Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka sijoitatte osakkeisiin, asuntoihin jne, milloin teillä on tarkoitus alkaa nauttia tuotoita

Vierailija
04.04.2021 |

Sijoitatteko vain sijoittamisen ilosta, vai esim tavoitteena jäädä aikaisemmin työelämästä vai miksi sijoitatte?

Kommentit (118)

Vierailija
1/118 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä 40-50 vuotiaana nostan rahoja sairauksiin ja 60 vuotiaana kun ehkä pääsen terveenä eläkkeelle, nii sitte ehkä. Siihen asti banaanilla, ruisleivällä ja makaroonilla.

Vierailija
2/118 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitan varmuuden vuoksi jos jokin taloudellinen katastrofi iskee. En tavoittele rikkauksia.

En siis tule koskaan tekemään rahoilla mitään jos taloudellista katastrofia ei tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/118 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ottaa ne sitten mukaan...

Vierailija
4/118 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elelen sijoituksilla. Työnteon lopetin 30-vuoden kieppeillä, vaikka tavoitteena oli eläke 40-vuotiaana. Tosin nykään viro saa verotulot, koska siellä on matalampi verotus.

Vierailija
5/118 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin koko ajan sijoituksistani, se tuottavat vuodessa mukavasti osinkoja. Tänä vuonna olen tosin pääsääntöisesti sijoittanut lisää, koska ei oikein ole ollut fiksuja tuhlauskohteita.

Vierailija
6/118 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ne ovat vain "pahan päivän varalle" - siis pari sijoitusasuntoa. Ne voi hätätapauksessa myydä ja aina menee kaupaksi (voitolla). Sijaitsevat ison kaupungin keskustassa. Ei mitään isompaa rikastumista tavoitteena. Nyt jo ihan mukava elintaso tällaisenaan.

Vierailija
7/118 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin jo nyt. Sijoittaminen on ihan mukava harrastus. Lisäksi se tuo turvaa monellakin tavalla.

Sijoitukset toimivat hyvänä vararahastona pahanpäivän varalle. Lisäksi sijoituksista tulee minulle noin tuhannen euron lisätulo joka kuukausi. Tämän lisätonnin voi käyttää uusiin sijoituksiin, laskujen maksuun tai ihan vain itsensä hemmotteluun. Myös se että et ole vain palkkatulon varassa tuo mukavaa turvallisuuden tunnetta ja jos vaikka joutuisi työttömäksi, ei tarvitse täysin tuloitta odottaa ensimmäistä työttömyyskorvausta.

8/118 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi aina käyttää rahaa jos haluaa jotain ylimääräistä myymällä sellaisia sijoituksia jotka ovat voitolla. Tuleehan siitä rahaa sitten kun työt lopettaa, miljoonan kasaamiseen menee melkein 30 vuotta.

Vierailija
9/118 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakeomistuksesta tuovat minulle turvaa ja riippumattomuutta. Alun perin suunnittelin käyttäväni ne lapsettomuushoitoihin, onneksi kuitenkin saimme lopulta luomuna lapset.

Jos minulle tulee avioero, ei minun tarvitse tinkiä elintasostani, vaan voin käyttää osakesäästöjä uuden asunnon ostoon. Jos töissä tulee ongelmia, esim. pitkä lomautus tai irtisanominen, niin pärjään osakesäästöillä ansiosidonnaisen päättymisen jälkeen jonkin aikaa. Jos minä tai joku perheenjäsenistä sairastuu tai tarvitsee sellaista lääketieteellistä tai mt-apua, johon on hirveät jonot julkisella, voin käyttää osakesäästöjäni siihen. Jos taloomme tulisi akuutti korjaustarve, ei tarvitsisi ottaa lisää lainaa, vaan urakasta ainakin osan voisi kustantaa osakerahoillani.

Vierailija
10/118 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitan, jotta voisin jättää työelämän 60-vuotiaana.

Vierailija
11/118 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitan sen, mitä elämästä nauttimiselta liikenee :) Osakkeisiin menevä raha makaisi siis muuten vain tilillä.

Olen yrittäjä ja maksanut niukasti YEL-maksuja, joten tuleva eläkkeeni on pieni. Sijoituksille on varmaan käyttöä sitten eläkkeellä.

Vierailija
12/118 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osingoilla ollaan matkusteltu monena vuonna koko perhe.

Vierailija
13/118 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitukset mahdollistivat työelämästä poisjäämisen kymmenen vuotta ennen eläkeikää. Elän sijoitusten tuotoilla hyvää elämää. Sitten kun saavutan eläkeiän, niin tulot tietysti vielä kasvavat eläkkeen verran. Nytkin kun ei pääse matkustelemaan tietysti jää säästöön paljon. Matkustelen sitten sitäkin ylellisemmin kun taas pääsee.

Pääomaa tuskin minulla tulee tarvetta käyttää, mutta jos tulee, niin sitten käytän. Jos en käytä, testamentilla menee joko sukulaisille tai johonkin itselleni tärkeään kohteeseen. Nyt on testamentti sukulaisille, mutta jos eivät pidä yhteyttä vanhuuteni päivinä, niin sitten muutan testamenttia.

Vierailija
14/118 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit kun oli 4 miltsii. Olin 35v.

Töit jäi ja alko matkustelu ja vosujen vonkaaminen.

Vierailija
15/118 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoite grindata kasvuosakkeilla 500k-1milj€ salkku.

Sitten 7% osinkotuotolle.

Vierailija
16/118 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoitteena on päästä hieman aikaisemmin eläkkeelle tai ainakin löysätä työntekoa. Aina on myös mahdollista, että joudun työttömäksi ennen eläkkeelle jäämistä, joten sijoitukset turvaavat toimeentuloa.

En kituuta nytkään, haluan varmistaa että minulla on mahdollisuus mukavaan elämään myös jatkossa.

Vierailija
17/118 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoite 600 000€ 

Kasasa 400 000€ ja ikää 46

600 000€ Tarkoittaa noin 2500€ käteen  maltillisella tuotolla + työkkäri/kansaneläke.

Juu olen yrittäjä

Vierailija
18/118 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ympäristöteko tuo matkustelu.

Vierailija
19/118 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitukset ovat ainoa turva eläkkeiden varalle siinävaiheessa kun sosialistinen Suomi kaatuu omaan mahdottomuuteensa

Vierailija
20/118 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat on nyt korona-ajan rahastoissa kasvamassa tuottoa. Kun elämä normalisoituu rahat kotiutetaan ja ostetaan kakkoskoti etelästä. Tarkoitus nauttia niistä nyt kun vielä voi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän