Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voisin näyttää vähemmän homssuiselta?

Vierailija
05.04.2021 |

Moikka. Olen alle 30-vuotias nainen ja näytän auttamattomasti homssuiselta ja epätyylikkäältä. Miten saisin pukeutumistyyliäni siistimmäksi ja kauniiksi? Ostan harvoin uusia vaatteita ja silloinkin usein käytettynä. Minulla ei ole silmää tyylikkyydelle, mikä tuottaa hankaluuksia vaatekaupoilla. Mukavimmat luottovaatteeni ovat risoja ja kauhtuneita. Tuli tässä yhtenä päivänä mieleen, että näytän ehkä vähän laitapuolenkulkijalta. Jos saisin vaatekaappiini edes yhden hieman tyylikkäämmän vaatekerran, niin olisin tyytyväinen.

Kommentit (167)

Vierailija
41/167 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun hiukseni siis ovat vähän tämän tyyliset. Ei väriltään vaan muodoltaan ja laadultaan. 

https://img4.nickiswift.com/img/gallery/inside-90-day-fiances-nicole-na…;

Eli tosi ryhdittömät, mutta sitten toisaalta tuollaiset lainehtivat, jotka sojottavat minne sattuu. 

Vierailija
42/167 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä, mikä on oma elämäntyyli ja minkälaisissa tilaisuuksissa ja paikoissa liikut ja ostaa siihen elämäntyyliin sopivat, mieluisat vaatteet. Turha hankkia kaappiin sellaisia 'tyylikkäitä' vaatteita, joita ei käytä.

YouTubessa tuhansissa videoissa luetellaan, että jokaisella on aivan välttämätöntä olla kaapissaan bleiseri, trenssi, valkoinen kauluspaita sekä mustia ja valkoisia teepaitoja. No ei ole, jos nämä eivät sovi elämäntyyliin tai kropan malliin ollenkaan, tai eivät muuten miellytä tai tunnu 'omilta'.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/167 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä, mikä on oma elämäntyyli ja minkälaisissa tilaisuuksissa ja paikoissa liikut ja ostaa siihen elämäntyyliin sopivat, mieluisat vaatteet. Turha hankkia kaappiin sellaisia 'tyylikkäitä' vaatteita, joita ei käytä.

YouTubessa tuhansissa videoissa luetellaan, että jokaisella on aivan välttämätöntä olla kaapissaan bleiseri, trenssi, valkoinen kauluspaita sekä mustia ja valkoisia teepaitoja. No ei ole, jos nämä eivät sovi elämäntyyliin tai kropan malliin ollenkaan, tai eivät muuten miellytä tai tunnu 'omilta'.

Juu, tai se helkkarin pikkumusta ja siihen sopivat avokkaat. Juu, on ollut tarve tasan omissa ylioppilasjuhlissa. 

Vierailija
44/167 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi strategia on myös se, ettei yritäkään näyttää todella huolitellulta. Itse olen myös vähän homssuisuuteen taipuva, ja yritykset pukeutua linjalla trenssitakki-korkonilkkurit-musta-merkkilaukku jne eivät olleet ollenkaan minulle sopivia, ei olemukseeni eikä persoonaani. Viimeisen vuoden olen pikkuhiljaa hivuttanut tyyliä enemmän boheemiksi, mutta silti siistihköksi, ja kokonaisuutena väitän ulkonäköni olevan nykyään paremmin kasassa. Mustat, liian kireät pillifarkut vaihtuivat vaaleisiin, väljälahkeisiin farkkuihin tai pellavahousuihin, ja halpis korkonilkkurit vaihtuivat simpeleihin nahkaisiin kävelykenkiin. Käsilaukkuun tuli aina jotain likaa enkä osannut kantaa sitä siistin näköisesti, joten hankin kankaisen, maanläheisen värisen mutta siistin repun (kuvittele vähän fjällraven tyyppinen), jossa ei näy ihan kaikki pöly tai muu ja joka kulkee mukana luonnollisen tuntuisesti. Kauluspaidat eivät ikinä tunnu istuvan minulla hyvin enkä vain tunne oloani itsevarmaksi niissä, joten käytän nykyään suosiolla väljempiä yläosia. Materiaaleina suosin luonnonkuituja, viskoosia ja pellavaa etenkin. Inspiroidun paljon 70-luvun luonnollisista lookeista. Tässä tyylissä myös tunnen itseni itsevarmemmaksi ja aidosti tykkään päälläni olevista vaatteista, mikä sekin varmasti vaikuttaa olemukseen positiivisesti.

Vierailija
45/167 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli voiko joku kertoa nyt ihan kädestä pitäen, mitä niille hiuksille pitää päivittäin tehdä, että ne eivät näytä homssuisilta. Minulla on esimerkiksi pitkät hiukset, jotka menevät luonnostaan vähän laineille. Pitääkö ne käsitellä suoristusraudalla? Voiko suoristaa vai pitääkö tehdä sellaista loivaa kiharaa? Pitääkö tupeerata, ettei mene päätä myöden? Pitääkö laittaa aineita? Miten sitä voi kohentaa päivän aikana? Miten esimerkiksi pinnit saa pysymään kohdallaan, ettei ne valu? 

Sulla on varmaankin aika samanlainen hiuslaatu kuin mulla eli hieman menee laineille itsestään mutta sitten taas kihartaminen onkin ihan turhaa puuhaa, koska ne ei pysy..

Mä en käytä kamalasti mitään tököttejä vaan esim pesun jälkeen laitan vain jotain hiuksiin jätettävää hoitoöljyä latvoihin ja pituuksiin. Sitten ne saa kuivua ihan itsekseen (vähän aina välillä möyhin päänahkaa/tyveä ettei ne kuivu ihan päätä myöten) ja sitten yöksi nostan ne jonkinlaiselle nutturalle ihan päälaelle. Aamulla on sitten jonkun sorttista lainetta tukassa ja taas voi ihan vaan sormin haroa/hieroa päänahkaa jotta tukka asettuu/laskeutuu paremmin paikoilleen ja sen saa kivan ilmavasti ponnarillekin. Joskus laitan tuossa vaiheessa hieman hiuspuuteria tuonne tyveen, jos tuntuu että tukka jäi liian liukkaaksi pesun jäljiltä. Sen siis oppii tuntemaan/näkemään kun antaa tukan olla mahdollisimman luomuna että pärjääkö sen kanssa näin vai pitääkö pikkuisen avittaa jollain täsmätuotteella. Se ponnarikin kannattaa enempi haroa kasaan ihan vaan sormin ja sellaiseksi rennoksi/ilmavaksi enkä ainakaan itse tykkää yhtään sellaisesta tiukasti päänahkaa vasten kammatusta versiosta itselläni.

Ja tuollaisen ponnarin latvoja voi vähän kieputella osioina vaikka sormen ympäri niin ne laineet vähän selkeytyy/erottuu mutta ei se ponnari siis ole sen enempää kihara kuin suorakaan.

Tosi hankala selittää ja vaati tuon "tekeminen" itseltäkin opettelua koska olin aiemmin yrittänyt (kuten jo joku muukin ketjussa mainitsi) saada tukkani vaikka väkisin täysin toisenlaiseen muotoon. Loppujen lopuksi kun tämä on ihan hirvittävän simppeliä eikä vaadi hirmuista arsenaalia muotoilutuotteitakaan kuten ne aiemmat väkerrykset.

Tämän kanssa pärjää parin päivän pesuvälillä, mutta kakkospäivänä ei kyllä kannata enää edes haaveilla jättävänsä hiuksia auki vaan silloin voi vetää jonkun rennon nutturan tai vaikka ranskalaisen letin.

Minulla siis on yleensä hiukset nimenomaan luomuna, eli pesun jälkeen kuivuvat itsekseen ja laitan korkeintaan suihkutettavan hoitoaineen. Näin se näyttää nimenomaan sellaiselta huolittelemattomalta pehkolta mutta joka samalla on lintassa päätä pitkin. Tyvelle siis jotenkin painava, että pöyhimiset ei pidä kuin minuutin verran ja latvat kuitenkin ovat (epäsiististi) laineilla. Sitten toisaalta, kun laittaa ponnarille, näyttää todella tyhmältä, jos jää yhtään löysäksi ja näyttää sellaiselta mummonutturalta, kun ponnari valahtaa niskaan ja haivenet sojottavat. Kun yrittää saada ryhdikkäämmäksi pinneillä, nekin valahtavat jonnekin päivän mittaan ja pahimassa tapauksessa roikkuvat siellä puoliksi irrallaan. 

Tiedän tunteen, mutta sitten kuitenkin kun sen oman mummoniskanutturansa näkee vaikka jossain ohimennen ja huomaamatta napatussa valokuvassa tai vaikka vahingossa jostain näyteikkunasta heijastuneena niin ei se sitten enää näytäkään yhtään tyhmältä tai mummolta vaikka ei itselläkään ole mitenkään erityisen kaunista kallonmuotoa saati niskaa/kaulaa..

Tuohon ponnariin muuten itsellä auttoi se, että "kiristää" sitä vain niistä sisimmäisistä hiuksista. Silloin se on tukevammin/tiukemmin paikallaan muttei kuitenkaan ihan kireästi päätä myöten. Jos ponnari on  liian sliipatusti niin ainakin mulle tulee herkästi sellaista "perunamaata" etenkin pyörteen lähelle kun jotenkin ne epäsuuntaan kasvavat hiukset tekee sellaista röpelöistä  "lenkkiä" sieltä kiinnivedettyjen hiusten välistä.. Ja se taasen tekee koko ponnarin jotenkin homssuiseksi.

Vierailija
46/167 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi strategia on myös se, ettei yritäkään näyttää todella huolitellulta. Itse olen myös vähän homssuisuuteen taipuva, ja yritykset pukeutua linjalla trenssitakki-korkonilkkurit-musta-merkkilaukku jne eivät olleet ollenkaan minulle sopivia, ei olemukseeni eikä persoonaani. Viimeisen vuoden olen pikkuhiljaa hivuttanut tyyliä enemmän boheemiksi, mutta silti siistihköksi, ja kokonaisuutena väitän ulkonäköni olevan nykyään paremmin kasassa. Mustat, liian kireät pillifarkut vaihtuivat vaaleisiin, väljälahkeisiin farkkuihin tai pellavahousuihin, ja halpis korkonilkkurit vaihtuivat simpeleihin nahkaisiin kävelykenkiin. Käsilaukkuun tuli aina jotain likaa enkä osannut kantaa sitä siistin näköisesti, joten hankin kankaisen, maanläheisen värisen mutta siistin repun (kuvittele vähän fjällraven tyyppinen), jossa ei näy ihan kaikki pöly tai muu ja joka kulkee mukana luonnollisen tuntuisesti. Kauluspaidat eivät ikinä tunnu istuvan minulla hyvin enkä vain tunne oloani itsevarmaksi niissä, joten käytän nykyään suosiolla väljempiä yläosia. Materiaaleina suosin luonnonkuituja, viskoosia ja pellavaa etenkin. Inspiroidun paljon 70-luvun luonnollisista lookeista. Tässä tyylissä myös tunnen itseni itsevarmemmaksi ja aidosti tykkään päälläni olevista vaatteista, mikä sekin varmasti vaikuttaa olemukseen positiivisesti.

https://storage.googleapis.com/livvyland/2017/10/livvyland-instagram-ro…

Esim. tämäntyyppisissä vaatteissa on mielestäni hyvä yhdistelmä rentoutta ja siistiyttä. Rennot leikkaukset, hyvälaatuiset materiaalit, suhteellisen simppelit värivalinnat (vaikka itse suosinkin beessin sijasta enemmän esim. tummanvihreää ja sinapinkeltaista), ei liikaa kikkailuja tai päälleliimattua trenssitakkia, joka ei tunnu omalta. Hyvälaatuisia neuleita ja muita perusvaatteita löytyy myös käytettynä hyvin, kun vaan suosiolla jättää ne polyesterit ja akryylit kirppikselle ja valitsee itselle luonnonkuitua. Kuviottomia kankaita, tai sitten hillittyjä kuoseja esim. paidassa.

Vierailija
47/167 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vaihtoehto on sporttinen tyyli. Olet aina kuin kuntosalilta tulossa.

Vierailija
48/167 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://storage.googleapis.com/livvyland/2017/10/livvyland-instagram-ro…

Esim. tämäntyyppisissä vaatteissa on mielestäni hyvä yhdistelmä rentoutta ja siistiyttä. Rennot leikkaukset, hyvälaatuiset materiaalit, suhteellisen simppelit värivalinnat (vaikka itse suosinkin beessin sijasta enemmän esim. tummanvihreää ja sinapinkeltaista), ei liikaa kikkailuja tai päälleliimattua trenssitakkia, joka ei tunnu omalta. Hyvälaatuisia neuleita ja muita perusvaatteita löytyy myös käytettynä hyvin, kun vaan suosiolla jättää ne polyesterit ja akryylit kirppikselle ja valitsee itselle luonnonkuitua. Kuviottomia kankaita, tai sitten hillittyjä kuoseja esim. paidassa.

Juuri tyttärelleni tästä valitin, kun nuorten ja hoikkien päällä kaikki näyttää noin hyvältä. Sitten kun meikäläinen laittaa tuollaista päälleen, näyttää luutamummolta. 

Vierailija
49/167 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy joigasalilla ja kopioi tyyli.

Vierailija
50/167 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjää hiukset liinnonväreillä.

Ota mallia tyyliin esim. Kalastan vaimolta. Hänellä on rento ja naisellinen tyyli ja kiva kampaus & meikki.

Vierailija
51/167 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota mallia tyyliin esim. Kalastan vaimolta. Hänellä on rento ja naisellinen tyyli ja kiva kampaus & meikki.

Kävin katsomassa tuota Kalastajan vaimoa. Suurin osa ihan ok kuvia, mutta kyllä noistakin osaa pidän vähän homssuisina. 

https://images.cdn.menaiset.fi/A5ofIbSxGQxVRqHT1BydMp0X8fk=/890x0/smart…()/menaiset.fi/s3fs-public/wysiwyg_images/img_7919_0.jpg 

https://images.cdn.kodinkuvalehti.fi/PudEivBL9tn3fnMflDipKGhMlMg=/1200x…

https://i.pinimg.com/originals/25/e5/9a/25e59a6dbf9b47e407298aeda5273d8…

https://www.blogit.fi/ps/kalastajan-vaimo-aarteita-5708.jpg 

En halua häntä kritisoida, mutta jos haluan päästä homssuisuudesta eroon, tuo ei ole se tavoitteeni. En siis ole ap. 

Vierailija
52/167 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa panostaa hyviin ja kestäviin materiaaleihin arkivaatteissa. Mitään yleispätevää ei voi sanoa, koska ihmisillä on niin erilainen ruumiinrakenne, hiustenlaatu jne. Itselläni näyttää yleensä oudolta kaikki kulmikkaat vaatteet ja kengät, koska minulla on kaikessa - pää, silmät, nenä, kasvot, varpaat vartalon kaaret - pyöreyden teemaa. Minulle siis näyttää hyvältä vaikka pyöreäkärkiset kengät, pehmeät kevyesti topatut takit, sellaiset asiat jotka ikäänkuin toistavat tai tukevat sitä mitä vartalossa tapahtuu. Olen joskus ostanut esimerkiksi neliönmuotoisen, kovamateriaalisen laukun ja kärkeä kohti kapenevat nilkkurit, kai vaihtelun vuoksi kun ne ovat olleet muodikkaita, mutta käyttämättä ne jäävät kun näyttävät ihan asiaankuulumattomalta minulla. Vaikka silmiin ja ihoon voisikin sopia joku erikoinen hiusväri,niin minulla se ei näytä edustavalta, koska pääni on vartaloon nähden iso ja pyöreä, niin että huomiota herättävä väri vetäisi katsetta liikaakin siihen yhteen painopisteeseen. Paremmin nuo värit sopivat sellaisille, joilla on kapeat kasvot ja pieni pää. Heillä taas mahdollisimman tylsä väri ja suora tukka korostaisi sitä kasvojen ja pään pienuutta.

Vierailija
53/167 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vinkki puolihomssuttarelta:

- Harjoittele tekemään kivoja, simppeleitä kampauksia. Youtubessa viedoita vaikka millä mitalla, laita hakusanaksi esim. medium long hair updo

- Suosi hiuksiin jätettäviä hoitoaineita ja -öljyjä.

- Aamulla pese kasvot kylmällä vedellä. Huolehdi hammashygieniasta.

- Sipaus huulipunaa kirkastaa ilmettä aina, vaikkei muuta meikkiä olisi. Älä vedä överiksi kuitenkaan

- Katso, että päällä on aina jokin ”astetta siistimpi” vaatekappale ja ettei kuoseissa ”ole liikaa meneillään” samaan aikaan. Esimerkkejä: paita on kuviollinen ja rento, esim. hippityylinen. Älä pue sen kanssa kivipestyjä ja polvesta revittyjä farkkuja vaan mieluummin siistit, yksiväriset farkut. Sitten taas niiden kivipestyjen, puolirepaleisten farkkujen kanssa pue yksivärinen, siisti paita.

- Vaatteissa esim. raitapaidat usein freesejä

- Valkoiset, siistit tennarit nyt kevään tullen raikastaa monen asun. Mutta huolehdi, että todella pidät ne valkoisina ja siistikuntoisina.

- Ja viimeisenä, muttei vähäisimpänä... Hyvä ryhti, hymy ja mutkattoman tuntuinen olemus freesaa aina! Älä jäykistele, mutta älä myöskään yli-lötkyttele. Ja kuten moni sanoi, terveelliset elämäntavat tai niiden puute heijastuu pidemmän päälle kyllä lähes aina ulkonäköön, vaikkei sitä itse ihan tajuaisikaan. Olet vielä nuori, joten tämä kannattaa muistaa jo hyvissä ajoin.

Vierailija
54/167 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin katsomassa tuota Kalastajan vaimoa. Suurin osa ihan ok kuvia, mutta kyllä noistakin osaa pidän vähän homssuisina. 

https://images.cdn.menaiset.fi/A5ofIbSxGQxVRqHT1BydMp0X8fk=/890x0/smart…()/menaiset.fi/s3fs-public/wysiwyg_images/img_7919_0.jpg 

https://images.cdn.kodinkuvalehti.fi/PudEivBL9tn3fnMflDipKGhMlMg=/1200x…

https://i.pinimg.com/originals/25/e5/9a/25e59a6dbf9b47e407298aeda5273d8…

https://www.blogit.fi/ps/kalastajan-vaimo-aarteita-5708.jpg 

En halua häntä kritisoida, mutta jos haluan päästä homssuisuudesta eroon, tuo ei ole se tavoitteeni. En siis ole ap. 

Minusta tuo blondi väri ei ole paras ja hiukset huutaa kosteutta. Jos haluaa olla curly ja iloita hiusten luonnollisesta olomuodosta, siihen kannattaisi heittäytyä kunnolla ja panostaa hoitoon. Tuo on vähän puolitiessä, jää vaikutelma ettei oikein tiedä mitä haluaa - antaako niiden hiusten tehdä omaa juttuaan vai ei. Ja tuo farkut + neule asu ihan kiva, mutta nahkaiset matalat kengät tekisi siitä 50% paremman. Tennarit ok, jos asu olisi muutenkin enemmän sporttinen niin että näyttää siltä, että on menossa lapsen futistreeneihin tai jotain. Tuossa näyttää, että tennareihin on päädytty kun ne ovat mukavat ja muutakaan ei ole keksinyt.

Vierailija
55/167 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli voiko joku kertoa nyt ihan kädestä pitäen, mitä niille hiuksille pitää päivittäin tehdä, että ne eivät näytä homssuisilta. Minulla on esimerkiksi pitkät hiukset, jotka menevät luonnostaan vähän laineille. Pitääkö ne käsitellä suoristusraudalla? Voiko suoristaa vai pitääkö tehdä sellaista loivaa kiharaa? Pitääkö tupeerata, ettei mene päätä myöden? Pitääkö laittaa aineita? Miten sitä voi kohentaa päivän aikana? Miten esimerkiksi pinnit saa pysymään kohdallaan, ettei ne valu? 

Sulla on varmaankin aika samanlainen hiuslaatu kuin mulla eli hieman menee laineille itsestään mutta sitten taas kihartaminen onkin ihan turhaa puuhaa, koska ne ei pysy..

Mä en käytä kamalasti mitään tököttejä vaan esim pesun jälkeen laitan vain jotain hiuksiin jätettävää hoitoöljyä latvoihin ja pituuksiin. Sitten ne saa kuivua ihan itsekseen (vähän aina välillä möyhin päänahkaa/tyveä ettei ne kuivu ihan päätä myöten) ja sitten yöksi nostan ne jonkinlaiselle nutturalle ihan päälaelle. Aamulla on sitten jonkun sorttista lainetta tukassa ja taas voi ihan vaan sormin haroa/hieroa päänahkaa jotta tukka asettuu/laskeutuu paremmin paikoilleen ja sen saa kivan ilmavasti ponnarillekin. Joskus laitan tuossa vaiheessa hieman hiuspuuteria tuonne tyveen, jos tuntuu että tukka jäi liian liukkaaksi pesun jäljiltä. Sen siis oppii tuntemaan/näkemään kun antaa tukan olla mahdollisimman luomuna että pärjääkö sen kanssa näin vai pitääkö pikkuisen avittaa jollain täsmätuotteella. Se ponnarikin kannattaa enempi haroa kasaan ihan vaan sormin ja sellaiseksi rennoksi/ilmavaksi enkä ainakaan itse tykkää yhtään sellaisesta tiukasti päänahkaa vasten kammatusta versiosta itselläni.

Ja tuollaisen ponnarin latvoja voi vähän kieputella osioina vaikka sormen ympäri niin ne laineet vähän selkeytyy/erottuu mutta ei se ponnari siis ole sen enempää kihara kuin suorakaan.

Tosi hankala selittää ja vaati tuon "tekeminen" itseltäkin opettelua koska olin aiemmin yrittänyt (kuten jo joku muukin ketjussa mainitsi) saada tukkani vaikka väkisin täysin toisenlaiseen muotoon. Loppujen lopuksi kun tämä on ihan hirvittävän simppeliä eikä vaadi hirmuista arsenaalia muotoilutuotteitakaan kuten ne aiemmat väkerrykset.

Tämän kanssa pärjää parin päivän pesuvälillä, mutta kakkospäivänä ei kyllä kannata enää edes haaveilla jättävänsä hiuksia auki vaan silloin voi vetää jonkun rennon nutturan tai vaikka ranskalaisen letin.

Minulla siis on yleensä hiukset nimenomaan luomuna, eli pesun jälkeen kuivuvat itsekseen ja laitan korkeintaan suihkutettavan hoitoaineen. Näin se näyttää nimenomaan sellaiselta huolittelemattomalta pehkolta mutta joka samalla on lintassa päätä pitkin. Tyvelle siis jotenkin painava, että pöyhimiset ei pidä kuin minuutin verran ja latvat kuitenkin ovat (epäsiististi) laineilla. Sitten toisaalta, kun laittaa ponnarille, näyttää todella tyhmältä, jos jää yhtään löysäksi ja näyttää sellaiselta mummonutturalta, kun ponnari valahtaa niskaan ja haivenet sojottavat. Kun yrittää saada ryhdikkäämmäksi pinneillä, nekin valahtavat jonnekin päivän mittaan ja pahimassa tapauksessa roikkuvat siellä puoliksi irrallaan. 

Riippuu varmaan hiuslaadusta, mulla on ohuet lasimaiset ja vähän kuivat hiukset ja luonnollisesti kuivuen ne kuivuu malliin röllipeikko. :D jos yöllä on nuttura niin sojottavat täysin sattumanvaraisesti, joskus kotipäivinä on tahattomasti ollut latvoista kunnon kasaripehkosykkyrää ja päältä lattana.

Jos haluan siistit hiukset ainoa tähän mennessä löytynyt keino on kyllä ollut kuivaaminen ja sekin siisteys kestää ensimmäiseen tuulen vieeeseen asti.

Vierailija
56/167 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut perus suorat housut, simppelit puserot, siistit tennarit ja ryhdikkään näköinen napitettava takki tekee jo ihmeitä. Ei kannata ostaa kaapillista jotain erikoisen näköisiä vaatteita, koska niitä ei tuu sit käytettyä koska jotain röyhelöpaitoja ja kuviohousuja on hankala yhdistellä ilman että näyttää sirkuspelleltä. Kantsii katsoa vaikka capsule wardrobe-videoita youtubesta, niissä on paljon hyviä vinkkejä ja inspiraatiota jos haluaa siistin ja särmikkään näkösen perustyylin hyvin yhdisteltävissä olevilla vaatekappaleilla. Sellainen yleensä kestää aikaakin paremmin kuin trendien perässä juokseminen, eikä tuu myöskään ostettua turhaan järkyttävää määrää vaatteita.

Vierailija
57/167 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Harjoittele tekemään kivoja, simppeleitä kampauksia. Youtubessa viedoita vaikka millä mitalla, laita hakusanaksi esim. medium long hair updo

- Sipaus huulipunaa kirkastaa ilmettä aina, vaikkei muuta meikkiä olisi. Älä vedä överiksi kuitenkaan

- Katso, että päällä on aina jokin ”astetta siistimpi” vaatekappale ja ettei kuoseissa ”ole liikaa meneillään” samaan aikaan. Esimerkkejä: paita on kuviollinen ja rento, esim. hippityylinen. Älä pue sen kanssa kivipestyjä ja polvesta revittyjä farkkuja vaan mieluummin siistit, yksiväriset farkut. Sitten taas niiden kivipestyjen, puolirepaleisten farkkujen kanssa pue yksivärinen, siisti paita.

- Valkoiset, siistit tennarit nyt kevään tullen raikastaa monen asun. Mutta huolehdi, että todella pidät ne valkoisina ja siistikuntoisina.

- Ja viimeisenä, muttei vähäisimpänä... Hyvä ryhti, hymy ja mutkattoman tuntuinen olemus freesaa aina! Älä jäykistele, mutta älä myöskään yli-lötkyttele. Ja kuten moni sanoi, terveelliset elämäntavat tai niiden puute heijastuu pidemmän päälle kyllä lähes aina ulkonäköön, vaikkei sitä itse ihan tajuaisikaan. Olet vielä nuori, joten tämä kannattaa muistaa jo hyvissä ajoin.

Jatkan vielä:

- Jos et harrasta paljoa liikuntaa, lisää sitä elämääsi edes jonkin verran. Kävele arkisiirtymiä, tee lyhyitä jumppa- tai kehonpainoharjoitteita kotosalla, joogaa, pyöräile. Liikunta kohentaa terveyttä ja olemusta monella tapaa.

- Juo tarpeeksi vettä ja välttele höttöhiilareita tai jos syöt niitä nyt paljon, vähennä ainakin

- Syö tarpeeksi kasviksia ja marjoja sekä riittävästi vihreää väriä

Vierailija
58/167 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmaan hiuslaadusta, mulla on ohuet lasimaiset ja vähän kuivat hiukset ja luonnollisesti kuivuen ne kuivuu malliin röllipeikko. :D jos yöllä on nuttura niin sojottavat täysin sattumanvaraisesti, joskus kotipäivinä on tahattomasti ollut latvoista kunnon kasaripehkosykkyrää ja päältä lattana.

Jos haluan siistit hiukset ainoa tähän mennessä löytynyt keino on kyllä ollut kuivaaminen ja sekin siisteys kestää ensimmäiseen tuulen vieeeseen asti.

Juu, minullakin on mallia röllipeikko varsinkin jos menen nukkumaan hiukset märkänä. Silloin ponnarista tulee sellainen mummohaivenpöyhö mutta auki ollessa vain roikkuvat ja sojottavat epäsiististi. 

Vierailija
59/167 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, hiukset ovat ehkä ylipitkät ja latvasta räjähtäneet. :D En meikkaa enkä värjää hiuksia. Olen normaalipainoinen, mutta lyhyt ja hassun muotoinen.

Aloittaja

Pukeutumisneuvoja tai myyjän apu vaateostoksilla voisi olla sittenkin hyvä idea. Näet itsesi lyhyenä ja hassun muotoisena eli tämä näkökulma ohjaa kaikkia valintojasi rekkien keskellä. Toinen ihminen katsoo sinua objektiivisemmin ja hänen vinkkelistään et todennäköisesti ole "hassun muotoinen". Mitä se sitten tarkoittaakaan :D Anyway, kokeile tuota neuvontaa ja se on käsittääkseni ilmainen palvelukin ilman ostopakkoa. Sokoksella ainakin.

Vierailija
60/167 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä joissain kuten huulipunassa ja valkoisissa tennareissa on se ongelma että ne vaativat heti huomiota. Jos homssuisuus johtuu siitä että on vähän koheltaja huulipuna on pian miten sattuu ja kengät ei niin valkoiset. 😅 Sen vuoksi itse aloittaisin siitä että on perustukset kunnossa eli eloisat hiukset, hoidettu iho, kirkas katse ja hyvä ryhti ja kehon hallinta.