Miten ihmiset päätyvät parisuhteeseen niin helposti?
Meidän yli kymmenen hengen kaveriporukasta kaikki ovat vuorollaan yrittäneet iskeä. Osa on etääntynyt pakkien jälkeen eli vain reikä ilmeisesti kiinnostaa. Myös työ- ja opiskeluporukoissa on aina näitä jotka katoavat kuin tuhka tuuleen pakkien jälkeen, kun ensin ovat muka sattumalta törmänneet minuun jatkuvasti. Osa tekee saman alettuaan seurustelemaan jonkun toisen kanssa eli löydettyään jonkun toisen reiän johon purkautua.
Miten ihmiset päätyvät parisuhteeseen niin helposti selvittämättä ensin kiinnostuvatko he sinusta ihmisenä vai reikänä? Haluavatko silti viettää aikaa kanssasi vaikkeivat saisi siitä mitään ”palkkiota” kovan työn jälkeen? Siis jos pakkien jälkeen haluaa jatkaa ajan viettämistä yhdessä, koska on kiinnostunut sinusta ja seurastasi. Vai jäävätköhän vain kyttäämään uutta tilaisuutta.. Olen jo muuttunut vainoharhaiseksi kun joku miespuolinen taas kiinnostuu keskustelemaan kanssani innokkaasti että pumpatahan se vain haluaa. Samanlaista innokkuutta kun ei tule naisten puolelta. Vai onkohan vainoharhaista edes...
Kommentit (90)
Lirkuttelee eikä liikuttele. Vaikka varmaan toivoo liikuttelevansakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa pelkää yksin olemista niin paljon, että mikä tahansa muu vaihtoehto on parempi.
Eräs itse parisuhteessa oleva kaverini oikein suuttui, kun festareilla en ottanut miestä, jonka kanssa hetken juttelin. Kaverini meuhkasi miksi en ota itselleni tätä miestä. Hän ei voinut käsittää sitä miksi en tarttunut tähän oljenkorteen ja pelastautunut yksin elämisestä parisuhteeseen. Koomista😀
Joissain maissa on itsestäänselvyys että naisella on aina huoltaja.
Taas tyyppi jonkun ihme agendan kanssa. Kyllä niitä tyytyväisenä yksin eläviä naisia tästä maasta löytyy. Sinkkunaisilla nyt sentään on yleensä nätti koti ja laskut maksettu toisin kuin monilla sinkkumiehillä, että kuka tässä tulee yksinään toimeen ja kuka ei. Toki on kaunista ja kivaa jos kaksi ihmistä löytää toisensa, mutta tiesittekö että esim. kristinusko suosittelee sinkkuutta ja selibaattia kaikille jotka siihen kykenevät? Vaikka heti hyvänä kakkosena tulee toki se perhe-elämä... miesten suosima irtoseksi ei missään välissä!
Vierailija kirjoitti:
No aseksuaaleilla naisilla on vaikeuksia löytää kumppania, sillä miehet eivät ole yhdessä rakkaudesta vaan pillun takia.
No eihän kukaan normaali, seksuaalisesti halukas nainenkaan halua kumppanikseen mitään aseksuaalia miestä, eli seksin perässä ovat naisetkin. Te aseksuaalit voitte pariutua ihan keskenänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aseksuaaleilla naisilla on vaikeuksia löytää kumppania, sillä miehet eivät ole yhdessä rakkaudesta vaan pillun takia.
No eihän kukaan normaali, seksuaalisesti halukas nainenkaan halua kumppanikseen mitään aseksuaalia miestä, eli seksin perässä ovat naisetkin. Te aseksuaalit voitte pariutua ihan keskenänne.
Tämä. Ei yhdessä rakkaudesta olla vaan pillun takia.
Koska kavereiden hankkiminen on vaikeampaa. Pitäisi olla kiinnostava ihmisenä eikä pumppausalustana.
Sinkkunaisilla harvoin on miespuolisia kavereita. Ei naisen seurassa ole mitään sellaista että sitä jaksaisi jos ei tarjolla olisi muuta. Sen kun vain tarjoudut pumpattavaksi kuten muutkin muijat.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ole kummoisiakaan standardeja niin kumppaniksi kelpaa kuka vaan -> helposti parisuhteeseen.
Eli näinkö se menee lähes joka naisella ainakin täällä phjoisemmassa Suomessa, kun ei ole standardeja niin harva nainen on useitta suhteitta elämästään selvinnyt. Niitä vahvoja itsenäisiä naisia taitaa olla enemmän jossain etelässä, jotka ei miestä tartte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme ajatusmaailma tuollainen, että ihminen on joko kaveri tai pelkkä seksilelu. Entäs se romanttinen ihastuminen ja rakkaus? En minä ainakaan halua tai edes voi olla ystävä ihmisen kanssa jota kohtaan minulla on vahvoja yksipuolisia romanttisia tunteita. Ei kyse ole siitä että hän merkitsisi pelkkää seksiä, päinvastoin, mutta torjunnan jälkeen tutustumisen jatkaminen pelkkinä kavereina olisi pelkkää itsensä kiduttamista.
Kuulostaa myös erikoiselta vaatimukselta, ettei ihmisen sukupuolella saisi olla väliä. Tottakai sillä on, jos ihminen on selvästi hetero/homo/lesbo ja ihastunut. Ei sitä ihastuksen kohdetta voi silloin nähdä pelkkänä sukupuolettomana ihmisenä.
Ja haluaa seksiä=haluaa pelkkää seksiä? Monelle ihmiselle seksuaalisuus on kiinteä osa toiseen ihmiseen ihastumista. Ei se tarkoita sitä ettei haluaisi toiselta mitään muuta kuin seksiä, mutta niin päin se voi toki mennä, että ihastuneena haluaa toiselta sen "koko paketin" eli seuraa ja hellyyttä ja sitä seksiä - pelkkä platoninen toveruus ei riitä. Ei se kuitenkaan tarkoita sitä että toinen olisi pelkkä reikä/keppi.
Sinustako on ok, että kaikki suvun ulkopuoliset ihmiset jotka ovat vapaaehtoisesti tekemisissä kanssasi, haluavat panna sinua?
Eivät he halua, minulla on ystäviäkin. Pääosin samaa sukupuolta, sillä vastakkaisen sukupuolen kanssa on aina riski tuohon että toinen ihastuu eikä pystykään enää olemaan kaveri. Ei kenelläkään ole mitään subjektiivista oikeutta vaatia toiselta platonista ystävyyttä jos se toinen sattuu olemaan ihastunut. Jos sinulla on se ongelma että kaikki ihastuvat sinuun, niin suosittelen ystävyyssuhteiden etsimistä oman sukupuolen parista. Vai onko nyt ihan oikeasti niin, että sekä kaikki miehet että kaikki naiset ihastuvat sinuun päätä pahkaa?
Haluatko siis alkaa sellaisen naisen kaveriksi, jota miehesi kuolaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöyristyttävintä on, että meidät on nimetty sen asian mukaan, johon miehet meitä tarvitsevat 🙄
Et sinä tiedä kummin päin se menee. Varmaankin ilmaus "mennä naimisiin" tulee sanasta nainen eikä toisin päin. Samoin kuin entisaikaan naisten kohdalla "mennä miehelään".
Tämä. Ilmaisu tulee siitä että naimisiin mennessä naaras ja uros menevät naaraaseen, ei siitä että silloin molemmat saavat paritteluluvan.
Vierailija kirjoitti:
Ihme ajatusmaailma tuollainen, että ihminen on joko kaveri tai pelkkä seksilelu. Entäs se romanttinen ihastuminen ja rakkaus? En minä ainakaan halua tai edes voi olla ystävä ihmisen kanssa jota kohtaan minulla on vahvoja yksipuolisia romanttisia tunteita. Ei kyse ole siitä että hän merkitsisi pelkkää seksiä, päinvastoin, mutta torjunnan jälkeen tutustumisen jatkaminen pelkkinä kavereina olisi pelkkää itsensä kiduttamista.
Kuulostaa myös erikoiselta vaatimukselta, ettei ihmisen sukupuolella saisi olla väliä. Tottakai sillä on, jos ihminen on selvästi hetero/homo/lesbo ja ihastunut. Ei sitä ihastuksen kohdetta voi silloin nähdä pelkkänä sukupuolettomana ihmisenä.
Ja haluaa seksiä=haluaa pelkkää seksiä? Monelle ihmiselle seksuaalisuus on kiinteä osa toiseen ihmiseen ihastumista. Ei se tarkoita sitä ettei haluaisi toiselta mitään muuta kuin seksiä, mutta niin päin se voi toki mennä, että ihastuneena haluaa toiselta sen "koko paketin" eli seuraa ja hellyyttä ja sitä seksiä - pelkkä platoninen toveruus ei riitä. Ei se kuitenkaan tarkoita sitä että toinen olisi pelkkä reikä/keppi.
Selittele vain valheita ja rakkaushöttöä itsellesi jos siitä tulee parempi mieli eikä lerssiin takertumattomuus ole vaihtoehto. Rakkaudesta johtuu se että kaiken ikäisiä miehiä kiinnostavat parikymppiset tytöt ja että avioeropiikki on nelikymppisillä jolloin naisen ulkonäkö romahtaa nopeasti. Jos kuvitelma rakkaudesta/romanttisuudesta on ehtona sille että suostut pumpattavaksi, niin sittenhän sinun on niin tehtävä.
Ei ap:ta voi käyttää mihinkään jos ei lohkea. Ihan syystä kaikkoavat.
Vierailija kirjoitti:
Sinkkunaisilla harvoin on miespuolisia kavereita. Ei naisen seurassa ole mitään sellaista että sitä jaksaisi jos ei tarjolla olisi muuta. Sen kun vain tarjoudut pumpattavaksi kuten muutkin muijat.
Joo kyllä sille ihan jokin muu syy on kuin seura jos muija kutsutaan mukaan.
Nai-seksi on henkilö nimetty käyttötarkoituksen mukaan.
Juostaan "kemian" perässä eikä tajuta että panettaa sattuu kun nyt näkee jonkun elävän ja hengittävän tapauksen.
Öh noi ei tuossa mun mielestä ole mitään ihmeellistä eikä todistettavasti eikä edes todennäköisesti mitään pitkän aikaa laskelmoitua...
Siis jos miespuolinen kaveri ihastuu ja lähestyy ja saa pakit, niin ei yhtään ihmeellistä että yhteydenpito vähenee.
Eikä se musta johdu siitä, että se seurasi ei kiinnostanut. Se kaveruus vaan ei ihastuneelle riitä. Ei riittäisi naisellekaan.
Toki ap tietää mistä hänen tapauksessaan on kyse jos kertoo, ettei hänessä oikeasti kiinnosta muuta kuin se "reikä".
En ymmärrä ap:ta. Se, että mies haluaa seksiä on myös ihastumisen ja rakastumisen yksi oire (vaikka ei tietenkään aina). Minäkin haluan, eli kiva juttu että nämä on linjassa. Romanttinen rakkaus on ihan eri lailla fyysistä kuin ystävyys. Ei se, että myös fyysistä läheisyyttä on mitenkään poista muuta hyvää suhteesta. Tai tarkoita sitä että nopeastikin fyysiseksi päätyneessä suhteessa olisi valittu kuka vaan.
Kuulostaa jotenkin hyvin syvältä epävarmuudelta se, että uskaltaa valita toisen vasta kun hän on tehnyt tarpeeksi agilitytemppuja todistaakseen arvonsa. Itse valitsin miehen, joka on fiksu, hauska, luova, huomioiva ja kohtelee hyvin minua ja muita ihmisiä. Miksi pitäisi ahdistua siitä että sellainenkin mies saattaa ajatella seksiä, sehän on toivottavaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ompa karmeaa ajatusmaailma. Onneksi meillä minä haluan enemmän. Lie se keppi on sit meillä maksuväline.
En voi uskoa että panet kaikkia miespuolisia joita tapaat. Tai ainakaan itse en halua aloittaa sellaista.
Olen itsekin nymfo, mutten voi sivuuttaa tietoa siitä miksi ovat minusta kiinnostuneita. Itse näen ihmiset ihmisinä enkä tietyn sukupuolen edustajina. Oikeastaan minusta tulee seksihullu vasta parisuhteessa ja sitten huomaan että olen varovaisuuteni vuoksi päätynyt yhteen aseksuaalin kanssa.
No sehän se on jos haluaa alkuun vain miehen joka on kiinnostunut kaikesta muusta kuin seksistä. Miten ajattelit, että se kiinnostus seksiin alkaa sitten suhteessa?
Kun ei ole kummoisiakaan standardeja niin kumppaniksi kelpaa kuka vaan -> helposti parisuhteeseen.