Ikä 42v eikä raskaus onnistu?
Kommentit (118)
Kikkelis kokkelis, mitäs läksit. Miksi haluat raskaaksi tuossa iässä tarkoituksella?
En ihmettelisi yhtään. En itse enää edes yrittäisi.
N41
Isolla osalla ei enää onnistu.
Eikä kyse ole siitä, oletko päällikkotason töissä, näytätkö freesiltä ja käytkö salilla.
Vielä on mahdollista nähdä lapsen lakkiaiset ennen eläkeikää!
Jos sattuisikin tärppäämään niin riskit melkoiset...
Omat molemmat mummoni tulivat raskaaksi tuossa iässä. Heillä toki oli lapsia jo ennestään, eikä luotettavaa ehkäisyä käytössä. Itse sain kuopukseni 41-vuotiaana, enkä olisi pitemmälle lykännyt.
Jokainen on yksilö, joten eipä tässä muuta voi sanoa kuin että lääkärille nopeasti, jos lapsi tuntuu tärkeältä asialta.
N44.
Eikai mummoiässä tarvitsekaan tulla raskaaksi!
Vierailija kirjoitti:
Eikä kyse ole siitä, oletko päällikkotason töissä, näytätkö freesiltä ja käytkö salilla.
Olen paremmassa kunnossa kuin parikymppisenä, eikä kukaan usko, että olisin päivääkään yli 30v.
On monta adoptiolasta jotka tarvivat hyvän kodin.
Onko lapsia entuudestaan
Isän ikä
Minä sain kolme nuorimmaista jo 40 vuotta täyttäneenä mutta raskauksien välit venyivät kyllä verrattuna siihen mitä nuorempana.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Mistäs niitä saa? Suomesta ei ja rajat kiinni muuallekin.
No minulla ei meinannut onnistua vaikka olin 25v. Osa nyt vaan on hedelmällisiä ja osa ei. Moni 4kymppinen onnistuu vielä tulemaan raskaaksi luomusti ja osa tarvitsee hoitoja. Osa taas ei tule enää raskaaksi millään keinolla 4kymppisenä tai tulee keskenmenoja. Ihan yksilökohtaista. Moni ystävä teki n. 40v vielä iltatähden mutta se onkin jostain syystä helpompaa jos on jo lapsia ennestään. Vanha koulukaveri sai lapsen 45v mutta en ole varma oliko luomu vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen paremmassa kunnossa kuin parikymppisenä, eikä kukaan usko, että olisin päivääkään yli 30v.
Munasolujen kannalta valitettavasti ei ole mitään merkitystä siltä miltä näyttää.
Itse sain viimeisen 44 v. Ensimmäisen lapsen hankkiminen hankalaa tuossa iässä, mutta jos on lapsia ennestään ja hyväkuntoinen (ei ylipainoa esim) voi tärpätä. Meillä meni kaikki oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun munasolut ovat silti sen 42 v (jos olet ap).
Kun se ei tosiaan ole siitä ulkoisesta olemuksesta kiinni, ja tämä nykynaisille ja -miehille tulee isona yllätyksenä.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Ja ikäraja on?
Vierailija kirjoitti:
Itse sain viimeisen 44 v. Ensimmäisen lapsen hankkiminen hankalaa tuossa iässä, mutta jos on lapsia ennestään ja hyväkuntoinen (ei ylipainoa esim) voi tärpätä. Meillä meni kaikki oikein hyvin.
Ihan luomusti tulin siis raskaaksi.
Aika monella on, jotka siinä iässä yrittävät.