Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TAYS:n jonotilanne lapsettomuushoitoihin

04.04.2021 |

Moi!

Meillä ( minä 32v ja mies 39v) raskauden yritystä takana vuosi, ja yksityisellä tehty tutkimukset & yksi ovulaation induktio. Nyt näyttää tutkimusten valossa siltä, että IVF on meidän paras, ellei ainut keino. Miehessä ei vikaa, minulla AMH-arvo tosi alhainen (0.68) ja munarakkuloita havaittavissa vähän eivätkä reagoi superhyvin lääkehoitoon. Toiveena oli hoitaa yksityisellä, jos olisi esim. inssi riittänyt, mutta sitä eivät suosittele nyt ollenkaan.. IVF:n hinta (8 000-10 000) tuntuu tosi kovalta, vaikka tämä suurin haave onkin 😭

Kysymykseni siis olisikin:

1. Miten menee hoitopolku, jos tutkimukset tehty yksityisellä? Tuleeko silti ensin ensikäynti Taysiin, onko jonotus yhtä pitkä?

2. Kuinka pitkään olet odottanut ensikäynti tai hoitojen aloitusta, jos olet ollut nyt lähiaikoina hoidettavana?

Kiitos, jos jaat kokemuksesi! ❤😊

Kommentit (3)

1/3 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain yksityiseltä lähetteen hedelmällisyyspolille TAYS:iin, aika ensikäynnille tuli n.3kk päähän. Ehdin tulla kuitenkin raskaaksi ennen tätä, joten ei ole tietoa miten itse hoito etenee. Tosi pian olisin kuitenkin päässyt hoitoon.

Vierailija
2/3 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kuullut että tällä hetkellä jonot ovat pidempiä kun saisivat olla, muuten ei kokemusta. Itsellä alkamassa yksityisellä ivf tällä viikolla 😊 ja meille hintaa sille tulee about 2400 plus lääkkeiden hinta eli oletko varma tuosta noin korkeasta hinta-arviosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/3 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa oli juuri eilen juttu lapsettomuushoitojen jonotilanteesta ja tuon uutisen perusteella TAYSissa pitäisi olla suht hyvä tilanne. https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008772131.html

Itse olen menossa hedelmällisyyspolin ensikäynnille perjantaina ja meillä aikaa terveyskeskuksen lähetteestä tulee n. 2 kk.