Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISKUISTEN JUTUT (14.-20.8)

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vaippoja muut nykyään käyttää?? ootteko aiemmin käyttäny jotain muita ja miks vaihdoitte??

Mä oon käyttäny Pätkällä pelkkää Liberoo tähän asti. Nyt muutamana yönä Maxit 7-14kg on falskannu jo sen 7 tunnin pitkän pätkän aikana, samoin nyt kokeillut pampers Maxit 7-18kg. Meinaa mennä hermo ku joka aamu saa kuivatella sänkyy, vaikka siel on se muovitettu frotee, vaihtaa poitsulle kuivat sun muuta... Kun ei viittis laittaa kelloo yöllä soimaan ja herättää poitsuu pelkän vaipan takii. Noi seuraavat vaippakoot on sit jo aika isoille.

Vierailija
22/43 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kaytössä ollut 2 viikkoa Lidl vaipat, ei ole falskannut kertaakaan. ihanan pehmoiset ja kyllä mitään paha sanottava. ei haista edes kakkaa läpii (liberolla aina kyllä haistin), pitä nykyisin kurkittaa että onko kakka tai ei (ja kiinteitä syödään joten hajut ovat kovemmat kun aikasemmin). punainen paketti, olisko 7-18kg.

mua myös mietityttä että miksi se meidän herrä herää jo 0600-lta aamuisin? ja pyörii sängyssä koko yön, syö 0200 ja 0400, ei onnistu tuttilla rauhoittaa, tissi pitää saada...

olen vissi tulossa kipeeksi, kuumotta ja kaikki paikat särkee. ei oikein jaksa nosta poikakaan.on kyllä sopiva aika kun vieraita viikoksi tulossa. pitäis mennä keittämään teetä.

kewa ja poika 5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan käytetty koko ajan Pampersin Active fit vaippoja. Tällä hetkellä menee vielä koko 3, mutta kokoa 4 on jo kokeiltu. Ei ole tainnut falskata kuin ihan pari kolme kertaa koko käyttöaikana. Suosittelen, mukava laittaa päälle, kun niissä on " strech-kiinnitys" :)

Sport75 ja pikku-ukko 5+kk

Vierailija
24/43 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytetään Liberon Midejä 5-8 kg ja Liberot on ollut käytössä koko ajan. Niistä ei mitään huonoa sanottavaa. Tainnu vain yhdesti peti kastua, kun huonosti olin ne laittanut. Mulla olis paketillinen Lidlin vaippoja 4-9 kg. Pojalle tuli ihottuma niistä, joten vain yksi on siitä paketista otettu. Haluava saisi ne postikulujen hinnalla>en tosin tiedä paljo postikulut olis tai voisi ne noutaakin Kuopion seudulta! Laita sähköpostiosoite, jos kiinnostaa!

T; Mine + poju 5 kk

Vierailija
25/43 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään enimmäkseen Liberoita, mutta välillä myös Pampersia ja molemmat ovat hyvin pitäneet. Ei montaakaan ylivuotoa. Liberot on ehkä vähän pehmeemmän tuntusia , muttaa Pamperseissa on kyllä parempi se kiinnitys. Nyt ollaan siirtymässä Liberon midi kokoon, vikat minit käytössä. Vaipat voi kyllä joskus falskata myös, jos ovat liian isoja...kokemusta on, kun on vähän hoikemmat jalan niin reunat ei ehkä ole niin tiiviisti jalkojen ympärillä, vaikka koko olisi painon mukaan oikea.

Meilläkin alkaa oikea arki. Mies meni töihin jo toissaviikolla, mutta huomenna esikoinen aloittaa ekan luokan ja seuraavalla viikolla alkaa myös keskimmäisen kerho ja muskari, joten tämän kesän lomailut on takana.

Kivaa kun tulee syksy! Mielessä on kaikenlaisia harrastussuunnitelmia. Ollaan myös ajateltu koiran hankintaa. Entinen koira asuu mun siskon luona, mutta ei sisko enää sitä suostu takasin luovuttamaan, kun on ollut sillä jo 6 vuotta ja vanhaherra on jo ihan tottunut citykoira Helsingin keskustassa.

oskarinoma & Sintti (vajaa 5kk)

Vierailija
26/43 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan taas saatu nauttia yhdestä " niistä" päivistä. Aamu meni hyvin, mutta iltapäivän ekoilta päikkäreiltä neiti heräsi aivan liian aikaisin, ja sen jälkeen ei ole sujunut mikään. Yhtä käninää ja huutoa, yksikään lelu ei kiinnosta eikä sylissäkään jaksa olla, ja nälkähän nyt ei ainakaan ole... Nytkin on haettu unta jo tunti infernaalisen huudon kera - alkaa kyllä näyttää aika lupaavalta nukahtamisen suhteen... Huh huh...

VAIPOISTA oli puhe: meillä Liberot yökäytössä eikä falskaa yhtään vaikka neiti pissii kuin pieni eläin... Oikeastaan meillä taitaa jäädä nuo kertakäyttövaipat nyt historiaan, kun viime yönä kokeiltiin ekaa kertaa yökestoilua ja se onnistui täydellisesti. Pistinkin kyllä vaippaan sellaiset imut että ihme olisi ollut jos läpi olisi tullut... Mutta kun se kerran on noin helppoa niin enpäs taida ostaa enää Liberoa kaappiin.

KEWALLE pikaista paranemista! Ei ole kiva hoitaa vauvaa kipeänä, tai olla kipiänä ylipäätään.

No nyt tuo vihdoin nukahti. Äkkiä lyhentämään verhoja että saisin edes jotain tänään tehdyksi!

Suhni

Vierailija
27/43 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sera kyseli vaipoista, kuulosti niin tutulle tuo lakanoidenvaihto ja pissan ylivuoto..

Meillä maaliskuinen tyttö myös. Tuossa pari viikkoa sitten käytettiin vielä Pamperssin maxeja ja vaipat alkoi falskaamaan joka yö ja jopa päiväunilla. Syynä siihen oli myös se, että tyttö alkoi kääntyilemään enemmän sängyssään yön aikana. Ennen nukkui oikeastaan vain yhdessä asennossa, selällään ja käänteli vaan päätään. Heti kun kyljelleen kääntyminen alkoi, tuli pissatkin yli. Vaihdoimme Pamperssin Active Fit:iin ja eipä ole sen koommin sänky kastunut. Suosittelen lämpimästi!

Vierailija
28/43 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain sen postisa tänää ja heti käytiin koirien kaa metsässä lenkillä, nyt sai ton Pätkänki mukaan eikä tuntunu pidempikään lenkki missään. Helpottaa kyllä niin paljon meidän liikkumista. Tosi kiva, helppo ja nopee laittaa. Kohtahan sen saa jo laittaa selkäpuolellekkin.

Meillä falskas vaipat joskus sillon ku minit jäi pieneks ja vaihdettiin midiin. Niistä pursus kakat jo aikoja sitte eikä teippejäkään meinannu enää saada kii ku Pätkä oli 3kuisena jo 7460g. Maxeja ollaan siis keretty käytettää jo aika monta pakettii ja siks mä en nyt tiiäkkään että mitä tehdä ku jokayö on alkanu nyt falskaamaan, pienempään ei kyllä voi vaihtaa ja isommat on sitte hurjan isoja. Tai sitten vaan pitää alkaa yöllä herämään vaipat vaihtamaan.

Vierailija
29/43 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun siirrettiin joel kokeeksi nukkumaan tuohon meitin vieressä olevaan makkariin isoveikan kans. Tähän asti siis ollu tässä meitin makkarissa missä myös tää kone on niin en iltasin oo päässy koneelle kun Joel menee jo 20 jälk nukkumaan. Varsinkin tänään..Nukkui aamupäivällä yhdet puolen tunnin tirkut vaikka heräsi siis 6,15. Sitten meni iltapäiväunille klo 12 nukkui 2 tuntia. Sen jäkeen nukkui iltapäivällä 5 aikaan vain 10 minuuttia!!! Voi sitä konserttia sitten taas kun piti iltapuuroa ruveta syömään puol kasin mais. Puurot jäi syömättä kun herra vaan huusi. Velliä sitten annoin pullosta ja noin 150 ml söi. Vein sänkyyn ja siellä hetken katteli " uuden huoneensa" kattoa ja nukahti. Nyt nukkunut siis noin tunnin ajan. saas nähdä kuinka meillä ens yö sujuu kun tuo kakkonenkin huonouninen niinkuin Joelkin jotka nyt nukkuvat sitten samassa huoneessa ; ) Ajattelin että jospa minä en heräsi niin herkästi Joelin natinoihin ja ähkimiseen ja jospa poika sitten rauhottuisi itsekseen kun en useinkaan ole hänen öisin antanut kauaa ähistä vaan olen ponkaissu ylös laittamaan tuttia tai kääntämään. Pari-kolme yötä nyt ainakin kokeillaan miten lähtee sujuun. Jos hyvin niin nää järjestelyt saa olla jos huonosti niin mietitään sitten taas uudestaan.

Tänään oli uusimmassa vauvalehdessä juttua tassu unikoulusta ja ajattelin sitä alkaa kokeileen piakkoin kun joel täyttää pian sen 6 kk. Täytys vaan saada siitä vähän lisäinfoa vielä niinkun käytännön kannalta. Tietääkö teistä kukaan siitä enemmän?

Meillä ollut aina käytössä LIBERON VAIPAT tällähetkellä kokoa 7-14 kg eli se MAXI koko. Poika oli viimepunnituksessa jo 7800g niin siirryttiin sitten jo niihin eikä oo ollu valittamista. Ei oo pissivahibkoja käyny kuin tosi tosi harvoin. Kaverin on kehunu myös niitä ACTIVEFITTEJÄ kun niillä kans oli tuo falskaus ongelmana ja kehui että ne toimineet heillä hyvin.

Ostin tänään 6 vuotta vanhat matkarattaat. Ei kovin nätit väriltään mutta kelpaa meille kun hinta oli vain 15 e. Ja oli ehjät. Sen takia ostin ne kun joel nyt kuitenkin nukkuu vielä iltasinkin yleensä ne yhdet unet yms niin niitä on mukavampi raahata mukana kyläily reissulla yms kun mulla on ollu vaikeuksia nostaa noita teutonian vaunuja autoon kun ovat niin painavat. Eipä niillä matkarattailla sitten enään juuri mitään tee kun poika nukkuu vaan yhdet päikkärit ja sisäällä paitsi kesäretkillä ne vois olla hyvät. On meillä sitten noi brion perusrattaat vielä mutta niitähän ei saa makuuasentoon eikä oo kuomuja tms mutta ne on sitten hyvät kun ei oikeestaan tarvi enään vaunujakaan. Eli siis lyhyt käyttöaika noilla matkiksilla varmaan on mutta ei ollut hinnalla pilattu. Eikä niitä luultavasti voi talvellakaan käyttää nukkumiseen kun ei ole jalkapeitettä tms. Kylmä kai niissä tulee nukkuessa vaikka makuupussi oliskin?!

Noniin. Taidampa tästä hiippailla pian untenmaille kun ei koskaan tiedä kuinka paljon taas ens yönä jouttu valvoon. Moi!

Vierailija
30/43 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ees muista milloin kirjoitin tänne. Nyt Josu nukahti syliin enkä vielä jaksa mennä nukkumaan niin surffailen koneella.

VAIPOISTA mäkin sanoisin samaa, ku Oskarinoma eli jos vaipat liian isoa kokoa niin falskaavat helpommin. Meillä vaihdettiin Liberot Pampersin Active fitiin niin johan on hyvin toimineet. Liberoissa pissat tuli kyljestä läpi.

Tänään ajattelin, ett onpa loistavaa kun meidän maailmasta kiinnostuneet 4-5kk vauvat saavat rattaissa katsella maailmaa ja ihmetellä lämmintä ilmaa. Jos olis talvipakkaset niin ei sillon kukaan jaksa paljoa vaunuja työnnellä eikä ainakaan niin, ett vauvat mitään näkis.

Meille muuten käy kanssa se 1.9. tapaaminen. Varmasti lämpöä riittää sinne asti.

Ens viikolla Josulla 5kk neuvola niin saadaan taas uusia mittoja. Päätän sitte myös alanko antamaan kiinteitä. Täysimetyksellä vielä mennään.

Hyviä vointeja kaikille ja jaksamista vauva-arkeen ja varsinkin useamman lapsen omaaville;=)

Vierailija
31/43 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joel siis nukkui toisessa makkarissa yhdessä isoveikan kanssa ekan yön. Pari kertaa yöllä kuulin jotain ähinää mutta simahdin samantien uudestaan samaten poika oli nukahtanu. Puoli 6 aamulla kävin laittaan tutin ja 6,30 syöttö jonka jälkeen otin pojan viereen ja hän nukkui vielä 8,15 asti. Tosin hetken valvoi syötön jälkeen noin 20 min. Että saimpa minäkin sitten unta riittävästi taas. Tosin heräsin jo aikasemmin kuin Joel kun piti esikkoa viedä eskariin ja kakkosta kerhoon. Mies jäi Joelin kans kotiin. Alkaa kyllä melkonen rumba sitten kun mies lähtee töihin. saas nähdä miten siitä selvitään ; )

Tänään hiljanen päivä kotona. Esikko lähtee suoraan eskarista kaverilleen leikkiin ja kakkonen lähtee iltapäivällä kummitädilleen yöksi. Illalla raahaudun jumpalle.

Täällä pilvinen ja kostean nihkeä keli. Yök. Mutta ihanaa kun on vähä viileempää. Nyt hommiin. Moi!

Vierailija
32/43 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen oikein jo odottanut vesisadetta, puutarha on ihan rutikuiva. Toivottavasti satais niin paljon ettei tarvi illalla erikseen kukkia kastella.

Mies aloitti eilen työt ja meillä alkoi myös arki. Ensi viikolla alkaa vauvajumppa ja vauvamuskariinkin olis tarkoitus mennä, jos vain mahdutaan ryhmään. Vantaalla voi olla muitakin halukkaita kuin me!

Meillä on myös tuota aamuöistä ähertämistä. Poika nukkuu levollisesti 5-7h, sit syö ja aamuyö onkin sit vähän levoton. Puoliunessa täytyy pyllystä heilutella. Mistä johtuen ukko nukkuukin taas enemmän ja vähemmän mun vieressä. Omaa laiskuutta:(. Päiväunia edelleen neljät päivässä, välillä pidemmät välillä lyhemmät.

Kiinteitä ollaan vähän maisteltu. Hedelmä-ja marjasoseet on herkkua, mutta esim. kukkakaali aiheutti melkoisia väristyksiä ja itkut. Mutta mulla maitoa kyllä riittää, joten pääosin imetän, mutta muutamia lusikkalisia on maisteltu.

Tänään menen papa-kokeeseen ja kai pitäis joku pilleriresepti pyytää. On niin kamalan ristiriitaiset tunteen, et koska ois seuraavan vauvan aika. Ja meidän tapauksessa, kun vauvaa ei todellakaan tehdä vaan saadaan jos saadaan niin sekin pistää mietityttämään....toisaalta ois kyllä kiva mennä ainakin hetkeksi töihin. Elokuusa 07 on tarkoitus töihin palata, tietenkin sen kakkosen yrityksen vois aloittaa sitten...mies kommentoi mun mahdollista pillerien syöntiä, et no en kai mä pyhästä hengestä raskaaksi tule, taisi olla pikku vihje;)??

Vesisade loppui:(

Sport75 ja pikku-ukko 5+kk

Vierailija
33/43 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=deeppink]Täälläkin, kuten [b]Sportilla[/b], nukuttiin viime yönä taas pojan kanssa kahdestaan meijän parisängyssä. Mies kyllä illalla tuli omalle paikalleen, mutta Nooa heräs kahdentoista jälkeen parkumaan ja mies pakkasi peittonsa ja tyynynsä ja siirtyi sohvalle nukkumaan. Sain sitten poitsun rauhoittumaan yhden aikaan ja nukkuikin aikalailla rauhallisesti neljään asti, jolloin aloitti aamuöisen ähkimisensä. Yleensä aloittaa vasta siinä kuuden aikaan.

Nyt poika toisilla päiväunilla ja aattelin itsekin mennä pojun viereen, vaikkei nukkumisesta varmasti mitään tuu, kun neidillä kaksi kaveria naapurista.

-monkey ja väliaikainen suurperhe ;)-

Vierailija
34/43 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan

Eilen oli pojulla 5 kk:n neuvola. Taas tuli painosta noottia. Minkäs teet, jos ei soseita saa alas kovinkaan paljoa ja tissiä syö, minkä syö. Pituus oli 55 cm ja paino 6300g. Kuukaudessa oli taas tullut vain vajaa 200g. Ei kovin paljoa, kun olen katsellut listaa, mitä muiden vauvat painaa, vaikkei tietenkään pitäisi verrata muihin. Jokainenhan on yksilö. Poika on kovin liikkuvainen eli ryömii jo kovasti ja kääntyilee kumpaankin päin eikä sylissä kyllä viihdy vaan menossa pitäisi olla koko ajan. Lattialla viihtyy jopa tunninkin aivan yksinään leikkien ja jokellellen. Ehkä liikkumisessakin on osa syy painon alhaisuuteen. Hän on myös melko hentoinen vaikkakin kovin jäntevä. No, itselle täytyy jollain lohtua hakee, kun marmatusta kuuluu aina neuvolakäynnillä. Tyytyväinen vauva hän kuitenkin on, joten ei varmaan syytä huoleen. Lisätään rinnan ohella muuta ruokaa, niin paljon kuin vain pystytään.

Nyt on tämä päivä ollut hieman rikkonainen. Kuukauden kestänyt flunssa pojulla äityi todella. Käytiin päivystyksessä: pientä lämpöä, mutta muuten kaikki ok! Mikä lie pitkittynyt kesäflunssa.

Nyt tais hermo tuolla lattialla mennä, joten on mentävä seuraksi!

Terveisin

mine + poju 5 kk

Vierailija
35/43 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vietettiin eilisen hurjastelun jälkeen vallankin rauhallinen yö - ei tarvinnut kuin kerran herätä syöttämään (2 kertaa ehdin kyllä imettämään ennen kuin nukahdin)! Tätä kun jatkuisi...

Enni tuossa ilmeisesti maistelee lattiaa. Lelua varmaan yrittää saada suuhunsa, en ymmärrä miksei ota sitä käden kautta suuhun kuten normaalisti. Nyt siis hinkkaa nenää lattiaan ja nuolee sitä... Vähän tuo yrittää jo liikkua, ja pari kertaa onkin onnistunut kierimään ja könyämään vähän eteenpäin. Jaloissa riittäisi voimaa mutta kun kädet ei tajua toimia...

Eipä meillä kauhiasti tätä kummempaa. Ensimmäinen sateinen päivä vetää mietteliääksi - mitä ihmettä me tehdään nyt kaikki päivät kun säät huononee? Yritin ilmoittaa meidät vauvauintiin, mutta tiedä sitten mahdutaanko ryhmään. Huomasin myös että taisin ilmoittaa toisen " sopivan" ajan vähän väärin, kun neiti on siihen aikaan jo nukkumassa... Ja sekin on sitten vaan kerta viikkoon. Tästä tulee vielä piiiitkä ja tyyyylsä talvi. Tarvii keksiä jotain... Onko muilla mitään SUUNNITELMIA tylsyyden varalle?

Suhni

Vierailija
36/43 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaipoista...Liberot 7-14kg käytössä,pissat ei ole koskaan kai tullut läpi mutta kakassa on tyttönen uinnut monesti.Lili kakkaa noin joka toinen päivä joten ehtii kertyä tavaraa.Esikoinen käytti Pampersia vauvana ja sitten isompana noin 10kk iästä loppuun asti Muumeja.Ei tullut niissäkään pissaa läpi.Tosin meidän lapset nukkuvat paljon masullaan joten ehkä sekin vaikuttaa.

Syksystä...esikoinen aloittaa srk kerhon 2xviikossa ja ehkä jonkun jumpan.Itse ajattelin mennä äiti-vauva jumppaan pienemmän kanssa sillä väliin kun esikoisen kerho.Haluaisin jatkaa myös valokuvausharrastusta työväenopistolla ja lisäksi mulla on etätyö mitä yritän kotona hoitaa.Ai niin lupauduin myös MLL perhekahvilavastaavaksi noin xkk kun joka tapauksessa siellä käydään.Eli mulla ei ainakaan käy aika pitkäksi :)Mieskin lähtee 6 viikoksi Tampereelle kouluun syyskuun lopussa joten voin taas " leikkiä yh äitiä"

Jos jollakin on tylsää kotona niin treffataan tai käydään toistemme luona kylässä.Meille saa tulla ainakin kyläään!

Lili alkaa taas olla oma iloinen itsensä vauvarokon jälkeen:viihtyy lattialla ja hymyilee...ihanaa!!!

Esikoinen odottaa kerhojen alkua kärsimättömänä ja kiusaa ja tekee kepposia.Tänään nappasi salaa neuvolakorttinsa ja teki lisämerkintöjä muutamalle sivulle...argh!Omapa on korttinsa.

Pikkarainen

Viivi melkein 4v

Lili-Marie 5,5kk

Vierailija
37/43 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, hetki aikaa itselle ennen kuin täytyy jatkaa siivousta. Saatiin muksut nukkumaan, Kosti menee yleensäkin näihin aikoihin yöunille ja isosiskokin tänään aiemmin, kun ei päikkäreitä nukkunut taas ollenkaan. Hyvä näin, kun ajoissa ovat sängyssä, on hetken ihan hiljaista. :) Herätys on sitten aamulla puoli8, siihen se on nyt vakiintunut. Ei väliä mihin aikaan illalla menevät nukkumaan.

Mulla on taas ollut taukoa kirjoittelussa, kun en ole saanut tänne viestejä laittaa...aina sivut väittää, että olen häiriköinyt täällä...:/ No nyt onnistui kumminkin.

Joko kaikki vauvat KÄÄNTYY? Meillä Kosti ei vielä juurikaan edes yritä. Kyljelleen mene kun sille päälle sattuu. Yleensä levähtää niin. :) Välillä asia huolettaa, vaikka lapsethan on yksilöitä...Siskonsa kääntyi tasan 5kuisena ja Kosti pian 6kk. Mutta lääkärikin sanoi, että Kostihan on oikeastaan kk:n nuorempi, kun etuajassa syntyi. Tiedä sitten paljonko 4viikkoa vaikuttaa...?

Viimeinen päivä olisi sitten jo puolivuotis(!!!)neuvola. Kamalan äkkiä menee aika. Kiinteitäkin pitäisi alkaa sitten maistelemaan, tavallaan en vielä haluaisi, on niin helppoa näin. Pitääkin jo etukäteen porkkanamössöä tehdä pakkaseen, nyt en varmaankaan kerkeä joka annosta erikseen keittämään...;)

Ja CADAVERA, ARANJA tai joku muu joka on huomenna Oululaisten tapaamiseen tulossa, meidät voi laskea mukaan. :)

pixi & Kosti (pian 6kk)

Vierailija
38/43 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ensinnäkin kiitos maisa alavatsan jumppaliikkeen neuvosta. En vaan tiedä osasinko tehdä sen oikein kun tuntui lähinnä alaselässä tuo liike vaikka kuinka koitin selkää pitää suorassa liikkeen ajan..Oiskohan vielä jotakin muita alavatsan jumppaliikkeitä. Ylävatsaan tiedänkin jo monta liikettä. Sitten seuraava KYSYMYS kantsisko ekana pudottaa kiloja ennekun aloittaa lihaksia sen kummemmin harjotuttamaan? Eli kun mun pitäis saada myös laihdutettua ainakin 8 kg ensi kesäksi eli ei mitenkään liian nopeeseen aikatauluun. Ja sitten vasta aloittaa kiinteytyyn salilla tms kun on saanut kilot pois? Tai voiko näitä yhdistää kun aika on kuitenkin rajallista näin kolmen lapsen äitinä. Oon pyrkiny 2 kertaa viikossa käymään salilla+ kävelylenkit vähintään 45 min reipasta tahtia ja tai stepperillä sotkeminen kotona ja tai kotona lisäksi vatsaa ja pakaroita ja selkälihasliikkeitä Yhteensä siis ainakin 4 päivänä viikossa liikuntaa. Enempään en pysty kun tämäkin vaatii jo aikamoista suunnittelua että ehtii ja pääsee.

Toivottavasti ketään ei suututa kun tälläsiä tänne kyselen kun ei varsinaisesti tänne kuulu tämä aihe, mutta kun pinoissa käy ammatti ihmisiä niin käytän häpeilemättä tilaisuutta hyväkseni ; )

Vierailija
39/43 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä alkaa olla kohta 3 viikon valvominen kasassa. Ekat 3.5kk meni loistavasti ja nyt....jotain muuta. En ymmärrä, mikä poikaa vaivaa, mutta heräilee öisin lukuisia kertoja. Rinnalle rauhoittuu nopeasti, mutta tuskin on todellista nälkää kuitenkaan. Tai näin nyt ajattelen, aluksi tulkitsin sen näläksi, mutta ei kai kukaan koko aikaa voi syödä? Eilen nukahti 7lta ja heräsi 10ltä, yhdeltä, kolmelta, puoli neljä, neljä, viisi ja kuusi ja lopulta seitsemältä noustiin ylös. Ei siis varsinaisesti pyöri ja hyöri vaan huutaa. Huuto kuullostaa siltä " kuin olisi sängystä pudonnut" .

Päivisin nukkuu neljät unet ja herää aina hyväntuulisena jokellellen uniltaan. Muutenkin päivät vauva on todella hyväntuulinen ja vähäitkuinen, joten....mitä kummaa tämä on? Onkohan kenelläkään kokemuksia?

Vierailija
40/43 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pampersin Active fit 3 meillä vaipoista myös edelleen käytössä, kohta pitää varmaan siirtyä 4:iin. Kestoillaan kotona jo hyvällä menestyksellä :)

Huomenna on neuvola, kiva saada uusia mittoja. Jännittää heristeleekö neuvolan täti kovastikkin sormea meille, kun maitoa olis hyvin riittänyt ja poika kasvanut sillä hyvin mut alotettiin silti kiinteät jo sillon 4,5kk vanhana. Mies kokoajan muistuttaa että neuvola on NEUVOLA ja voidaan itse tehdä tuollaiset päätökset ja niinhän se onkin. Jotenkin tulee välillä näitä " huono-äiti" fiiliksiä tämmösistä asioista. Mutta rintamaitoahan meidänkin poika kuitenkin edelleen saa pääravintonaan ja kiinteitä vain kerran päivässä... varmaan aletaan nyt kyllä antaa pari kertaa päivässä kiineitä, kun niin hyvin maistuu.

Kaksi hammastakin puskee kovasti alas eteen, kivaa toisaalta että tulee samoilla itkuilla... ei nyt kauheesti oo onneks itkettänyt, mutta oon laittanu " selittämättömät" kiukut hampaiden piikkiin.

Mukavaa viikon jatkoa!!!

Fiona ja pikku-ukko 5kk9pvä