Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin syömiseen olet viimeksi hurahtanut? Tiedättekö sen kun viikkokaupalla voi syödä samaa ruokaa päivästä toiseen kunnes yhtäkkiä himo lak...

Vierailija
06.04.2021 |

Mulla se on tällä hetkellä paprikamaustetut Tuc-keksit ja Castello-sinihomejuusto. Lautaselle vielä jotain viinirypälettä, päärynää tms hedelmää niin noita voisi mennä päivittäin!

Kommentit (568)

Vierailija
381/568 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä 😃 En kestä syödä samoja ruokia kovinkaan usein. En tajua mm. ihmisiä, jotka syövät vaikka joka päivä saman aamupalan.

Vierailija
382/568 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain maistaa ystävän luona Vöner Original Slides  ja voi että vei kielen mennessään! Nyt on paketti omassa jääkaaapissa ja tästä tulee taatusti uus herkkuni!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/568 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tortillat. Jauhelihaa, runsaasti sipulia ja joku vokkivihannessekoitus + hyvät mausteet. Teen aina kahden leipäpakkauksen satsin kerralla, pakastan 2 kpl pusseissa. 2 kpl riittää minulle päivän ruuaksi. Mikroon ja hot-soosia... 3-4 päivänä/viikko.

Toinen, epäterveellisempi "ruoka": raaka makaroni välipalaksi.

Makaroni pehmenee suussa ja eikun nakertamaan kuin orava ;)

Olen laiska ruuanlaittaja.

Vierailija
384/568 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniin itse tehtyihin pizzoihin. Aina ei haluta/jaksa taikinaa tehdä, niin on näppärä ottaa pakkasesta niitä reilun 20cm pohjia, heittää tomaattipyre ja yrtit, savukinkku, pepperoni, tonnikala jne. ja kuorruttaa hyvällä juustolla. Pizza on 10 minuutissa valmis jääkaapin avaamisesta siihen kun ottaa uunista. Todella nopeaa ja hyvää. Kuten italialaiset sanovat, jos siinä on juustoa ja tomaattia, ei voi mennä pieleen.

Vierailija
385/568 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raejuustoon....ostin koiralle kun sillä oli maha kipeä ja oli huono syömään, söin siinä samalla itse ja nyt sitä on jääkaapissa kokoajan koska vähän väliä pitää käydä kauhomassa lusikallinen 🙄 Olen tätä ennen syönyt raejuustoa viimeksi 20 vuotta sitten.

Vierailija
386/568 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikkalainen jugurtti jonka päälle lorautan hunajaa ja laitan pilkottua kiiviä ja mandariinia. Liian hyvää!

Vierailija
387/568 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukinkku. Onneksi niitä osti tarjouksesta pakasteeseen.

Joskus oli ihan ns normaalejakin hinkuja. Greippimehu, tietyn einesmerkin tietty ateria tms, eikä joulukinkku oo edes erityisen laadukasta lihaa. Voiko joku puutostila oireilla näin? Tätä edelsi verilättykausi, nimenomaan itsetehtynä piti saada.

Vierailija
388/568 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon syönyt koko viikon lähinnä paprikaa. Oikeesti. Oon vetänyt tällä viikolla kilon pelkkää paprikaa.

Vierailija
389/568 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marinoidut kikpavut. Keitin kilon noita ja tein niihin vinaigreten, sekaan yrttejä ja valkosipulia. Lähes pari viikkoa olen noita sitten vetänyt ja maku vain paranee jääkaapissa.

Keitettyjä papuja voi hyvin pakastaa rasioihin ja lisätä niitä sörsseleihin. Nyt tuli taas olo että voisinpa alkaa syödä enemmän papuja prot lähteenä. Kikpavut mielestäni herkuimpia ja niistä voi tehdä myös hummusta helposti. Ovat lihaan verrattuna myös selkeästi halvempia ja pitävät nälkää.

Vierailija
390/568 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kokeeksi ison leipäjuuston kun oli punalappuisena, en ole koskaan syönyt.

Voi hyvä luoja, ei maistu yhtään miltään, ei niin miltään. En hurahtanut. Suomen mauttomin ruoka.

Ei ole edes pahaa, kun ei ole makua ollenkaan.

Jokseenkin samaa mieltä, paitsi tykkään siitä ihan hulluna.

Vierailija
391/568 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden syksyn elin hernesopalla, siihen sipulia. Muu ei maistunut.

Vierailija
392/568 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta olen  päivä syönyt jälkiruokana painonvartijoiden leivoksen: 1 paahtoleipäviipale, vähän omenasosetta ja kaiken huippuna puolikas banaania viipaleina. Voi olla, että se alkuperäinen painonvartijoiden versio ei sisältänyt tuota omenasosetta. On ainoa makeaa sisältävä juttu päivässäni, enkä luovu siitä. Koskaan.

Vierailija
393/568 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa ruoka on hetken hyvää mutta siihen kyllästyy viimeistään viikossa, jos joka päivä syö. Edes pizza ei ole hyvää joka viikko, saati joka päivä. Viikko sitten tein pizzaa ison pellillisen ja meni kahdessa päivässä yksin syöden, kylmänäkin. Nyt tein uudelleen ja kaksi palaa alkoi jo ällöttää.

Vierailija
394/568 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksamakkara. Nyt neljättä viikkoa putkeen sitä leivän päällä aamuin illoin.

Ei oo terveellistä syödä sitä noin paljon...

Ei niin, liikaa A vitamiinia

Mitä tapahtuu, jos saa liikaa A vitamiinia? Sinun mielestäsi? Ja mikä on liikaa?

Ei tämä nyt ihan minun tai tuon kirjoittajan mielipide ole, mutta tällaista:

” Kerta-annokset, jotka ovat yli 200 mg RE aikuisilla tai yli 60–100 mg RE lapsilla, voivat aiheuttaa akuutin A-hypervitaminoosin. Toistuvat 30 mg RE/vrk annokset voivat myös johtaa lyhyessä ajassa myrkytykseen. Oireita ovat pahoinvointi, oksentelu, lihasten koordinaatiohäiriöt ja aivo-selkäydinnesteen paineen kasvusta johtuvat oireet, kuten päänsärky, huimaus ja näön sumeus. Jos annos on pieni, oireet voivat mennä ohi 1–2 päivässä. Hyvin isoin annoksin ilmenee myös ruokahaluttomuutta, väsymystä ja heikkoutta, joita seuraavat iho-oireet, kuten kutina (lähinnä silmien ympärillä), ihon pintakerrosten pois kuoriutuminen ja jatkuva oksentelu.[3]

Toistuvat noin 10 mg RE/vrk annokset aikuisilla ja 4 mg RE/vrk lapsilla voivat pitkän ajan kuluessa aiheuttaa kroonisen A-hypervitaminoosin. Ensioireena on usein huulten kuivuus. Sen jälkeen voi ilmaantua nenän limakalvojen kuivuutta ja halkeilua, ihon ja silmien kuivuutta, sidekalvontulehdusta, kutinaa, ihon punoitusta ja hilseilyä, ihon pintakerrosten pois kuoriutumista kämmenistä ja jalkapohjista, hiustenlähtöä, kynsien halkeilua ja aivo-selkäydinnesteen paineen kasvun oireita eli päänsärkyä, pahoinvointia ja oksentelua. Pitkäaikaisessa liikakäytössä luiden murtumaherkkyys kasvaa ja ehkä myös riski sairastua osteoporoosiin.[3]

Lisäksi voi ilmetä maksavaurioita, kipua ruumiin painoa kantavissa luissa ja nivelissä. Oireita ilmenee, kun veriplasman retinolipitoisuudet ovat yli 3 µmol/l.[6]

A-hypervitaminoosia ei voi hoitaa. Retinoidipitoisten ruokien tai ravintolisien käytön lopettamisen jälkeen elimistön vitamiinipitoisuudet normalisoituvat hitaasti.[6] Oireet yleensä paranevat täysin.[3]”

Juu, mutta ruoasta ei voi saada liikaa. Purkista kyllä.

Vierailija
395/568 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon syönyt koko viikon lähinnä paprikaa. Oikeesti. Oon vetänyt tällä viikolla kilon pelkkää paprikaa.

Hiisi vie tällä hetkellä on hyviä paprikoita! Isoja ja meheviä. 

Ja nimenomaan oikeaa paprikaa, eikä mitään suippoja. Ne on ihan kuin pelkät paprikan kuoret, en tajua miksi kukaan ostaa niitä! 

Vierailija
396/568 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkosipulihapankaali. Eilen erehdyin kokeilemaan vieläpä ruisleivän päällä keijun ja hummuksen kanssa, hengitykseni haisee varmaan vielä kesälläkin :D

Vierailija
397/568 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolakurkut ja varsinkin niiden maitohappoliemi. Olosuhteiden pakosta, kun auttavat ylävatsakipuun. Koko alkuvuoden olen mättänyt näitä.

Vierailija
398/568 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paprikaan tulee riippuvuus, usko pois. Kokemuksesta varoitan, aina vain määrä lisääntyy ja pian pitää syödä 20 paprikaa päivässä.

Vierailija
399/568 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höyrytettynä kukkakaalta, parsakaalta ja paprikaa. Päälle Herbamarea ennen höyrytystä ja sen jälkeen päälle voisulaa, nam nam! T. Ketoosidiettiläinen

Vierailija
400/568 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruispala ohut, oivariinia, juustoa, kalkkunasiivuja/metukkaa ja tomaattia, päälle ripaus aromisuolaa tai sokkarin irtosuolakurkkua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän