Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö tehdä lasu? Isä juovuksissa kotona lapsen kanssa

Ap
05.04.2021 |

Jos huomaa että perheen isä on juovuksissa ja kotona kahdestaan lapsen (n. 8v.?) kanssa, pitääkö tehdä lastensuojeluilmoitus? Isä ei ole kaatokännissä mutta selvästi humaltunut keskellä päivää. Touhuavat pihalla. Tämä on toistunut useana viikonloppuna.

Kommentit (70)

21/70 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetti ,vihainen kun ajattelen asiaa ja lasta säälin. Mene keskustelemaan ja katso mikä on kunto nyt !

Vierailija
22/70 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko ne nyt kotona vai pihalla? Ja mistä ap tietää miehen olevan humalassa? 

Olen käynyt kurkkimassa ikkunasta näkyykö pulloja ja haistelemassa hengitysilmaa aidanraosta. Joku pullo näkyi pöydällä mutta en ihan varma ome. Tuuli vei henfitysilman. Pakko sen silti on olla humalassa.

Ap

Lisään vielä että lapsella tuntuu olevan hauskaa isänsä kanssa.

Selvä merkki että isä on humalassa.

Ap

Jo se on varoitus.erkki että isä yleensä on ulkona. Ja lapsen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä nykyaikaa. Itse -luvulla syntyneenä olin ilman vanhempia kotona tuossa iässä ja huolehdin pikkusisaruksistakin.  Ensimmäistäkään traumaa ei syntynyt. 

En siihen palata halua, mutta jos isä on aivan asiallinen lasta kohtaan, niin unohda lasut.  Eihän se suotavaa ole olla pikkuhuppelissakaan, mutta ei laitontakaan. 

Vierailija
24/70 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luen näitä kiitän Jumalaa että mun lapsi täytti 18v,nyt vankila loppui ja kyttääviä lihavia tätejä ei tarvi pelätä ja silti on samanlain oma lapsi.

Vierailija
25/70 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätäkö nykymaailman huolenpito on? En tarkoita isää ja poikaa vaan kyttääviä naapureita ja lynkkaavia palstalaisia, jotka eivät tiedä tilanteesta kuin kuulopuheita.

Eiköhän lastensuojelun tarve riipu siitä, miten isä käyttäytyy ja tunteeko lapsi olevansa turvassa. Voihan olla, että selvin päin on tiukka kurin pitäjä ja töiden vuoksi ylikireä ja juro isä, mutta humalassa muuttuu mukavaksi ja puheliaaksi.

Vierailija
26/70 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se isähän voi juoda vaikka energiajuomaa vai miten pienet tontit teillä ap on, että näet pullot?

Vierailija
27/70 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska asenne täällä. Jos äiti/nainen olisi humalassa lapsen seurassa, hänet lynkattaisiin sekunneissa.

Eiköhän koko juttu ole vitsi.

Vierailija
28/70 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Miksi kurkit ikkunoista. Soita ovikelloa ja kysy onko kaikki hyvin. Jos tuntuu humalaiselta, kysy onko juonut, kun olet huolissasi lapsesta. Asia varmaan selviää ilman lasua.

Vierailija
29/70 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko ne nyt kotona vai pihalla? Ja mistä ap tietää miehen olevan humalassa? 

Olen käynyt kurkkimassa ikkunasta näkyykö pulloja ja haistelemassa hengitysilmaa aidanraosta. Joku pullo näkyi pöydällä mutta en ihan varma ome. Tuuli vei henfitysilman. Pakko sen silti on olla humalassa.

Ap

Taitaa ap olla juovuksissa. Tai sitten ei oikein käy täysillä.

Vierailija
30/70 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pienet tontit, tässä kevättöitä tehdessä ei ole asianlaita jäänyt epäselväksi. Hyvällä tuulella nuo ovat, mutta kyllä on mies humalassa ja oluttölkit tuttu näky.

Vierailija
31/70 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos siellä taloudessa on toinen aikuinen selvinpäin niin ei tuossa rikosta tapahdu. Lasten nähden ei ole suotavaa olla humalassa, mutta ei se laitontakaan ole, jos lapsilla on siinä lähettyvillä selväpäinen huoltaja.

Vierailija
32/70 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei yksin saa olla humalaisen seurassa.Täytyy olla myös aikuinen henkilö joka ei ole päihtynyt.

Vierailija
33/70 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tätä nykyaikaa. Itse -luvulla syntyneenä olin ilman vanhempia kotona tuossa iässä ja huolehdin pikkusisaruksistakin.  Ensimmäistäkään traumaa ei syntynyt. 

En siihen palata halua, mutta jos isä on aivan asiallinen lasta kohtaan, niin unohda lasut.  Eihän se suotavaa ole olla pikkuhuppelissakaan, mutta ei laitontakaan. 

Yksin kotona on ihan eri asia kuin humalaisen aikuisen kanssa oleminen. Muistan kun itsekin vähän alle kymmenvuotiaana rukoilin perjantai-iltaisin, että vanhemmat menisivät baariin tai kavereille juomaan eivätkä jäisi ryyppäämään kotiin.

Tilanne oli oikeasti tosi samanlainen kuin tässä, arkipäivät kyllä oltiin selvin päin mutta kaikki viikonloput ja lomat kännissä. Väkivaltaakaan ollut lainkaan, vaan yleensä mun kanssani haluttiin touhuta jotain juurikin pihalla. Olin miellyttämisenhaluinen niin suostuin, varsinkin kun kieltäytyminen tai onneton olemus saattoi johtaa humalaiseen avautumiseen. Joten sitten leikittiin, piti esittää että on hauskaa ja samalla jo siinä iässä sekä häpesi että pelkäsi vanhempien loukkaavan itsensä.

Lisäksi pelkästään huoltajan humalaisen (eli erilaisen) ja haparoivan käytöksen näkeminen voi olla lapsesta ahdistavaa. Minusta ainakin oli, vaikka oltaisiin vain katsottu teeveetä olohuoneessa. En ole ihan varma mistä se johtui, liittyikö jotenkin siihen etten voinut luottaa heihin henkisesti? Kuvittelin usein, että syttyisi tulipalo ja joutuisin pelastamaan horjuvat vanhempani yksin, vaikka oikeasti he eivät olleetkaan missään sammumispisteessä.

Vierailija
34/70 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko tehdä puolesta suomalaisista vanhemmista ilmoituksen? Etkö ymmärrä, että se on ihan normaalia suomalaista perhe-elämää eikä sen pitäisi olla ongelma sivullisille.

Vierailija
35/70 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää, jos ei tarjoa muksuille ollenkaan vaan juo kaikki bisset itse. Syö varmaan lasten vanukkaatkin.

Vierailija
36/70 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ap on absolutisti? Eli ei tippaakaan lapsen ollessa kotona?

Vierailija
37/70 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä vielä edelliseen, että itsehän vanhemmat kuvittelivat olevansa humalassa just niitä mukavia ja hauskoja vanhempia. Ei mennyt lapsen näkökulmasta ihan niin.

Eikä mua noin muuten haittaa se missä määrin aikuinen ihminen tykkää juoda tai olla juomatta, ystävissäkin on paljon alkon suurkuluttajia, mutta lapsia tuohon kuvioon ei pitäisi sotkea mukaan.

Vierailija
38/70 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä Suomessa on tapana pitää huolta omista asioistaan. Toisten elämään sekaantuminen takaa sen, että jossakin vaiheessa, mieluummin ennemmin kuin myöhemmin, joku ihana sielu ottaa aivan ansaitusti senkan nenästä. 

Vierailija
39/70 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet ilmoituksen siitä voi koitua hirveät seuraukset perheelle, vaikka olisit väärässä. En tekisi ilmoa. Mene mielummin suoraan kysymään.

Vierailija
40/70 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teet ilmoituksen siitä voi koitua hirveät seuraukset perheelle, vaikka olisit väärässä. En tekisi ilmoa. Mene mielummin suoraan kysymään.

Näin:

Anna viis kaljaa mulle heti tai teen lasun, juoppo.

Win-Win.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi