Syön viikossa ainakin 500g su klaata mutta en liho
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Se vain tarkoittaa, että sinulta puuttuu se geneettinen adaptaatio, joka auttaa suurinta osaa länsimaalaisista ihmisistä selviämään elintasosairauksista. Maksasi poksahtaa jonain päivänä ilman varoitusta.
No en mä tätä jatka. Kuhha testasin. Haluaisin lihottaa pari kiloa edes. Ei onnistunut vaikka lisäsin pähkinöitä ja öljyjä ja yritin syödä enemmän niin päätin kokeilla suklaata.
T. AP
Vierailija kirjoitti:
Suklaamummo kirjoitti:
78 vuotta olen elänyt, 4 elävää lasta synnyttänyt ja viikottain suklaata menee noin kilo kotiruuan ohella. Lääkärille en elintapojani ole kertonut, mutta sanoi että jos jatkan nykyistä rataa niin elän 120 vuotta.
Ainoa pahe mihin en ole sortunut on tupakointi, moni sukulainen kuoli jo 60-70 tienoilla keuhkosyöpään. Siitä en ole koskaan tykännyt.
Alkoholikin hyvä rajoittaa juhliin tai isomman porukan päivälliselle, meidän suvulle se ei arkisena "ruokajuomana" sovi.
Suklaa on ruuista mitä parhain. Kaikissa muodoissaan.
Syötkö siis maitosuklaata jossa paljo sokeria vai tumma suklaata?
Molempia. Parasta on sellainen 48-55% joka ei ole liian makeaa eikä liian kitkerää.
Erikoisherkkuna joskus tulee ostettua 70-80% tummaa suklaata, mutta sitä ei voi hirveästi kerralla syödä.
Fazerin sinisessä sokeria on melko paljon, mutta sitäkin tulee silloin tällöin syötyä.
Myös tuo uutuus, Ruby-suklaa, on hauska keksintö. Valkoista suklaata en syö koska se ei ole oikeaa suklaata, siitä puuttuu kokonaan se kaakaomassa.
Minäkin olen aina syönyt noin 100g suklaata päivässä (keskimäärin) ja kuluttanut sen niin, etten juuri ole lihonut. Syön muuten terveellisesti suositusten mukaan ja pienehköjä annoksia. Lihoin vasta yli nelikymppisenä, kun tuli kilpirauhasen vajaatoiminta, mikä ei suklaan syömiseen liity.
Yleensä yletön suklaan syönti ei tee hyvää iholle vaikka paino ei nousisikaan. Miksi syödä suklaata kun salmiakki ja lakritsi on keksitty?
Vierailija kirjoitti:
Yleensä yletön suklaan syönti ei tee hyvää iholle vaikka paino ei nousisikaan. Miksi syödä suklaata kun salmiakki ja lakritsi on keksitty?
Suklaa ei nosta verenpainetta ja siinä on vähemmän sokeria.
Olen 172cm, 54kg nainen. 41v. Suklaata menee 800-1200g per viikko. Kaikki mahdolliset viitearvot ihanteellisia, viimeksi testattu tänä talvena.
Ja mielialakin pysyy tasaisen hyvänä kun sitä popsii päivittäin. Ei tarvitse huumaavia, päihdyttäviä tai muitakaan aineita.