Ikä 42v eikä raskaus onnistu?
Kommentit (118)
Kannattaa panna töpinäksi. Ei ole mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2108 kirjoitti:
On monta adoptiolasta jotka tarvivat hyvän kodin.
Ja ikäraja on?
45 v lapsen ja vanhemman välillä. Hakuprosessiin menee myös vuosia ja usein mies on pari vuotta vanhempi, joten vauvaikäiset alkavat olla päälle nelikymppisenä hommaan lähteviltä poissuljetut.
Jos tällaisen ikäeron ei katsota olevan hyväksi adoptiolapselle, niin ei ole kyllä biologisellekaan.
Vierailija kirjoitti:
Muistuttaisin kaikkia kedon kukkasia, että esim Johanna Tukiaiselta onnistui. Ja vielä ihan kertalaakista kai.
Ei olisi kyllä tarvinnut onnistua, ihan kaikista ei ole äitiyteen, Johanna siitä hyvin varoittava esimerkki...
Tuttua. Hoitojonossa parhaillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko raskaus ja lapsi ainoa asia mitä keksit? Eikö sinulla nelikymppisellä naisella ole mitään muuta ajatusta tulevan varalle? Jos ei, niin se on todella surullista. Kannattaisi todella alkaa miettimään jotain muuta sisältöä elämäänsä, vaihtoehtoja on.
Aika ikävä tölväisy. Kyllä myös 40-vuotiaalla on oikeus tulla raskaaksi, jos se onnistuu.
Yhdelläkään ihmisellä ei ole oikeutta tulla raskaaksi tai tehdä lapsia. Ei ole koskaan ollut ja ei tule koskaan olemaankaan.
No jos ei ole niin, miksi niitä lapsia sitten tulee?
Samasta syystä, miksi ihmisiä raiskataan. Se, että se ei ole oikein, ei estä sen tapahtumista.
Ei taatusti sitä vastausta löydy täältä, äkkiä selvittämään onko edes mahdollista? Ei kaikki enää tuossa iässä onnistu vaikka mitä tekisi, jos joku onnistuu, niin ei se tarkoita että jokainen yli nelikymppinen onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isolla osalla ei enää onnistu.
Eikä kyse ole siitä, oletko päällikkotason töissä, näytätkö freesiltä ja käytkö salilla.
Olen paremmassa kunnossa kuin parikymppisenä, eikä kukaan usko, että olisin päivääkään yli 30v.
Ei paljon auta vaikka kuinka näyttäisit kolmekymppiseltä. Biologinen kello ei kumartele kuvia.
Hankitaan ura, puoliso ja lapset. Mutta kun niitä lapsia ei hankita, niitä saadaan. (jos saadaan)
Onhan siihen kymppitonnin divaaniin kiva käpertyä. Yksin.
Jos nelikymppisenä yrittää esikoista niin kannattaa käydä hedelmällisyystutkimuksissa jo heti alkuun. Jos ei ole varaa ultraan ja labroihin niin vähintään siemennesteanalyysi olisi hyvä tehdä. Näkeepähän samantien, pitäisikö luomuraskautumisen olla mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä kyse ole siitä, oletko päällikkotason töissä, näytätkö freesiltä ja käytkö salilla.
Olen paremmassa kunnossa kuin parikymppisenä, eikä kukaan usko, että olisin päivääkään yli 30v.
Ulkonäköhän se vaikuttaakin lapsen saamiseen. . . Tai no. Tavallaan. Täytyy se jonkun käydä pökkimässä, että on mahdollista raskautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäöllä ei ole mitään tekemistä raskaaksi tulemisen kanssa, kehon biologinen ikä ratkaisee. Ja sinä olet jo vanha.
Yritätkö esiintyä eräänä 42-vuotiaana naisena? Ja hän näyttää palstalla elävän täysin päinvastaista elämää, kuin oikeassa elämässä...... vaikuttaa kateellisten kettuilulta :)
Minulle on gyne sanonut, että munasarjojen toiminta vastaa noin kymmenen vuotta nuoremman naisen vastaavaa. Ja sanoi, että todennäköisesti saan helpostikin vielä vauvan, jos haluaisin.
En taida kuitenkaan. Vanhin on 25 ja nuorempi kevään abi.
Itse olen noin 44.
Vierailija kirjoitti:
Eikai mummoiässä tarvitsekaan tulla raskaaksi!
Se on masentavaa miten elämä on niin lyhyt.
0-12 v lapsuus
13-24 v nuoruus
25-35 v aikuisuus
35-v-100 v mummoikä
Yli puolet elämästä on mummoikää toinen jalka haudassa.
-sivusta
Vierailija kirjoitti:
Työni kautta tiedän, että kyllä niitä lapsia vaan syntyy edelleen 40+ vuotiaille. Eli mahdollista se on. Oma äitinikin ehti just täyttää 41, kun maailmaan putkahdin. Olen nyt 32 ja kummatkin vanhemmat ovat edelleen elossa, vaikka saivatkin minut "vanhoilla päivillään". Ihmiset elävät kuitenkin terveempinä ja pidempään, joten sitäkään näkökulmaa en turhaan murehtisi.
Samat sanat, oma äitini sai esikoisensa, eli minut, luomusti 43-vuotiaana. Kummatkin mummot kuopuksensa 45-vuotiaina. Suvussa vaihdevuodet joko reilusti yli viiskymppisenä tai eivät näytä alkavan ollenkaan. Ilmeisesti vaikuttaa asiaan. Sain todella turvallisen lapsuuden, ja vanhempien elämänkokemus on tukenut myös minua. Olen nyt 34 eikä ole edes käynyt mielessä miettiä saanko lapsia vai en.. joskus sitten myöhemmin. Eli rennosti vain!
Itse en ihan luomusti onnistunut, lääketieteen avulla kyllä muutamassa kuukaudessa tärppäsi (hormonitabletteja, ei tarvittu sen järeämpiä hoitoja). Vanhemmat lapset ovat reilusti vanhempia ja saivat alkunsa nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on gyne sanonut, että munasarjojen toiminta vastaa noin kymmenen vuotta nuoremman naisen vastaavaa. Ja sanoi, että todennäköisesti saan helpostikin vielä vauvan, jos haluaisin.
Itse olen noin 44.
Eihän sitä päälle päin näy jos munasolut on jo viallisia ja liian vanhoja. Kaikki voi näyttää hyvältä, mutta kesken menee.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen noin 44.
Kuinkahan paljon tuohon munasarjojen kuntoon ja sen myötä mahdolliseen lapsen saantiin vanhemmalla iällä vaikuttaa se, että olet saanut esikoisesi nuorena?
Onkohan eroa siihen, että yrittää ensimmäistä nelikymppisenä
Se on joku 20-25% naisista, jotka pystyvät tulemaan raskaaksi vielä yli 40 vuotiaana. Ja perintötekijöillä on tässä isompi rooli kuin ulkoisella habituksellasi. Niitä munasarjojasi et voi treenaamalla pitää "nuorekkaina".
Jännä juttu: meidän tuttavapiirissä lapsia hankittu suht nuorella iällä, ennen 35 ikävuotta ja varmaan 80 prosenttia on joutunut hakemaan apua raskauden alkuun saattamisessa. Tuttavissa myös 38, 39 ja 43 vuotiaana lapsia saaneita ja (esikoinen kaikilla) ja ovat tärpänneet tyyliin parin kierron jälkeen aloittamisesta. Eli ei todellakaan ikä välttämättä estä mitään. Eiköhän ne yksilölliset erot selitä enemmänkin.
Jos tosiaan haluat tulla raskaaksi niin mene lapsettomuuslääkärin vastaanotolle. Täältä ei luultavasti apu heru. Osa on sitä mieltä, ettei kannata enää raskautua yms, mutta vain sinä päätät ja tiedät, mikä on hyväksi sinulle.
Myös ne, jotka täällä kehuvat hankkineensa lapsensa hyvissä ajoin, vanhentuvat. Kaikki me ikäännymme.