Olen hyvännäköinen nainen
Ja ennen kuin joku vetää herneet nenäänsä, kerron tämän siksi, että tämä ongelmani hahmottuisi paremmin ja saisin vastauksia.
Olen siis hyvännäköinen nainen (muilta kuultuna), hyvin timmi (kokoa XS), pitkätukkainen. Fiksu, hauska, hyvässä työssä.
Sitten menen tinder-treffeille aika tavallisten ihmisten kanssa (ei toimitusjohtaja-lentäjä-mallien kanssa) ja heistä ei ekojen treffien jälkeen kuulu mitään. Vaikka siis treffit olleet kaikin puolin miellyttäviä.
Että mitähän ihmettä?? Luulevatko he saavansa paremman? Jos ei kaunis, seksikäs, fiksu ja omillaan toimeen tuleva, muita kuunteleva ja kiva nainen kelpaa, mikä sitten kelpaa näille nykyajan tinder-miehille? Siis yksien treffien perusteella lopetetaan yhteydenpito.
En käsitä. Ja ennen kuin joku kommentoi, et käyttäydy kusipäisesti ja ylimielisesti, vaikka hyvä itsetunto onkin.
Kommentit (345)
Hyvin timmi, kokoa XS. Voi olla kuule tuo, useimmat miehet tykkäävät että naiselka on isohkot rinnat, ja on mitä mistä ottaa kiinni. Ja jos päässäsi ole ole mitään muuta kuin että olet hyvin timmi, niin eipä ihme, että ei oikein natsaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen on kaiken paskan alku ja juuri.
Kaikki naiset ovat Eevan tyttäriä, se on aina hyvä muistaa silloinkin kun kuvittelet kohdanneesi enkelin.
Ei Eevalla ollut tyttäriä, vain kaksi poikaa.
Vastaan miehenä. Vaimoni ei ole hyvin timmi. Vaimolla on itse asiassa muutama lisäkilokin. Mutta vaimolla on todella isot aidot rinnat. Lähärissä uskomattoman kiihottavaa kun isot rinnat liikkuu työntöjen tahtiin, isoja rintoja on ihana imeä, hieroa, ja laueta niiden päälle... Hyvin timmi kun usein tarkoittaa myös hyvin lauta.. ja sitten sitä silareilta korjataan..
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ulkonäkö on tietysti miesten mielestä toivottu asia, mutta näin jo lähes keski-ikäisenä mieskonkarina täytyy sanoa, että älykkyys on puheissa aliarvostettua. En väitä sinua tuntematta, että olisit tyhmä tai yksinkertainen, mutta näin yleisesti älykkyys, huumorintaju, tietynlainen sosiaalisuus ja empaattisuus on piirteitä, joita moni mies kaipaa täydellistä ulkonäköä enemmän.
Kyllä tuo mielestäni oli nuorempanakin hyvin tärkeää ainakin parisuhteen kannalta ja pätee molempiin sukupuoliin. Jos on miellyttävä ja älykäs, se heijastuu ulkonäköönkin sitä kohentavasti ja terve itsetunto taas näkyy muiden arvostamisena, ei itsensä ylentämisenä. Monesti samat ihmiset ovat suosittuja sekä ystäväpiirin jäseninä että seurustelukumppaneina. Ulkonäkö ei ole merkityksetön, mutta persoonallisuus on kuitenkin ratkaiseva.
Itsestä ei kannata etsiä vikoja ja hankkiutua seuraan, mikä alun alkaen tuntuu kaukaa haetulta. Lika barn leka bäst eli pyrkisin ap:nä etsimään paria omista piireistäni.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtääkseni harva mies kavahtaa naisessa empatiakykyä ja lämpöä. Jos ap sinusta sellaisia löytyy, laita ne näkyviin.
Samaa mieltä.
Ehkä treffikumppaneista aistivat sinusta ylimielisyyden ja itsesi heitä korkeammalle asettautuminen. Ei sellaisen kanssa halua uusia treffejä.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin vain lueteltuja ominaisuuksia, joten vaikea vastata.
En tiedä. Jos asenne on "olen kaunis, fiksu, ja parempaa et saa" niin tiedä sitten.
Onko ilman tinderiä ollut parempaa Vientiä?
Mulla tuli kanssa mieleen, että jos asenne "olen kaunis, fiksu, ja parempaa et saa ja sinä olet alempaa perusluokkaa” paistaa kovasti jutuista ja olemuksesta läpi niin en minäkään toisille treffeille lähtisi vaikka olisi mikä lentäjäadonismiljonääri.
Ap:n kannattaa etsiä tasoistaan seuraa.
Kommunikaatio- ongelma. Kemiat ei natsaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Jos asenne on "olen kaunis, fiksu, ja parempaa et saa" niin tiedä sitten.
Mulla tuli kanssa mieleen, että jos asenne "olen kaunis, fiksu, ja parempaa et saa ja sinä olet alempaa perusluokkaa” paistaa kovasti jutuista ja olemuksesta läpi niin en minäkään toisille treffeille lähtisi vaikka olisi mikä lentäjäadonismiljonääri.
Niin, nimenomaan arvostan kaikenlaisia ihmisiä, enkä ikinä katso ketään nenänvarttani pitkin. Ystävinä minulla on ihan kaikenlaisia ihmisiä, ihan kaikenlaisilla koulutuksilla ja taustoilla. Nimenomaan olen ihmisläheinen ja ymmärtäväinen ja siitä kirotusta koulutuksesta huolimatta tulen itse hyvin vaatimattomista oloista.
Tästä huolimatta miehet itse reagoivat minuun niin, että tuo on koulutetumpi, joten en tule tuolle kelpaamaan. Päättävät siis minun puolesta about minuutissa ensitreffeillä ja ghostaavat ennen kuin ehdin edes osoittaa olevani kaikkea muuta kuin kusi päässä oleva ylimielinen heitukka.
Mutta joo, hyvää keskustelua ja hyviä pointteja, kiitos kaikille.
Ap
Aloittaja on ilmeisesti 40-50-vuotias, jos parisuhteita on ollut 20 vuoden ajan ja avioliitossakin on oltu, eli tuossa vastaus, olet liian vanha ja vaikutat ikääsi nähden ylimieliseltä haahkalta kirjoituksesi perusteella.
Kovasti korostat koulutustasi. Mikä olet siis koulutukseltasi, koska nyt tulee vaikutelma, että olet suunnilleen ainoa nainen alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aihe kiinnostaa minuakin, sillä vaikken ole itse vastaavalla kuviolla treffaillut, olen kirjoitellut ihan tosi tavallisten miesten kanssa (monilla mahaa, ylipainoa, tavallinen naama ja tulotasoltaan minua pienempituloisia monikin) ja heistä useimmat ghostaavat minut parin viestin jälkeen, vaikka kirjoitan ihan kohteliaasti, mukavasti ja hyväntuulisesti sekä vastaan heidän viesteihinsä. Kirjoitan myös hyvää suomea ja asiallisesti.
He ovat nähneet minusta vain profiilikuvan (tai pari kuvaa), joka on ihan edustava ja he ovat alunperin tehneet kirjoittamiseen aloitteen. Ihmettelen aina, miksi heidän innostuksensa loppuu muutaman viestin jälkeen.
T. Hieman samantyyppisen tilanteen kanssa kamppaileva hoikka ja kohtalaisen hyvänkin näköinen nainen
Itselläni kävi kerran niin, että kuva jonka sain naisesta profiilin kautta oli fiksu aikuinen, mutta kun viestittely alkoi, alkoi myös järjetön hymiötulva ja kuva naisesta muuttuikin henkisesti teini-ikäiseksi bimboksi.
Hmm. Tuokin osuu ja uppoaa. Mä nimittäin käytän chatissa paljon hymiöitä ja chattislangia sekä myös teinimäisiä ilmaisuja. Oletan, että ihmiset näkevät sen taakse. Minussa on myös tietty hassutteleva ja teinimäinen puoli ilman, että olen oikeasti mikään bimbo.
T. Chateissa usein ghostattu
Jotkut alapeukuttavat. Eli pitäisikö minun puhua jotenkin vakavammin chateissa, jotta tulisi fiksumpi vaikutelma? Ja jättää niitä hyvää mieltä tuovia hymiöitä pois, kun joku rajoittunut mies vetää niistä herneet nenäänsä? Olen itse läpäissyt Mensan rajan, mutta silti osaan hullutella ja vitsailla ja mielestäni sellainen kuuluu chat-kulttuuriin. Olen silti erittäin kaukana bimbosta oikeasti.
T. Chateissa ghostattu
90% miehistä pitää hymiöitä viljeleviä naisia bimboina.
Älä missään nimessä vaan usko tätäkään. -eri
Ja miten perustelet tuon? Eivät älykkyys tai syvällisyys mitenkään korreloi välttämättä hymiöiden käytön kanssa. Ehkä olen sitten niin yli-itsevarma, että otan liiankin rennosti chateissa ja oletan, että ihmiset näkevät, millainen olen oikeasti niiden viestien takana.
T. Chateissa ghostattu
Miksi kuvittelet, että ihmiset osaavat lukea ajatuksiasi? Onko sinulla vaikeuksia ymmärtää sosiaalista kanssakäymistä ja sitä, että se, mitä kuvittelet päässäsi, ei automaattisesti välity keskustelukumppanille?
Kuvittelen kyllä, että he muutamista sanavalinnoistani tajuavat koko homman jujun. Oletan aina muut ihmiset älykkäiksi ja nokkeliksi ja jotenkin sitten leikittelen siihen peilaten. Oletan aika helposti, että muut tietävät, mitä tarkoitan ja olen sitten ihan yllättynyt, jos eivät ymmärräkään. Paras kaverini tosin epäilee mua diagnosoimattomaksi Asperger-tapaukseksi.
T. Se ghostattu
Hyvin todennäköistä.
Jossain chatissa ei todellakaan saa mitään kuvaa kenestäkään, mutta hymiöiden loputon viljely on melkein kaikille miehille turn-off.
Edelleenkin: miksi? Mikä on se syy? Onko se liian tuttavallista? Olen lisäksi livenä todella ujo, mutta chatissa rentoudun. Lisäksi kirjoitan aivan supernopeasti chatissa, mikä ärsyttää jopa omia kavereitani joskus. Eli kirjoitan valtavat määrät tekstiä lyhyessä ajassa näppis sauhuten ja kaverini lähes uupuvat. Voisiko sekin vaikuttaa?
T. Sama
Voi olla sekin. Minä hitaana ja laiskana kirjoittajana tukahtuisin jos joku tykittäisi kaistapäisenä kaikki ajatuksensa ja tajunnanvirtansa ja niihin odotettaisiin yhtä nopeaa vastausta.
Voi tulla sellanen ”nyt menee lujaa” -maaninen vaikutelma ihmisestä.
Tapasin sattumalta mielestäni maailmankaikkeuden kauneimman naisen, alettin juttelemaan ilman ennakko-odotuksia spontaanisti ja tajusin jo ensimmäisestä lauseesta, että hän on todella kaunis myös sisältä. Juttelimme lisää ja kumpikin tajusi, että kumpikin on empaattisia ihmisiä ja ajattelevat myös muitakin kuin itseään arjessa sanoin ja teoin vailla itsekkyyttä. Tunsin tulleeni kotiin ja löytäneeni vihdoin jotain, mitä oli koko elämäni etsinyt.
Rakastan tätä naista päivä päivältä enemmän. Hän tekee minusta paremman ja kokonaisen miehen.
Meillä on eri koulutustaustat, sillä ei ole merkitystä. Meillä on eri ansiotasot, sillä ei ole merkitystä. Koska kumpikin nostaa, tukee ja kantaa toistaan, ihan vaan rakkaudesta toista kohtaan ja on läsnä toiselle, vain näillä asioilla on merkitystä.
Uskon, että aloittaja löytää ihan vaikka arjen tapahtumista itselleen sen, mitä on hakemassa, ennemmin tai myöhemmin. Kannattaa olla rehellinen ja avoin ensi hetkestä alkaen sekä itselleen että toiselle. Se antaa parhaat lähtökohdat mahdolliselle parisuhteelle.
Joo ja pieni laiha timmi ei kuulosta kivalta. Tulee mieleen joku kuivettunut kääkkä.
Aloitus ”olen hyvännäköinen” kertoo aika paljon ao:n arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, nimenomaan arvostan kaikenlaisia ihmisiä, enkä ikinä katso ketään nenänvarttani pitkin. Ystävinä minulla on ihan kaikenlaisia ihmisiä, ihan kaikenlaisilla koulutuksilla ja taustoilla. Nimenomaan olen ihmisläheinen ja ymmärtäväinen ja siitä kirotusta koulutuksesta huolimatta tulen itse hyvin vaatimattomista oloista.
Tästä huolimatta miehet itse reagoivat minuun niin, että tuo on koulutetumpi, joten en tule tuolle kelpaamaan. Päättävät siis minun puolesta about minuutissa ensitreffeillä ja ghostaavat ennen kuin ehdin edes osoittaa olevani kaikkea muuta kuin kusi päässä oleva ylimielinen heitukka.Mutta joo, hyvää keskustelua ja hyviä pointteja, kiitos kaikille.
Ap
Korostat myös tässäkin paljon koulutustasi. Jos koet sen olevan asia, joka karkoittaa miehiä niin miksi tuot sitä näin voimakkaasti esille. Olemme jo monesta viestistä saaneet lukea miten koulutettu olet. Mitä jos jättäisit miesten kanssa viestitellessäsi tätä seikkaa itsestäsi vähemmälle ja korostat muita asioita, esim mitä tykkäät tehdä vapaa-ajallasi ( jos se on työ, älä sano sitä), kiinnostuksen kohteita (muuta kuin työhön liittyvää) jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä huolimatta miehet itse reagoivat minuun niin, että tuo on koulutetumpi, joten en tule tuolle kelpaamaan. Päättävät siis minun puolesta about minuutissa ensitreffeillä ja ghostaavat ennen kuin ehdin edes osoittaa olevani kaikkea muuta kuin kusi päässä oleva ylimielinen heitukka.Mutta joo, hyvää keskustelua ja hyviä pointteja, kiitos kaikille.
Ap
Korostat myös tässäkin paljon koulutustasi. Jos koet sen olevan asia, joka karkoittaa miehiä niin miksi tuot sitä näin voimakkaasti esille. Olemme jo monesta viestistä saaneet lukea miten koulutettu olet. Mitä jos jättäisit miesten kanssa viestitellessäsi tätä seikkaa itsestäsi vähemmälle ja korostat muita asioita, esim mitä tykkäät tehdä vapaa-ajallasi ( jos se on työ, älä sano sitä), kiinnostuksen kohteita (muuta kuin työhön liittyvää) jne.
Ihmiset, jotka osaavat puhua treffeillä vain töistään ovat puuduttavia. Tulee mieleen, että näitä yksipuolisia työjuttujako sitten kuuntelen seuraavat 30-40 vuotta. Ei kiitos. Jos työ on ihmisen elämä, niin tulee mieleen osaako tehdä mitään muuta ja onko minulle aikaa.
Moni tuntuu luulevan, että feminismi ja veganismi karkottaa miehet. Itselle ei yksikään mies jota itse tavoittelen ole sen takia ollut kiinnostumatta.
Jos tuntuu että miehet eivät ole kiinnostuneita, onko itselläsi varmasti selvillä minkä tyyppisiä miehiä etsit ja menetkö kohti näitä ihannemiehiäsi vai valitsetko vaan jonkun treffeille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oikeasti et tiedä miksi joku tuntematon on tehnyt päätöksen, ettei halua tavata toista kertaa. Hyvin todennäköisesti se ei johdu koulutuksestasi, ellet ole sitten korostanut sitä tapaamisessa voimakkaasti. Ja ihmissuhteissa jatkoa pitää haluta molempien eli päätös ihan normaalistikin tehdään myös toisen puolesta.
En usko, että sinut on ghostattu koulutuksen takia, vaan todennäköisesti syitä on lähes yhtä monta kuin miehiäkin. Haet järjellistä ja itseäsi säästävää selitystä asialle, johon ei tarvitse löytyy mitään muuta syytä kuin sattuma eli teillä ei vain synkannut.
Toisaalta ihmettelen miksi nimenomaan kerta toisensa jälkeen valitset kumppanin, josta pystyt saamaan tämän selityksen ghostaamiselle, että hän on ammatillisesti sinua "alempana". Jos olet vaikkapa lääkäri, niin kaipa voisit tavata putkimiesten ja sähkömiesten sijasta vaikka insinöörejä ja arkkitehteja, jos kerran olet sitä mieltä, että sinut ghostataan koulutuksen takia? Silloinhan ratkaisu ongelmaan olisi helppo.
Mutta siihen en usko, että on vain yksi syy miksi suhteita ei synny. Syyt ovat aina monet ja riippuvat asioista, joita tuntemattomasta et voi tietää. Voit olla hänen makuunsa nähden liian laiha, liian lihava, huumorintajuton, nauraa liikaa, muistuttaa hänen v-mäistä exäänsä, olla liian pehmo, liian itsevarma, liian kaunis, liian ruma, liian tavallinen tai ihan mitä tahansa. Et voi tietää kuten ei kukaan meistä muistakaan, kun todellista syytä ghostaamiselle ei ole tapana kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Kovasti korostat koulutustasi. Mikä olet siis koulutukseltasi, koska nyt tulee vaikutelma, että olet suunnilleen ainoa nainen alalla.
Ongelma on ilmeisesti juuri tuossa koulutuksessasi. Mikähän tosiaan niin ihmeellinen koulutus voisi olla, että karkottaa kaikki mihet?
Ylimielisesti elehtivät nasaalihorot eivät välttämättä tunnista itseään, vaan kuvailevat olevansa laatunaisia. Lisäksi jos erittäin timmi tarkoittaa lautaa, ei monia miehiä kiinnostele.