Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytin 38 ja biologinen kello tikittää. Olen seurustellut uuden miehen kanssa puoli vuotta, milloin voi ottaa puheeksi perheen perustamisen?

Vierailija
05.04.2021 |

Iän puolesta alkaa olla viime hetket käsillä..

Kommentit (253)

Vierailija
221/253 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää palsta taitaa olla suurin syy sille miksi Suomessa syntyvyys laskee. Suomen suosituin ja kaikkia yli 30-vuotiaita kielletään hankkimasta lapsia ja pelotellaan vaurioilla. Vissiin ajatellaan että sillä hommalla saadaan ihmiset hankkimaan niitä lapsia nuorena, mutta eihän ne nuoret tällä palstalla käy näitä lukemassa. Ne tulee tänne sitten vasta 30+ kun vauva on suunnitelmissa ja sitten ne pelotellaan lapsettomiksi

Syntyvyyden lasku ei ole negatiivinen asia, niin kuuluu käydä kaikissa sivistysvaltioissa. 

Meillä väki ei vähene, mutta vaihtuu parempilaatuiseksi.

Vierailija
222/253 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi ap:n ajatella asiaa myös miehen kannalta. 31v on niin paljon nuorempi ja vasta elämänsä alussa kun taas 38 alkaa olla jo aika vanha. Mieheltä olisi todella ajattelematonta sitoutua lapsen kautta noin suuren ikäeron naiseen. Ja luulenkin että tässä on sellainen kevyt tinder tapailu miehen puolelta kyseessä. Tuon ikäinen nainen antaa varmaan mielellään nuorelle miehelle seksissä kaiken mitä mies ymmärtää pyytää ja enemmän. Mutta että perhe ja lapset mummoutuvan naisen kanssa... mitä miehen äiti ja muut sukulaisetkin sanoisivat?

Mä olin 34v kun tein lapsen 24v miehen kanssa.

Oletteko jo eronneet vai saiko mies kansalaisuuden ja perheenyhdistämisen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/253 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi ap:n ajatella asiaa myös miehen kannalta. 31v on niin paljon nuorempi ja vasta elämänsä alussa kun taas 38 alkaa olla jo aika vanha. Mieheltä olisi todella ajattelematonta sitoutua lapsen kautta noin suuren ikäeron naiseen. Ja luulenkin että tässä on sellainen kevyt tinder tapailu miehen puolelta kyseessä. Tuon ikäinen nainen antaa varmaan mielellään nuorelle miehelle seksissä kaiken mitä mies ymmärtää pyytää ja enemmän. Mutta että perhe ja lapset mummoutuvan naisen kanssa... mitä miehen äiti ja muut sukulaisetkin sanoisivat?

Mä olin 34v kun tein lapsen 24v miehen kanssa.

Oletteko jo eronneet vai saiko mies kansalaisuuden ja perheenyhdistämisen?

Miksi ajattelet noin?

Ollaan oltu jo vuosia naimisissa ja mieheni on ihan suomalainen.

Vierailija
224/253 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota heinäkuun seitsemänteen. Sit aamulla klo 7

Vierailija
225/253 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet senverran iäkäs että raskauden riskit kasvavat. Jätä ehkäisy pois ja sanot sitten että oho. Jos miehelle ei sovi niin saat ainakin elarit. Ja lapsen.

Vierailija
226/253 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi että oikein puolen vuoden suhde takana :D

Mutta onhan se ymmärrettävää, että se on nyt tai ei koskaan, tuolla iällä.

Toivottavasti tästä joku ottaa opiksensa, että kannattaa miettiä näitä asioita mieluummin 28, kuin 38 vuotiaana.

Vierailija
227/253 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa iässä puolen vuoden suhde voi riittää ihan hyvin lasten tekoon jos on toimiva keskusteluyhteys, eletty oikeaa arkea ja koettu vähän niitä nurjiakin puolia,riitoja yms.

Vähän eri joissain teini suhteissa missä ei vielä kumpikaan tiedä mitä elämältä haluaa ja ollaan vaan silloin tällöin yhdessä ja kestää kauan että nainen vaikka kehtaa olla ilman meikkiä miehen edessä (ilmeisesti tällaistakin tapahtuu) kun yritetään näyttää vain ne parhaat puolet, niin on hyväkin ottaa monta vuotta tutustumiseen.

Ei kannata aikailla jos suhde on suhteellisen hyvä ja mies vaikuttaa hyvältä isämateriaalilta. Eroja nyt voi tulla vaikka olisi kymmenen vuotta oltu yhdessä, ei se pitkä suhde ole mikään takuu pysyvyydestä.

228/253 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puolen vuoden seurustelu ole tarpeeksi kauan oppia tuntemaan toista ihmistä. 

Vierailija
229/253 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sanoisin, että rohkeasti puhumaan asiasta. Meillä seurustelua takana vasta 5 kuukautta ja lapsista on puhuttu jo moneen otteeseen, eli tiedän että kumppanini haluaan lapsen jossain vaiheessa. Minulla ei niin väliä, koska lapsia löytyy jo kaksi.

Vierailija
230/253 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuutonta tehdä lapsia tähän maahan. Ettekö tiedä, että perheväkivalta on Suomessa erittäin yleistä ja naisen asema on muutenkin Suomessa täysin ala-arvoinen. Mies ei tee mitään kotitöitä mutta vetää turpaan ja häipyy eikä osallistu lapsen kustannuksiin millään lailla.

Vierailija
231/253 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen kysynyt jo muutaman viikon tapailun jälkeen että haluaako mies joskus lapsia. Ei välttämättä minun kanssani, mutta ylipäätään. Jos vastaus on ei, niin en tietenkään jatka tapailua.

Jollei asiaa voi edes puolen vuoden seurustelun jälkeen kysyä, niin suhde ei taida olla kovin hyvä. Pystyttekö puhumaan mistään muustakaan vakavammasta asiasta?

Juu,itseki olen puhunut lapsihaaveista ensitreffeillä. Mutta tämä on ollu ainoastaan kevyen smalltalkin tasolla kuten "onko sulla sisaruksia? Mistä ruoasta tykkäät?". Jos nainen olisi alkanut ensitreffeillä (tai edes puolen vuoden sisällä) puhumaan, että haluanko lapsia hänen kanssaan nimenomaan lähi vuosina,niin kyllä itseki olisin säikähtänyt. Näillä keskusteluilla on kuitenkin suuri ero. Itse en suosittelisi puhumaan lapsihaaveista vasta kun 1,5-2v päästä seurustelun alkamisesta. Mies32v

Ap ei ole 28-vuotias nainen tai 38-vuotias mies, vaan 38-vuotias nainen. Ei hän voi samalla tavalla mietiskellä enää tuollaisia toisen pelästymisiä, jos lapsi on toiveissa. Mitä vikaa on rehellisessä puheessa omista tulevaisuudensuunnitelmista ja miksi niitä pitäisi pantata tai miksi aikuisen ihmisen niistä pelästyä? Kyse on biologisista todennäköisyyksistä, jotka on pakko ottaa huomioon, jos lapsi on suunnitelmissa.

Vierailija
232/253 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä lienee miehen vakavaraisuus ja säälliset elämäntavat jotta milf-äitylin kanssa alkaa homma pitemmän päälle kiinnostamaan.

Keski-ikäistyvät lapsettomat miehet ovat yleensä tiensä päässä ettei uusioperhe kiinnostanutkaan ja kun lasta ei ole tullut, olkoon tulematta on monella saundi. Toki pian aikuistuvat lapset on monelle ok uudella kumppanilla.

Niin , naisellako ei tarvitse olla rahaa lapsentekoon?

Aloittaja on keski-ikäinen nainen, luulisi olevan rahaa vaikka siihen tanskalaiseen spermaan.

Mutta ei, suominainen haluaa maksattaa kaiken miehillä, jopa itsekkäät lapsihaavensakin 

Älä nyt jaksa, aika kulunutta.

Vierailija
233/253 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitan, se juna meni jo. Itselläni on kaksi lasta ja olen samanikäinen. Minua ei saisi millään tekemään enää kolmatta lasta.

Se, että sinua ei saisi millään tekemään enää lapsia, ei liity mitenkään ap:n. Miksi haluat viestittää, että ap:n juna lasten saamiseen meni jo ? Oletko katkera jostain ?

En. On vaan ihan biologian sanelemaa, että lapset kannattaa tehdä 28-vuotiaana ennemmin kuin 38-vuotiaana alkaa vasta harkita, kun munasolut vetelevät jo viimeisiään. Siinä ei ole paljoa väliä minun valinnoillani elämässä.

Kaikille on varmaan tämä biologinen tosiseikka selvillä, ap mukaan lukien. Mutta tässä ei nyt keskustella siitä, vaan ap:n henk.koht. tilanteesta, ei sinun tilanteestasi.

Vierailija
234/253 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan että mitä myöhemmäksi sen lapsenteon jättää, ei ole kiva lapsi murrosiässä ja äiti vaihdevuosissa yhtä aikaa... voi sitä hormoonimyrskyjen määrää. Helpomminkin voi elää. T. Kokenut

Vierailija
235/253 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen korkeakoulutettu helsinkiläinen ja tuttavapiirissä useampi yli nelikymppisenÄ lapsia saanut nainen. Vanhin heistä sai esikoisensa 44-vuotiaana, terve ja luomumenetelmin saatu. Isä oli nuorempi kuin äiti. Tai on siis edelleen, hehheh.

Sanon yhden karun asian, jota ei saisi ääneen sanoa: jokainen näistä naisista (tunnen läheltä kolme ja etäisemmässä tuttavapiirissä viisi lisää) on keskivertoa kauniimpi, sellainen hehkeä, hyvinki nuoren näköinen ja oloinen. Koskaan ei olisi tullut mieleen veikata heitä nelikymppisiksi nelikymppisinä. Eikä puhuta nyt mistään botoxjutuista, ei meidän piireissä harrasteta sellaisia, rypyt nökyy ja ne on cool. Että ihminen on vain sellainen iätön, sorja ja virkeä, nuoren näköinen.

Niin se mun johtopäätös on, että jos ikääntyminen on muutenkin hitaampaa kuin keskivertoihmisellä, niin kai se on loogista, että munasolut yms vehkeet on myös keskivertoa paremmassa kuosissa.

Kaikki me nelikympoiset tiedetään, että ihmiset ikääntyy tosi eri lailla. Joku näyttää vanhalta jo vähän ennen kolmeakymppiä. Jollain ei mitään ikääntymisen merkkejä 45-vuotiaana. Yhdne tuollaisen ystäväni kanssa uidaan aina yhdessä ja vaikka en kyttää ihmisiä uimahalli saunassa, niin näen sen vain, että rinnat ei roiku, ei selluliittia, on ihan kiinteä, Ei ryppyjä oikein ollenkaan, oma kehoni ja naamani näytti tuolta kun olin 26-27 ja elintavat meillä aika samanlaiset, suht terveelliset, ei tupakoida, maltilkinen suhde alkoholiin, liikuntaa mutta ei hulluna mitään himotreeniä. Hänellä ei taatusti olisi varaa johoihinki kauneusleikkauksiin tms, matalapalkka-alalla tutkija pätkätyösuhteet, yksin elää. Hänellä On yksi lapsi, saatu suht nuorena eli ei kovaa kulutusta keholle kuten vaikka viisi lasta olisi, mutta siis ihailenvain sitä hyvin säilyneisyyttä.

Eli ihmisten geeniperimä vaikuttaa tosi paljon. Toisissa suvuissa 35 on hyvilläkin elintavoilla tukevasti keski-ikäisen näköinen, toisissa suvuissa edes viiskymppinen ei ole. Eli jos pohdit lasta, olet nuoren näköinen ja kaunis, ehkä saat lapsen helpommin.

Ihan typerä tällainen analyysi pienellä otannalla, mutta sanonpahan vaan nyt sitten. Kaikki minun tuntemat nelikymppisenä äidiksi tulleet ovat olleet hyvin söpöjä, kauniita, selkeästi nuoren näköisiä. Se kauneus jotenkin selkaista hyvin naisellista kauneutta, en puhu nyt yhtään tyylivalinnoista tai mistään sellaisesta.

Vierailija
236/253 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen korkeakoulutettu helsinkiläinen ja tuttavapiirissä useampi yli nelikymppisenÄ lapsia saanut nainen. Vanhin heistä sai esikoisensa 44-vuotiaana, terve ja luomumenetelmin saatu. Isä oli nuorempi kuin äiti. Tai on siis edelleen, hehheh.

Sanon yhden karun asian, jota ei saisi ääneen sanoa: jokainen näistä naisista (tunnen läheltä kolme ja etäisemmässä tuttavapiirissä viisi lisää) on keskivertoa kauniimpi, sellainen hehkeä, hyvinki nuoren näköinen ja oloinen. Koskaan ei olisi tullut mieleen veikata heitä nelikymppisiksi nelikymppisinä. Eikä puhuta nyt mistään botoxjutuista, ei meidän piireissä harrasteta sellaisia, rypyt nökyy ja ne on cool. Että ihminen on vain sellainen iätön, sorja ja virkeä, nuoren näköinen.

Niin se mun johtopäätös on, että jos ikääntyminen on muutenkin hitaampaa kuin keskivertoihmisellä, niin kai se on loogista, että munasolut yms vehkeet on myös keskivertoa paremmassa kuosissa.

Kaikki me nelikympoiset tiedetään, että ihmiset ikääntyy tosi eri lailla. Joku näyttää vanhalta jo vähän ennen kolmeakymppiä. Jollain ei mitään ikääntymisen merkkejä 45-vuotiaana. Yhdne tuollaisen ystäväni kanssa uidaan aina yhdessä ja vaikka en kyttää ihmisiä uimahalli saunassa, niin näen sen vain, että rinnat ei roiku, ei selluliittia, on ihan kiinteä, Ei ryppyjä oikein ollenkaan, oma kehoni ja naamani näytti tuolta kun olin 26-27 ja elintavat meillä aika samanlaiset, suht terveelliset, ei tupakoida, maltilkinen suhde alkoholiin, liikuntaa mutta ei hulluna mitään himotreeniä. Hänellä ei taatusti olisi varaa johoihinki kauneusleikkauksiin tms, matalapalkka-alalla tutkija pätkätyösuhteet, yksin elää. Hänellä On yksi lapsi, saatu suht nuorena eli ei kovaa kulutusta keholle kuten vaikka viisi lasta olisi, mutta siis ihailenvain sitä hyvin säilyneisyyttä.

Eli ihmisten geeniperimä vaikuttaa tosi paljon. Toisissa suvuissa 35 on hyvilläkin elintavoilla tukevasti keski-ikäisen näköinen, toisissa suvuissa edes viiskymppinen ei ole. Eli jos pohdit lasta, olet nuoren näköinen ja kaunis, ehkä saat lapsen helpommin.

Ihan typerä tällainen analyysi pienellä otannalla, mutta sanonpahan vaan nyt sitten. Kaikki minun tuntemat nelikymppisenä äidiksi tulleet ovat olleet hyvin söpöjä, kauniita, selkeästi nuoren näköisiä. Se kauneus jotenkin selkaista hyvin naisellista kauneutta, en puhu nyt yhtään tyylivalinnoista tai mistään sellaisesta.

Tavallaan aika kiinnostavaa. Onhan se niin, että toiset on nelikymppisenä ihan mennyttä kalua ja toiset ei todellakaan. Kyllä on suuria eroja samanikäisissä tuossa vaiheessa. Ja vaihdevuosien alkamisessakin suuria eroja.

Minusta olisi loogista, että hyvin säilynyt on myös lisääntymyksellisesti hyvin säilynyt.

Itse tunnen vain kaksi nelikymmpisenä lapsen saanutta ja lapset on terveitä ja kun mietin, niin kyllä ne naiset molemmat on kauniita ja ei rupsahtaneita. Keskivertoon verrattuna hyvinkin paremman näköisiä.

Vierailija
237/253 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet senverran iäkäs että raskauden riskit kasvavat. Jätä ehkäisy pois ja sanot sitten että oho. Jos miehelle ei sovi niin saat ainakin elarit. Ja lapsen.

Huomioonottaen, että kuinka paljon näitä omanelämänsämaisoja näyttää olevan:

paras rippilahja, jonka poikalapselle voi antaa, on vasektomia.

Vierailija
238/253 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä meni niin, että minä olin 35-vuotias, kun miehen kanssa tavattiin. Kun oltiin tapailtu 3 kk, jätettiin ehkäisy pois ja tulin raskaaksi heti. Sain keskenmenon ja tulin heti sen jälkeen raskaaksi. Siitä syntyi lapsi, kun olin 37. Seuraavasta yhdyntäkerrasta tulin taas heti raskaaksi, mutta tuli keskenmeno. Sitten tulin heti keskenmenon jälkeen raskaaksi ja sain toisen lapsen. 

On meillä ollut välillä rankkaa, mutta niin on varmasti jokaisella lapsiperheellä. Rankkuus ei siis johdu vain pikkulapsiajasta, vaan elämässä on ollut muuta vastoinkäymistä. Nyt kaikki rullaa aika mukavasti. Esikoinen koulussa ja nuorempi eskarissa. 

Toisin sanoen, hankit lapsen tuntemattoman miehen kanssa. 

So what? Jostakusta saattaa paljastua ihan uusia, ei niin miellyttäviä, piirteitä vasta monen vuoden päästä, eikä suhteen pitkäikäisyys ole tae sen lopullisuudesta. 35-vuotiaana ei kannata jahkailla vain siksi, että niin "kuuluu" tehdä, vaan kuunnella itseään ja tehdä niin kuin itsestä tuntuu oikealta. Monet nopean toiminnan parit on yhdessä vielä vuosikymmentenkin päästä. Tulevaisuutta ei joka tapauksessa kukaan voi ennustaa.

Vierailija
239/253 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahasti myöhässä. Kun ollaan jo mummoiässä

Ehkä sinun white trash- teiniäitipiireissäsi, ei koulutetummilla esimerkiksi ainakaan...

Vierailija
240/253 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensitreffeillä. Kaikki kortit tiskiin vaan yli kolmikymppisenä.

Niin tein itse ja hyvä tuli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi