Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syön viikossa ainakin 500g su klaata mutta en liho

Vierailija
06.04.2021 |

Pituus 182 paino 59kg.?!!!!!!!!!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä merkkiä? Ehkä liikut tarpeeksi sulattamaan tuon jos muuten syöt terveesti.

Vierailija
2/26 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amatööri. Itse käytän suklaata, suklaakakkuja jne. 150-300g päivässä ja paino pysyy normaalipainon ja alapainon rajalla.

Temppu on tosin siinä, että ennen herkkuja syön todella paljon "pohjalle" vihanneksia ja proteiinia, näin päivän kalorimäärä silti pysyy siinä 2000 kieppeillä.

Liikuntaa harrastan sen verran että kävelen silloin tällöin 1 tunnin.

Suklaa on hieno masennuslääke. Veriarvot ovat myös erinomaiset, en ole esidiabeetikko tai muukaan -ikko. Minulla on suklaasta vain hyvää sanottavaa, jopa silloin kun sen kulutus menee överiksi, kunhan sen lisäksi (ennen herkuttelua) syö pohjalle paljon terveellistä. Ei myöskään verensokeri nouse ja laske ällöttävästi, vaan hitaasti 24h ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin söin pari levyä viikossa nuorena enkä lihonut. Aloin lihomaan siinä vaiheessa kun yhtäkkiä karkki lakkasi maistumasta. N. Nelikymppisenä siis.

Vierailija
4/26 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä merkkiä? Ehkä liikut tarpeeksi sulattamaan tuon jos muuten syöt terveesti.

Juuri söin pääsiäis suklaata 250g pussin. M&M karkkeja oli. LIsäksi söin monia suklaamunia. Tässä testinä siis tehnyt näin 4 viikon ajan normaalin ruuan lisäksi. En lihonut enkä liiku juuri yhtään

Vierailija
5/26 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedän ite joka päivä sellasen pienen 100g Fazer sininen-levyn jälkkäriksi, maksa, veri ja muut arvot oli lääkärin mukaan optimaaliset. Syön tosin muutoin lähinnä tomaattia, kalaa, pinaattia ym. perusruokia, hyvin harvoin tai en koskaan leipää.

Tumma suklaa olisi toki vielä parempi kun enemmän polyfenoleja ja hyviä rasvoja mutta tykkään enemmän maitosuklaasta.

Vierailija
6/26 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin söin pari levyä viikossa nuorena enkä lihonut. Aloin lihomaan siinä vaiheessa kun yhtäkkiä karkki lakkasi maistumasta. N. Nelikymppisenä siis.

Olen30 vuotta

Vierailija
7/26 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedän ite joka päivä sellasen pienen 100g Fazer sininen-levyn jälkkäriksi, maksa, veri ja muut arvot oli lääkärin mukaan optimaaliset. Syön tosin muutoin lähinnä tomaattia, kalaa, pinaattia ym. perusruokia, hyvin harvoin tai en koskaan leipää.

Tumma suklaa olisi toki vielä parempi kun enemmän polyfenoleja ja hyviä rasvoja mutta tykkään enemmän maitosuklaasta.

Tämä on siis vain testiä. Olen testannut nyt 4 viikkoa syödä enkä ole lihonut yhtään

t. AP

8/26 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oj kateeksi käy.Itse 169 ja paino 75 just nyt. Olen lihonut 66  75 vuodessa. 

Vierailija
9/26 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä herkuttelulla ole mitään väliä jos ihmisen muu ravinto on optimaalista, tämän paino on optimaalinen, ja liikkuu silloin tällöin.

Se on vaarallista vasta silloin kun niitä suklaalevyjä ja pitsoja aletaan mättää ainoana ravintona kuten noissa jenkkien läskiohjelmissa, jopa yli 8000 kilokaloria päivässä.

Ihan huuhaata että arkiliikuntaa harrastavalle normaalipainoiselle tavikselle kävisi mitään jos syö vaikka pienen suklaalevyn päivittäin.

Tosin Suomessa n. 70% väestöstä on lihavia joten kaikille sitä ei voi suositella. Itsekin olen ylipainoinen ja yritän siksi rajoittaa herkkuja viikonloppuun.

Vierailija
10/26 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jos eläisin pelkällä suklaalla, tulisi todella nopeasti varmaan paino alas. Suklaasta tulee helposti äklö olo (vrt. esim. pizza).

Vierailija
11/26 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jos eläisin pelkällä suklaalla, tulisi todella nopeasti varmaan paino alas. Suklaasta tulee helposti äklö olo (vrt. esim. pizza).

Mullakin nyt älllö olo mutoli pakko testaa. Olen kyllästynyt luuranko olemukseeni

T.AP

Vierailija
12/26 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tämä suklaat oli normaalin ruokailun lisäksi.

T.AP

Vierailija
13/26 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaakaovoi on superfoodi joka vertautuu esim. avokadoon tai pähkinöihin. Sitä ei voi sellaisenaan verrata oikeisiin roskaruokiin kuten vaikka hedelmäkarkit (90% sokeria) tai limpparit, tai kaiken maailman vehnäsokerihillopullat.

Eihän 500g viikossa ole mitään. 70 grammaa päivässä. Eli noin 3 riviä suklaata/pv?

Vierailija
14/26 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaakaovoi on superfoodi joka vertautuu esim. avokadoon tai pähkinöihin. Sitä ei voi sellaisenaan verrata oikeisiin roskaruokiin kuten vaikka hedelmäkarkit (90% sokeria) tai limpparit, tai kaiken maailman vehnäsokerihillopullat.

Eihän 500g viikossa ole mitään. 70 grammaa päivässä. Eli noin 3 riviä suklaata/pv?

Luulin että suklaan avulla saisi vähän läskiä kehoon Ei taidakaan onnistua. 

T.AP

Vierailija
15/26 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on siis vain testiä. Olen testannut nyt 4 viikkoa syödä enkä ole lihonut yhtään

t. AP

4 viikkoa? Minä söin parikymmentä vuotta. Ja lihoin kun lopetin.

Vierailija
16/26 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

78 vuotta olen elänyt, 4 elävää lasta synnyttänyt ja viikottain suklaata menee noin kilo kotiruuan ohella. Lääkärille en elintapojani ole kertonut, mutta sanoi että jos jatkan nykyistä rataa niin elän 120 vuotta.

Ainoa pahe mihin en ole sortunut on tupakointi, moni sukulainen kuoli jo 60-70 tienoilla keuhkosyöpään. Siitä en ole koskaan tykännyt.

Alkoholikin hyvä rajoittaa juhliin tai isomman porukan päivälliselle, meidän suvulle se ei arkisena "ruokajuomana" sovi.

Suklaa on ruuista mitä parhain. Kaikissa muodoissaan.

Vierailija
17/26 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 grammaa viikossa ei kylläkään ole paljon. Eihän se ole edes sataa grammaa päivässä. 

Vierailija
18/26 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäs mahastas kuva!

Vierailija
19/26 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaamummo kirjoitti:

78 vuotta olen elänyt, 4 elävää lasta synnyttänyt ja viikottain suklaata menee noin kilo kotiruuan ohella. Lääkärille en elintapojani ole kertonut, mutta sanoi että jos jatkan nykyistä rataa niin elän 120 vuotta.

Ainoa pahe mihin en ole sortunut on tupakointi, moni sukulainen kuoli jo 60-70 tienoilla keuhkosyöpään. Siitä en ole koskaan tykännyt.

Alkoholikin hyvä rajoittaa juhliin tai isomman porukan päivälliselle, meidän suvulle se ei arkisena "ruokajuomana" sovi.

Suklaa on ruuista mitä parhain. Kaikissa muodoissaan.

Syötkö siis maitosuklaata jossa paljo sokeria vai tumma suklaata?

Vierailija
20/26 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vain tarkoittaa, että sinulta puuttuu se geneettinen adaptaatio, joka auttaa suurinta osaa länsimaalaisista ihmisistä selviämään elintasosairauksista. Maksasi poksahtaa jonain päivänä ilman varoitusta.