Veli paljasti olevansa naimisissa vuosien jälkeen
Olemme jonkunlaisessa kanssakäymisessä, vaimot soittelevat keskenään viikottain. Heillä on lapsi, nyt viiden vanha. Häistä on puhuttu vuosia, mutta he eivät ole saaneet niitä aikaiseksi. Korona myös vaikuttanut asiaan, ja sitä ennen lapsen syntymä. Nyt pääsiäisenäkin nähtiin molempien perheiden voimin ja sitten yht'äkkiä reissun jälkeen veli ilmoitti tekstiviestillä että ovat jo vuosia sitten käyneet maistraatissa panemassa nimet paperiin.
Mitä tästä nyt pitäisi ajatella? Ärsyttävintä on, että muu lähipiiri, muut sisarukset ja vanhempani ovat asian tienneet. Miksi minulle/meille ei sitä ole voinut kertoa? Käsittämätöntä. Pitäisikö olla vihainen?
Kommentit (76)
Ehkä olisit toohottanut liikaa ja painostanut ja jankannut, että miksei pidä häitä ja koska pidätte ja miksei nyt ja koska koska koska??? Ihmetellyt suureen ääneen, miksi häitä ei järjestetä heti ja nyt kun minä haluaisin???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut naimisissa kohta 20 vuotta mutta tästä ei tiedä kukaan muu kuin äitini ja yksi ystäväni. Meillä ei ollut aikanaan rahaa eikä aikaa järjestää isoja hääjuhlia ja ajattelimme järjestää juhlat muutaman vuoden viiveellä. Nyt kun olisi rahaa se ei tunnu enää tärkeälle. Toivottavasti tästä ei veljeni tai kukaan muukaan pahastu.
Mikä se syy tällaiselle peittelylle on? Miksi ei voi kertoa menneensä naimisiin?
Yksi täydellisen tekopyhyyden muoto vielä sekin, että veljeni ja hänen vaimonsa ovat puhuneet kirkkohäistä. Sitten menevät maistraatissa naimisiin vaikka molemmat kuuluvat kirkkoon. Miksi sitä asiaa ei sitten voinut kirkkoherranvirastossa hoitaa? Vähän sama kun nykyään kuulemma lasten "nimiäisiin" kyllä haluttaisiin pappi paikalle, kunhan hän vain jättäisi ne jeesuspuheet vähemmälle. -AP
Mekin kuulumme miehen kansaa kirkkoon, mutta menimme maistraatissa naimisiin. Mitä sitten, meidän valinta.
Me mentiin kauan sitten maistraatissa naimisiin, eikä kerrottu kenellekään. Oli tarkoitus pitää ns. oikeat häät myöhemmin, mutta se asia jäi sitten muun elämän alle, eikä tosiaan enää kuvitella mitään häitä järjestävämme. Se maistraattijuttu ei ollut meille niin tärkeä, mutta tiedettiin lähisuvun vouhottavan ja loukkaantuvan, niin ei viitsitty mainita. Ja oli kuitenkin tasapuolista, että kaikki jäi silloin aikoinaan pimentoon. Ja nyt kun siitä on jo jtn sata vuotta eli oikeasti n. 15 v., niin asia on mennyt niin, että vahingossa jotkut tietää ja jotkut ei. Sinälläänhän se ei kenellekään kuulu eikä kenenkään elämää muuta, mutta itselläni on iso kynnys kertoa juurikin sisaruksilleni, koska oletan heidän loukkaantuvan ap:n tavoin.
Ja syy miksi aikoinaan mentiin ensin maistraatissa naimisiin, oli se että oli vauva mahassa ja talo ostettuna yhteisellä lainalla. Minihäitä ei haluttu, varsinkaan sellaisia joissa olisi vain molempien lapsuusperheet läsnä, koska ne olisivat sillä kombolla olleet kamalat. Ja sisarukset ei olisi olleet se syy. Tämä suunnitelma tosiaan vaan kusi sitten siinä, että kun ei haluttu ottaa aikoinaan lainaa häiden takia, niin elämän takia ne häät jäi kokonaan välistä. Tämä nyt vain meni näin, aikeet oli tasapuoliset ja reilut, mutta oikeasti, ei se nyt niin iso asia ole. Mutta lupaan pyhästi, että molemmat sisarukset saa tietää samaan aikaan, niin ei tartte tuntea pahaa mieltä.... Joo, oikeasti, näitä nyt vaan välillä sattuu. Jos ei tiedä, mitä syitä edelleen on mennä naimisiin etukäteen ilman varsinaisia häitä, niin sitten on aika hellurei elämää viettävä, taloudelliset syyt on kuitenkin ihan merkittävä tekijä siinä asiassa.
Meillä porukat kai yleensä luulee, että vastustan avioliittoa. Nuorena vähän teinkin niin, omien vanhempien aviolitto oli from hell ja sellainen irvikuva aiheesta. Onneksi oma liitto on toista maata. Mutta onhan se absurdikin tavallaan tällainen sala-avioliitto, mutta ehkä sitten voin sanoa, että hävettää olla avioliittoa kannattava porvari, niin siksi ei mainosteta asiaa. Eikä kyllä hävetä toisiamme yhtään, ihan avoimesti on oltu yhdessä aina.
Ja tosiaan niin pienet perhehäät oli mahdoton ajatus vanhempien takia, ei sisarusten. Ja sitä pahinta loukkaantumista juurikin vanhempien taholta pyrittiin välttämään, muuten sisarukset juuri olisikin pyydetty mukaan sinne maistraattiin.
Vierailija kirjoitti:
Outoa on. Onko vaimosi tiennyt, kun kerran soittelevat veljesi vaimon kanssa?
Emme kumpikaan ole tienneet asiasta, se tuli täydellisenä yllätyksenä. Kuten sanoin, heidän asioitaan. Sitä vain ihmettelen miksi juuri minulta/meiltä on tämä asia pitänyt salata. En todellakaan olisi hermostunut mistään heidän kirkkohäidensä peruuntumisesta, miksi olisin? Tuo salailu vaan ihmetyttää. En tiedä miten siihen suhtautua. Miksi vanhempanikin ovat yhtyneet salailuun? Vituttaa koko sakki.
Vierailija kirjoitti:
Mitä veljesi on sanonut kun olette keskustelleet asiasta aikuismaisesti?
Ei olla puhuttu mitään tuon tiedon saatuani häneltä tekstiviestinä. Vihoissani kyllä erosin perheen, sekä heidän lapsensa kuvia jakavista Signal-ryhmistä. Jos kerran minulle ei tarvitse tällaistakaan asiaa kertoa niin antaa sitten olla! -AP
Vierailija kirjoitti:
Jos noi lihomis- ja vanhentumiskommetit ovat oikeasti aapeelta, on päivänselvää miksi veli ei kerro hänelle asioitaan tai ole muutenkaan paljon tekemisissä. Ap on joko oppikirjaesimerkki katkeroituneesta k u si p ä äs tä, tai ihan vaan trolli.
Veljen vaimo itse löi asian leikiksi joskus ja sanoi, ettei raskauden jälkeen mahdu yhteenkään hääpukuun. Siitä minä tämän nappasin. Ja en todellakaan touhota tai olisi touhottanut mistään toisten häistä mitään. Olen mies. -AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut naimisissa kohta 20 vuotta mutta tästä ei tiedä kukaan muu kuin äitini ja yksi ystäväni. Meillä ei ollut aikanaan rahaa eikä aikaa järjestää isoja hääjuhlia ja ajattelimme järjestää juhlat muutaman vuoden viiveellä. Nyt kun olisi rahaa se ei tunnu enää tärkeälle. Toivottavasti tästä ei veljeni tai kukaan muukaan pahastu.
Mikä se syy tällaiselle peittelylle on? Miksi ei voi kertoa menneensä naimisiin?
Yksi täydellisen tekopyhyyden muoto vielä sekin, että veljeni ja hänen vaimonsa ovat puhuneet kirkkohäistä. Sitten menevät maistraatissa naimisiin vaikka molemmat kuuluvat kirkkoon. Miksi sitä asiaa ei sitten voinut kirkkoherranvirastossa hoitaa? Vähän sama kun nykyään kuulemma lasten "nimiäisiin" kyllä haluttaisiin pappi paikalle, kunhan hän vain jättäisi ne jeesuspuheet vähemmälle. -AP
Nopeasti tuli selvyys siihen, miksi sulle ei olla kerrottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos noi lihomis- ja vanhentumiskommetit ovat oikeasti aapeelta, on päivänselvää miksi veli ei kerro hänelle asioitaan tai ole muutenkaan paljon tekemisissä. Ap on joko oppikirjaesimerkki katkeroituneesta k u si p ä äs tä, tai ihan vaan trolli.
Veljen vaimo itse löi asian leikiksi joskus ja sanoi, ettei raskauden jälkeen mahdu yhteenkään hääpukuun. Siitä minä tämän nappasin. Ja en todellakaan touhota tai olisi touhottanut mistään toisten häistä mitään. Olen mies. -AP
BUAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme kumpikaan ole tienneet asiasta, se tuli täydellisenä yllätyksenä. Kuten sanoin, heidän asioitaan. Sitä vain ihmettelen miksi juuri minulta/meiltä on tämä asia pitänyt salata. En todellakaan olisi hermostunut mistään heidän kirkkohäidensä peruuntumisesta, miksi olisin? Tuo salailu vaan ihmetyttää. En tiedä miten siihen suhtautua. Miksi vanhempanikin ovat yhtyneet salailuun? Vituttaa koko sakki.
Ziisus, jos ap olis mun sukulainen, niin pitäisin minäkin enemmän kun pitkän haju-, ääni- ja informaatioraon.
Vierailija kirjoitti:
Avioliitto on parin välinen asia. Ei kuulu sinulle mitenkään.
Aivan oikein avioliitto on kahden kauppa kolmanen korvapuusti. Jokaisen oma asia toitotaako siitä koko suvulle vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ap on oikeasti mies, niin kyllä on todella rasittavan ämmämäinen..
Mitä v*ittua se kellekään muulle kuuluu missä ja miten kukakin haluaa mennä naimisiin tai olla menemättä?
Hirveetä vöyhkäämistä ja jankkaamista🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tässä olet touhottanut koko ketjun ihan huolella asioista, jotka ei kuulu sulle pätkääkään.
Ap on saletisti nainen.
Yksikään mies ei ole noin pölvästi vouhkaaja.
Sinänsä ymmärrettävää loukkaantua, jos selkeästi tarkoituksella jätetään pimentoon, mutta että ap olisi mies, ei todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä veljesi on sanonut kun olette keskustelleet asiasta aikuismaisesti?
Ei olla puhuttu mitään tuon tiedon saatuani häneltä tekstiviestinä. Vihoissani kyllä erosin perheen, sekä heidän lapsensa kuvia jakavista Signal-ryhmistä. Jos kerran minulle ei tarvitse tällaistakaan asiaa kertoa niin antaa sitten olla! -AP
Usko pois, ne tekee helpottuneena ristinmerkkiä, kun pääsivät susta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uutinen: SINÄ saletisti vitutat koko sakkia.
Vierailija kirjoitti:
Ap on saletisti nainen.
Yksikään mies ei ole noin pölvästi vouhkaaja.
Mies ei kirjota tällasta soopaa edes trollina😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on saletisti nainen.
Yksikään mies ei ole noin pölvästi vouhkaaja.Mies ei kirjota tällasta soopaa edes trollina😂
Paitsi korkeintaan naista teeskentelevä mies.
Vierailija kirjoitti:
Oletko luonteeltasi sellainen, että tykkäät "puhua" ihmisten elämästä? Jos olet, ymmärrän veljeä.
Minä taas en ymmärrä. Mitä ihmeen salaamista siinä on? Eiköhän sen kertominen olisi ennemminkin vähentänyt puheita parin suhteen laadusta, kun ei olisi enää ollut mitään syytä kysyä, onko ollut naiminen mielessä. Harva sitä jaksaa kysyä, että vieläkö ootte naimisissa, jos pariskunta on ihan tavallinen tylsä normaali.
Ehkä se oli vain hänen mielestään mukava "kepponen". Ja kun semmoinen jatkuu riittävän pitkään, sitä on vähän vaikea korjata koska voi kuvitella että toinen ei ihan purematta niele tätä asian pimittämistä.