Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin syömiseen olet viimeksi hurahtanut? Tiedättekö sen kun viikkokaupalla voi syödä samaa ruokaa päivästä toiseen kunnes yhtäkkiä himo lak...

Vierailija
06.04.2021 |

Mulla se on tällä hetkellä paprikamaustetut Tuc-keksit ja Castello-sinihomejuusto. Lautaselle vielä jotain viinirypälettä, päärynää tms hedelmää niin noita voisi mennä päivittäin!

Kommentit (568)

Vierailija
421/568 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smoothie:

Lehtikaali

Selleri

Kesäkurpitsa

Inkivääri

Minikurkku

Omena

Appelsiini

Kiwi

Kirsikkatomaatti

Mustikka

Avocado

Nuo ainakin ja vettä, soijajuomaa tai kaurajuomaa + joskus vielä banaani lisäksi…

Noin 1,5 litran satsi, yhden mukillisen vedän heti ja ylimääräsen jaan 2-3 satsiin ja kun syön ne niin lisään joukkoon vielä pellavansiemenrouhetta, kauraleseitä ja soijajauhoa.

Juu, en urheile enkä ole mikään terveysintoilija, enkä edes vegaani, tuon lisäksi syön mitä huvittaa.

Vierailija
422/568 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön joka päivä lounaalla salaatin. Aurinkokuivatut tomaatit on usein sellainen mitä laitan sekaan, että saa vähän makua, mutta sitten tulee kausi että ne alkaa tökkiä ja alkaa raejuustokausi, mikä taas kestää aikansa. Salatti itsessään on kyllä tylsä, mutta raskaampi lounas väsyttää. Myslipatukat on sitten jälkkärinä, mutta sitten tulee kausi, ettei niitä tee moneen viikkoon mieli. Pirkka-marjapatukat on suosikki. Viinirypäileisiin en ole vielä kyllästynyt, mutta niiden energiapitoisuuden vuoksi koetan vähän hillitä.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/568 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea himo hedelmiin ollut pitkän aikaa. Erityisesti ananas ja viinirypäleet. Oikein innolla odotan kesää ja mansikoita!

Vierailija
424/568 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Korona-aikaan jäin koukkuun mäkin pirtelöihin. Kun ulkona ei voinut syödä, autokaista oli ainoa vaihtoehto. Monta kuukautta melkein päivittäin hain mäkistä jotain pirtelöä iltaisin. Lihosin aika monta kiloa. Oli pakotettava itsensä lopettamaan.

Sorry, mutta mäkin autokaistalta ei pirtelöä saa. Saa jauhosta vatkattua pehmistä ja mansikanmakuista kastiketta, sekoitettuna. Järkyttävän makeeta mössöä.

Tee ite, parempaa. Hurahdin nimittäin itsekin viime syksynä. Kävin kaikki nuo paikat läpi, jotka mainostavat myyvänsä pirtelöä... paskaa puhuvat. Sittemmin on ollut pari litraa vaniljajätskiä ja mansikoita... maitoa nyt on aina ja dronninholmin mansikkahilloa, jos sitä tekee mieli.

Vierailija
425/568 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestosuosikkina punajuuret & suolakurkut!

Tuoreeseen mangoon en kyllästy ikinä 😍

Vierailija
426/568 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä on Pirkan ohrapuuro ja brazil tuoremehu. Niitä voisin vetää kaikilla ruuilla, onneksi maltan aamuisin. Nytkin ostin jo kuusi puuroa odottamaan jääkaappiin ja kolme litraa mehua.

Vierailija
427/568 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä syön joka päivä lounaalla salaatin. Aurinkokuivatut tomaatit on usein sellainen mitä laitan sekaan, että saa vähän makua, mutta sitten tulee kausi että ne alkaa tökkiä ja alkaa raejuustokausi, mikä taas kestää aikansa. Salatti itsessään on kyllä tylsä, mutta raskaampi lounas väsyttää. Myslipatukat on sitten jälkkärinä, mutta sitten tulee kausi, ettei niitä tee moneen viikkoon mieli. Pirkka-marjapatukat on suosikki. Viinirypäileisiin en ole vielä kyllästynyt, mutta niiden energiapitoisuuden vuoksi koetan vähän hillitä.  

Mulla on usein just tuollaisia salaattilounaita. Aurinkokuivatut tomaatit on hyviä, mutta mulla tuo makua lisää tuova ruoka-aine on useimmiten joko feta tai pähkinät. Tosi usein tulee syötyä myös riisimössöä, jossa on vähän keitettyä täysjyväriisiä, paljon erilaisia kasviksia pilkottuna ja joko tonnikalaa tai edelliseltä päivältä yli jäänyttä broileria tms.

Vierailija
428/568 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahkaa, jonka päällä on Rainbow mangososetta. Tätä on menny joka päivä tammikuusta lähtien.

Vierailija
429/568 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden söin kylmäsavulohi ruisleipiä. Sitten vaihdoin avokado-munaleipiin. Tällä hetkellä menossa karjalanpiirakkakausi. Munalla tietty.

Vierailija
430/568 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo kuukausia on aamupalani ollut laktoositon maustamaton A-jogurtti + jäisiä puolukoita, iso rkl kaurahiutaleita, teelusikallinen sokeroimatonta maapähkinävoita ja teelusikallinen hunajaa. 

Muuten en noin ruokaruoaksi tykkää syödä päiväkausia samaa ruokaa. Lounaaksi saan (siis ostan) töissä ihan syötävää kasvisruokaa, joskus kalaruokaa. Kotona sitten tällä hetkellä esim. kasvisborssi, perunamuusi ja kasvispyörykät, kylmäsavulohisalaatti (ei pastaa eikä riisiä), savulohipasta, silakkapihvit ja perunat, rosolli ja kalapuikot, makaronilaatikko kanan jauhelihasta, orakkaista ja soijarouheesta, tomaattikeitto, uunijuurekset ja paistettu halloumi, kalakeitto... Aina välillä kyllästyn johonkin noista ja sitten pitää löytyä joku uusi resepti sujauttaa sinne joukkoon.

Vierailija
431/568 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät oliivit...sämpylä, juustoa oliiveja pieninä siivuina ja mikroon.

Vierailija
432/568 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mangot. Olen vihannut niitä koko ikäni mutta tänä vuonna makuaistilleni on tapahtunut jotain outoa. (Korona?) Nyt nautin mangoja päivittäin tuoreena, pakasteena, mehuna, smoothiena, limpparina, jogurtissa, jätskinä... Milloinkahan iskee kyllästyminen?

Mangojen SATOKAUSI on juuri alkanut. Satokausi on lyhyt, loppunee ennen Suomen pääsiäistä.

(Ennen mangojen satokausi alkoi helmikuussa, alkamiskohta ja/tai tuonti on myöhäistynyt muutamalla viikolla.) Ainoastaan perulaiset mangot ovat hyviä; hintalappuihin ei aina voi luottaa, koska eivät ehkä jaksa printata uutta lappua tuotantomaan vuoksi, mutta perulaisen oppii tunnistamaan. Pitäää olla se kirkas valuva pihka kannasta. Ja oranssi hedelmäliha! Ostin eilen monta kiloa mangoja. :)

Vierailija
433/568 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiaiseksi olen syön yleensä: kaurahiutaleita + tummaa kaakaojauhetta + tummaa siirappia + voita.

Vierailija
434/568 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talkkuna

Vierailija
435/568 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

porkkana, revin pussin auki heti kassan jälkeen.

Vierailija
436/568 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamiaiseksi olen syön yleensä: kaurahiutaleita + tummaa kaakaojauhetta + tummaa siirappia + voita.

Täh? Kaikki sekaisinko?

Vierailija
437/568 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thai kuutioista creamy tom yum kana ja nuudelit. Voisin syödä vaikka joka päivä, on niin herkkua!

Vierailija
438/568 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misokeitto!

Vierailija
439/568 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinikumit siinä kilon pussissa.

Kokeilin 1/23 paastoa ja ainut mitä sain suustani alas oli n. 500g viinikumeja. Sitten totesin ettei paasto toimi ainakaan minulla mutta olin jo koukuttunut. Nyt menee viinikumeja lähes päivittäin. Saatana.

Vierailija
440/568 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Olen syönyt päiviä putkeen nakkeja+ranskalaisia, broiskusoossia+pastaa, tonnikala-paprikamunakasta, tai vaan pelkkiä nakkeja. Kun menee hinku ohi niin sitten ei maistu viikkoihin nämä. Joku puutos taustalla, epäilen minä.