Onko sinulla ollut FWB suhdetta? Miten siitä saa pidettyä tunteet poissa...
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee tunteita, niin yleensä naiselle. Naiset usein onkin näissä häviäjiä..
Jos ei ole yhtään tunteita, seksi alkaa maistua mekaaniselta puulta. Hiipuu sitten sen takia, vaikka mies olisikin taitava.
Niinkin voi käydä, että mies on todella hyvännäköinen ja hyvä sängyssä, mutta tyhmä kuin saapas. Silloinkin homma alkaa tympiä...
Ei sopinut FWB mulle.
Sanoisin että jonkinlaisia tunteita on pakko olla, ei kukaan muuten lähde tuollaiseen. Tunteidenhan ei täydy olla rakkautta tms, vaan toinen voi tuntua hyvältä seuralta joka saa nauramaan, hän voi olla hyvännäköinen joka miellyttää esteettistä silmää ja saa sitä kautta olen tuntumaan hyvältä ja halukkaalta jne. Omat fwb hommat on kyllä ollut sellaisia että mies on ollut ihastunut, ja ottanut sitten mitä on saanut, kun olen sanonut etten halua mitään vakavaa. Toivottavasti eivät kuitenkaan kokeneet olevansa mitään häviäjiä.
Kyllä mä olen ollut miesten kanssa jopa täysin ilman tunteita. Mekaanisesti, tarpeeni tyydyttäen. Niinhän monet miehetkin kohtelevat "1 yön panoja". Tämä on sitä tasa-arvoa ;)
Tunne se on kiimantunnekin ;) Vaik väitätkö että et tunne haluavasi edes seksiä heisän kanssaan, ja kuitenkin sitä harastat, vaikkei siltä tunnukaan. Miksi ihmeessä niin teet?
Helposti. En pidä hänen ulkonäöstään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa ihastumisessa ja tunteissa on, nehän siitä seksistäkin tekevät parempaa? Pitää antaa tunteiden olla ja tulla, nauttia mutta ei hallita mieltä. Jos tunteissa alkaa vatvoa, menee hankalaksi.
Usein tulee myös surullinen olo siitä, kun toinen jakaa seksuaalisuuttaan muidenkin kanssa. Tietenkin jos on joku polyamoristi luonteeltaan joka nauttii tästä, mutta suuri osa kokee jonkinlaista mustasukkaisuutta mieluisasta seksikumppanistaan.
No sitten kannattaa jättää tällaiset suhteet väliin ja keskittyä etsimään sitä oikeaa parisuhdetta.
Itse olen aina ajatellut niin, että se oma suhde keneen tahansa on ainutlaatuinen, ei hänellä samanlaista suhdetta ole kenenkään muun kanssa. Ja siksi mustasukkaisuus on vähän turhaa.
Ei kai fwb suhde tarkoita sitä että molemmilla on muita hoitoja myös? monestihan asia on juuri päinvastoin, eli ei tarvitse hakea kyliltä epäilyttävää seuraa kun k18 asiat voi hoitaa luotettavan kaverin kanssa.
Noin muuten, jos olisin saanut tietää(ja kerran sainkin) että vakipanolla on muutakin s-seuraa, niin kyllä hän olisi saanut, ja saikin jäädä samantien. Kyllä miehiä aina sen verran on tarjolla ollut ettei tarvitse höyläillä just sitä joka on kaikkien muidenkin kanssa.
Toki sitä voi olla uskollinen sille vakipanolle jos haluaa ja näin sovitaan. Itse olen lähtenyt siitä, että parisuhde on se mitä tavoittelee ja vakkarihoito on ollut vain välivaihe, jolloin tietysti on vähän pakkokin tapailla ihmisiä. Sitten jos ja kun joku tapailu on muuttunut vakavammaksi, on hoito saanut jäädä.
Tuo on ihan parasta, kun ei enää halua mitään parisuhdetta eron jälkeen, mutta seksi ja juttuseura kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa ihastumisessa ja tunteissa on, nehän siitä seksistäkin tekevät parempaa? Pitää antaa tunteiden olla ja tulla, nauttia mutta ei hallita mieltä. Jos tunteissa alkaa vatvoa, menee hankalaksi.
Usein tulee myös surullinen olo siitä, kun toinen jakaa seksuaalisuuttaan muidenkin kanssa. Tietenkin jos on joku polyamoristi luonteeltaan joka nauttii tästä, mutta suuri osa kokee jonkinlaista mustasukkaisuutta mieluisasta seksikumppanistaan.
No sitten kannattaa jättää tällaiset suhteet väliin ja keskittyä etsimään sitä oikeaa parisuhdetta.
Itse olen aina ajatellut niin, että se oma suhde keneen tahansa on ainutlaatuinen, ei hänellä samanlaista suhdetta ole kenenkään muun kanssa. Ja siksi mustasukkaisuus on vähän turhaa.
Niin. Useimmat ei ajattele noin ja syitä löytyy ihan biologiasta.
Kyllä minä sen ymmärrän, jos ollaan "oikeassa parisuhteessa" että ollaan jossain määrin mustasukkaisia. Mutta kevytsuhteissa näin ei pitäisi olla.
Sinähän et toisten kevytsuhteista määrää millaiksia tunteita niissä saa olla ja millaisia ei. Ihme ajattelua, etkö ymmärrä että olet irrallinen ihminen etkä sama asia kun muutkin ihmiset? Sinä saat pitää vaikka ripulin mausta, mutta mitään sanottavaa sinulla ei muiden makumieltymyksistä ole. Mistä tällainen kumpuaa nykyään, että kuvitellaan olevansa joku maailman napa jonka ympärillä kaikki pyörii?
Mustasukkaisuudella ei sitä paitsi ole välttämättä mitään tekemistä sen kanssa ettei halua että oma s-partneri on muidenkin kanssa.
Suosittelen myös, että hommaa sellaisen, joka on ihan mukava, mutta joka ei kuitenkaan ole sinulle sitä parisuhdeainesta. Silloin pysyy järki matkassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai fwb suhde tarkoita sitä että molemmilla on muita hoitoja myös? monestihan asia on juuri päinvastoin, eli ei tarvitse hakea kyliltä epäilyttävää seuraa kun k18 asiat voi hoitaa luotettavan kaverin kanssa.
Noin muuten, jos olisin saanut tietää(ja kerran sainkin) että vakipanolla on muutakin s-seuraa, niin kyllä hän olisi saanut, ja saikin jäädä samantien. Kyllä miehiä aina sen verran on tarjolla ollut ettei tarvitse höyläillä just sitä joka on kaikkien muidenkin kanssa.
Toki sitä voi olla uskollinen sille vakipanolle jos haluaa ja näin sovitaan. Itse olen lähtenyt siitä, että parisuhde on se mitä tavoittelee ja vakkarihoito on ollut vain välivaihe, jolloin tietysti on vähän pakkokin tapailla ihmisiä. Sitten jos ja kun joku tapailu on muuttunut vakavammaksi, on hoito saanut jäädä.
Mä kyllä ajattelen niin että jos aletaan sopimaan ettei olla muiden kanssa, niin se ei kyllä ole sitten enää mikään vakipanosuhde, vaan joku ihan muu suhde, joten mielestäni tuollainen sopiminen ei kuulu tällaiseev kevyempään suhteeseen. SILTI jos saan tietää että toinen on muidenkin kanssa sängyssä, niin en enää halua itse sen miehen kanssa petiin. En vain koe halua sellaiseen mieheen joka on vähän kaikkien kanssa. ITse en ole koskaan tavoitellut parisuhdetta, vaan ne ovat ihan luonnollisesti kehittyneet. Nykyisen miehen kanssa olen ollut 6 vuotta, ja kun sovimme seurustelusta, niin pari vakkarihoitoani jäi saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä sen ymmärrän, jos ollaan "oikeassa parisuhteessa" että ollaan jossain määrin mustasukkaisia. Mutta kevytsuhteissa näin ei pitäisi olla.
Sinähän et toisten kevytsuhteista määrää millaiksia tunteita niissä saa olla ja millaisia ei. Ihme ajattelua, etkö ymmärrä että olet irrallinen ihminen etkä sama asia kun muutkin ihmiset? Sinä saat pitää vaikka ripulin mausta, mutta mitään sanottavaa sinulla ei muiden makumieltymyksistä ole. Mistä tällainen kumpuaa nykyään, että kuvitellaan olevansa joku maailman napa jonka ympärillä kaikki pyörii?
Mustasukkaisuudella ei sitä paitsi ole välttämättä mitään tekemistä sen kanssa ettei halua että oma s-partneri on muidenkin kanssa.
No voi lässynlää, menikö tunteisiin? En minä mitään määrää, kunhan vaan totean, että lähtökohtaisesti kannattaa ryhtyä sellaisiin suhteisiin mihin kykenee hyvillä mielin. Ja sitten vaikka keskustella sen toisen osapuolen kanssa asiasta, jos menee tunnepuolella hankalaksi. Yleensä ystävyyssuhteeseen kuuluu se, että siinä voidaan keskustellakin ja aikuiset muutenkin luulisi, että voivat kertoa tunteistaan ja yhdessä päättää jatketaanko näin vai mitä tehdään.
Mistä tämä kumpuaa nykyään, että avoin keskustelu on niin vaikeaa?
Ei ole vaikeaa, vaan helppoa. Jos haluan suhteen toisen kanssa, olen suhteessa. Jos haluan olla sinkkuna ja seuraa, ei tuota ongelmaa. En ihastu kehen tahansa, en tietenkään myöskään panokaveriin. Muutenhan olisin suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme vuotta olen ollut seksisuhteessa. Meillä on tosi hauskaa yhdessä ja myös jutellaan ihan kaikista asioista, mutta en kuitenkaan ole ihastunut enkä missään nimessä haluaisi mitään parisuhdetta hänen kanssaan. Hänessä on pari asiaa, että hermot menisi itse parisuhteessa, mutta silloin tällöin tavatessa ei haittaa.
Eli suoraan käytätte toisianne hyväksi ilmaiseksi. Yksi huo... sen laji se on tuokin.
Siis mitä :D? "Käytätte toisianne hyväksi ilmaiseksi"? Täällä on aika ajoin tosi ihmeellistä suhtautumista siihen mitä toiset aikuiset tekee yhteistuumin keskenään, mutta tää on kyllä jo next level. Ootko uskossa?
Miksi sua vaivaa, mitä muut ajattelee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi lässynlää, menikö tunteisiin? En minä mitään määrää, kunhan vaan totean, että lähtökohtaisesti kannattaa ryhtyä sellaisiin suhteisiin mihin kykenee hyvillä mielin. Ja sitten vaikka keskustella sen toisen osapuolen kanssa asiasta, jos menee tunnepuolella hankalaksi. Yleensä ystävyyssuhteeseen kuuluu se, että siinä voidaan keskustellakin ja aikuiset muutenkin luulisi, että voivat kertoa tunteistaan ja yhdessä päättää jatketaanko näin vai mitä tehdään.
Mistä tämä kumpuaa nykyään, että avoin keskustelu on niin vaikeaa?
Siitä se kumpuaa että sinä ja kaltaisesi kirjoittelette mitä sattuu. Avoin keskustelu ei ole sitä että sinä olet päättävinäsi että se ja tämä ei kuulu toisten ihmisten suhteisiin. Voi hyvää päivää, koita nyt ihan oikeasti miettiä pikkuisen mitä raapsutelet.
Tähän alkuperäiseen kommetoiden, niin tunteilla on yleensä hyvä syy olla olemassa. Tuota voisi myös sanoa omaksitunnoksi. Nuo varoittaa ihmistä tai osoittaa sopivan kumppanin jne..eivät ole turhia asioita ihmisen elämässä.
mies53v
Stadilainen kirjoitti:
Itellä on ollut muutama FWB suhde ja joka tapaamisen jälkeen tuli morkkis ja likanen olo.. onko kellään samallaisia kokemuksia? M25
Mulla on ollut kaksi fwb-suhdetta eri aikaan eikä niistä ole tullut huonoa oloa paitsi lopussa koska loppui juuri siihen, että mies omassa päässään kehitteli minusta jonkinlaisen juonijan, joka olisi yrittänyt ajan kanssa tutustua lähemmin päästäkseen saman katon alle jne. Harmitti siis lähinnä, että oli sählännyt taas kuukausitolkulla tuollaisen ihan kivan, ylpistyvän tollon kanssa.
Aika mielenkiintoista keskustelua miesten ja naisten eroista näissä asioissa.
Minulla pitäisi mennä niin, että ensin tunteet ja sitten seksi, siten en voi kuvitella aloittajan kaltaista tilannetta.
Stadilainen kirjoitti:
Itellä on ollut muutama FWB suhde ja joka tapaamisen jälkeen tuli morkkis ja likanen olo.. onko kellään samallaisia kokemuksia? M25
No ei todellakaan. Hauskaa seuraa kuitenkin ja hyvää seksiä, joten ei todellakaan tule mikään morkkis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jatka. Tuo ei pääty hyvin
Niin se taitaa olla. Olen kuitenkin sek_siäkin vailla, ja se olisi hyvää. Mies ei kuitenkaan halua muuta vaikka sinkkuja ollaankin :´(
Hanki sitten parisuhde. Jos on huono aika parisuhteelle niin masturboi ja keskity harrastuksiin sillä aikaa. Et pysty tahdonvoimalla muuttumaan ihmiseksi, jolla ei tule tunteita seksistä.
Totta. Nainen ei käsitä, että mies ja nainen ovat luotu eri tavalla. Normaalinainen elää tunteella, mies yleensä ei. Miehelle seksissä on kyse pussien tyhjennyksestä ja siihen ei tunteita tarvita. Nykynainen yrittää kopioida miesten tapoja ja tunteita siinä onnistumatta.
mies53v
Siinä taas mies53v näyttää esimerkin tympeistä sinkkuperäkammarinpoika-ajatuksistaan. Hyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on onnistunut hyvin. Meillä on fwb suhde miehen kanssa, jonka olen tuntenut hyvin nuoresta. On siis tärkeä ihminen kyllä, mutta ystävänä. Nuorempina kokeiltiin hetki seurustella, muttei sovittu yhteen sillä tavalla.
Jos jompikumpi on ollut parisuhteessa, niin sitten on oltu tyytyväisiä toisen puolesta ja haettu seksiseura muualta. Eli sanoisin toimii, mutta pitää olla niin läheinen ettei siitä tule mitään muuta kuin hyvää ystävyyttä
Tossa on vain se miinus, että kumppanit ei välttämättä tykkää hyvää kaverista, jota on pantu vuosikaudet. Vaikka ei pettäisikään.
Kannattaa panostaa laatuun siinä parisuhteen valinnassa. Ja olla asiassa avoin. Jos ehdokas ei aihetta kykene käsittelemään, niin joutaa jatkaa matkaa.
-jokunen kommentti aiemmilla sivuilla-
Kiinnostaisi fwb kyllä. Mutta mistä sen tietää, onko miehelle vain vastenmielinen pussien tyhjennyspaikka vai oikeasti kiihottava ja haluttava, ja mukava?
Olen tunteellisuuteen taipuvainen, niin en kestäisi tilannetta, jossa toinen kohtelee kylmästi ja rumasti. Eikä parisuhdettakaan oikein helposti löydy.
N43
Kerran on ollut ja toimi hyvin. Romanttiset tunteet pysyi poissa kun pidettiin homma juuri sinä itsenään, eli pelkkää seksiä. Ei vietetty ylimääräistä aikaa yhdessä, vain ennen tai jälkeen seksin jonkin aikaa mutta ei ns vietetty iltaa tai muuta. Ei yhdessä nukuttuja öitä eikä mitään halimisia ym.