Olen hyvännäköinen nainen
Ja ennen kuin joku vetää herneet nenäänsä, kerron tämän siksi, että tämä ongelmani hahmottuisi paremmin ja saisin vastauksia.
Olen siis hyvännäköinen nainen (muilta kuultuna), hyvin timmi (kokoa XS), pitkätukkainen. Fiksu, hauska, hyvässä työssä.
Sitten menen tinder-treffeille aika tavallisten ihmisten kanssa (ei toimitusjohtaja-lentäjä-mallien kanssa) ja heistä ei ekojen treffien jälkeen kuulu mitään. Vaikka siis treffit olleet kaikin puolin miellyttäviä.
Että mitähän ihmettä?? Luulevatko he saavansa paremman? Jos ei kaunis, seksikäs, fiksu ja omillaan toimeen tuleva, muita kuunteleva ja kiva nainen kelpaa, mikä sitten kelpaa näille nykyajan tinder-miehille? Siis yksien treffien perusteella lopetetaan yhteydenpito.
En käsitä. Ja ennen kuin joku kommentoi, et käyttäydy kusipäisesti ja ylimielisesti, vaikka hyvä itsetunto onkin.
Kommentit (345)
"Luulevatko he saavansa paremman? Jos ei kaunis, seksikäs, fiksu ja omillaan toimeen tuleva, muita kuunteleva ja kiva nainen kelpaa, mikä sitten kelpaa näille nykyajan tinder-miehille? Siis yksien treffien perusteella lopetetaan yhteydenpito.
En käsitä. Ja ennen kuin joku kommentoi, et käyttäydy kusipäisesti ja ylimielisesti, vaikka hyvä itsetunto onkin."
Ensinnäkin et voi tietää syytä sille, miksi yksien treffien jälkeen ei tule toisia. Et tiedä johtuuko se henkilöstä itsestään, kemian/kipinän puutteesta vai sinusta.
Oletko ylipäätään pidetty henkilö? Oletko avoin ja hyvä keskustelija, entä ystävällinen ja positiivinen? Nämä voivat olla ominaisuuksia, joihin voit itse vaikuttaa ja lisätä todennäköisyyttä, että joku haluaa kanssasi toisille treffeille. Opettele myös hyväksymään itsesi sellaisena kuin olet, niin ei tarvitse surkutella jos joku ei haluakaan sinua itsenäsi
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tutulta. Ainakin osin. Voin kertoa naiskollegojeni murheista, joita vanhempana miehenä ja esimiesasemassa saan kuulla tavan takaa, työhöni kun kuuluu myös yksityosasioista puhuminen. Kun itse olen ”vaaraton isoisä”, uskoisin kuulemani olevan lähellä oikeaa totuutta.
Suurimmalla osalla miehistä itsetunto ei kestä sitä, että nainen on paremmin koulutettu ja isotuloisempi kuin mies. Omalla, akateemisella, alallani tämä on kuitenkin lähtökohta, jos keskivertokansalaisiin verrataan.
Varsinkin, kun omalla erikoistumisalueellani toimivat naiset ovat kaikkea muuta kuin herkkiä pikku prinsessoja. Ei todellakaan. Alallani toimivilla naisilla on todennäköisesti enemmän m*naa kuin 99 %:lla miehistä tai ylipäätään ihmisistä. Näiden naisten ammattitaitoa voi vain kuvailla sanalla ”piinkova”.
Tuo on tietenkin monelle miehelle paha, mutta auta armias, jos alani nainen on vielä kaupan päälle kaunis.
Ellei koulutus ja ammatti jo sellaisenaan karkoita miehiä, kun lisäät tuohon päälle kauneuden, aletaan olla yhdistelmässä, joka hajoittaa suunnilleen kaikkien miehien itsetunnon.
No. Alani naisten, varsinkin kauniimpien sellaisten, osalta voin antaa aika selkeän luettelon sopivista miehistä: Lääkäri, lakimies, korkeampi yritysjohtaja, arkkitehdit, diplomi-insinöörit, upseerit, poliisit ja palomiehet. Yhtään toimivaksi osoittautunutta suhdetta, jossa miehen koulutus ei menisi tuohon luetteloon, en viimeisen kymmenen vuoden aikana ole varmaankaan nähnyt.
Summa summarum. Miesten itsetunnolle omillaan toimeentuleva kaunis nainen on noin lähtökohtaisesti myrkkyä. Poislukien noissa luetteloimissani ammateissa toimivat.
Viesti on kiva ja hivelee koulutettujen naisten itsetuntoa, mutta en todellakaan usko sen kirjoittajan olevan se mikä hän väittää olevansa :D Jo ensimmäinen kappale paljastaa, että kirjoittaja on nainen.
Jos "itsevarmuus" tarkoittaa sitä, että nainen yrittää käyttäytyä kuin mies tai on olemukseltaan kuin tiukka toimitusjohtaja, niin se ei vain ole useimpien miesten mielestä viehättävää. Miehet pitävät naisissa feminiinisyydestä, johon kuuluu tietty pehmeys, kuten naiset miehissä maskuliinisuudesta, johon kuuluu tietty kovuus.
Mieti stereotyyppisiä miehen ominaisuuksia ja sitten kuvittele nainen, joka on sellainen, tai saman toisinpäin. Onko viehättävää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin vain lueteltuja ominaisuuksia, joten vaikea vastata.
En tiedä. Jos asenne on "olen kaunis, fiksu, ja parempaa et saa" niin tiedä sitten.
Onko ilman tinderiä ollut parempaa Vientiä?
Mulla tuli kanssa mieleen, että jos asenne "olen kaunis, fiksu, ja parempaa et saa ja sinä olet alempaa perusluokkaa” paistaa kovasti jutuista ja olemuksesta läpi niin en minäkään toisille treffeille lähtisi vaikka olisi mikä lentäjäadonismiljonääri.
Ap:n kannattaa etsiä tasoistaan seuraa.
Niin, nimenomaan arvostan kaikenlaisia ihmisiä, enkä ikinä katso ketään nenänvarttani pitkin. Ystävinä minulla on ihan kaikenlaisia ihmisiä, ihan kaikenlaisilla koulutuksilla ja taustoilla. Nimenomaan olen ihmisläheinen ja ymmärtäväinen ja siitä kirotusta koulutuksesta huolimatta tulen itse hyvin vaatimattomista oloista.
Tästä huolimatta miehet itse reagoivat minuun niin, että tuo on koulutetumpi, joten en tule tuolle kelpaamaan. Päättävät siis minun puolesta about minuutissa ensitreffeillä ja ghostaavat ennen kuin ehdin edes osoittaa olevani kaikkea muuta kuin kusi päässä oleva ylimielinen heitukka.Mutta joo, hyvää keskustelua ja hyviä pointteja, kiitos kaikille.
Ap
Korostat myös tässäkin paljon koulutustasi. Jos koet sen olevan asia, joka karkoittaa miehiä niin miksi tuot sitä näin voimakkaasti esille. Olemme jo monesta viestistä saaneet lukea miten koulutettu olet. Mitä jos jättäisit miesten kanssa viestitellessäsi tätä seikkaa itsestäsi vähemmälle ja korostat muita asioita, esim mitä tykkäät tehdä vapaa-ajallasi ( jos se on työ, älä sano sitä), kiinnostuksen kohteita (muuta kuin työhön liittyvää) jne.
Olin kerran treffeillä tyypin kanssa, joka sai koulutukseensa liittyvää tungettua lähes joka lauseeseen vaikka se ei liittynyt asiaan mitenkään. ”Tällee vanhana teekkarina on aina kiva kun voi ostaa kaupasta banaaneja”. ” Teekkariaikoins tykkäsin mämmistä, mutta myöhemmin on alkanut tökkii”. ”Sulle voi olla yllätys, että koulutuksestani huolimatta harrastan pubitikkaa”.
Lopputreffeista keksin puheenaiheita vai katsoakseni miten hän saa koulutuksensa mainittua tässäkin yhteydessä.
Moni on kaunis, mutta persoonaton vähän niinkuin nämä Kardashianit. Ovat kauniita, mutta persoonattomia eikä mitenkään kiinnostavia. Jos on pelkästään ulkoisesti kaunis niin sellainen kelpaa vaan jyystämiseen ei suhteeseen. Et kai ole asperger? Se on myös kauhea turn off.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovasti korostat koulutustasi. Mikä olet siis koulutukseltasi, koska nyt tulee vaikutelma, että olet suunnilleen ainoa nainen alalla.
Ongelma on ilmeisesti juuri tuossa koulutuksessasi. Mikähän tosiaan niin ihmeellinen koulutus voisi olla, että karkottaa kaikki mihet?
Ei sellaista koulutusta olekaan, mutta olen itsekin ammatissa, joka vaikuttaa aika paljon yksityiselämääni ja ajatuksiini ja joka on yleisesti arvostettu. En koskaan tapailisi miestä, jolla on täysin erilainen tulotaso ja koulutus. Mitä yhteistä hänen kanssaan muka olisi? Eihän siinä ole mitään järkeä, vaan se kuulostaa jollain tapaa itsetuhoiselta ja traumatisoituneelta kuten jo mainittiin.
Tuoko aloittaja treffeillä jotenkin julki, että on hyvää pataa ma ahan muut tajien kanssa? Jos jää käsitys, että olet maannut em. viiteryhmään kuuluvan kanssa, niin jokainen järjissään oleva mies katoaa horisonttiin.
Luulen, että ap:n itsetuntemus ei ole kovin hyvä. Tulee mieleen eräs työkaverini, jolla myös on ollut vaikeuksia löytää kumppania. Hän on ap:n tavoin kasvoiltaan kaunis ja hyvin hoikka, mutta nelikymppiseksi naiseksi hän on minusta turhankin fiksoitunut ulkonäköönsä ja painoonsa. Hoikan kropan ylläpitäminen edellyttää kurinalaista suhdetta syömiseen ja yleensä elintapoihin. Ehkä takakireä painonvartija ei lopulta ole monelle miehelle unelmakumppani, varsinkaan vanhemmiten.
Työkaverini on omasta mielestään iloinen ja sosiaalinen, hän on siis sanonut näin itse aivan suoraan, mutta minusta hän on negatiivisimpia ja kireimpiä tapaamiani ihmisiä. Tähän viittasin mainitessani huonon itsetuntemuksen. Ap sanoo myös olevansa mukava ja empaattinen, mutta aloituksesta ei kyllä tällainen kuva välity. Jo pelkästään se, että ajattelee olevansa "liian hyvä" treffikumppaneilleen, on asenne, jonka muut aistivat, eikä tämä ole kovinkaan viehättävä piirre.
et tainnut muistaa antaa pillua ekoilla treffeillä
Ylipäätänsä kumppani pitäisi mieluiten löytyä koulutuksessa, harrastuksissa, kaveripiireissä ym. Entä käydäänkö nykyisin enää esim tanssipaikoilla, ja onko niitä enää?
Tinderit hakuammuntaa, vaikka monet sieltä hakevat löytävätkin kumppanin.
Suoraan sanoen hyvät tyypit löytävät kumppanin muualta kuin Tinderistä.
En tiedä onko kyseessä sitten suomalaiseen kulttuuriin liittyvä juttu, mutta itseäni ainakin viehättää tietynlainen nöyryys. Vaikka olisikin tosi kaunis/komea tai rikas tai menestyvä tai mitä vaan!
Ainakin hyvännäköiset miehet, jotka tietävät sen itse, tuppaavat monesti olemaan hieman ylimielisiä ja ei niin mukavia tyyppejä, varsinkin deittaillessa. Poikkeuksiakin on toki paljon, mutta APn tekstistä tulee melko vahvasti ilmi että on tietoinen omasta viehätysvoimastaan ja se voi helposti olla vähän luotaantyöntävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovasti korostat koulutustasi. Mikä olet siis koulutukseltasi, koska nyt tulee vaikutelma, että olet suunnilleen ainoa nainen alalla.
Ongelma on ilmeisesti juuri tuossa koulutuksessasi. Mikähän tosiaan niin ihmeellinen koulutus voisi olla, että karkottaa kaikki mihet?
Ei sellaista koulutusta olekaan, mutta olen itsekin ammatissa, joka vaikuttaa aika paljon yksityiselämääni ja ajatuksiini ja joka on yleisesti arvostettu. En koskaan tapailisi miestä, jolla on täysin erilainen tulotaso ja koulutus. Mitä yhteistä hänen kanssaan muka olisi? Eihän siinä ole mitään järkeä, vaan se kuulostaa jollain tapaa itsetuhoiselta ja traumatisoituneelta kuten jo mainittiin.
Eli sinä muodostat parisuhteen tulotason ja koulutuksen pohjalta?
On sinulla surkea elämä.
Olisit nyt edes sanonut, että muodostat suhteen niiden ominaisuuksien johdosta, jotka ovat muodostaneet
kyseisen henkilön tulotason ja koulutuksen, siinä olisi ollut vähän enemmän tolkkua.
Toisaalta kirjoittamasi kertoo rehellisesti kaiken tarvittavan sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätänsä kumppani pitäisi mieluiten löytyä koulutuksessa, harrastuksissa, kaveripiireissä ym. Entä käydäänkö nykyisin enää esim tanssipaikoilla, ja onko niitä enää?
Suoraan sanoen hyvät tyypit löytävät kumppanin muualta kuin Tinderistä.
Nyt on pakko kysyä tämän kirjoittajan ikää? Tanssipaikoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro meille se ammattisi? Kiinnostaa kovasti tietää mikä ammatti on ihmisen koko elämä ja persoona?
Ja ..., sitten heräsit ja päästit kissan ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sinulla surkea elämä.
Olisit nyt edes sanonut, että muodostat suhteen niiden ominaisuuksien johdosta, jotka ovat muodostaneet
kyseisen henkilön tulotason ja koulutuksen, siinä olisi ollut vähän enemmän tolkkua.
Rakkaudelle antaa hyvät raamit se, että on mahdollisimman paljon yhteisiä mielenkiinnonkohteita. Sekään ei tietysti takaa, että muuten synkkaisi eli pidän Tinderiä aika mahdottomana tapana etsiä seurustelukumppania enkä siihen ryhtyisi, vaan etsisin kumppanin muualta. Ammatti ja tulotaso ovat peruskategorioita ihmisestä, jotka edes vähän haarukoivat onko jotain yhteistä puheenaihetta, mutta ei mikään ihmelääke ap:n ongelmaan sekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suoraan sanoen hyvät tyypit löytävät kumppanin muualta kuin Tinderistä.Nyt on pakko kysyä tämän kirjoittajan ikää? Tanssipaikoilla?
Vastaan heti. Kiva keskustelu.Ikää 82 vee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro meille se ammattisi? Kiinnostaa kovasti tietää mikä ammatti on ihmisen koko elämä ja persoona?
En ole sanonut, että ammattini olisi koko elämäni ja persoonani, lue tarkemmin. Olen erikoislääkäri ja se vaikuttaa esimerkiksi elämänrytmiin todella paljon (vuorotyö). Ammatti myös muuten muokkaa ihmistä paljon, sen olen huomannut vanhemmiten, vaikkeivat ehkä ihan kaikenlaiset ammatit. Ammatteihin myös hakeudutaan ja päästään tiettyjen luonteenpiirteiden ja lahjakkuuksien johdosta. Esimerkiksi kyky eritellä monimutkaisia, abstrakteja asioita vaaditaan tutkijalta ja omaperäisyyttä taiteilijalta. Lääkärillä puolestaan täytyy olla vähintään kohtuullinen paineensietokyky.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sinulla surkea elämä.
Rakkaudelle antaa hyvät raamit se, että on mahdollisimman paljon yhteisiä mielenkiinnonkohteita. Sekään ei tietysti takaa, että muuten synkkaisi eli pidän Tinderiä aika mahdottomana tapana etsiä seurustelukumppania enkä siihen ryhtyisi, vaan etsisin kumppanin muualta. Ammatti ja tulotaso ovat peruskategorioita ihmisestä, jotka edes vähän haarukoivat onko jotain yhteistä puheenaihetta, mutta ei mikään ihmelääke ap:n ongelmaan sekään.
Mitä nämä palstalla yleisesti viljellyt "yhteiset mielenkiinnon kohteet" on?
Onko sinulla miestä? Kerro teidän yhteiselämästänne?
Eeva houkutteli Aatamin lankeamaan syntiin, ja tähän syntiin Aatami heikkotahtoisena lankesi.
Sama tahti jatkuu yhä nykyäänkin, Eevan tyttäret eli naiset johtavat tarkoituksellisesti (huonoimillaan) heikkotahtoisia ja usein myös heikkojärkisiä miehiä turmioon, syömään kiellettyä hedelmää.
Tähän naisen ansaan mies lankeaa ja maksaa siitä kovan hinnan, sukupolvesta toiseen.
T: mies, aiemmin heikkotahoinen ja harhaanjohdettu