Veli paljasti olevansa naimisissa vuosien jälkeen
Olemme jonkunlaisessa kanssakäymisessä, vaimot soittelevat keskenään viikottain. Heillä on lapsi, nyt viiden vanha. Häistä on puhuttu vuosia, mutta he eivät ole saaneet niitä aikaiseksi. Korona myös vaikuttanut asiaan, ja sitä ennen lapsen syntymä. Nyt pääsiäisenäkin nähtiin molempien perheiden voimin ja sitten yht'äkkiä reissun jälkeen veli ilmoitti tekstiviestillä että ovat jo vuosia sitten käyneet maistraatissa panemassa nimet paperiin.
Mitä tästä nyt pitäisi ajatella? Ärsyttävintä on, että muu lähipiiri, muut sisarukset ja vanhempani ovat asian tienneet. Miksi minulle/meille ei sitä ole voinut kertoa? Käsittämätöntä. Pitäisikö olla vihainen?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olisit toohottanut liikaa ja painostanut ja jankannut, että miksei pidä häitä ja koska pidätte ja miksei nyt ja koska koska koska??? Ihmetellyt suureen ääneen, miksi häitä ei järjestetä heti ja nyt kun minä haluaisin???
Jos pari oli jo mennyt kaikessa hiljaisuudessa naimisiin, niin ei kai sitä kukaan enää jaksa häistä jankuttaa.
Ehkä olisi jopa vähentänyt häistä puhumista, jos olisi ollut tiedossa, että se juna meni jo.
Se on eri asia nämä julkikkset, jotka viettävät useammat häät ja pystyttävät kokonaisen sirkuksen naimisiin menonsa ympärille. Taviksille yleensä riittää vihkiminen ja yks hääjuhla heti perään. Jo ihan taloudellisistakin syistä.
Vierailija kirjoitti:
Eli syy on sinussa.
Aha. -AP
Eikä ole syy sinusssa, mutta noilla muilla on varmaas standardit jotain maallista laatua ja jos et sitten täytä niitä niin kiusaavat ja pitävät sinut ulkopuolella eli olet ns perheen indeksi ja syntipukki. Syntipukki on aina tervein kuitenkin.
Mielestäni teksteistäsi löytyy kyllä ihan selvä syy miksi sinulle ei asioita kerrota ;)
Me ollan oltu 4 vuotta naimisissa, eikä siitä tiedä kukaan muu kuin me :D Eikä tässä vielä kaikki. Olen myös vaihtanut kaikki nimeni(yksikään ei ole miehen nimi)3v sitten, eikä tätäkään tiedä muut kuin minä, mieheni, ja tyttäreni. Kaikki kutsuvat vanhalla nimellä minua enkä minä korjaa, koska voin ihan hyvin olla heille sen niminen.
Ilmeisesti empatia on vaikea taiteenlaji. Ainakin minä ymmärrän ap:n mielipahan asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Outoa on. Onko vaimosi tiennyt, kun kerran soittelevat veljesi vaimon kanssa?
On ihan maallistuneitten ihmisten ilkeilyä ja sanoma luultavasti juuri sinun kirkkoa vastaan suunnattu. Onko Ev lut kirkko vai muu? Hyvin julmaa kiusaamistahan tuollainen on. Olisin ystäväsi ja olenkin ja tuen sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa on. Onko vaimosi tiennyt, kun kerran soittelevat veljesi vaimon kanssa?
Emme kumpikaan ole tienneet asiasta, se tuli täydellisenä yllätyksenä. Kuten sanoin, heidän asioitaan. Sitä vain ihmettelen miksi juuri minulta/meiltä on tämä asia pitänyt salata. En todellakaan olisi hermostunut mistään heidän kirkkohäidensä peruuntumisesta, miksi olisin? Tuo salailu vaan ihmetyttää. En tiedä miten siihen suhtautua. Miksi vanhempanikin ovat yhtyneet salailuun? Vituttaa koko sakki.
Ziisus, jos ap olis mun sukulainen, niin pitäisin minäkin enemmän kun pitkän haju-, ääni- ja informaatioraon.
Minä en. Ei ketään pidä kohdella noin, vaan asiallisesti. Tuon asian olisi varsin hyvin voinut kertoa ihan samalla tavalla kuin muillekin. Minusta tuo on kiusaamista, vaikka ehkä veli piti sitä jotenkin vaan hauskana kepposena ja toimimalla noin veti muutkin sukulaiset (ehkä jopa vastentahtoisesti) samaan vastenmieliseen "pilailuunsa".
Jos sinä ap rehellisesti tutkit sydäntäsi, niin löydät kyllä varmasti vastauksen siihen, miksi veljesi ei luota sinuun. Sorry vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos noi lihomis- ja vanhentumiskommetit ovat oikeasti aapeelta, on päivänselvää miksi veli ei kerro hänelle asioitaan tai ole muutenkaan paljon tekemisissä. Ap on joko oppikirjaesimerkki katkeroituneesta k u si p ä äs tä, tai ihan vaan trolli.
Veljen vaimo itse löi asian leikiksi joskus ja sanoi, ettei raskauden jälkeen mahdu yhteenkään hääpukuun. Siitä minä tämän nappasin. Ja en todellakaan touhota tai olisi touhottanut mistään toisten häistä mitään. Olen mies. -AP
Joo, aivan varmasti olet. Kirjoitat vaan niinkuin nainen.
Taas tätä samaa satua samalta nai.kk.oselta. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos noi lihomis- ja vanhentumiskommetit ovat oikeasti aapeelta, on päivänselvää miksi veli ei kerro hänelle asioitaan tai ole muutenkaan paljon tekemisissä. Ap on joko oppikirjaesimerkki katkeroituneesta k u si p ä äs tä, tai ihan vaan trolli.
Veljen vaimo itse löi asian leikiksi joskus ja sanoi, ettei raskauden jälkeen mahdu yhteenkään hääpukuun. Siitä minä tämän nappasin. Ja en todellakaan touhota tai olisi touhottanut mistään toisten häistä mitään. Olen mies. -AP
Joo, aivan varmasti olet. Kirjoitat vaan niinkuin nainen.
Johtuu ihan siitä, että ap on nainen. YHÄ EDELLEEN.
No siis en kyllä usko hetkeäkään että ap olisi mies. Luultavasti on muunnellut tarinaa, ettei kukaan tunnista. Tai sitten koko juttu on keksitty (siihen viittaa tuo trollimainen vihjailu lihavuuteen ja saamattomuuteen), mutta yhtäkaikki, voin jollain tapaa samaistua vähän vastaavanlaisen kokemuksen vuoksi tunnetasolla tähän juttuun. Itse kyllä vähän loukkaannuin, kun yksi sisaruksistani meni naimisiin ja ilmoitti asiasta jälkikäteen. Syy, miksi asia tuntui pahalta oli se, että paikalle ei oltu kutsuttu ketään meitä sisaruksia tai vanhempia, mutta kylläkin muita kavereita. Ja asiasta ilmoitettiin sitten meille muille facebookissa. Tai asia siis tehtiin julkiseksi tätä kautta, ei edes kerrottu erikseen vaikkapa yhteisellä wa-viestillä perheelle. Meillä on perheessä ihan hyvät välit, eikä todellakaan mitään tuollaista piiloveetuilua liikakiloista tms. mitä ap tuntuu harrastavan. Koen että ollaan ihan läheisiäkin, tai siis koin aiemmin näin. Jokainenhan järjestää itselleen sellaiset häät kuin haluaa, enkä itsekään mitään spektaakkelihäitä järjestänyt, enkä sellaista missään tapauksessa odota toisilta. Mutta vaikka omat häämme olivat pienet, niin en olisi voinut kuvitellakaan etten olisi halunnut paikalle vanhempiani ja sisaruksiani. Ja vielä vähemmän että läheisieni sijaan olisin halunnut paikalle vain kavereitani. En tietenkään ole kertonut tuntemuksiani hääparille tai kellekään muulekaan, eihän siitä seuraisi mitään hyvää ja loppujen lopuksi sehän on oma asiani käsitellä ikävät tunteet siitä, että huomasin olevani vähemmän tärkeä yhdelle sisaruksistani kuin mitä luulin.
Olisi huomaavaista kertoa yhtäaikaa koko perheelle, jos aikoo ylipäätään kertoa naimisiinmenostaan kellekään. Tuo tekee aika v-mäisesti syrjityn olon, jos kuitenkin tuollaisen aika ison asian elämästään kertoo vain osalle sisaruksistaan. Toki perheitä ja ihmisiä on monenlaisia, ja ap:n kommenteista päätellen on aika ilmeistä, miksi juuri hänelle ei ole kerrottu. Mutta noin yleisellä tasolla jos miettii asiaa, niin aika tylyä on jättää kertomatta osalle lähisukulaisistaan menneensä naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti empatia on vaikea taiteenlaji. Ainakin minä ymmärrän ap:n mielipahan asiasta.
Varsin pahansuopaa kommentointi täälläkin. Olen tosiaan mies enkä tiedä mille palstalle olisin kirjoittanut tällaisesta ihmissuhteita käsittelevästä asiasta. Minusta on vedetty pitkälle meneviä oletuksia sanomisteni takia. Minkä minä sille voin että mm. veljen vaimo joskus häistä kysyttäessä vetosi siihen että on niin lihonnut lapsensaannin jälkeen? Ilmeisesti se tekee minusta ikävän ihmisen että kerron hänen sanoneen tällaisen verukkeen ilmoille joskus. En itsekään kuvittele että se olisi pääsyy siihen etteivät halunneet häitä. Mutta mistä sitä tietää? Enemmän minua ärsyttää se salailu tässä asiassa. Miksi minut jätettiin perheen salaisuuden ulkopuolelle? Asiat ovat nyt edenneet taholtani siihen, että ilmoitin lapsuudenperheellebi, vanhemmille ja sisaruksille etten halua toistaiseksi olla missään tekemisissä. -AP
Ymmärrän täysin että ap on loukkaantunut kun kuitenkin vaimot ovat tekemisissä viikottain. Itsekin olisin jos joku minulle läheinen paljastaisi olleensa jo vuosia naimisissa. Suuret asiat jaetaan niiden kanssa joista oikeasti välittää, miettikää sitä seuraavan kerran kun jätätte jotain kertomatta läheisillenne. Mielestäni esim. juuri naimisiinmenon salailu ja piilottelu on itsekästä. Lihomisen mainitseminen oli ehkä ala-arvoista, mutta tällaisessa tilanteessa ihminen yrittää järkeistää syitä sille miksi juuri itselle ei ole kerrottu, niin silloin ulosantikaan ei välttämättä ole parhaimmillaan.
Ap:n sukupuolen kyseenalaistaminen on kuitenkin vielä ala-arvoisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisi huomaavaista kertoa yhtäaikaa koko perheelle, jos aikoo ylipäätään kertoa naimisiinmenostaan kellekään. Tuo tekee aika v-mäisesti syrjityn olon, jos kuitenkin tuollaisen aika ison asian elämästään kertoo vain osalle sisaruksistaan. Toki perheitä ja ihmisiä on monenlaisia, ja ap:n kommenteista päätellen on aika ilmeistä, miksi juuri hänelle ei ole kerrottu. Mutta noin yleisellä tasolla jos miettii asiaa, niin aika tylyä on jättää kertomatta osalle lähisukulaisistaan menneensä naimisiin.
Harvinainen kommentti kun tekisi mieli alapeukuttaa tuon ap:n syyttämisen takia, mutta ei voi kun muuten viesti on täyttä asiaa...
Miksi kirjoittelet tämmöisiä törkeyksiä? Kannattaa hakea apua auttavista puhelimista, ei täältä keskustelusta. Tuommoinen törkeily ei oloasi paranna.