Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka sijoitatte osakkeisiin, asuntoihin jne, milloin teillä on tarkoitus alkaa nauttia tuotoita

Vierailija
04.04.2021 |

Sijoitatteko vain sijoittamisen ilosta, vai esim tavoitteena jäädä aikaisemmin työelämästä vai miksi sijoitatte?

Kommentit (118)

Vierailija
21/118 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuon sijoittamisen jos on oikeasti hyvät tulot (ainakin 5000€) kuukaudessa nettona käteen. Sitä en ymmärrä, että pienistä tai keskimääräisistä tuloista sijoitetaan tavoitteena sitten kenties eläkkeellä nauttia hieman leveämpää elämää. Saatat aivan hyvin olla kuollut ennen eläkeikää, joten olipa iloa niistä sijoituksista. Toinen on se, että ainakin itse haluan nauttia elämästä nyt ennen ehtoopuolta. Yli kuusikymppisenä (jos sinne saakka elää), niin vetuttaa jo pelkkä ikä ja elämän lähestyminen loppuaan niin paljon, ettei se raha siinä vaiheessa enää tuo samanlaista onnea kuin nyt nuorempana.

Vierailija
22/118 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoihin ei kannata sijoittaa, eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa, työikäisiä vähemmän ja asuntoja tullaan lahjoittamaan ilmaiseksi, osa varmaan maksaa 400 euron yhtiövastiketta joka kuukausi perintöasunnosta, kun ei malta lahjoittaa asuntoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/118 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäminen ja sijoittaminen tuo itselleni riippumattomuutta ja turvallisuutta.

Jo nykyisin pieneläkeläinen mummoni on sijoittanut ja en itsekään ole kuin keskituloinen. Voi tulla se päivä, kun tilanne vaatii nopeaa sijoitusvarojen realisointia - asuntosijoittaminen ei ole siihen tarkoitukseen hyvä vaihtoehto, vaikka toki muutoin pienet sijoitusasunnot kasvukeskuksissa ovatkin kannattava vaihtoehto neliöhinnan perusteella katsottuna.

Tarkoituksena oli säästää omaan vanhuuteen, jos tuleva sukupolvi uskoo meihin, kuten omani arvostaa aiempaan ja sä suuret ikäluokat vanhempiaan, en näe eläkepäiviä (irtisanotaan jo aiemmin), enkä myöskään usko nykyiseen eläkejärjestelmään, joten varaudun siihen, että saatan tarvita rahaa vielä työvuosien jälkeenkin.

Vierailija
24/118 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästäminen ja sijoittaminen tuo itselleni riippumattomuutta ja turvallisuutta.

Jo nykyisin pieneläkeläinen mummoni on sijoittanut ja en itsekään ole kuin keskituloinen. Voi tulla se päivä, kun tilanne vaatii nopeaa sijoitusvarojen realisointia - asuntosijoittaminen ei ole siihen tarkoitukseen hyvä vaihtoehto, vaikka toki muutoin pienet sijoitusasunnot kasvukeskuksissa ovatkin kannattava vaihtoehto neliöhinnan perusteella katsottuna.

Tarkoituksena oli säästää omaan vanhuuteen, jos tuleva sukupolvi uskoo meihin, kuten omani arvostaa aiempaan ja sä suuret ikäluokat vanhempiaan, en näe eläkepäiviä (irtisanotaan jo aiemmin), enkä myöskään usko nykyiseen eläkejärjestelmään, joten varaudun siihen, että saatan tarvita rahaa vielä työvuosien jälkeenkin.

Oi voi, hoitokoti maksaa 5000 kuukaudessa ja noilla tuloilla sen joutuu itse maksamaan. Muille se maksetaan verovaroista.

Vierailija
25/118 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tuossa edellä ovat leuhkineet miljoonaomaisuuksillaan ja tuotoillaan.

Ehkä totta ehkä ei.

Pelkkä sijoitussäästäminen riittää.

3-kymppisenä alat pistämään 10 €/päivä. Päivittäisen tupakka-askin hinnan esim Pankin sijoitussäästö rahastoon.

6-kymppisenä huomaat, että voit nostaa kuukausittain 3x työeläkkeen / kk pelkkinä korkoina, koskematta pääomaan.

So easy, so simple!

Vierailija
26/118 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitan jotta on puskuria yllättäviä katastrofeja varten. Toisaalta eläkkeelle jäädessä tulot puolittuvat, jolloin on hyvä olla vararahastoa.

En välttämättä käytä koskaan säästöjäni vaan jätän ne lapsille perinnöksi. Heillä on silloin vähän helpompi taloudellisesti. Jos joka sukupolvi säästää vähän lisää, kertyy sukuun omaisuutta.

Säästöt ja sijoitukset antavat mielenrauhaa ja tuotot tuovat lisän palkkatuloon. Pienikin summa vaikuttaa yllättävän paljon jos se tulee normaalin tulon päälle lisänä. Yleensä sijoitan tuotot takaisin jotta korkoa korolle toimii, mutta tarpeen mukaan voin käyttää remonttiin, matkaan tai muuhun kivaan.

Ihan normaalissa ammatissa työskentelen palkansaajana, eli nettopalkasta pyrin laittamaan joka kuukausi sivuun siivun. Työttömyyden aikana ja kun lapset olivat pieniä oli säästö tauolla. Summaa tärkeämpi on sijoittamisen säännöllisyys ja pitkäjänteisyys.

Vierailija
27/118 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitan ylimääräiset rahat, jos jää normaali elämisen jälkeen. Tulot olleet aika suuret jo 30-vuotiaasta lähtien, joten on kertynyt aika suuri salkku viimeisen 15 vuoden aikana.

Vierailija
28/118 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelen jääväni eläkkeelle 60-62-vuotiaana. Sijoituksista saan myös mukavasti lisätuloa eläkkeen päälle sitten, kun varsinainen eläkeikä alkaa.

Sijoittaminen ei tarkoita sitä, että joutuisin nyt tinkimään elämästäni. Sijoitan vain sen mitä normaalin elämän jälkeen jää yli.

N55

Vierailija
29/118 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuon sijoittamisen jos on oikeasti hyvät tulot (ainakin 5000€) kuukaudessa nettona käteen. Sitä en ymmärrä, että pienistä tai keskimääräisistä tuloista sijoitetaan tavoitteena sitten kenties eläkkeellä nauttia hieman leveämpää elämää. Saatat aivan hyvin olla kuollut ennen eläkeikää, joten olipa iloa niistä sijoituksista. Toinen on se, että ainakin itse haluan nauttia elämästä nyt ennen ehtoopuolta. Yli kuusikymppisenä (jos sinne saakka elää), niin vetuttaa jo pelkkä ikä ja elämän lähestyminen loppuaan niin paljon, ettei se raha siinä vaiheessa enää tuo samanlaista onnea kuin nyt nuorempana.

Mikä sinulle tarkoittaa elää tässä ja nyt eikä vasta yli kuusikymppisenä? Minulle se tarkoittaa perheen ja ystävien tapaamista, hyvää ruokaa, matkustelua ja myös hieman shoppailua. Näitä kaikkea teen normaalissa arjessa, korona-aika on toki eri. Se ei silti poissulje sijoittamista, jotta minulle tärkeät asiat ovat mahdollisia myös tulevaisuudessa. Omia menoja pitää vain suunnitella. Kaikkea rahaa ei ole pakko käyttää heti, mutta ei kaikkea tarvitse myös saada säästöön.

Vierailija
30/118 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnot, mukaa lukien tämä missä asun on velattomia silloin kun olen 55v.

Silloin sen jälkeen rahaa jää nykyisellään 1700€ käteen. Sillä voisin hyvinkin helposti elää, jos työnteko ei enää nappaa.

31/118 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, eihän sijoittaminen köyhiä varten olekaan.

Vierailija
32/118 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinulle tarkoittaa elää tässä ja nyt eikä vasta yli kuusikymppisenä? Minulle se tarkoittaa perheen ja ystävien tapaamista, hyvää ruokaa, matkustelua ja myös hieman shoppailua. Näitä kaikkea teen normaalissa arjessa, korona-aika on toki eri. Se ei silti poissulje sijoittamista, jotta minulle tärkeät asiat ovat mahdollisia myös tulevaisuudessa. Omia menoja pitää vain suunnitella. Kaikkea rahaa ei ole pakko käyttää heti, mutta ei kaikkea tarvitse myös saada säästöön.

Pointti on siinä, että elän tässä ja nyt vielä kun oikeasti elän. En todellakaan tiedä, että elänkö enää eläkeiän kynnyksellä. Mutta kuten totesin, jos on oikeasti hyvä tulot ja voi sijoittaa siten, että ei tarvitse tinkiä elämästään nyt, niin silloin sijoittaminen on ihan järkevää.

Vierailija
33/118 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt mitään pankkia halua mainostaa, mutta Nordean Säästö 50 /25-salkkuihin laittamani säästöt ovat tuottaneet n. 17 - 25 % vuosittaisen koron.

34/118 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnittelen jääväni eläkkeelle 60-62-vuotiaana. Sijoituksista saan myös mukavasti lisätuloa eläkkeen päälle sitten, kun varsinainen eläkeikä alkaa.

Sijoittaminen ei tarkoita sitä, että joutuisin nyt tinkimään elämästäni. Sijoitan vain sen mitä normaalin elämän jälkeen jää yli.

N55

Juuri noin, sijoitukset pitäisi olla sellaisia että ne kaikki voi menettää ilman että normaali elämä kärsii.

35/118 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoittamiseen sijoitetut varat pitää olla sellaisia joita ei tarvitse, ne on parempi laittaa tuottamaan eikä makuuttaa nolla korolla pankissa.

Vierailija
36/118 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei mitään suuria sijoituksia ole, muutama kymppitonni. Nekin lähinnä ennen lapsia työtuloista pihisteltyjä. Mutta jo ne ovat riittäneet takaamaan sen, että kun jäin työttömäksi, en menettänyt yöuniani odotellessani työttömyyskorvauksia. Uskalsimme myös hankkia suunnittelemamme toisen lapsen samaan aikaan, vaikka työpaikasta ei ollut varmuutta. Loppujen lopuksi kovin suureen osaan noita sijoituksia ei tarvinnut koskea, koska sain töitä lapsen ollessa yksi vuotias, mutta ilman puskuria stressi olisi ollut paljon kovempi ja todennäköisesti emme olisi uskaltaneet juuri silloin ryhtyä lapsen hankintaan.

Vierailija
37/118 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite laitan 50% nettotuloista sijoituksiin, eikä tunnu että joutuisin luopumaan mistään.

Vierailija
38/118 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen jää koukkuun ja haluaa vain kasvattaa osakesalkun arvoa 😄

Vierailija
39/118 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti on siinä, että elän tässä ja nyt vielä kun oikeasti elän. En todellakaan tiedä, että elänkö enää eläkeiän kynnyksellä. Mutta kuten totesin, jos on oikeasti hyvä tulot ja voi sijoittaa siten, että ei tarvitse tinkiä elämästään nyt, niin silloin sijoittaminen on ihan järkevää.

Olen periaatteessa samaa mieltä, mutta tuo rajasi tuloille (5000 netto), jotka tarvitaan, että kannattaisi sijoittaa, on naurettavan korkea. Itselläni 2000 euroa kuukaudessa riittää oikein mukavaan elämään ja mm. matkusteluun, ja sen yli menevät nettotulot voi hyvin sijoittaa ilman, että tarvitsee tinkiä mistään.

Vierailija
40/118 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suoraan sanottuna tiedä, mihin sijoitetut varat on tarkoitus käyttää. Eikä tarvitsekaan. Elämässä tulee aina yllätyksiä ja on hyvä, että on pahan päivän varaa. Vähän aikaa sitten esim. auto hajosi ja oli pakko ostaa uusi, maksoi n. 15 000 euroa. Toki olisin voinut ottaa lainaa, mutta oli helpompaa maksaa heti pois, kun kerran rahaa on. Raha tuo minulle turvaa. Tulevaisuus voi tuoda myös sairastumista, työttömyyttä tms. Olen myös melko väsynyt työelämään, ja nelipäiväinen työviikko helpottaisi elämää. Sekin voisi olla jossain kohtaa vaihtoehto, jos säästöjä riittävästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä