Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veli paljasti olevansa naimisissa vuosien jälkeen

ulkopuolinen
05.04.2021 |

Olemme jonkunlaisessa kanssakäymisessä, vaimot soittelevat keskenään viikottain. Heillä on lapsi, nyt viiden vanha. Häistä on puhuttu vuosia, mutta he eivät ole saaneet niitä aikaiseksi. Korona myös vaikuttanut asiaan, ja sitä ennen lapsen syntymä. Nyt pääsiäisenäkin nähtiin molempien perheiden voimin ja sitten yht'äkkiä reissun jälkeen veli ilmoitti tekstiviestillä että ovat jo vuosia sitten käyneet maistraatissa panemassa nimet paperiin.

Mitä tästä nyt pitäisi ajatella? Ärsyttävintä on, että muu lähipiiri, muut sisarukset ja vanhempani ovat asian tienneet. Miksi minulle/meille ei sitä ole voinut kertoa? Käsittämätöntä. Pitäisikö olla vihainen?

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko luonteeltasi sellainen, että tykkäät "puhua" ihmisten elämästä? Jos olet, ymmärrän veljeä.

Vierailija
2/76 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto on parin välinen asia. Ei kuulu sinulle mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo tieto muuttaa?

Vierailija
4/76 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa.

Vierailija
5/76 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä outoa on kertoa olevansa naimisissa vuosien jälkeen? Minä ja mies seurusteltiin 3 vuotta ennen vihkimistä.

Vai tarkoititko, että veli kertoi vuosien jälkeen olevansa naimisissa?

Vierailija
6/76 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri. Ja muu lähipiiri on tiennyt asiasta. Minulle ei ole kerrottu. -AP

Vierailija
7/76 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt täysi-ikäisen lapseni olevan parisuhteessa ollenkaan, kunnes hän kertoi heidän eronneen. Väleissä olemme ja viestittelemme, mutta hän asuu toisella puolella Suomea, joten ei nähdä usein. Ihan normi parisuhde oli, olisin tietenkin hyväksynyt homo- tai polysuhteenkin, siitä ei ole kiinni. Mutta hän ei vaan tullut kertoneeksi.

Vierailija
8/76 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri. Ja muu lähipiiri on tiennyt asiasta. Minulle ei ole kerrottu. -AP

Eli syy on sinussa.

Vierailija
9/76 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto on parin välinen asia. Ei kuulu sinulle mitenkään.

Niinpä. Vai onko ap perinnön perään?

Vierailija
10/76 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että mun veli on myös. Bongasin kihlattunsa vasemmasta nimettömästä toisen sormuksen hiljattain. Kysyin asiasta ja se selitettiin jollain lapsen syntymä-sormuksella.

Uskon siis että ovat naimisissa, ovathan olleet yhdessäkim jo lähemmäs 20 v. Asia ei liikuta minua sen enempää, kukin hoitaa asiat tavallaan. Häihin on aina kiva päästä vieraaksi, mutta jos pari ei halua sellaisia järjestää niin ei siihen muilla ole sanomista.

Vierailija
11/76 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on puhunut häistä vuosikausia? Kuka on ottanut asian esille? Miksi teidän vaimonne ovat viikottain tekemisissä, mutta sinä ja veljesi ette pidä yhteyttä?

Jos veljesi lähetti tekstiviestin sinulle, niin hän saattoi olla ihmeissään, ettet ole tiennyt heidän olevan naimisissa. Lähetti sitten sinulle tiedon asiasta.

Vierailija
12/76 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut naimisissa kohta 20 vuotta mutta tästä ei tiedä kukaan muu kuin äitini ja yksi ystäväni. Meillä ei ollut aikanaan rahaa eikä aikaa järjestää isoja hääjuhlia ja ajattelimme järjestää juhlat muutaman vuoden viiveellä. Nyt kun olisi rahaa se ei tunnu enää tärkeälle. Toivottavasti tästä ei veljeni tai kukaan muukaan pahastu.

Vierailija
13/76 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Eli syy on sinussa.[/quote]

Aha. -AP

Vierailija
14/76 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on puhunut häistä vuosikausia? Kuka on ottanut asian esille? Miksi teidän vaimonne ovat viikottain tekemisissä, mutta sinä ja veljesi ette pidä yhteyttä?

Jos veljesi lähetti tekstiviestin sinulle, niin hän saattoi olla ihmeissään, ettet ole tiennyt heidän olevan naimisissa. Lähetti sitten sinulle tiedon asiasta.

He itse ovat antaneet ymmärtää että vielä joskus pitävät häät. Eipä siinä jos halusivat olla pitämättä. Tällainen salailu vain ihmetyttää. Miksi sitä ei voinut kertoa? Häiden järjestämättömyyteen heillä varmaan riittää monta tekosyytä; ruuhkavuodet, saamattomuus, vaimon lihoaminen jne. Mutta miksi asiaa ei voinut kertoa kuin sitten tapaamisen jälkeen jollain tekstarilla? Tosi kumma homma mielestäni kyllä. En tiedä mitä ajatella. Varsinkin kun muu lähipiiri on asiasta tiennyt mutta meidät on jätetty asian ulkopuolelle. -AP

Vierailija
15/76 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut naimisissa kohta 20 vuotta mutta tästä ei tiedä kukaan muu kuin äitini ja yksi ystäväni. Meillä ei ollut aikanaan rahaa eikä aikaa järjestää isoja hääjuhlia ja ajattelimme järjestää juhlat muutaman vuoden viiveellä. Nyt kun olisi rahaa se ei tunnu enää tärkeälle. Toivottavasti tästä ei veljeni tai kukaan muukaan pahastu.

Mikä se syy tällaiselle peittelylle on? Miksi ei voi kertoa menneensä naimisiin?

Yksi täydellisen tekopyhyyden muoto vielä sekin, että veljeni ja hänen vaimonsa ovat puhuneet kirkkohäistä. Sitten menevät maistraatissa naimisiin vaikka molemmat kuuluvat kirkkoon. Miksi sitä asiaa ei sitten voinut kirkkoherranvirastossa hoitaa? Vähän sama kun nykyään kuulemma lasten "nimiäisiin" kyllä haluttaisiin pappi paikalle, kunhan hän vain jättäisi ne jeesuspuheet vähemmälle. -AP

Vierailija
16/76 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän oli luullut, että sinäkin tiedät. Selvisi pääsiäisenä hänelle, että sinä et tiedä ja siksi laittoi viestin? (jos olet ottanut kovasti häitä puheeksi tms?)

Vierailija
17/76 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse veikkaat, miksi sulle ei ole kerrottu?

Vierailija
18/76 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän oli luullut, että sinäkin tiedät. Selvisi pääsiäisenä hänelle, että sinä et tiedä ja siksi laittoi viestin? (jos olet ottanut kovasti häitä puheeksi tms?)

Ei, tästä ei ollut kyse. Hän vain täysin yllättäen, kuin salamana kirkkaalta taivaalta, lähetti viestin. Olen edelleen ymmälläni. -AP

Vierailija
19/76 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen iästäni huolimatta semiseniili ja kerron saman asian joko kaikille, joillekin tai en kenellekään.

En tarkoita loukata ketään kertomalla tai kertomatta jättämällä.

Vierailija
20/76 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä itse veikkaat, miksi sulle ei ole kerrottu?

En tiedä. Perheessämme tuntuu kaikenlainen salailu olevan yleistä. Sitä, miksi he ovat halunneet asian olevan salassa ja sotkeneet muutkin sukulaiset salailuun, en tiedä. Syitä voin vain arvuutella: häpeä siitä, että niitä puhuttuja häitä ei sitten koskaan tullutkaan koska syyt: saamatomuus, ruuhkavuodet, vanheneminen, lihominen jne. Onhan se aivan eri fiilis häävieraillakin "juhlia" jotain perheellisiä, yli nelikymppisiä ihmisiä kuin nuoria. Se, että he päätyivät tällaiseen ratkaisuun, on tietenkin heidän oma asiansa. Tätä salailua vain ihmettelen. -AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi