Pystyttekö katsomaan elokuvaa Cherbourgin sateenvarjot?
Onko tuo koko elokuva loilotusta?
Tv2:ssa nyt.
En ole koskaan varmaankaan nähnyt vilaustakaan. Jokin tunnettu kappale on toki kuultu.
Kommentit (38)
Demyn Rochefortin mamsellit on mielestänielokuvana parempi, hienoja tansseja, oli La La Landin esikuva aina avausta myöten. Musiikillisesti Cherbourgin sateenvarjot on kuitenkin parempi.
Topi Sorsakoski levytti tuon kappaleen suomeksi.
Vierailija kirjoitti:
Näin sen lapsena vuosikymmeniä sitten. Teki silloin vaikutuksen.
hauskaa,mun lapseni oli myös vaikuttunut,ei mennyt edes nukkumaan,halusi katsoa,oli jotain 9v
Se hitti ko. leffasta on suomalaisittain nimeltään "Kuolleet lehdet", mikäli oikein muistan.
Ap
Loppukohtaus bensa-asemalla saa mut joka kerta huutamaan tuskasta.
Iki-ihana Catherine Deneuve!
Tuosta ”Ne me quitte pas” kappaleesta mielettömästi eri tulkintoja - yhden hienoimmista teki Jacques Brel.
Vierailija kirjoitti:
Se hitti ko. leffasta on suomalaisittain nimeltään "Kuolleet lehdet", mikäli oikein muistan.
Ap
Ei ole, vaikka hieno laulu tuokin.
Nuo Catherine Deneuven asut on kanssa kauniita.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei ollut. Kuolleet lehdet on levyttänyt Yves Montand - "Les Feuilles Mortes", alkup. se on sountrack elokuvaan "Les Portes de la Nuit".
Vierailija kirjoitti:
Ap
Muistin kuitenkin väärin. Elokuvamusiikkia sekin, mutta eri elokuvasta. Sortsit.
Näin kaikkien nuoruuden rakkauksille käy.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta ”Ne me quitte pas” kappaleesta mielettömästi eri tulkintoja - yhden hienoimmista teki Jacques Brel.
Mä olen luullut että biisi on Brelin.
Elokuvan värimaailma 10+
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin otsikon perusteella ap:n tarkoittavan, että on vaikea katsoa, koska on niin tunteellinen elokuva.
Minun on vaikea katsoa loppua juuri tuosta syystä. Aion kuitenkin katsoa, vaikka kyyneliltä ei voine välttyä.
Olin yksin kotona, koiran kanssa. Koira katseli minua kummissaan, kun aina välillä purskahdin lohduttomaan itkuun ja nyyhkytin nikotellen.
Minkäs mahat. 🤷🏻♀️
Luin koulussa ranskaa ja luokkakaverillani oli tuo soundtrack vinyylinä. Hän laittoi sen yleensä soimaan, kun tulin käymään. Oi niitä aikoja.
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole tuo Brelin biisi tässä elokuvassa!
Koko elokuvamusiikki on Michel Legrandin käsialaa.
Muistelet ihan eri laulua.
Elokuva on musiikillisesti ja esteettisesti niin täydellinen kuin voi vain olla! Katson leffan parin vuoden välein vähintään ja yleensä monta kertaa peräkkäin. Elokuvamaailman liikuttavampia rakkaustarinoita
Yli kahden promillen humalassa pystyn katsomaan mitä vain, mutta olenkin MIES.