Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt meni YLI - Eskareille MASKISUOSITUS, kehittyville lapsille, vaikka koronatartunnat LASKUSSA

Vierailija
06.04.2021 |

6-vuotiaille siis jo maskisuositus - vasta kasvaville lapselle, vaikka korona jo hyytymässä.

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/ed7f0a98-f991-443a-954a-e28125f3…

Kommentit (822)

Vierailija
761/822 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevät on jo puolessavälissä. On siis selvää, että pian koululaiset eivät enää käytä maskia. Mutta syksystä olen huolissani.

Samoin. Jos syksyllä yritetään pakottaa koululaisille taas maskeja niin meidän lapset eivät enää siihen kokeiluun lähde. Tänä keväänä en alkanut riidellä opettajien kanssa, mutta tähän tämä typerä kokeilu saa loppua. Syksystä lapset saavat hengittää hiilidioksidin sijaan raikasta ilmaa

Vierailija
762/822 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kevät on jo puolessavälissä. On siis selvää, että pian koululaiset eivät enää käytä maskia. Mutta syksystä olen huolissani.

Samoin. Jos syksyllä yritetään pakottaa koululaisille taas maskeja niin meidän lapset eivät enää siihen kokeiluun lähde. Tänä keväänä en alkanut riidellä opettajien kanssa, mutta tähän tämä typerä kokeilu saa loppua. Syksystä lapset saavat hengittää hiilidioksidin sijaan raikasta ilmaa

Ja sä itkit myös etäkoulua eiksni?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/822 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos, ettei nämä maskin vastustajat eläneet 50-luvulla, kun oli maailmanlaajuinen polioepidemia ja vanhemmat teki kaikkensa, jotta saivat lapsensa pysymään hengissä. Äidit ompeli kangasmaskeja ja niitä käyttivät jopa vauvaikäiset, jotta lapsi saatiin pysymään hengissä. Itsestäni on puolivuotiskuva ja kyllä, maski naamalla korituolissa.

Nykylapset eivät pysty pitämään maskia, edes 6v. Mikä tekee suomalaisista nykylapsesta niin erityisen ja heikon?

Jo silloin ymmärrettiin maskin käytön merkitys, kun maailmanlaajuinen virus oli liikkeellä.

YKSIKÄÄN 6-vuotias ei ole kuollut koronaan, eikä varmaan kuolekaan.

Ei siihen juuri kuole muut kuin perussairaat yli 80 vuotiaat.

Joku vaippa naamassa ei vaikuta tähän yhtään mitään.

Älä jaksa valehdella.

Kansasissa on kuollut 6-vuotias

https://amp.kansascity.com/news/coronavirus/article249042640.html

Ja Floridassa

https://www.cbsnews.com/amp/news/coronavirus-florida-6-year-old-girl-yo…

Sielläkin vaikuttaa sama globaali koronavalhe, joten tod.näk. kuolleet johonkin ihan muuhun, kuin koronaan.

Vierailija
764/822 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ei lapsille maskeja, vaikeuttaa hengitystä ja kehittyvän lapsen on tärkeä pystyä hengittämään vapaasti!

Omituinen näkökulma. Olet oikeasti sitä mieltä, että lasten ja opettajien henki on täysin yhdentekevää? Pieni epämukavuus pelastaa tappavalta taudilta, mutta eeeeiii kai sitä nyt sellaista, koska minä minä minä.

Tappava tauti?   Aika moni on sairastanut kyseisen viruksen ilman mitään haittaoireita. 

Heikot ja sairaat siihen kuolee jotka kuolee muutenkin erilaisiin hengitystie sairauksiin. 

Et taida kauheasti seurata mediaa? Juuri oli sydäntä särkevä artikkeli alle 30-vuotiaasta täysin terveestä Covidiin kuolleesta. Mutta tämä ei tietysti todista mitään tappavuudesta sinulle. Ei tietenkään... kädet korville ja laula jotain, ettei vain faktat iske tajuntaan ja ala pelottamaan.

Kuoliko hän covidiin vai rokotukseen? Sitäpaitsi covidkin on influenssa ja voivoi, kun influenssaankin kuolee välillä ihmisiä, on aina kuollut.

Itsekin meinasin kuolla vuonna 2019 influenssaan, mutta eipä se lähdön aika vielä tuolloin ollut. Ja muuten ainut kerta, kun olin influenssarokotuksenkin ottanut ja silti meinasin siihen kuolla. Vaan jääpä sekin rokote ottamatta vastaisuudessa, kuten muutkin tappopiikit.

Covid on ihan eri virus kuin influenssa-virus. Sori vaan

Covid-19 on SARS.virus, ei influenssa. Mutta aika läheistä sukua ne on toisille, joten kansankielellä voi ihan hyvin kutsua tätä nykyistä koronaa influenssaksi.

Vierailija
765/822 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos, ettei nämä maskin vastustajat eläneet 50-luvulla, kun oli maailmanlaajuinen polioepidemia ja vanhemmat teki kaikkensa, jotta saivat lapsensa pysymään hengissä. Äidit ompeli kangasmaskeja ja niitä käyttivät jopa vauvaikäiset, jotta lapsi saatiin pysymään hengissä. Itsestäni on puolivuotiskuva ja kyllä, maski naamalla korituolissa.

Nykylapset eivät pysty pitämään maskia, edes 6v. Mikä tekee suomalaisista nykylapsesta niin erityisen ja heikon?

Jo silloin ymmärrettiin maskin käytön merkitys, kun maailmanlaajuinen virus oli liikkeellä.

YKSIKÄÄN 6-vuotias ei ole kuollut koronaan, eikä varmaan kuolekaan.

Ei siihen juuri kuole muut kuin perussairaat yli 80 vuotiaat.

Joku vaippa naamassa ei vaikuta tähän yhtään mitään.

Älä jaksa valehdella.

Kansasissa on kuollut 6-vuotias

https://amp.kansascity.com/news/coronavirus/article249042640.html

Ja Floridassa

https://www.cbsnews.com/amp/news/coronavirus-florida-6-year-old-girl-yo…

Mitä perussairauksia näillä lapsilla oli?  Sehän tässä on oleellista, eikä se oliko heillä korona kuollessaan. 

Mutta jos nyt kuvitellaan että YKSI 6 vuotias olisi "kuollut koronaan" niin se on aika vähän kun ottaa huomioon että miljoonat ovat sen sairastaneet.  Melkein mikä tahansa bakteeri ja virus on siis näille lapsosille vaarallisempi... tai jopa porkkanan syöminen. 

Niin, voi kuolla jos porkkananpala tms. juuttuu kurkkuun.

Vierailija
766/822 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ei lapsille maskeja, vaikeuttaa hengitystä ja kehittyvän lapsen on tärkeä pystyä hengittämään vapaasti!

Omituinen näkökulma. Olet oikeasti sitä mieltä, että lasten ja opettajien henki on täysin yhdentekevää? Pieni epämukavuus pelastaa tappavalta taudilta, mutta eeeeiii kai sitä nyt sellaista, koska minä minä minä.

Tappava tauti?   Aika moni on sairastanut kyseisen viruksen ilman mitään haittaoireita. 

Heikot ja sairaat siihen kuolee jotka kuolee muutenkin erilaisiin hengitystie sairauksiin. 

Et taida kauheasti seurata mediaa? Juuri oli sydäntä särkevä artikkeli alle 30-vuotiaasta täysin terveestä Covidiin kuolleesta. Mutta tämä ei tietysti todista mitään tappavuudesta sinulle. Ei tietenkään... kädet korville ja laula jotain, ettei vain faktat iske tajuntaan ja ala pelottamaan.

Kuoliko hän covidiin vai rokotukseen? Sitäpaitsi covidkin on influenssa ja voivoi, kun influenssaankin kuolee välillä ihmisiä, on aina kuollut.

Itsekin meinasin kuolla vuonna 2019 influenssaan, mutta eipä se lähdön aika vielä tuolloin ollut. Ja muuten ainut kerta, kun olin influenssarokotuksenkin ottanut ja silti meinasin siihen kuolla. Vaan jääpä sekin rokote ottamatta vastaisuudessa, kuten muutkin tappopiikit.

Yli vuosi jo mennyt ja silti joku on edelleen niin pihalla ettei tiedä edes sitä että koronavirukset eivät ole influenssaviruksia. Hämmentävää.

Vierailija
767/822 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt pakotetaan pitämään naamaria mutta ennen väkeä myrkytettiin asbestilla ja homekouluilla. Jos joku väittää ettei muka tiedetty asbestin vaaroista niin se on täyttä paskapuhetta

Juu ja tupakka ja kossu niitti kansaa ennen vielä kovemmin, kuin nyt.

Nyt sen tekee yhä kovemmat huumeet - nuoria kuolee jatkuvasti valtavia määriä juuri huumeisiin, mutta siitä hallitus viis veisaa, koronaa vaan hysteerisesti huudetaan joka päivä medioissa.

Vierailija
768/822 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Covid-19 on SARS.virus, ei influenssa. Mutta aika läheistä sukua ne on toisille, joten kansankielellä voi ihan hyvin kutsua tätä nykyistä koronaa influenssaksi.

Eivät ole käytännössä mitään sukua.

Vierailija
769/822 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä jaksat jauhaa tätä pas**a? Jokainen koronakuollut tilastossa on koronaan kuollut.[/quote]

Hoitava lääkärikö se siellä haistattelee? Olethan tarkastanut kuolintodistuksia allekirjoittaessa, ettei sairaalasihteerille ole tullut kirjoitusvirhettä.

Vierailija
770/822 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai tappava tauti - joo-o, kun on merkattu koronaankuolleiksi sellaisiakin, jotka ovat kuolleet syöpään tai sydänkohtauksiin, niin kuolinsyyksi on silti laitettu "korona", vaikka mitään sellaista ei näillä ollut.

Että näin saatiin medialle tuutata lisää "koronan uhreja". Todella sikamaista, mutta onneksi olemme nyt tietoisia tästäkin, ei mene nämä valheet enää läpi.

Miten sä jaksat jauhaa tätä pas**a? Jokainen koronakuollut tilastossa on koronaan kuollut.

Kas kun voi olla muitakin syitä mutta merkataan korona syyksi.

Vierailija
771/822 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sä jaksat jauhaa tätä pas**a? Jokainen koronakuollut tilastossa on koronaan kuollut.

Hoitava lääkärikö se siellä haistattelee? Olethan tarkastanut kuolintodistuksia allekirjoittaessa, ettei sairaalasihteerille ole tullut kirjoitusvirhettä.

Heh heh, tosi hauskaa 🙄

Vierailija
772/822 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai tappava tauti - joo-o, kun on merkattu koronaankuolleiksi sellaisiakin, jotka ovat kuolleet syöpään tai sydänkohtauksiin, niin kuolinsyyksi on silti laitettu "korona", vaikka mitään sellaista ei näillä ollut.

Että näin saatiin medialle tuutata lisää "koronan uhreja". Todella sikamaista, mutta onneksi olemme nyt tietoisia tästäkin, ei mene nämä valheet enää läpi.

Kas kun voi olla muitakin syitä mutta merkataan korona syyksi.

Kas kun ei merkata.

Vierailija
773/822 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähdäkseni maskisuosituksella haetaan altistumisten ja karanteenien vähenemistä. Jos on käytetty maskia, ei katsota altistuneeksi = ei karanteenia. Viis siitä, voiko maskista huolimatta oikeasti altistua ja sairastua.

Meillä tokaluokkalainen käyttää omia kangasmaskeja. Koulu tarjoaa aikuisten kokoa olevia kertismaskeja. Varmaan tosi paljon hyötyä. Lapsi valittaa että pää särkee maskin takia. Välkällä eivät joudu pitämään.

Vierailija
774/822 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole käytännössä mitään sukua.

Erilaisia koronaviruksia kaikki. Ehkä ei sisaruksia, mutta pikkuserkkuja tai jotain, mutta sukua kuitenkin.

Vierailija
775/822 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei menny kuitenkaan. Turhaan se ap uhoaa ja puhkuu.

Me ollaan niin kiltti kansa että meille saa tehdä mitä vaan.

Vierailija
776/822 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

naurettavaa jättää lapset ulkopuolelle kirjoitti:

Ei taaskaan koske Suomea - vielä.

Suomi yli vuoden taas myöhässä.

Ulkomailla käyttävät kaikki. 

Uutisissa pitävät suomalaisia lapsia tyhminä, jotka eivät osaisi käyttää maskia, mutta muualla maailmassa osataan.

HÄH? Suomi yli vuoden myöhässä IDIOOTTIMAISUUKSISTA!!! 😂😂😂

Vierailija
777/822 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessa kunnassa on siirretty maskinkäytön aloittamista ainakin parilla viikolla. Sitten ollaankin toivottavasti jo niin pienissä lukemissa ettei käyttö"pakkoa" tule lainkaan.

Turha toivo. Maskin käyttö on itsetarkoitus, ja maskipakkoon tullaan menemään, vaikka tartuntaluvut olisivat 3 päivässä. Täällä nyt vaan halutaan maskit kaikille, ihan sama onko se tarpeen vai ei. Täytyy vaan toivoa, ettei maskipakkoa uloteta ulkoiluun, kuten joissain maissa on tehty. Esim. Tsekeissä piti jossain vaiheessa olla luonnossa liikkuessakin maski. Luultavasti tätä kohti mennään Suomessakin.

Muistatteko, miten maskien kanssa aloitettiin? Painotettiin, ettei saa muille huomauttaa maskittomuudesta, ja käyttö oli vapaaehtoista. Nyt puuhataan jo maskipakkoa 6-vuotiaille lapsille. Ei ne maskisäännöt tuohon tule jäämään, vaan lisää pakkoja ja tiukennuksia kyllä tulee. Lopputulos voi olla vaikka se, että jossain vaiheessa miehet vapautetaan maskeista jollain verukkeella, mutta maskiin liittyvä kärsimys ja nöyryytys jätetään naisten ja lasten osaksi.

Vierailija
778/822 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sdfgdsfg kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Kun tartunnat lähtevät laskuun on ehdottoman tärkeää laajentaa maskisuositusta, jotta tartunnat saataisiin mahdollisimman nopeasti nollaan.

MAILMANtalous ja v.m.j näillä toimilla on tarkoitus nollata eikä mitään koronaa. Pöytä on saava puhtaaksi Antikristuksen ja petovaltakunan tulla

Raamattu on nykyään(kin) kuin päivän sanomalehti.

Vierailija
779/822 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulkuun kaikki, jos muuhun ei mammat suostu.

Jospa suljettaisiin vain sinut ja kaltaisesi jonnekin ja heitettäisin avain pois, niin maailma olisi paljon parempi.

Vierailija
780/822 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nähdäkseni maskisuosituksella haetaan altistumisten ja karanteenien vähenemistä. Jos on käytetty maskia, ei katsota altistuneeksi = ei karanteenia. Viis siitä, voiko maskista huolimatta oikeasti altistua ja sairastua.

Meillä tokaluokkalainen käyttää omia kangasmaskeja. Koulu tarjoaa aikuisten kokoa olevia kertismaskeja. Varmaan tosi paljon hyötyä. Lapsi valittaa että pää särkee maskin takia. Välkällä eivät joudu pitämään.

Siis missä näin on sanottu? Maskisuosituksen jälkeen altistuneet on vähentyneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi