti pitää 12h välein ottaa ja mä tollo olin sit painanu herätyskellon kii ja jatkanu unia. Aamulla yhdeksältä katoin yöpöydällä olevaa vesilasia, että onpas täynnä ja sit yritin silmät ristissä muistella monta niistä kymmenestä pilleristä oon syöny ja ei muuta kun sit nopeesti vaan kurkusta alas se pilleri. Toivottavasti ei nyt menny pepulleen tää kuuri ku se lääkäri vannotti, että ei sais suuria heittoja sen 12h kumminkaan puolin tulla =(
Joanna on tänään ollu todella kiukkunen koko päivän. Varmaan johtuu niistä paukamista ku kyllähän niitä varmaan kutittaa eikä pikkuinen osaa raapia. Käyn huomenna apteekista hakemassa jotain voidetta jos ei ala helpottaa. Ei oo koko kesänä itikat häirinny niin nyt ne sit on alkanu riivaamaan meitä!
Meillä mies hoiti eilen Joannaa aamun, että mä sain nukkua niin pitkään kun huvitti (ei tarvinnutkaan lähteä uudestaan lääkäriin sen vti:n takia kun aamulla oireet jo vihdoin helpotti). Ja sit vielä illalla kolmisen tuntia hoiti kun mä kävin kaverin kanssa kaupungilla syömässä. Mutta toi homma oli sovittu 2 VIIKKOA etukäteen ja monta kertaa erimielisyyksien yhteydessä uhkas perua koko homman ja vielä edellisenä iltana mietin, että toteutuukohan mun " lepopäivä" . Että kyllä se miehen osallistuminen on harvinainen näky ja vielä jos omasta aloitteesta... *haaveilee*
Totespa muuten mun tultua kotiin, että ei tää ihan niin helppoa ollutkaan, että nyt hän ei yhtään ihmettele jos on tiskiä pöydillä kun hän tulee kotiin... heh heh, hyvä että vihdoin myönsi sen ku aina on silleen, että miks ei paikat oo aina tiptop...
Mut nyt nukkumaan. Öitä
-S & J 6kk-
[color=blue]
Rauha maassa..Eppu nukkuu aamupäiväuniaan ja esikko leikkii huoneessaan-aah!
Me ollaan kanssa alettu maistella perunaa ja aika huonolla menestyksellä! Ei todellakaan kahta lusikkaa enempää saa menemään kuin väkisin ja se ei ole järkevää touhua ollenkaan....kokeilin sitten hedelmäsosetta, jotta onko se syömisestä vai tarjottavasta kiinni ja se kyllä maistui paljon paremmin, joskaan ei ollenkaan siihen malliin kuin isoveljellä aikanaan.
Mä ajattelen, että alotellaan näin pikku hiljaa ja Epun tahtiin, kun kerta maitoakin riittää ja siitä kovasti näyttää nauttivan. Mikä on hassua, niin kun alotin kiinteiden kokeilun niin Eppu lisäsi yöhön toisen syönnin!!! Luulisi, että pärjää paremmin, mutta nyt on siis viikon syönyt 2 kertaa joka yö entisen ja pitkään jatkuneen yhden syönnin sijaan!?! Merkillistä!
Sinänsä ei haittaa, kun syö noin 10 min. ja nukkuu kuin tukki takaisin, joten ite saan jatkaa unia samoin tein...mutta ihmettelen vain.... Hommattiin makuuhuoneeseen sellainen tummansininen paperikaihdin sälekaihtimien lisäksi, kun huomattiin mökillä jossa sellaiset oli, että oli itekin niin paljon mukavampi nukkua pimeässä kuin hämärässä ja Epun unikin on rauhallisempaa ja yön " piekseminen" rauhoittui taas selkeästi.
Muutoin meille kuuluu ihan hyvää...on ihana seurata kasvua ja kehitystä ja erityisesti isoveljen aikaansaaman kikatuskohtaukset on jotenkin sydämeen saakka lämmittäviä. Muutkin saa Epun nauramaan, mutta isoveikka saa kunnon hekotukset jo pelkästään sanomalla kuti kuti tmv.
Syksy tulee selkeästi, mutta näin ihanan kesän jälkeen sekään ei niin harmita!! Pitää vaan keksi' sitten uutta ohjelmaa rantaleikkien sijalle.
Oikein mukavaa viikonloppua ja jaksuja kaikille!! Urkki
ps. Monkey kyseli Tripp trapista: meillä on ollut käytössä ja oikein hyvä on ollut, esikko (3v.) istuu siinä ruokapöydässä edelleen, kun siihen on helpompi kiivetä kuin tavan tuoliin ja putoamisriski hyörinnän keskellä on paljon pienempi kuin ns. aikuisten tuolista. Ja vielä kun siinä on jaloille oma " teline" niin oikein hyvä on edelleen istua!!
Hei maaliskuiset,
Nyt on pakko tulla ulos kaapista. Olen lukenut maaliskuisia siitä asti, kun tulin raskaaksi, mutta en ole itse kirjoittanut mitään. Lähes aina, kun olen ajatellut kysyä tai pohtia jotain, joku muu onkin juuri ottanut asian esille. Tunnustan myös avoimesti, että olen ollut ennakkoluuloinen nettimammailua kohtaan --- vaikka samaan aikaan olen itse roikkunut netissä lukemassa ja kirjoittelemassakin : ). Ehkäpä tässä syksyn mittaan uskaltaudun mukaan johonkin tapaamiseenkin. Kiitos siis teille kaikille keskusteluista! Taustailen kai jatkossakin ja kirjoitan joskus.
(Ihan lyhyesti minusta: Olen helsinkiläinen, 28 v. ja tytär on aika tasan 5 kk. Lapsia on yksi ja mieskin on.)
Kaapista tulen tämän kirjakeskustelun innoittamana. Meillä myös nukkuminen muuttui helvetilliseksi noin kuukausi sitten. Syynä kai hampaat, helle ja liikkeelle lähtö. Olen lueskellut Lapsikirjaa, mutta nyt löysin mielestäni uniasioissa paremman ja paljon pehmeämmän opuksen, jota on aivan pakko suositella:
Elizabeth Pantley: The No-Cry Sleep Solution.
Kirjasta löytyy tietoa esim. tuolta:
http://www.babyidea.fi/aidille/aptutuksi/appantley.html
Kirja maksaa Akateemisessa 18,90 e. Ja ilmestyy syyskuun alkupuolella suomeksi nimellä Pehmeä matka höyhensaarille. Tuossa linkki kustantajan sivuille:
http://www.myllylahti.fi/kirjat/2020508.htm
En ole vielä lukenut tuota kirjaa kovin pitkälle, mutta se vaikuttaa erinomaiselta ja ohjeet ovat konkreettisia. Kaiken pohjana on vakaumus, jonka mukaan lasta ei ole pakko huudattaa, jotta yöt oppiutuisivat rauhallisiksi.
(Lyhyesti vaippakeskusteluun: Meillä yöt sujuvat parhaiten kestovaipoilla ja sänky on näiden viiden kuukauden aikana ollut märkä kerran. Silloinkin tyttö pyöri itsensä ulos vaipasta jollain konstilla. Tyttö pissii erittäin paljon, mutta tämä setti on silti pitänyt: Fuzzibunz taskuvaippa, babyidean hamppu-prefold ja ibamboo-fold it. Tuosta ei tule paksu paketti, joten lisääkin sinne voisi täytettä lykätä, jos tarve vaatisi.)
Jaksua kaikille ja parempia öitä niitä kaipaaville. Jospa tämä helteiden taittuminen auttaisi vähän.
T. P
kun Joel siirtyi isoveljensä kans samaan makkariin. Ja aavistuksen on yöt parantunu. 2 ensimmäistä yötä meni siten että 2 kertaa kävin laittamassa pojalle tutin. kolmas yö oli kaamea. miehen kans yhteensä käytiin 6 kertaa yön aikana. viimeyönä 3 kertaa mutta ekan kerran vasta 4 ltä että siihen asti nukuttiin rauhassa. sit jo puol 5, puol 6 ja 6 lta annoin maitoa ja 7,15 ylös. en tiä olisko pitäny maitoa antaa jo silloin 4 ltä? mutta kun rauhottui tuttiin niin ajattelin ettei nälkä ole.
voi olla että poika rauhottui itsekseenkin yöllä ettei tarttis tuttia laittaa mutta pelkään että muut lapset herää. oon kyllä miettiny tota unikoulua..kakkosella toimi se perinteinen vanhanaikanen konsti että hetki kuunneltiin itkua kunnes menin laittaan tuttia ja aina pidensin sitä kuuntelua ennenkun menin. missään vaiheessa ei tarvinnu 4 min kauempaa huudattaa kun se jo alkoi toimia muistaaksei 4 yön jälkeen, mutta rumba alkoi melkein aina alusta kun hän sairastui. ei kuitenkaan ihan alkutekijöihin silloin palattu. sitten kuin itsestään kakkonen alkoi nukkua kunnolla yöt siinä 1 vuotis päivien kynnyksellä. tuntuu silti kauheelta ajatella että tässä vielä toiset puol vuotta nukuttais näin huonosti!
tämmöistä siis tänne tänään. nyt pitänee lähteä antaan pojalle ruokaa. alkaa hermostua sylissä jo. hyvää viikonloppua kaikille.
Ja tervetuloa mukaan, PILUSTAJA! Meillä tosiaan alkoi eilen vauvauinti, ja poikanen oli aivan onnessaan suuresta kylpyammeesta... Polskutti menemään minkä kerkesi, ja virtaa riitti vielä saunassakin, jossa olisi pomppinut mun sylissä jos vaan olisin antanut. Autoon istumisen jälkeen virta sitten loppuikin kertaheitolla :)
Meillä alkaa tänään bataattisoseensyömisharjoittelu. Peruna ja maissi on siis kokeiltu ja ne oli yäk, päärynä oli nam ja nyt olisi tarkoitus opetella hiljalleen noita vihanneksia syömään. Ajattelin jo tossa hetki sitten antaa sosetta, mutta poikanen olikin niin poikki, että pelkäsi sauvasekoittimen ääntä! Kävin sitten nukuttamassa toisen (jaksoi olla puoli tuntia hereillä) ja jätin suosiolla syömisen vähän myöhempään.
Keskiviikkona oli oululaisten maaliskuisten poikien(!) ja äitien ekat treffit, mukavaa oli ja ihania poikia. Neljästä maaliskuisesta tosin vain yksi on ihan oikeasti maaliskuinen :) Me oululaiset ollaan vissiin vuorotellen jokainen kirjoituskiellossa tänne palstalle kun " ip-osoitteesta on häiriköity" . Toivottavasti jatkossa taas pelittää vähän paremmin.
Jaksamista nukahtamisongelmien kanssa painiville, rankalta kuulostaa noi illat, toivottavasti täti wahlgren tai joku muu tosiaan olisi avuksi!
Palaillaan,
-aranja ja poikanen 4,5kk-
[color=deeppink]Kolmas ilta takana tätä riivattua unikoulua¿ Pitikös siinä jo kolmessa päivässä jotain edistystä tapahtua? Ei meillä ainakaan¿ Samanlaista huutoa ja vääntöä Nooa on pitänyt joka ilta ja aikalailla tarkalleen sen puoli tuntia. Kai se jo siihen huutamiseensa simahtaa... Mutta huomennahan sen olisikin sitten jo osattava nukahtaa itsekseen¿ Ja PYH!, sanon minä. Tuntuu jotenkin vaan niin kauheelta huudattaa pientä, joka vaan haluaa olla lähellä omaa äitiä tai iskää. Tää äiti taitaa luovuttaa ja antaa Nooan nukahtaa vaikka sitten viereen huudon säestyksellä, saapahan ainakin olla lähellä, kun on hätä, eikä tuo huutokaan ole silloin noin pitkäaikaista. Taidan seuraavaksi kokeilla tuota [b]Pilustajan[/b] suosittelemaa pehmeää unikoulua...
-monkey-
[color=crimson]Mikä ihana yö, poika heräs ekan kerran vasta puoli neljältä ja meni nukkumaan jo ysiltä! Seuraava syöttö varttia vaille kuus ja seiskan jälkeen herätys. Kyllä tuntui luksukselle lukuisten yöheräilyjen jälkeen :) Toivottavasti tämä jatkuu.
UNIKOULUA on ilmeisesti jo muutamat kokeilleet. Minä vähän kyselin neuvolassa ja sanoivat, että aikasintaan puolivuotiaana voi kokeilla. Meillä ei kyllä ole tarvetta sellaiselle, kun ei itseä tämä tissille/syliin nukahtaminen haittaa... Jokainen tietysti tekee, niinkuin itsestä parhaalle tuntuu.
Kiljumista täälläkin harrastetaan, on kyllä aika veikeän kuuloista ;) Ryömimään ois myös kova hinku, mutta eihän se vielä onnistu. Masuvaivoista on kärsitty Rotarixin jälkeen, ehkäpä jo vähitellen helpottaa. Tissillä edelleen mennään, lypsettyä maitoa tosin juo tarpeen vaatiessa pullosta, kun äiti on jossain päässyt käymään ja isä vahtivuorossa :) Pitäs taas lypsää pakkaseen, kun ei ole yhtään maitoa enää varastossa.
Minä ajattelin vähän yrittää laihtua tässä samalla, vaikka imetänkin. Liikuisäämällä ja syömistä tarkkailemalla. Kävin kokeilemassa eilen korsettia, niin se kadonnut vyötärö alkoi houkuttelemaan ;)
Kiitos OULULAISILLE mukavasta tapaamisesta, on joo aika hassua, että meistä maaliskuisista vain yksi on oikea maaliskuinen :) Viestitellään ja tavataan taas :)
Nyt pojalle tissiä suuhun ja unille, ainakin toivon niin...
~cadavera&Velu 4,5kk~
Meillä ollut myös se Pantley kirja ' No cry sleep solution' ja olen ollut tyytyväinen. Nyte on käytössä jo toinen 10 päivän jakso, joten katsotaan kohta että onko edistystä. Kyllä se tuntuu minusta fiksulta naiselta, Wahlgrenin 3-n päivän ohjelmaa ei ole kokeillut, tuntuu pahalta antaa lapsella huuta ja en tiedä miten ne vaunut sisälle saadais??? Joten luen Wahlgrenia ja ajattelen että hyviä vinkkejä, mutta ei minulle kaikki hänen ideat sopii. POika herää nykyään yöllä 0200 ja 0400 syömään, joskus se 0200 syöttö jäänyt väliin. Ei se mua häiritse, syö nopeasti ja nukahda heti.
Neuvolassa käytiin, kasvua vaan 0,5cm kk-ssa, en tiedä että mittaisko oikein!!! Mutta painoa sitten 800gramma, ne kiinteät vaikutta. Syö poika kyllä hyvin, kaikki menee alas. Aamulla ja illalla ensipuuro ja aamupäivällä kasvis ja iltapäivällä hedelmäsose. Ensi viikolla aloitan tavallisen kaurapuuron ja otan toisen kasvisaterian kuvioon, hedelmäsose sitten puurojen sekaan. Ja tuntuu että poika kitisee vähemmän, kai sillä nälkä oli, vikka maitoa mulla riittä.
Nyte aamiaiselle, ihana kun sisko käymässä, saan vielä kaksi päivä nauttia. Ovat miehen kanssa ihmeessä miten ihanasti lasta kasvatan, Itävallassa kuulema vanhemmat kaikki liian varovaisia...
kewa ja poika 5kk
Hehee! Kuukausitolkulla miehen tietokonepelaamisesta kärvisteltyäni ja aviokriisiä elettyäni keksin ratkaisun ongelmiimme. Jos äijää ei saa pois koneelta, niin tungen mukaan harrastukseen! Marssimme yksissä tuumin kauppaan ostamaan minulle saman pelin kuin hällä on (siis se WOW jota olen kaikille kironnut) ja aloimme pelaamaan yhdessä. Enni kun menee jo seiskalta yöunille niin siinä on monta hyvää tuntia aikaa pelailla ennen omaa nukahtamista... Kyllä vähän hävettää kykkiä koneella, mutta jos sillä avioliittoon saadaan potkua niin pakko kai se on... Ja ihan hauskaakin (ainakin toistaiseksi)! Katsotaan kuinka pitkään intoa riittää. Mies on pelannut tuota peliä tosiaan jo 1,5 vuotta ihan päivittäin (paitsi silloin kun olen pistänyt pelirajoitukset päälle...;).
Mekin ilmottauduttiin nyt vauvauintiin, Kampin pikku-uimareihin. Mies lupasi tulla kokeilemaan, mutta sanoi ihan suoraan että häntä ahdistaa lähteä sinne uimahoususillaan. On kuulemma ihan tyytyväinen että saa käyttää vaatteita... Ja minä kun luulin että minulla olisi se paha aika vartaloni hyväksymisessä... Noh, uskoisin että mieskin huomaa ettei vauvauintiin sentään mennä näyttäytymään, ja tuskin ne muutkaan isit on mitään rantaleijonia...
Kohta lähden hakemaan meidän Tripp Trappia, jonka huusin 90e:llä netistä. Eihän tuo meidän neiti vielä istu, mutta kun halvalla sai... ;) Samalla huudolla saatiin toinenkin tuoli, joka menee sitten mummolaan. Mummo siellä kamalasti odottaa että Enni oppii syömään kiinteitä ja pääsee yökylään... :)
Enni on alkanut kamalasti liikehtimään, pyörii lattialla ympyrää ja välillä kieriikin. Kovasti yrittää ryömiäkin, mutta toistaiseksi vaan " valuu" taaksepäin liukkaalla lattialla, ja sitten käy kiukuttamaan kun ne ihanat lelut vaan loittonee... Uusia innovaatioita alalla odotellaan... ;)
Maanantaina neuvola. Jänskättää jo nyt miten neiti on kasvanut. Vielä mennään ihan äidinmaidolla, mutta hirveesti tekisi jo mieli kokeilla kaikkea jännää kiinteetä. Yritän malttaa vielä hetken. Välillä vähän kokeilemme millaisia ilmeitä mikäkin maku saa aikaan, mutta sen kummempaa syömistä ei olla harrastettu.
Suhni
[color=deeppink]Eilen illalla lueskelin kirjaa ja mulle ainakin tuli tunne, että aika raa' alta hänen ajatuksensa tuntuvat. Jotenkin noin pienten vauvojen ei tartte olla olevinaan vielä niin isoja, mitä mun mielestä hänen kasvatusmetodinsa vaativat. Tutti pois 5kk vanhalta, omaan huoneeseen nukkumaan, yksin lekkimistä sängyssä herättyään, nukahtamista yksinään itkemällä... Myönnän, etten lukenut kirjaa kokonaan, mutta tällaisen mielipiteen loin kirjaa selaillessani.
Unikoulu siis taakse jäänyttä ja asiaan palataan, kun siihen ollaan valmiita niin äiti kuin poikakin :) Tänään Nooa nukahtikin aikalailla vähällä itkulla, jospa se tästä...
-monkey ja Nooa tasan 5kk-
[color=deeppink]Nyt se sitten alkoi monen kuukauden jälkeen kotiäidin arki. Mies aloitti tänään työt.
Yö meni kahdella syötöllä ja luulenpa, että menisi jopa yhdellä, jos poitsu nukkuisi toisessa huoneessa kuin minä. Herään nimittäin kaikkeen pojan ähinään ja viime yönä annoin kahden aikaan vaan tutin suuhun ja nallen kainaloon, niin jatkoi kiltisti unia neljään asti, jolloin söi ekan kerran. Seuraavaksi söikin jo taas puoli seiskan aikaan.
Lapset kattoo telkkaa ja äiti vaan naputtelee koneella, pitäs ryhdistäytyä ja mennä tekee aamupalaa...
-monkey ja lapset-
Ajattelin itse tulla alotteleen mutta ehdit ensin. Hyvä niin. Nyt on taas yhestä koettelemuksesta selvitty nimittäin tulin juuri papa-kokeesta. Ensimmäistä kertaa se ei tuntunut niin kauheelta kuin ennen. Oon niin kova jännittään että aina se sattuu mua niin vietävästi paitsi nyt. Selvisin siis 5 minuutissa ulos terkkarin vastaanotolta. Ei sen puoleen inhottavia nuo alakerran tutkimukset. Vielä olis se kierukan laitto edessä lähiviikkoina!! Sinne mennessä tarvin varmaan jotain rauhottavaa ; )
Viimeyö meni vanhan kaavan mukaan eli käännettiin ja väännettiin. Tosin ihan kuin se alkais pikkuhiljaa väheneen. Vaikka kyllä viimeyönäkin useamman kerran käänsin jaa 6,15 kun Joel söi niin ei sitten enään nukkunukaan : / Olis kello soittanu muutenkin 7 ltä, Nukkuis edes yönsä kunnolla niin tuon aikasen aamuheräämisen vielä kestäis kun sais yhtäjakoista unta 7 kin tuntia. Nimittäin kun Joel syö ekan kerran vasta silloin 6,15 niin hän käytännössä on jo yöt syömättä, mutta mikä lie herraa valvottaa? En jaksa uskoa että 4 viikkoa sitten opittu kääntymisen taito vois vieläkin vaikuttaa näihin öihin kun sitä ennen nukkui niin hyvin. Odottelen siis kunnon yöunia taas ja toivon niitä alkavaksi pian!
Nyt lähen kakkosen ja Joelin kans ulos. Puistoileen. esikon vein lääkärireissullani jo eskariin. Ajatelkaa täällä Pirkanmaalla asti savun hajua! Kai toi on sitä venäjän puolelta tullutta?! Moikka!
[color=deeppink]Mekin sitten päästiin vauvauintiryhmään. Aika vaan ei ehkä oo mitä parhain, mutta kun ei oikein ollut valinnanvaraa. Meillä siis uinnit alkaa sunnuntaina 3.9. klo 8.30. Olipa huonosti järjestetty ilmoittautuminen. Lehdissä ja netissä luki, että ilmoittautuminen vauvauintiin on klo 18-19.30. Mentiin sitten miehen siskon kanssa sinne hyvissä ajoin, kun ne olivat neljä vuotta sitten olleet ilmoittautumassa ja siellä oli kuulemma ollu kauhee ryysis ja ihan törkee kyynärpäätaktiikka jonossa. Oltiin paikalla jo klo 17.35 ja saatiin järjestysnumeroiksi 41. ja 42. Oltiin sitten aikalailla viimeset, jotka ryhmiin mahtuivat ja ei siis valinnanvaraa ajalle ja päivälle ollut. Mun mielestä törkeää, että vuoronumeroita aletaan jakamaan aikasemmin kuin edes ilmoitettu aika on ohitettu. Sinne tuli paljon ihmisiä kuudelta ja jopa sen jälkeenkin.
-monkey-