MIksi kummastellaan jos 3 vuotias tyttö ei leiki nukeilla? Onko siis jotain pielessä?
Ei oo ikinä leikkinyt nukaiella, mutta on hoivannut pehmoeläimiä jne. Onko kehityksestä poikkeavaa, jos lapsi ei leiki nukella ja hoivaa nukkeja? Kun niin kummastellaan...
Kommentit (6)
kuitenkin hoiti tosi paljon pikkusiskoaan 7-8- vuotiaana. Ikäeroa 7 vuotta sisaruksilla. Nukkeja hänellä oli kyllä pilvin pimein, mutta ei koskaan niitä itse ottanut leikkeihin, kavereiden kanssa leikki sitten isompana barbeilla, mutta sekin oli vaan kavereiden mieliks.
Sama pätee, kun lapsena hoivaa pehmoleluja eikä nukkevauvoja.
Lapsemme on niin tyttö kuin olla ja voi, mutta nämä nukkeleikit eivät ole hänen omiaan. Tekee vaatteita muille leluille, leikkii pienoiseläimillä, legoilla, piirtää jne. mutta ei siis nukeilla, eikä autoilla ollenkaan. En usko hänen kärsivän millään tavalla epävakaasta persoonallisuudesta.
Siis yhtään mitään, nukkea tai pehmolelua tai pikkuveljeä? Meillä on kaks isompaa poikaa jotka ei ole koskaan hoivailleet mitään eikä mulla ole tarvetta opettaa tätä tyttöäkään hoivaamaan. mä oon opettanut likan ajamaan autoilla ja päristelemään mennessään ;)
Kyllä se silti on ihan likka, on silmät kiiluen kaiken vaaleanpunaisen, kiiltävän ja prinsessakuvallisen perään (1v). En ole mikään hoivaaja itsekään enkä kuulema lapsena välittänyt nukeista.
leikkii erityisen vähän nukeilla. Hänkin tykkää lähinnä pehmoeläimistä.