Miten ihmiset päätyvät parisuhteeseen niin helposti?
Meidän yli kymmenen hengen kaveriporukasta kaikki ovat vuorollaan yrittäneet iskeä. Osa on etääntynyt pakkien jälkeen eli vain reikä ilmeisesti kiinnostaa. Myös työ- ja opiskeluporukoissa on aina näitä jotka katoavat kuin tuhka tuuleen pakkien jälkeen, kun ensin ovat muka sattumalta törmänneet minuun jatkuvasti. Osa tekee saman alettuaan seurustelemaan jonkun toisen kanssa eli löydettyään jonkun toisen reiän johon purkautua.
Miten ihmiset päätyvät parisuhteeseen niin helposti selvittämättä ensin kiinnostuvatko he sinusta ihmisenä vai reikänä? Haluavatko silti viettää aikaa kanssasi vaikkeivat saisi siitä mitään ”palkkiota” kovan työn jälkeen? Siis jos pakkien jälkeen haluaa jatkaa ajan viettämistä yhdessä, koska on kiinnostunut sinusta ja seurastasi. Vai jäävätköhän vain kyttäämään uutta tilaisuutta.. Olen jo muuttunut vainoharhaiseksi kun joku miespuolinen taas kiinnostuu keskustelemaan kanssani innokkaasti että pumpatahan se vain haluaa. Samanlaista innokkuutta kun ei tule naisten puolelta. Vai onkohan vainoharhaista edes...
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne miehet, jotka yrittävät iskeä "kavereita" mitään suhdetta halua.
Kaikki kenen kanssa olen ikinä seurustellut olivat kavereitani jo ennen seurustelua ja osa vielä sen jälkeen.
Onko tullut mieleen että kaikilla ei ole niitä kavereita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme ajatusmaailma tuollainen, että ihminen on joko kaveri tai pelkkä seksilelu. Entäs se romanttinen ihastuminen ja rakkaus? En minä ainakaan halua tai edes voi olla ystävä ihmisen kanssa jota kohtaan minulla on vahvoja yksipuolisia romanttisia tunteita. Ei kyse ole siitä että hän merkitsisi pelkkää seksiä, päinvastoin, mutta torjunnan jälkeen tutustumisen jatkaminen pelkkinä kavereina olisi pelkkää itsensä kiduttamista.
Kuulostaa myös erikoiselta vaatimukselta, ettei ihmisen sukupuolella saisi olla väliä. Tottakai sillä on, jos ihminen on selvästi hetero/homo/lesbo ja ihastunut. Ei sitä ihastuksen kohdetta voi silloin nähdä pelkkänä sukupuolettomana ihmisenä.
Ja haluaa seksiä=haluaa pelkkää seksiä? Monelle ihmiselle seksuaalisuus on kiinteä osa toiseen ihmiseen ihastumista. Ei se tarkoita sitä ettei haluaisi toiselta mitään muuta kuin seksiä, mutta niin päin se voi toki mennä, että ihastuneena haluaa toiselta sen "koko paketin" eli seuraa ja hellyyttä ja sitä seksiä - pelkkä platoninen toveruus ei riitä. Ei se kuitenkaan tarkoita sitä että toinen olisi pelkkä reikä/keppi.
Tämä oli loistava kirjoitus.
Ja erittäin hyvä vastakohta Ap:n iljettävälle ajatukselle, että jos mies ihastuu, hän on pelkän reiän perässä. Väite on sekä vastenmielinen että ruma että pelottavalla tavalla väärä. Pelottavalla tavalla siksi, että jos tämä määrittää sen, miten Ap ajattelee miehistä, on hänen maailmansa todella vihamielinen.
AP on ilmiselvästi täysin häiriintynyt tapaus. Avausviesti on tyylipuhdasta narsistin "minä-minä-minä, katsokaa kaikki minua" fantasiaa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ap:ta. Se, että mies haluaa seksiä on myös ihastumisen ja rakastumisen yksi oire (vaikka ei tietenkään aina). Minäkin haluan, eli kiva juttu että nämä on linjassa. Romanttinen rakkaus on ihan eri lailla fyysistä kuin ystävyys. Ei se, että myös fyysistä läheisyyttä on mitenkään poista muuta hyvää suhteesta. Tai tarkoita sitä että nopeastikin fyysiseksi päätyneessä suhteessa olisi valittu kuka vaan.
Kuulostaa jotenkin hyvin syvältä epävarmuudelta se, että uskaltaa valita toisen vasta kun hän on tehnyt tarpeeksi agilitytemppuja todistaakseen arvonsa. Itse valitsin miehen, joka on fiksu, hauska, luova, huomioiva ja kohtelee hyvin minua ja muita ihmisiä. Miksi pitäisi ahdistua siitä että sellainenkin mies saattaa ajatella seksiä, sehän on toivottavaa?
Tämä. Miehet rakastuvat kuviin ja lastenlastensa ikäisiin tyttöihin. Romanttista ja ihanaa, sydämiä <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ompa karmeaa ajatusmaailma. Onneksi meillä minä haluan enemmän. Lie se keppi on sit meillä maksuväline.
En voi uskoa että panet kaikkia miespuolisia joita tapaat. Tai ainakaan itse en halua aloittaa sellaista.
Olen itsekin nymfo, mutten voi sivuuttaa tietoa siitä miksi ovat minusta kiinnostuneita. Itse näen ihmiset ihmisinä enkä tietyn sukupuolen edustajina. Oikeastaan minusta tulee seksihullu vasta parisuhteessa ja sitten huomaan että olen varovaisuuteni vuoksi päätynyt yhteen aseksuaalin kanssa.
No sehän se on jos haluaa alkuun vain miehen joka on kiinnostunut kaikesta muusta kuin seksistä. Miten ajattelit, että se kiinnostus seksiin alkaa sitten suhteessa?
Varmaan samanlailla kuin se ap:lla alkaa ja naisilla yleensäkin.
Naiset vain sekoittavat rakkaushömppää parisuhteeseen ajatellessaan että miehet ovat naisia ja liikkeellä samoin motiivein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ap:ta. Se, että mies haluaa seksiä on myös ihastumisen ja rakastumisen yksi oire (vaikka ei tietenkään aina). Minäkin haluan, eli kiva juttu että nämä on linjassa. Romanttinen rakkaus on ihan eri lailla fyysistä kuin ystävyys. Ei se, että myös fyysistä läheisyyttä on mitenkään poista muuta hyvää suhteesta. Tai tarkoita sitä että nopeastikin fyysiseksi päätyneessä suhteessa olisi valittu kuka vaan.
Kuulostaa jotenkin hyvin syvältä epävarmuudelta se, että uskaltaa valita toisen vasta kun hän on tehnyt tarpeeksi agilitytemppuja todistaakseen arvonsa. Itse valitsin miehen, joka on fiksu, hauska, luova, huomioiva ja kohtelee hyvin minua ja muita ihmisiä. Miksi pitäisi ahdistua siitä että sellainenkin mies saattaa ajatella seksiä, sehän on toivottavaa?
Tämä. Miehet rakastuvat kuviin ja lastenlastensa ikäisiin tyttöihin. Romanttista ja ihanaa, sydämiä <3
Eikä sinuun, vaikka olet niiiin herttainen...
Ku n kelpaa kuka tahansa kun ei yksin osata olla. Kun elämä on kuin harlekiinia, omassa elämässä ei olisi muuten mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ole kummoisiakaan standardeja niin kumppaniksi kelpaa kuka vaan -> helposti parisuhteeseen.
Ei kyllä kelpaa, vaikka niin ilmeisesti oletetaan. Minulle ainakin yritetään edelleen muistutella exästä, johon en koskisi pitkällä tikullakaan. En ole niin epätoivoinen, että ryhtyisin haikailemaan muutaman vuoden takaista säätöä, joka osoittautui jo lyhyen tapailun perusteella vahtivaksi ja vainoavaksi kontrolloijaksi, joka muutaman minuutin välein tarkisti missä liikun ja kenen seurassa. Onneksi hänen kaltaisiaan on harvassa.
Siis tässä olikin aiheena että parisuhteeseen päätyvät ovat helppoja. Luulin otsikon perusteella että parisuhteen saaminen ei ole helppoa.
En pysty samaistumaan. Otin tarpeitani tyydyttämään sen joka siihen suostui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ole kummoisiakaan standardeja niin kumppaniksi kelpaa kuka vaan -> helposti parisuhteeseen.
Ei kyllä kelpaa, vaikka niin ilmeisesti oletetaan. Minulle ainakin yritetään edelleen muistutella exästä, johon en koskisi pitkällä tikullakaan. En ole niin epätoivoinen, että ryhtyisin haikailemaan muutaman vuoden takaista säätöä, joka osoittautui jo lyhyen tapailun perusteella vahtivaksi ja vainoavaksi kontrolloijaksi, joka muutaman minuutin välein tarkisti missä liikun ja kenen seurassa. Onneksi hänen kaltaisiaan on harvassa.
Mutta joillekin kelpaa. Siksi oletetaan.
Ihastunut mies haluaa, että nainen vastaa hänen tunteisiinsa kokonaisvaltaisen seksuaalisesti. Pelkkä kaveruus tuntuu tällöin miehestä hyväksikäytöltä. Pimpin antaminen olisi hyvä kompromissiratkaisu molemmille.
No onhan pariutuminen jo vähentynyt, jolloin nuoret miehet ovat siirtyneet helpompaan ikäluokkaan. Ei kukaan jaksa loputtomiin pakkeja ja turhia lähestymisyrityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Ihastunut mies haluaa, että nainen vastaa hänen tunteisiinsa kokonaisvaltaisen seksuaalisesti. Pelkkä kaveruus tuntuu tällöin miehestä hyväksikäytöltä. Pimpin antaminen olisi hyvä kompromissiratkaisu molemmille.
Mihin kohtaan ihastunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin kohtaan ihastunut?
Naiseen kokonaisuutena.
Ap tuntuu olevan poikkeuksellisen ronkeli.
Kukaan poika/mies ei ole tehnyt minuun tarpeitaan kuuteen vuoteen.
T31
Aina miehet ovat olleet kiinnostuneita vain seksiseurasta. Nykyään se on komeimmille mahdollista ilman parisuhdetta.
Eivät päädy. Nainen on yksin onnellisimmillaan.
Tämä oli loistava kirjoitus.
Ja erittäin hyvä vastakohta Ap:n iljettävälle ajatukselle, että jos mies ihastuu, hän on pelkän reiän perässä. Väite on sekä vastenmielinen että ruma että pelottavalla tavalla väärä. Pelottavalla tavalla siksi, että jos tämä määrittää sen, miten Ap ajattelee miehistä, on hänen maailmansa todella vihamielinen.