Olen hyvännäköinen nainen
Ja ennen kuin joku vetää herneet nenäänsä, kerron tämän siksi, että tämä ongelmani hahmottuisi paremmin ja saisin vastauksia.
Olen siis hyvännäköinen nainen (muilta kuultuna), hyvin timmi (kokoa XS), pitkätukkainen. Fiksu, hauska, hyvässä työssä.
Sitten menen tinder-treffeille aika tavallisten ihmisten kanssa (ei toimitusjohtaja-lentäjä-mallien kanssa) ja heistä ei ekojen treffien jälkeen kuulu mitään. Vaikka siis treffit olleet kaikin puolin miellyttäviä.
Että mitähän ihmettä?? Luulevatko he saavansa paremman? Jos ei kaunis, seksikäs, fiksu ja omillaan toimeen tuleva, muita kuunteleva ja kiva nainen kelpaa, mikä sitten kelpaa näille nykyajan tinder-miehille? Siis yksien treffien perusteella lopetetaan yhteydenpito.
En käsitä. Ja ennen kuin joku kommentoi, et käyttäydy kusipäisesti ja ylimielisesti, vaikka hyvä itsetunto onkin.
Kommentit (345)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ulkonäkö on tietysti miesten mielestä toivottu asia, mutta näin jo lähes keski-ikäisenä mieskonkarina täytyy sanoa, että älykkyys on puheissa aliarvostettua. En väitä sinua tuntematta, että olisit tyhmä tai yksinkertainen, mutta näin yleisesti älykkyys, huumorintaju, tietynlainen sosiaalisuus ja empaattisuus on piirteitä, joita moni mies kaipaa täydellistä ulkonäköä enemmän.
Kyllä tuo mielestäni oli nuorempanakin hyvin tärkeää ainakin parisuhteen kannalta ja pätee molempiin sukupuoliin. Jos on miellyttävä ja älykäs, se heijastuu ulkonäköönkin sitä kohentavasti ja terve itsetunto taas näkyy muiden arvostamisena, ei itsensä ylentämisenä. Monesti samat ihmiset ovat suosittuja sekä ystäväpiirin jäseninä että seurustelukumppaneina. Ulkonäkö ei ole merkityksetön, mutta persoonallisuus on kuitenkin ratkaiseva.
Itsestä ei kannata etsiä vikoja ja hankkiutua seuraan, mikä alun alkaen tuntuu kaukaa haetulta. Lika barn leka bäst eli pyrkisin ap:nä etsimään paria omista piireistäni.
Monet sosiaalisten piirien keskipisteet ja ns. ulospäinsuuntautuneet ihmiset, miehet ja naiset, tuppaavat valitettavasti olemaan jonkinlaisia feikkipersoonia. Kahden kesken ja parisuhteessa heistä sitten paljastuu se ikävämpi ja rumempi puoli, jota julkisuudessa ei näytetä.
Päinvastoin, minusta ap ei ole ylimielinen vaan epävarma. Hän luettelee itsestään asioita, joista olettaa miesten pitävän. Oletko ap rakentanut identiteettisi oletuksiin siitä, millainen olisi miesten havittelema nainen? Sellainen nätti ja sävyisä? Ehkä se ei olekaan sitä halutuinta tosielämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ulkonäkö on tietysti miesten mielestä toivottu asia, mutta näin jo lähes keski-ikäisenä mieskonkarina täytyy sanoa, että älykkyys on puheissa aliarvostettua. En väitä sinua tuntematta, että olisit tyhmä tai yksinkertainen, mutta näin yleisesti älykkyys, huumorintaju, tietynlainen sosiaalisuus ja empaattisuus on piirteitä, joita moni mies kaipaa täydellistä ulkonäköä enemmän.
Kyllä tuo mielestäni oli nuorempanakin hyvin tärkeää ainakin parisuhteen kannalta ja pätee molempiin sukupuoliin. Jos on miellyttävä ja älykäs, se heijastuu ulkonäköönkin sitä kohentavasti ja terve itsetunto taas näkyy muiden arvostamisena, ei itsensä ylentämisenä. Monesti samat ihmiset ovat suosittuja sekä ystäväpiirin jäseninä että seurustelukumppaneina. Ulkonäkö ei ole merkityksetön, mutta persoonallisuus on kuitenkin ratkaiseva.
Itsestä ei kannata etsiä vikoja ja hankkiutua seuraan, mikä alun alkaen tuntuu kaukaa haetulta. Lika barn leka bäst eli pyrkisin ap:nä etsimään paria omista piireistäni.
Monet sosiaalisten piirien keskipisteet ja ns. ulospäinsuuntautuneet ihmiset, miehet ja naiset, tuppaavat valitettavasti olemaan jonkinlaisia feikkipersoonia. Kahden kesken ja parisuhteessa heistä sitten paljastuu se ikävämpi ja rumempi puoli, jota julkisuudessa ei näytetä.
Olet siis sitä mieltä, että ekstrovertit ovat feikkejä ja sinä kykenet tuollaisen diagnoosin tekemään. Sori, mutta et kovin fiksua vaikutelmaa itsestäsi anna. Kyllä ihmiset sentään hitusen monimutkaisempia ovat kuin saippuasarjoissa. Ylimielisyys ja tuomitseva asenne voi olla kenellä tahansa, vaikkapa sillä seurueen hiljaisimmalla, joka jurottaa sivussa muita kadehtien.
"Olen siis hyvännäköinen nainen (muilta kuultuna), hyvin timmi (kokoa XS), pitkätukkainen. Fiksu, hauska, hyvässä työssä."
Mitä tarkoittaa muilta kuultuna? Minua kehutaan usein komeaksi, mutta se ei näy naissuosion muodossa, mikä tarkoittanee etten ole erityisen komea.
"Sitten menen tinder-treffeille aika tavallisten ihmisten kanssa (ei toimitusjohtaja-lentäjä-mallien kanssa)"
Millainen on aika tavallinen ihminen? Miksi käytit muotoa aika tavallinen, eikä tavallinen?
Vierailija kirjoitti:
Ookko punavihreä feministi?
Kyseiset elementit nimittäin karkoittavat kaikki järjissään olevat miehet välittömästi, etkä heistäenää koskaan kuule mitään.
Toi tai joku vastaava ehdoton turnoff sulla on.
Hankala tyyppi joka on kovin ehdoton (itsevarma) kaikesta on nono.
Itse et sitä tiedosta eikä kaverit sitä kero koska eivät välttämättä edes tiedosta sitä, varsinkin joa teillä yhteinen kupla.
Vierailija kirjoitti:
Olen pitänyt itseäni aina ihan taviksena, en siis mitenkään muita parempana tai nätimpänä. Toki tiedostanut, että vartaloni on hyvä, olen siro ja hoikka, mutta kuitenkin on isot rinnat jne. Pitkän suhteen jälkeen jäin sinkuksi ja liityin tinderiin. Parisuhdetta en vieläkään halua, vaikka erosta pari vuotta. Mutta jotain vakipanoa sitten etsin. Oli muutamia ihan tavismiehiä joiden kanssa välillä sitten nähtiin niissä merkeissä. Koska ei se ulkonäkö minulle kaikkein tärkein ole, vaikka onkin vain seksiä. No, nämä kuitenkin vähitellen jokainen jäänyt pois, he itse lopettaneet yhteydenpidon. Syytä en tiedä. Mutta tilalle on löytynyt 2 todella komeaa miestä, pitkiä, lihaksikkaita jne. Ja heidän kanssaan nähdään säännöllisesti, toinen ollut yli vuoden ja toinenkin puoli vuotta. Tän yhden pois jättäytyneen miehen puheista tuli käsitys että piti minua liian nättinä itselleen, siis ettei hänellä olisi mahiksia tms. Jotenkin tuntui itsestä oudolta, mutta ehkä sitten olenkin nätti ja hyvävartaloinen jne. Mutta en todellakaan ole mitenkään itserakas tms, kun tosiaan vasta lähiaikoina tähän herännyt. Ex kun ei koskaan kehunut tms. Koska kyllähän nää nykyiset vakkarit saisi suunnilleen kenet tahansa muunkin. Eli voihan se ap tapauksessakin olla että ne miehet on ajatellut ettei olisi sinun tasoa ja luovuttaa. Minusta tuo on vaan aika käsittämätöntä. Ehkä sitten parempi jatkaa tällä linjalla, jos se suhteen löytyminen on noinkin vaikeaa. Kun jo hyvän seksiseuran löytäminenkin oli jo hankalaa.
Ihme meininkiä. Kuinka kauan siis etsit noita adoniksia, kun sanoit, että oli vaikeaa? Kaksi todella komeaa ja lihaksikasta "jne" (isokullista?) panokaveria yhtäaikaa. Et pysty ikinä irtautumaan noista alfaukkeleista sellaiseen ihan kivaan mieheen, jonka kanssa menee sukset ristiin aina välillä, koska häneen pitää tutustuakin siksi, että teillä on yhteinen tulevaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin, minusta ap ei ole ylimielinen vaan epävarma. Hän luettelee itsestään asioita, joista olettaa miesten pitävän. Oletko ap rakentanut identiteettisi oletuksiin siitä, millainen olisi miesten havittelema nainen? Sellainen nätti ja sävyisä? Ehkä se ei olekaan sitä halutuinta tosielämässä.
Minusta ap:n kuvaus itsestään vastaa sitä mitä naiset itse pitävät hottina.
Eli siro, huoliteltu, hyvä työ, fiksu omasta mielestään hauska.
Mutta tuo ei ole välttämättä sitä mitä miehet pitävät kuumista kuumimpana. Jos ne miehet on valittu sillä oletuksella että ap on laatunainen ja hänelle sopisi laatumies (ei nyt ihan kalsarimalli-huippukirurgi, mutta ei nyt perusperttikään) niin voi olla ettei käsitykset tasoista kohtaa.
Ap ei myöskään vaikuta erityisen mukavalta tai mielenkiintoiselta ihmiseltä.
Nuorempana tuli deittailtua aika ahkerasti Tinderissä. Olin tuolloin alle 30v, nätti, normaalipainoinen ja pidin huolta ulkonäöstä muutenkin (hassua muuten ajatella, että tuolloin tuli hassattua satoja euroja kuukaudessa kauneudenhoitoon). Oma kokemus oli, että miehet lopettivat yhteydenpidon siinä tapauksessa, jos ei yksinkertaisesti ollut kemiaa. Tulin kylläkin ghostatuksi vain pari kertaa, siis niin että olisin itse ehkä vielä voinutkin käydä toisilla treffeillä. Tosin mitään suurta ihastusta ei näihin itseni puoleltakaan onneksi liittynyt. Aika monessa tapauksessa epäkiinnostus oli molemminpuolinen ja yhteydenpito vain yksinkertaisesti loppui treffien jälkeen.
Joillain on varmasti aika tarkka kuva, millaista kumppania etsii (esim. koulutus, tyyli/ulkonäkö, harrastukset jne). Mutta vielä isommassa roolissa on juuri tuo kahden ihmisen välinen kemia. Mielestäni pitää kuunnella sisäistä ääntään ja jos tuntuu, ettei vain natsaa jonkun kanssa, niin ei sitä ole pakko toisille treffeille lähteä. Joillain on ehkä epämääräisempi kuva toivekumppanista ja siksi ollaan valmiita vielä katsomaan ne toiset tai kolmannet deitit, mutta kyllä sen oikeasti usein jo ekoilla treffeillä tietää, onko potentiaalia parisuhteeseen vai ei.
Eli todennäköisesti olet vain tavannut vääriä ihmisiä, etkä ole heidän tyyppisensä. Itse uskon, että jokaiselle on kyllä jossain semmoinen ihminen, jonka kanssa kemiat kohtaa ja tunne on molemminpuolinen. Itsekin lopulta löysin tuon itselleni täydellisen miehen vuosien deittailun jälkeen ja olen onnellinen, etten tyytynyt vähempään, vaan jaksoin etsiä. Jatka siis etsimistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos ap olisi mies niin hänelle sanottaisiin, että vika on hänessä itsessään. mutta koska ap on akka, niin vika on miehissä
Olet sitten lukenut aivan eri viestit kuin minä. Itsekin olin sitä mieltä, että ap on toisaalta liian vaatimaton ja liian miellyttämisenhaluinen, mutta toisaalta salaa ylimielinen ja lisäksi tapailee miehiä, joista ei aidosti ole kiinnostunut.
Aika samanlaisia on ollut miestenkin vastaavat ongelmat eli tapaillaan naisia, joista ei oikeasti olla kiinnostuneita ja pidetään itseä heitä parempitasoisena. Toinen osapuoli voi hyvinkin huomata sen.
Mistä päästäänkin ilmiöön, ettei oikeasti uskota pitkäaikaiseen suhteeseen vaan pidetään toista varalla tai koetaan, että itse ei ole riittävän hyvä toiselle niin on parempi jäädä joko taka-alalle tai hengata mukana, jos seksi on hyvää.
Ap, ehkä on parempi, että ne ghostaa, jotka ei ole alunperinkään etsimässä pitkäaikaista suhdetta, tai ei koe riittävää samankaltaisuutta kanssasi, että uskoisi teillä olevan jotain yhteistä. Eikö?
Tuli myös mieleen, että tykkäätkö puhua vähän liikaa itsestäsi? Kiinnostuitko toisen elämästä lainkaan siten, että selvästi osoitit kiinnostusta esim. harrastukseen tai toisen työhön? Oletko muutoin etäinen ja varovainen, minkä vuoksi ensimmäiset tapaamiskerrat jää pintapuolisiksi? Mainitsemasi muut ominaisuudet eivät pelasta tilannetta, jos kanssasi on vaikea löytää yhteistä keskusteltavaa, eli ei vaan itsestään kertomista ja toisen kuuntelemista vaan vuorovaikutusta ja yhdessä asioista innostumista - niitä hetkiä, kun juttua jatkuisi vaan ja ei meinaa malttaa sanoa tienristeyksessä 'hei, hei'. Uskon, että tunnistat, mitä tarkoitan tällä :)
"Tän yhden pois jättäytyneen miehen puheista tuli käsitys että piti minua liian nättinä itselleen, siis ettei hänellä olisi mahiksia tms."
Ja tämä naisen kirjoitus.
Naiset: jos mies (tässä keississä pano, mutta koskee muitakin), jättäytyy pois niin se ei todellakaan johdu siitä että olisit liian hyvä hänelle. Se johtuu siitä että mies ei ollut kiinnostunut tai löysi jonkun muun.
Juu ymmärrän että haluate hivellä omaa egoanne näillä ajatushäkkyröillä, mutta "olet liian hyvä minulle" ja "se ei johdu sinusta vaan minusta" ovat vakkariselityksiä joilla naisesta pääsee eroon siististi.
Vierailija kirjoitti:
"Olen siis hyvännäköinen nainen (muilta kuultuna), hyvin timmi (kokoa XS), pitkätukkainen. Fiksu, hauska, hyvässä työssä."
Mitä tarkoittaa muilta kuultuna? Minua kehutaan usein komeaksi, mutta se ei näy naissuosion muodossa, mikä tarkoittanee etten ole erityisen komea.
"Sitten menen tinder-treffeille aika tavallisten ihmisten kanssa (ei toimitusjohtaja-lentäjä-mallien kanssa)"
Millainen on aika tavallinen ihminen? Miksi käytit muotoa aika tavallinen, eikä tavallinen?
Ja sitten se ikä.
Siro ja nätti 21v on täysin eri asia kuin siro ja nätti 41v.
Esim. harvalla sirolla 41v naisella on muotoja jäljellä, se XS-kropan ja pyöreän perseen yhdistelmä on aika harvinainen tuossa iässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta et täällä syytetään treffikumppaneita eikä viestiketjun aloittajaa. Kyllä siinä johtaa jos kukaan treffikumppaneista ei halua tavata toiste on peiliinkatsomisen paikka. Jos siinäkin kohtaa yhä vain syyttää kaikkia muita, niin tilanne ei tosiaankaan parane.
Jokin sussa tökkii ap. Mieti rehellisesti mikä se on. Pukeutuminen? Jutut? Ulkonäkö? Asenne?
En halua olla töykeä, vaan oikeasti auttaa. Jos jatkuvasti menee pieleen, niin jossain on vika.
Yksi nainen tuhannesta osaa katsoa sinne peiliin, ja tätä vielä vääristää ne naisten teinipissis-tsemppaamiset somessa "You go gurl, olet upea ja ihana!"
No, olen kuitenkin ollut yhteensä lähemmäs 20 vuotta parisuhteissa, naimisissakin, että jotkut ovat kuitenkin kelpuuttaneet. Ja muutama muukin tässä sinkkuaikana. Se minun ihmetykseni lähinnä koskee sitä, että jos on kiva, osaa keskustella mistä vaan (on sosiaalinen luonne), on joidenkin mielestä hyvännäköinen ja fitti, ja silti mies yksien treffien perusteella ghostaa, se on vaan outoa. Kun samaan aikaan tämä palsta ja kaikki mediat täyttyvät miesten valituksesta siitä, kuinka tinder on naisten markkina ja nainen saa valita ja miehet eivät kelpaa. No nyt voin kertoa, että hyvä nainen ei kelpaa miehille!
Ap
Tässähän se sitten tulikin. Olet yli 40, joka on rajapyykki sille, että miesten kiinnostus laskee rajusti. Näin miehenä tuli aloitusviestistä välitön mielikuva noin 25v gigastacysta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa miehistä säikähtää kun kuulee treffeillä, että kaunis nainen on vieläpä erikoislääkäri. Ei siksi, että sussa olisi vikaa, vaan päinvastoin siksi, etteivät nuo miehet koe olevansa sun tasolla. Pelkäävät, että pian sullekin selviää, etteivät he ole yhtä upeita kuin sinä.
Mitä upeaa on erikoislääkärissä? Kova palkka, se siitä.
Erikoislääkäri ammattina ei kerro yhtään mitään ihmisestä ihmisenä.
No kertoo se jotain yleisälykkyydestä ja kunnianhimosta. Valmiudesta tehdä töitä tavoitteidensa eteen ja saavuttaa kunnianhimoisetkin tavoitteet.
Ja jo pelkästään näistä syistä lukemattomat miehet jäävät kelkasta. Mutta jos nyt pitäisi villi veikkaus heittää, niin harva naispuolinen erikoislääkäri on sinkku. Aika harva vähemmänkään koulutettu on.
Avaisitko vähän tätä? Mitä tarkoitat sillä, että naisen älykkyys, kunnianhimo ja valmius tehdä töitä uransa eteen saa lukemattomat miehet jäämään kelkasta?
Eikö miehet nykyään nimenomaan tahdo töissäkäyvän, itsensä elättävän naisen? Paskaduunillako itsensä elättävä nainen vetää puoleensa? Mielenkiinnosta kysyn.
Miehelle lompakkoloisena oleminen on nöyryytys, naiselle saavutus.
Lisäksi miehet ovat realisteja ja tietävät että liitto ei tule kestämään, eikä naiset yleensä edes lähde sellaiseen suhteeseen.
Ajan haaskuuta.
millainw on tuo xs koko kun pianoa ei lukenut niin ei osaa hahmottaa
Kuvailusi ei kerro paljon mitään. Sinulla on kotain olemuksessasi mistä he ei tykkää. Ehkä puhut livenä jotain sellaista mikä karkottaa heidät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa miehistä säikähtää kun kuulee treffeillä, että kaunis nainen on vieläpä erikoislääkäri. Ei siksi, että sussa olisi vikaa, vaan päinvastoin siksi, etteivät nuo miehet koe olevansa sun tasolla. Pelkäävät, että pian sullekin selviää, etteivät he ole yhtä upeita kuin sinä.
Mitä upeaa on erikoislääkärissä? Kova palkka, se siitä.
Erikoislääkäri ammattina ei kerro yhtään mitään ihmisestä ihmisenä.
No kertoo se jotain yleisälykkyydestä ja kunnianhimosta. Valmiudesta tehdä töitä tavoitteidensa eteen ja saavuttaa kunnianhimoisetkin tavoitteet.
Ja jo pelkästään näistä syistä lukemattomat miehet jäävät kelkasta. Mutta jos nyt pitäisi villi veikkaus heittää, niin harva naispuolinen erikoislääkäri on sinkku. Aika harva vähemmänkään koulutettu on.
Avaisitko vähän tätä? Mitä tarkoitat sillä, että naisen älykkyys, kunnianhimo ja valmius tehdä töitä uransa eteen saa lukemattomat miehet jäämään kelkasta?
Eikö miehet nykyään nimenomaan tahdo töissäkäyvän, itsensä elättävän naisen? Paskaduunillako itsensä elättävä nainen vetää puoleensa? Mielenkiinnosta kysyn.
Miehelle lompakkoloisena oleminen on nöyryytys, naiselle saavutus.
Lisäksi miehet ovat realisteja ja tietävät että liitto ei tule kestämään, eikä naiset yleensä edes lähde sellaiseen suhteeseen.
Ajan haaskuuta.
"Eikö miehet nykyään nimenomaan tahdo töissäkäyvän, itsensä elättävän naisen? Paskaduunillako itsensä elättävä nainen vetää puoleensa? Mielenkiinnosta kysyn."
No etkö itse kirjoittanut että paskaduunissa käyvä nainen on töissäkäyvä ja itsensä elättävä?
Juu, se on miinusta jos nainen on töissä 10h/päivä ja jauhaa työprojekteista kotona. Useimmat miehet haluavat että kotona unohdetaan työjutut ja tehdään muuta. Uranaiset sen sijaan haluavat että toistellaan firman tj:n juttuja, sparrataan ja tsempataan.
Miehet myös tietävät että uranainen on riski. Jos nainen etenee uralla, hän alkaa vaistomaisesti katselemaan menestyneempiä miehiä. Nähty lähipiirissä. Kun nainen menestyy, vähemän tienaava mies lakkaa kiinnostamasta. Eihän sitä voi katsoa ylöspäin, ja kun itsekin ollaan korkeammassa sosiaaliluokassa niin eihän se keskituloinen ukko enää käy.
Mielestäni ihan kivan näköinen nainen..
740full-pamela-tola.jpg (740×1116) (lisimg.com)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis sitä mieltä, että ekstrovertit ovat feikkejä ja sinä kykenet tuollaisen diagnoosin tekemään. Sori, mutta et kovin fiksua vaikutelmaa itsestäsi anna. Kyllä ihmiset sentään hitusen monimutkaisempia ovat kuin saippuasarjoissa. Ylimielisyys ja tuomitseva asenne voi olla kenellä tahansa, vaikkapa sillä seurueen hiljaisimmalla, joka jurottaa sivussa muita kadehtien.
Sanoin monet, en kaikki. Johtopäätökseni olen vetänyt omasta kokemusmaailmastani sekä perhepiiristäni, kasvuympäristöstäni että parista ikävästä parisuhteestani missä kärsin. Kyllä minulla on oikeus myös sanoa kokemani ääneen vaikka se sinun narratiiviasi ei vastaakaan. Kiitos vielä älykkyytenikin kyseenalaistamisesta, toivottavasti tuli hyvä mieli. Mukavaa pääsiäisen jatkoa sinulle. :)
Oletko somessa, löytyykö sinusta googlaamalla jotain? Joskus ihmisille voi kelvata vai oma ennakkokäsityksensä. Sitten jos salaa tapaamisen jälkeen etsivät lisätietoa, eivät enää kommunikoikaan perehtymänsä henkilön kanssa. Todella outoa, mutta joskus noin vaikuttaa käyvän ihan vaikka työkaverien tai rekrytoijien kohdalla.
En tiedä, voiko ihmisestä irrallaan oleva tieto etäännyttää ja saada muut käyttäytymään oudosti. Vaikkei esillä olevissa asioissa sinänsä olisi mitään ihmeellistä.
Tai ylipäänsä aika erossa jo tavatusta ihmisestä voi saada aikaan tunteen, että ihminen on jo koettu ja nähty.
^pahoittelut kirjoitusvirheistä