Miten voisin näyttää vähemmän homssuiselta?
Moikka. Olen alle 30-vuotias nainen ja näytän auttamattomasti homssuiselta ja epätyylikkäältä. Miten saisin pukeutumistyyliäni siistimmäksi ja kauniiksi? Ostan harvoin uusia vaatteita ja silloinkin usein käytettynä. Minulla ei ole silmää tyylikkyydelle, mikä tuottaa hankaluuksia vaatekaupoilla. Mukavimmat luottovaatteeni ovat risoja ja kauhtuneita. Tuli tässä yhtenä päivänä mieleen, että näytän ehkä vähän laitapuolenkulkijalta. Jos saisin vaatekaappiini edes yhden hieman tyylikkäämmän vaatekerran, niin olisin tyytyväinen.
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Minusta homssuisuutta aiheuttaa sellainen hassuhko kehonhallinta tai siis ehken oikeammin sen kehonhallinnan puute. On siis huono ryhti ja jotenkin se kroppa valuu ja elää ihan omaa elämäänsä..
Silloin on ainoastaan koomisen näköinen jos on hiuksissa särmä polkka ja päällä viimeisen päälle siistiä villakangastakkia ym kun koko olemus muuten on sellainen valuva ja hallitsematon.
Keskivartalo ja syvät lihakset on varmaan se minkä treenaaminen on tärkeintä ja sitten muutenkin opetella olemaan ja liikkumaan ilman häsläämistä ja sellaista yleistä velttoutta, mutta se lienee tekemätön paikka suurimalle osalle enää aikuisiässä.
Ehken pitää vaan hyväksyä itsensä homssuisena vaikka ei sekään tietty helppoa ole.
Eikä, kuvailit juuri minut! En ole siis yrittänytkään käyttää niitä hienoja villakangastakkeja ym. koska olen todennut että ne juurikin näyttää hölmöltä päälläni. Olen siis jollain asteella tajunnut ongelman johtuvan suurilta osin tästä, mutta tämä kuvailu kyllä vielä selkeytti asiaa :D En ole siis ap, mutta toinen homssuli.
Ensimmäisenä laittaisin hiukset kuntoon. Väri päähän ja siisti yksinkertainen leikkaus. En suosittele sitä perus lyhyttä hiusmallia jonka naiset leikkaavat keski-iän lähestyessä. Suoraan sanottuna se on epäsiisti ja epänaisellinen. Esimerkiksi short bob tai long bob hiusmallit sopii kaikille kasvoille. Jos ei ole varaa käydä säännöllisesti parturissa, niin sitten hiukset siistille ponnarille.
Hyvä ryhti. Eli kannat itsesi.
Itse suosin aika yksinkertaista tyyliä. Kengät ostan nahkaisina. Ja kun niitä hoitaa ne kestävät useamman vuoden. Mustat tai ruskeat matalakorkoiset nilkkurit, loaferit, ballerinat. Kesähelteillä käytän mustia kangastossuja tai Birkenstockin tyylisiä avokkaita.
Vaatekaapin sisältö on pääasiassa muutamaa tiettyä väriä. Eli helppo yhdistellä kaikki toisiinsa. Itse pidän kovasti yhdistelmästä mustat housut ja valkoinen paita. Siistiä ja yksinkertaista. Siihen laukku kylkeen esimerkiksi Marimekolta löytyy kauniita. Ostaa yhden laadukkaan, niin sillä menee muutama vuotta. Toki laukkuakin kannattaa pitää siistinä. Eli ei heitä sitä tyyliin eteisen lattialle kotiin tullessa.
Meikkini on yksinkertaisimmillaan vedenkestävä ripsiväri. Ei leviä alaluomille vaikka silmät valuttaisivat. Meikkivoide. Jos ei tiedä sävyä, niin rohkeasti kysyy myyjältä apua. Itse suosin Lumenen meikkivoidetta. Hinta ja laatu on sopiva. Viimeiseksi hyvin kevyt sipaisu poskipunaa.
Unohtamatta tietenkään hygieniaa! Puhtaat hiukset ja pestyt hampaat. Liian paljon näkyy ihmisillä likaisia hiuksia. Hiukset voi pestä päivittäin, vaikka vallalla on kummallinen ohje pestä tyyliin kolme kerta viikossa.
Vierailija kirjoitti:
No joo, hiukset ovat ehkä ylipitkät ja latvasta räjähtäneet. :D En meikkaa enkä värjää hiuksia. Olen normaalipainoinen, mutta lyhyt ja hassun muotoinen.
Aloittaja
Hiuksista kannattaa aloittaa, se että ei värjää on vain hyvä asia, eipähän tule epäsiistiä juurikasvua mutta jos hiukset on räjähtäneet, ei mikään kokonaisuus näytä siistiltä. Jos iho on terve ja hyvässä kunnossa ja elimistö toimii niin että iho on kirkas niin meikkaamisellakaan ei ole niin väliä.
Voisiko joku vinkata hyviä kevätkenkiä? Joka paikassa on vain tennareita tai sitten sellaisia mummomallisia loafereita. Vähän korkoakin voi olla, mutta kuitenkin ihan arkikäyttöön.
Mitä enemmän joudut tekemään tyylin ylläpitämiseksi, sen helpommin kaikki menee pieleen. Hyviä vinkkejä oli yllä mm. hiuslaadun huomioinnista mallissa (en koskaan itse suorista kiharoitani sillä pienikin kosteus tuhoaa vaivan ja puolisuoristettu tukka vasta homssuinen onkin) ja vaatteiden valinnasta. Tee meikkikokeiluja youtubepakkeleiden sijaan niin, että käytät vaan muutamaa tuotetta kerrallaan, ja näet, onko kotoisampi esim. kulmakynä ja ripsari-luukki vai oletko enemmän huulipuna/poskipuna-ihminen. Tai niin onnekas, että näytät hyvältä ilman mitään.
Välttäisin tekonahkaa ja akryylia, aina.
Terveelliset elintavat freesiyttää, ei siitä mihinkään pääse. Liikkuvan ihmisen olemuksessa on painosta riippumatta yleensä tietynlainen ryhdikkyys ja askeleen kepeys, ja ruokavalio ja unenlaatu heijastuvat suoraan ihoon.
Vierailija kirjoitti:
Hiukset kuntoon. Hyvin istuvat farkut ja mukavia trikoopaitoja huppareita ym mitä tykkääkin käyttää.
Minusta hompsuisilta näyttävät ne, joilla ei ole hiukset kunnolla ja useilla ei edes puhtaat. Huono ryhti ja roikkuvat rinnat tuo myös hopsuisuutta.
Tuohon se ainakin itsellä jo kaatuu eli nuo perkuleen hyvin istuvat farkut. Mistä sellaiset oikeasti saa? Ei mulla ole ollut ikinä farkkuja jotka tuntuisi päällä oikeasti hyvältä ja näyttäisi kivalta vaan farkut on ihan maailman epämukavin vaate.
Ja voin sanoa, että noita on muuten tullut sovitettua ja testattua vaikka ja minkälaisia koska mä tykkään farkuista (ja esim siltä kuinka kivalta ja rennolta ne näyttää vaikka valkoisen pellavapaidan kanssa) mutta ikinä mitkään ei näytä (eikä tunnu) mun päällä siltä miltä niiden pitäisi.
Eli voiko joku kertoa nyt ihan kädestä pitäen, mitä niille hiuksille pitää päivittäin tehdä, että ne eivät näytä homssuisilta. Minulla on esimerkiksi pitkät hiukset, jotka menevät luonnostaan vähän laineille. Pitääkö ne käsitellä suoristusraudalla? Voiko suoristaa vai pitääkö tehdä sellaista loivaa kiharaa? Pitääkö tupeerata, ettei mene päätä myöden? Pitääkö laittaa aineita? Miten sitä voi kohentaa päivän aikana? Miten esimerkiksi pinnit saa pysymään kohdallaan, ettei ne valu?
Mahtava ketju! Lisää kommentteja kiitos!
Itsellä tuli sellainen mieleen, että tekokynnet ja -ripset yhdistettynä vahvaan meikkiin saa naisen näyttämään jotenkin epäsiistiltä ja tyyliltään halvalta vaikka kuinka se merkkilaukku roikkuisi käsipuolessa.
Ja pitkät hiukset ei ole kauniit vain siksi, että ovat pitkät. Homssuiset latvat pois. Pitkiinkin hiuksiin saa leikattua mallin. Väriä päähän. Siitä hius saa ryhtiä ja kiiltoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiukset kuntoon. Hyvin istuvat farkut ja mukavia trikoopaitoja huppareita ym mitä tykkääkin käyttää.
Minusta hompsuisilta näyttävät ne, joilla ei ole hiukset kunnolla ja useilla ei edes puhtaat. Huono ryhti ja roikkuvat rinnat tuo myös hopsuisuutta.
Tuohon se ainakin itsellä jo kaatuu eli nuo perkuleen hyvin istuvat farkut. Mistä sellaiset oikeasti saa? Ei mulla ole ollut ikinä farkkuja jotka tuntuisi päällä oikeasti hyvältä ja näyttäisi kivalta vaan farkut on ihan maailman epämukavin vaate.
Ja voin sanoa, että noita on muuten tullut sovitettua ja testattua vaikka ja minkälaisia koska mä tykkään farkuista (ja esim siltä kuinka kivalta ja rennolta ne näyttää vaikka valkoisen pellavapaidan kanssa) mutta ikinä mitkään ei näytä (eikä tunnu) mun päällä siltä miltä niiden pitäisi.
Olen ehkä väärä ihminen vastaamaan, kun itsekin olen usein homssuinen, mutta itse suosin strech-farkkuja. Jos vain pituus ja vyötärönympärys on kohdillaan, niistä löytyy aika helposti yleensä istuva malli.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä tuli sellainen mieleen, että tekokynnet ja -ripset yhdistettynä vahvaan meikkiin saa naisen näyttämään jotenkin epäsiistiltä ja tyyliltään halvalta vaikka kuinka se merkkilaukku roikkuisi käsipuolessa.
Ja pitkät hiukset ei ole kauniit vain siksi, että ovat pitkät. Homssuiset latvat pois. Pitkiinkin hiuksiin saa leikattua mallin. Väriä päähän. Siitä hius saa ryhtiä ja kiiltoa.
Minulla ei ainakaan ole mitään tekokynsiä ja ripsiä, kun tiedän, että minun päälläni sellaiset olisivat katastrofi ja näyttävät vain naurettavilta. Omat kynteni ovat luonnostaan aika hyvässä kunnossa, mutta kun laitan niihin lakkaa, sekin on sellaista tuhrua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ehkä väärä ihminen vastaamaan, kun itsekin olen usein homssuinen, mutta itse suosin strech-farkkuja. Jos vain pituus ja vyötärönympärys on kohdillaan, niistä löytyy aika helposti yleensä istuva malli.
Itselle ollut pelastus mustat strech-farkut. Sopii kaikenlaisten paitojen kanssa. Tosin niitä ei kannata pestä kovin usein värin pysymisen takia. Jos joku tietää laadukkaista joissa väri pysyy hyvin, niin vinkkiä tänne kiitos. :)
Tavallisia sinisiä farkkuja en käytä lainkaan. Mielestäni farkkujen sininen väri ei sovi kaikille. Itsellenikin sopii paremmin mustat housut.
Joskus muuten tällä palstalla keskusteltiin meikin homssuisuudesta. Minulla on ongelmana, että meikkivoide ei levittäydy kunnolla vaan jää jotenkin tuohon pinnalle sellaiseksi kuoreksi. Siihen annettiin vastaukseksi, että pitäisi ajaa kasvoista tuo pienenpieni nukka pois. Onko tosiaan niin, että naiset ajavat kasvonsakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja pitkät hiukset ei ole kauniit vain siksi, että ovat pitkät. Homssuiset latvat pois. Pitkiinkin hiuksiin saa leikattua mallin. Väriä päähän. Siitä hius saa ryhtiä ja kiiltoa.Minulla ei ainakaan ole mitään tekokynsiä ja ripsiä, kun tiedän, että minun päälläni sellaiset olisivat katastrofi ja näyttävät vain naurettavilta. Omat kynteni ovat luonnostaan aika hyvässä kunnossa, mutta kun laitan niihin lakkaa, sekin on sellaista tuhrua.
Kokeilepa Mavalan sävyä 44. Siinä on hiven punaista sävyä. Saa kynnet näyttämään siisteiltä ja luonnollisilta.
Vierailija kirjoitti:
Joskus muuten tällä palstalla keskusteltiin meikin homssuisuudesta. Minulla on ongelmana, että meikkivoide ei levittäydy kunnolla vaan jää jotenkin tuohon pinnalle sellaiseksi kuoreksi. Siihen annettiin vastaukseksi, että pitäisi ajaa kasvoista tuo pienenpieni nukka pois. Onko tosiaan niin, että naiset ajavat kasvonsakin?
Kyllä vain. Harva vaan kehtaa sanoa sitä ääneen. Itse vetelen höylällä nukat pois. Hyvin kevyesti höylää painaen.
Laita meikkivoide siten, että naamarasva ei ole täysin imeytynyt. Kuulaampi lopputulos.
Vierailija kirjoitti:
Eli voiko joku kertoa nyt ihan kädestä pitäen, mitä niille hiuksille pitää päivittäin tehdä, että ne eivät näytä homssuisilta. Minulla on esimerkiksi pitkät hiukset, jotka menevät luonnostaan vähän laineille. Pitääkö ne käsitellä suoristusraudalla? Voiko suoristaa vai pitääkö tehdä sellaista loivaa kiharaa? Pitääkö tupeerata, ettei mene päätä myöden? Pitääkö laittaa aineita? Miten sitä voi kohentaa päivän aikana? Miten esimerkiksi pinnit saa pysymään kohdallaan, ettei ne valu?
Sulla on varmaankin aika samanlainen hiuslaatu kuin mulla eli hieman menee laineille itsestään mutta sitten taas kihartaminen onkin ihan turhaa puuhaa, koska ne ei pysy..
Mä en käytä kamalasti mitään tököttejä vaan esim pesun jälkeen laitan vain jotain hiuksiin jätettävää hoitoöljyä latvoihin ja pituuksiin. Sitten ne saa kuivua ihan itsekseen (vähän aina välillä möyhin päänahkaa/tyveä ettei ne kuivu ihan päätä myöten) ja sitten yöksi nostan ne jonkinlaiselle nutturalle ihan päälaelle. Aamulla on sitten jonkun sorttista lainetta tukassa ja taas voi ihan vaan sormin haroa/hieroa päänahkaa jotta tukka asettuu/laskeutuu paremmin paikoilleen ja sen saa kivan ilmavasti ponnarillekin. Joskus laitan tuossa vaiheessa hieman hiuspuuteria tuonne tyveen, jos tuntuu että tukka jäi liian liukkaaksi pesun jäljiltä. Sen siis oppii tuntemaan/näkemään kun antaa tukan olla mahdollisimman luomuna että pärjääkö sen kanssa näin vai pitääkö pikkuisen avittaa jollain täsmätuotteella. Se ponnarikin kannattaa enempi haroa kasaan ihan vaan sormin ja sellaiseksi rennoksi/ilmavaksi enkä ainakaan itse tykkää yhtään sellaisesta tiukasti päänahkaa vasten kammatusta versiosta itselläni.
Ja tuollaisen ponnarin latvoja voi vähän kieputella osioina vaikka sormen ympäri niin ne laineet vähän selkeytyy/erottuu mutta ei se ponnari siis ole sen enempää kihara kuin suorakaan.
Tosi hankala selittää ja vaati tuon "tekeminen" itseltäkin opettelua koska olin aiemmin yrittänyt (kuten jo joku muukin ketjussa mainitsi) saada tukkani vaikka väkisin täysin toisenlaiseen muotoon. Loppujen lopuksi kun tämä on ihan hirvittävän simppeliä eikä vaadi hirmuista arsenaalia muotoilutuotteitakaan kuten ne aiemmat väkerrykset.
Tämän kanssa pärjää parin päivän pesuvälillä, mutta kakkospäivänä ei kyllä kannata enää edes haaveilla jättävänsä hiuksia auki vaan silloin voi vetää jonkun rennon nutturan tai vaikka ranskalaisen letin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja pitkät hiukset ei ole kauniit vain siksi, että ovat pitkät. Homssuiset latvat pois. Pitkiinkin hiuksiin saa leikattua mallin. Väriä päähän. Siitä hius saa ryhtiä ja kiiltoa.Minulla ei ainakaan ole mitään tekokynsiä ja ripsiä, kun tiedän, että minun päälläni sellaiset olisivat katastrofi ja näyttävät vain naurettavilta. Omat kynteni ovat luonnostaan aika hyvässä kunnossa, mutta kun laitan niihin lakkaa, sekin on sellaista tuhrua.
Kynsilakkaa ei ole mikään pakko käyttää ja toisaalta senkin taidon oppii vain lakkaamalla. Kantsii harjoitella jollain tosi haalealla värillä tai vaikka ihan vaan värittömällä lakalla sitä että oppii levittämään sen lakan nätisti ja tarpeeksi nopeilla vedoilla, koska siinä pitää olla sekä ripeä että vakaa käsi. Tummassa sitten tietysti näkyy kaikki röhmäilyt heti ja siinä varsinkin pitää usein kerrostaa monta ohutta kerrosta jotta saa tasaisen ja peittävän.
Ja sen lakan pitää malttaa antaa kuivua ihan rauhassa joka kerroksen jälkeen.
Itse en yleensä jaksa lakkailla väreillä kuin kesällä eli huolehdin muulloin vain siitä, että kynnet on viilattu siistiin mittaan/malliin ja kynsinauhat on pehmeät eikä repsottele. Välillä laitan väritöntä lakkaa tai kynnenkovettajaa, mutta useimmiten on kynnet ihan luomuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on varmaankin aika samanlainen hiuslaatu kuin mulla eli hieman menee laineille itsestään mutta sitten taas kihartaminen onkin ihan turhaa puuhaa, koska ne ei pysy..
Mä en käytä kamalasti mitään tököttejä vaan esim pesun jälkeen laitan vain jotain hiuksiin jätettävää hoitoöljyä latvoihin ja pituuksiin. Sitten ne saa kuivua ihan itsekseen (vähän aina välillä möyhin päänahkaa/tyveä ettei ne kuivu ihan päätä myöten) ja sitten yöksi nostan ne jonkinlaiselle nutturalle ihan päälaelle. Aamulla on sitten jonkun sorttista lainetta tukassa ja taas voi ihan vaan sormin haroa/hieroa päänahkaa jotta tukka asettuu/laskeutuu paremmin paikoilleen ja sen saa kivan ilmavasti ponnarillekin. Joskus laitan tuossa vaiheessa hieman hiuspuuteria tuonne tyveen, jos tuntuu että tukka jäi liian liukkaaksi pesun jäljiltä. Sen siis oppii tuntemaan/näkemään kun antaa tukan olla mahdollisimman luomuna että pärjääkö sen kanssa näin vai pitääkö pikkuisen avittaa jollain täsmätuotteella. Se ponnarikin kannattaa enempi haroa kasaan ihan vaan sormin ja sellaiseksi rennoksi/ilmavaksi enkä ainakaan itse tykkää yhtään sellaisesta tiukasti päänahkaa vasten kammatusta versiosta itselläni.
Ja tuollaisen ponnarin latvoja voi vähän kieputella osioina vaikka sormen ympäri niin ne laineet vähän selkeytyy/erottuu mutta ei se ponnari siis ole sen enempää kihara kuin suorakaan.
Tosi hankala selittää ja vaati tuon "tekeminen" itseltäkin opettelua koska olin aiemmin yrittänyt (kuten jo joku muukin ketjussa mainitsi) saada tukkani vaikka väkisin täysin toisenlaiseen muotoon. Loppujen lopuksi kun tämä on ihan hirvittävän simppeliä eikä vaadi hirmuista arsenaalia muotoilutuotteitakaan kuten ne aiemmat väkerrykset.
Tämän kanssa pärjää parin päivän pesuvälillä, mutta kakkospäivänä ei kyllä kannata enää edes haaveilla jättävänsä hiuksia auki vaan silloin voi vetää jonkun rennon nutturan tai vaikka ranskalaisen letin.
Minulla siis on yleensä hiukset nimenomaan luomuna, eli pesun jälkeen kuivuvat itsekseen ja laitan korkeintaan suihkutettavan hoitoaineen. Näin se näyttää nimenomaan sellaiselta huolittelemattomalta pehkolta mutta joka samalla on lintassa päätä pitkin. Tyvelle siis jotenkin painava, että pöyhimiset ei pidä kuin minuutin verran ja latvat kuitenkin ovat (epäsiististi) laineilla. Sitten toisaalta, kun laittaa ponnarille, näyttää todella tyhmältä, jos jää yhtään löysäksi ja näyttää sellaiselta mummonutturalta, kun ponnari valahtaa niskaan ja haivenet sojottavat. Kun yrittää saada ryhdikkäämmäksi pinneillä, nekin valahtavat jonnekin päivän mittaan ja pahimassa tapauksessa roikkuvat siellä puoliksi irrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että kakkospäivänäkin itselle on tärkein vaihe tuo päänahan/tyven nopea hierominen niin että pää on alaspäin. Siitä sitten kun nostaa pään pystyyn niin tukka tosiaan on aluksi turhankin "kohokas" ja harottaa vähän joka suuntaan, mutta siitä se sitten asettuu omaan luonnolliseen muotoonsa ja jopa jakauskin tulee itsestään oikeaan kohtaan. Sitten onkin helppo sitaista se kiinni ja tehdä vaikka niskaan sellainen rento nuttura..
Itse siis vältän kaikenlaisia kampoja ja harjoja koska en tykkään "väkisin" asettaa tätä tukkaa mitenkään sliipatuksi koska silloin se näyttää hassulta ja toisaalta vaatii vaikka mitä lakkaa ym että se pysyisi edes suunnilleen siinä epäluonnollisessa asennossa mihin sen asetti.
Tärkeintä on että tukka ei ole likainen/rasvainen ja että latvatkin on hyväkuntoiset niin vaikka tukka onkin rennosti niin silti se ei ole epäsiisti.
Ranskalaisnaiset just pyrkivät pieneen hompsuisuuteen, esim. hiuksissa. Heillä on vähän meikkiä, mutta aina huulipunaa.
Tee hompsuisuudesta tyylisi!
Aloita hiuksista. Leikkaa pois reilusti ja vaikka ohuita raitoja tai kevyt väri.
Käy kunnon farkut uutena kaupasta. Minulla ainakin on itsevarma olo, kun farkut on hyvät.