Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö tehdä lasu? Isä juovuksissa kotona lapsen kanssa

Ap
05.04.2021 |

Jos huomaa että perheen isä on juovuksissa ja kotona kahdestaan lapsen (n. 8v.?) kanssa, pitääkö tehdä lastensuojeluilmoitus? Isä ei ole kaatokännissä mutta selvästi humaltunut keskellä päivää. Touhuavat pihalla. Tämä on toistunut useana viikonloppuna.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole promillerajaa lapsen kanssa leikkiin. On eri asia jos ei pysty huolehtimaan lapsesta humalan takia. Humala varmasti heikentää huolehtimiskykyä, mutta se saattaa silti olla parempi kuin naapurin Sepolla selvinpäin.

Ehkä pitäisi tehdä lasu myös siitä 85 vuotiaasta isästä, joka leikkii taaperonsa kanssa. Saattaahan sen ikäisellä olla jo aistit heikentyneet. Ja kaverin kaimasta myös, joka on selvinpäin, mutta toinen käsi on amputoitu. Niin ja naapurin Rapesta, kun sillä on diabetes, ja yksin lapsen kanssa.

Vierailija
42/70 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pilaa lapsen elämää huostaanotolla! Lue ensin kokemuksia lastenkodeista. Sinne joutuu samaan paikkaan huumeita käyttävien kanssa.

Virheen teet jos lastensuojelun sekoitat perheen elämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja äiti on ollut jo tunteja juoppoputkassa.

Vierailija
44/70 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä keskittyä oman perheen hoitoon ja katso nauraako sinun lapsesi isänsä kanssa leikkiessään.

Jos naapurin lapsi olisi onneton ja ruhjeilla niin sitten voisit itse auttaa.

Lastensuojelu vie lapsen mielenterveyden. Laitoksissa oppii huumeetkin.

Vierailija
45/70 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyysin lasusta apua uupumuksen takia. Lapsi ollut eri laitoksissa kuusi vuotta.

On oppinut kiroilemaan, polttamaan tupakkaa ja kannabista, juo alkoholia.

Tällä hetkellä karkuteillä laitoksesta eikä kukaan minua lukuunottamatta etsi.

Älä sotke ihmisten elämää sossuilla. Minä tein sen virheen ja kadun.

Vierailija
46/70 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska asenne täällä. Jos äiti/nainen olisi humalassa lapsen seurassa, hänet lynkattaisiin sekunneissa.

Tämä!! Miksi isä vain isä tehdä kännissä pihatöitä?

Elämmekö 50 luvulla?

Vierailija
47/70 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pyysin lasusta apua uupumuksen takia. Lapsi ollut eri laitoksissa kuusi vuotta.

Lasu monesti pilaa sekä lapsen että vanhemman elämän.

Vierailija
48/70 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ilmo, niin ehkä tää mieskin saa apua alkoholismiinsa, siis jos oikeasti on joka viikonloppu humalassa

Vierailija
49/70 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm, vähän hankala tilanne.

Lähtökohtaisesti tulee vähän alkoholistifibat jos keskellä päivää, kahdestaan lapsen kanssa ollessa pitää nauttia alkoa sen verran että ulkopuolinenkin huomaa. On eri asia jos olisi vaikka vieraita kylässä mutta mistä tulee tarve juoda tuossa tilanteessa? Yksittäinen olut grillatessa ja lasi tai kaksi viiniä sitten ruoan kanssa olisi mielestäni täysin ok, mutta se ei aikuisessa miehessä edes päällepäin näkyisi.

Voi myös miettiä missä kunnossa on muutaman tunnin kuluttua jos juominen jatkuu iltaa kohden.

Tämän tyyppiset alkoholistit ovat juuri niitä joilta suuri enemmistö ummistaa silmät ja sanoo myöhemmin että yhtään ei olisi siitäkään uskonut.. eli hoitaa työn ja lapset mutta alkoholi näyttelee isoa osaa elämässä, voi olla jopa todella iso ongelma vaikka päällepäin ei näy.

Olen siis ns. alalla töissä ja aika tarkkanäköinen näissä asioissa kun kaikenlaista on tullut nähtyä.

En tiedä onko lasu hyvä juttu mutta puhuisin kyllä lapsen äidille yms. ainakin huolesta. Tai ehkä vain se lasu niin hoksaisi isäkin että asialle kannattaisi tehdä jotain mieluummin ennemmin kuin myöhemmin.

Vierailija
50/70 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vaan juopot puolustaa juoppoja! Mitä sakkia tälle palstalle oikein on pesiytynyt? Todella kummalisia asenteita! Tietenkään lapselle ei ole hyväksi olla päihtyneen vanhemman seurassa! Itsestäänselvä asia! Ei mitään puolusteltavaa tuossa. Jos humala näkyy jo päällepäin ja kuuluu puheesta, on juotu jo aivan liikaa! Ja mikäs sen takaa että se juominen edes siihen jää? Jos on niin viinan kipeä ettei edes lapsensa kanssa ollessaan pysty olemaan selvinpäin, niin todennäköisesti jatkaa juomistaan pitkin päivää sammumispisteeseen asti. Ja lapsi siinä sitten ihmettelee läpi kaikki humalan vaiheet. Kuvottavaa, ja ilman muuta lastensuojelun asia! Eikä TODELLAKAAN ole mitään normaalia perhe-elämää, kuten joku kehtasi väittää! Se kenen mielestä se on normaalia, voi kyllä käydä vakavan keskustelun itsensä kanssa!

Vierailija
51/70 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasu monesti pilaa sekä lapsen että vanhemman elämän.

Juopot vanhemmat pilaa lapsensa elämän takuuvarmasti, jos siihen ei puututa!

Vierailija
52/70 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tehdä. Isällä on alkoholiongelma (ei muuten olisi humalassa lapsen seurassa).

Lapsi kärsii. Ehdottomasti lasu. Näitä lapsiparkoja on aivan liikaa.

Vierailija
53/70 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tätä nykyaikaa. Itse -luvulla syntyneenä olin ilman vanhempia kotona tuossa iässä ja huolehdin pikkusisaruksistakin.  Ensimmäistäkään traumaa ei syntynyt. 

En siihen palata halua, mutta jos isä on aivan asiallinen lasta kohtaan, niin unohda lasut.  Eihän se suotavaa ole olla pikkuhuppelissakaan, mutta ei laitontakaan. 

Yksin kotona on ihan eri asia kuin humalaisen aikuisen kanssa oleminen. Muistan kun itsekin vähän alle kymmenvuotiaana rukoilin perjantai-iltaisin, että vanhemmat menisivät baariin tai kavereille juomaan eivätkä jäisi ryyppäämään kotiin.

Tilanne oli oikeasti tosi samanlainen kuin tässä, arkipäivät kyllä oltiin selvin päin mutta kaikki viikonloput ja lomat kännissä. Väkivaltaakaan ollut lainkaan, vaan yleensä mun kanssani haluttiin touhuta jotain juurikin pihalla. Olin miellyttämisenhaluinen niin suostuin, varsinkin kun kieltäytyminen tai onneton olemus saattoi johtaa humalaiseen avautumiseen. Joten sitten leikittiin, piti esittää että on hauskaa ja samalla jo siinä iässä sekä häpesi että pelkäsi vanhempien loukkaavan itsensä.

Lisäksi pelkästään huoltajan humalaisen (eli erilaisen) ja haparoivan käytöksen näkeminen voi olla lapsesta ahdistavaa. Minusta ainakin oli, vaikka oltaisiin vain katsottu teeveetä olohuoneessa. En ole ihan varma mistä se johtui, liittyikö jotenkin siihen etten voinut luottaa heihin henkisesti? Kuvittelin usein, että syttyisi tulipalo ja joutuisin pelastamaan horjuvat vanhempani yksin, vaikka oikeasti he eivät olleetkaan missään sammumispisteessä.

Meillä oli sama, isä seurasi meitä kakaroita humalassa huoneesta toiseen, sisältä pihalle ja takaisin, kuin hai laivaa, halusi jutella, hengata ja pelata yhdessä. Mankui ainakin yhden jäämään hänen seurakseen, jos yritimme paeta hänen outoa, ahdistavaa ja kiusallista seuraansa kavereiden luo. Jos emme olleet paikalla, niin meni jututtamaan naapurin lapsia.

Mikä ihme juoppoja setiä vaivaa, kun haluavat päihtyneenä juuri lasten ja nuorten seuraan sössöttämään, minä ainakin mieluummin välttelen alaikäisiä humaltuneena. En voisi kuvitellakaan jotain 10-vuotiaita parhaaksi känniseuraksi, mutta sitä he miesjuopoille tuntuvat olevan

Vierailija
54/70 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti lasu.

T. Lasisen lapsuuden elänyt

Vierailija
55/70 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy tehdä. Pelkkä huoli lapsesta riittää.

Itse olen pienestä lähtien pelännyt humalaisia valtavasti, vaikken juurikaan joutunut sellaisia kotona näkemään

Vierailija
56/70 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No...minä olen ollut lastensuojelussa keskustelemassa huolistani, kun tiedän että tyttöjen isä juo alkoholia kun tytöt ovat hällä, olimme siis tyttöjen isä, minä ja kaksi lasutätiä.

Mies kyllä myönsi, että ottaa alkoholia, mutta, hän ei ole humalassa.

Tiedän että valehteli, ja vähätteli asiaa.

Lasutätit ei juurikaan mitään sanoneet...

Kotikäynnin he tekevät kyllä kummankin luona, mikä on toki ihan hyvä juttu...pääsen minäkin ehkä paremmin juttelemaan asioista...

Mutta, sain vaikutelman, että eivät kovin huolissaan oo tyttöjen oloista isänsä luona, vaikka tuo alkoholi ei ollut ainoa huolenaihe...

Vierailija
57/70 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä touhuaa kouluikäisen lapsen kanssa pihalla, huolehtii lapsesta ja lapsi on iloinen, mutta sinä kyttäät hänen mahdollista humalatilaansa kieli pitkällä...

Hanki elämä. Tästä maailmasta on tullut ihan käsittämätön, kun mieltä pahoitetaan joka asiasta, sitten lastensuojelun resurssit menee johonkin tyhjänpäiväiseen ja oikeat hätää kärsivät jäävät heitteille.

Vierailija
58/70 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoitti:

Omakotitalonsa pihalla ovat. On näkynyt monesti olut kädessä ja kyllä tuo puhe on humalaisen puhetta.

Järkyttävää!

Ihanko OLUEN olet nähnyt naapurin kädessä?!

Oliko oikein A:ta vai ihan vaan keskiolutta?

Vai peräti alkoholitonta??

Ettei vaan olis ollut energiajuoma - - se se vasta järkyttävää olis!

Hommaa kiikari, niin voit seurata tarkemmin!

Vierailija
59/70 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko isällä punainen nenä ja katkokävelee?

Vierailija
60/70 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tätä nykyaikaa. Itse -luvulla syntyneenä olin ilman vanhempia kotona tuossa iässä ja huolehdin pikkusisaruksistakin.  Ensimmäistäkään traumaa ei syntynyt. 

En siihen palata halua, mutta jos isä on aivan asiallinen lasta kohtaan, niin unohda lasut.  Eihän se suotavaa ole olla pikkuhuppelissakaan, mutta ei laitontakaan. 

Yksin kotona on ihan eri asia kuin humalaisen aikuisen kanssa oleminen. Muistan kun itsekin vähän alle kymmenvuotiaana rukoilin perjantai-iltaisin, että vanhemmat menisivät baariin tai kavereille juomaan eivätkä jäisi ryyppäämään kotiin.

Tilanne oli oikeasti tosi samanlainen kuin tässä, arkipäivät kyllä oltiin selvin päin mutta kaikki viikonloput ja lomat kännissä. Väkivaltaakaan ollut lainkaan, vaan yleensä mun kanssani haluttiin touhuta jotain juurikin pihalla. Olin miellyttämisenhaluinen niin suostuin, varsinkin kun kieltäytyminen tai onneton olemus saattoi johtaa humalaiseen avautumiseen. Joten sitten leikittiin, piti esittää että on hauskaa ja samalla jo siinä iässä sekä häpesi että pelkäsi vanhempien loukkaavan itsensä.

Lisäksi pelkästään huoltajan humalaisen (eli erilaisen) ja haparoivan käytöksen näkeminen voi olla lapsesta ahdistavaa. Minusta ainakin oli, vaikka oltaisiin vain katsottu teeveetä olohuoneessa. En ole ihan varma mistä se johtui, liittyikö jotenkin siihen etten voinut luottaa heihin henkisesti? Kuvittelin usein, että syttyisi tulipalo ja joutuisin pelastamaan horjuvat vanhempani yksin, vaikka oikeasti he eivät olleetkaan missään sammumispisteessä.

Meillä oli sama, isä seurasi meitä kakaroita humalassa huoneesta toiseen, sisältä pihalle ja takaisin, kuin hai laivaa, halusi jutella, hengata ja pelata yhdessä. Mankui ainakin yhden jäämään hänen seurakseen, jos yritimme paeta hänen outoa, ahdistavaa ja kiusallista seuraansa kavereiden luo. Jos emme olleet paikalla, niin meni jututtamaan naapurin lapsia.

Mikä ihme juoppoja setiä vaivaa, kun haluavat päihtyneenä juuri lasten ja nuorten seuraan sössöttämään, minä ainakin mieluummin välttelen alaikäisiä humaltuneena. En voisi kuvitellakaan jotain 10-vuotiaita parhaaksi känniseuraksi, mutta sitä he miesjuopoille tuntuvat olevan

Juoppo haluaa, että joku kuuntelee hänen horinoitaan. Nousuhumalassa ihmisestä tulee sosiaalinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän