Onko sinulla ollut FWB suhdetta? Miten siitä saa pidettyä tunteet poissa...
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa ihastumisessa ja tunteissa on, nehän siitä seksistäkin tekevät parempaa? Pitää antaa tunteiden olla ja tulla, nauttia mutta ei hallita mieltä. Jos tunteissa alkaa vatvoa, menee hankalaksi.
Usein tulee myös surullinen olo siitä, kun toinen jakaa seksuaalisuuttaan muidenkin kanssa. Tietenkin jos on joku polyamoristi luonteeltaan joka nauttii tästä, mutta suuri osa kokee jonkinlaista mustasukkaisuutta mieluisasta seksikumppanistaan.
No sitten kannattaa jättää tällaiset suhteet väliin ja keskittyä etsimään sitä oikeaa parisuhdetta.
Itse olen aina ajatellut niin, että se oma suhde keneen tahansa on ainutlaatuinen, ei hänellä samanlaista suhdetta ole kenenkään muun kanssa. Ja siksi mustasukkaisuus on vähän turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme vuotta olen ollut seksisuhteessa. Meillä on tosi hauskaa yhdessä ja myös jutellaan ihan kaikista asioista, mutta en kuitenkaan ole ihastunut enkä missään nimessä haluaisi mitään parisuhdetta hänen kanssaan. Hänessä on pari asiaa, että hermot menisi itse parisuhteessa, mutta silloin tällöin tavatessa ei haittaa.
Eli suoraan käytätte toisianne hyväksi ilmaiseksi. Yksi huo... sen laji se on tuokin.
Vaihdantataloutta, etkä ole ksokaan törmännyt aiheeseen?
Minä esim. pesen naapurin ikkunat, ja hän huoltaa minun ruohonleikkurin ja polkupyörän. Hyöräämistähän se tämäkin on, eiköstä niin ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee tunteita, niin yleensä naiselle. Naiset usein onkin näissä häviäjiä..
Jos ei ole yhtään tunteita, seksi alkaa maistua mekaaniselta puulta. Hiipuu sitten sen takia, vaikka mies olisikin taitava.
Niinkin voi käydä, että mies on todella hyvännäköinen ja hyvä sängyssä, mutta tyhmä kuin saapas. Silloinkin homma alkaa tympiä...
Ei sopinut FWB mulle.
Mulla on käynyt vain niin, että molemmat on alkuun hieman ihastuneita, mutta kuten tiede tietää, mies kuvittelee tässä vaiheessa naisen jo rakastuneen itseensä kun nainen tietää missä mennään tai ei kuvittele miehelle mitään tunteita. Tässä on joka kerta menty mönkään, että mies tulkitsee naisen olevan täysin lääpällään ja haaveilevan kosinnasta ja suhteen luonteen mukaisesti pelaa sen verran etäisyyttä, ettei se seksikään naista enää kiinnosta. Kaikki vain sen vuoksi, jotta mies suojelisi "rakastuneen" naisen sydäntä särkymästä ja välttäisi sitoutumistoiveet epäsopivaan naiseen. Nainen ei todellisuudessa todennäköisesti ole ajatellut kuin viettää kivan kesän sen miehen kainalossa, mutta ai v ttu kun se on jo miehen tulkinnassa sitä läheisyysriippuvaista naisten maniaa...
😂😂 Ne on kyllä joskus niin täynnä itseään! Mistähän se niin vankka itsevarmuus oikein kumpuaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee tunteita, niin yleensä naiselle. Naiset usein onkin näissä häviäjiä..
Jos ei ole yhtään tunteita, seksi alkaa maistua mekaaniselta puulta. Hiipuu sitten sen takia, vaikka mies olisikin taitava.
Niinkin voi käydä, että mies on todella hyvännäköinen ja hyvä sängyssä, mutta tyhmä kuin saapas. Silloinkin homma alkaa tympiä...
Ei sopinut FWB mulle.
Sanoisin että jonkinlaisia tunteita on pakko olla, ei kukaan muuten lähde tuollaiseen. Tunteidenhan ei täydy olla rakkautta tms, vaan toinen voi tuntua hyvältä seuralta joka saa nauramaan, hän voi olla hyvännäköinen joka miellyttää esteettistä silmää ja saa sitä kautta olen tuntumaan hyvältä ja halukkaalta jne. Omat fwb hommat on kyllä ollut sellaisia että mies on ollut ihastunut, ja ottanut sitten mitä on saanut, kun olen sanonut etten halua mitään vakavaa. Toivottavasti eivät kuitenkaan kokeneet olevansa mitään häviäjiä.
Kyllä mä olen ollut miesten kanssa jopa täysin ilman tunteita. Mekaanisesti, tarpeeni tyydyttäen. Niinhän monet miehetkin kohtelevat "1 yön panoja". Tämä on sitä tasa-arvoa ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme vuotta olen ollut seksisuhteessa. Meillä on tosi hauskaa yhdessä ja myös jutellaan ihan kaikista asioista, mutta en kuitenkaan ole ihastunut enkä missään nimessä haluaisi mitään parisuhdetta hänen kanssaan. Hänessä on pari asiaa, että hermot menisi itse parisuhteessa, mutta silloin tällöin tavatessa ei haittaa.
Eli suoraan käytätte toisianne hyväksi ilmaiseksi. Yksi huo... sen laji se on tuokin.
No mitä pahaa tuossa on, jos molemmille sopii hyvin ja hauskaa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa ihastumisessa ja tunteissa on, nehän siitä seksistäkin tekevät parempaa? Pitää antaa tunteiden olla ja tulla, nauttia mutta ei hallita mieltä. Jos tunteissa alkaa vatvoa, menee hankalaksi.
Usein tulee myös surullinen olo siitä, kun toinen jakaa seksuaalisuuttaan muidenkin kanssa. Tietenkin jos on joku polyamoristi luonteeltaan joka nauttii tästä, mutta suuri osa kokee jonkinlaista mustasukkaisuutta mieluisasta seksikumppanistaan.
No sitten kannattaa jättää tällaiset suhteet väliin ja keskittyä etsimään sitä oikeaa parisuhdetta.
Itse olen aina ajatellut niin, että se oma suhde keneen tahansa on ainutlaatuinen, ei hänellä samanlaista suhdetta ole kenenkään muun kanssa. Ja siksi mustasukkaisuus on vähän turhaa.
Niin. Useimmat ei ajattele noin ja syitä löytyy ihan biologiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä :D? "Käytätte toisianne hyväksi ilmaiseksi"? Täällä on aika ajoin tosi ihmeellistä suhtautumista siihen mitä toiset aikuiset tekee yhteistuumin keskenään, mutta tää on kyllä jo next level. Ootko uskossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jatka. Tuo ei pääty hyvin
Niin se taitaa olla. Olen kuitenkin sek_siäkin vailla, ja se olisi hyvää. Mies ei kuitenkaan halua muuta vaikka sinkkuja ollaankin :´(
Hanki sitten parisuhde. Jos on huono aika parisuhteelle niin masturboi ja keskity harrastuksiin sillä aikaa. Et pysty tahdonvoimalla muuttumaan ihmiseksi, jolla ei tule tunteita seksistä.
Totta. Nainen ei käsitä, että mies ja nainen ovat luotu eri tavalla. Normaalinainen elää tunteella, mies yleensä ei. Miehelle seksissä on kyse pussien tyhjennyksestä ja siihen ei tunteita tarvita. Nykynainen yrittää kopioida miesten tapoja ja tunteita siinä onnistumatta.
mies53v
Kohdallani meni toisin päin.
Tein selväksi että seksi kelpaa, en ole etsimässä elämänkumppania omista syistä vielä muutamaan vuoteen.
Mies oli se joka halusi lupauksia tulevasta jne jne. Pakko oli lopettaa. Parasta seksiä ikinä. Harmittaa vieläkin. N50+Tutkitusti heteromiehet ihastuvat ja rakastuvat heteronaisia nopeammin, joten mies53 puhuu taas läpiä päähänsä
Oletko tyhmä vai esitätkö? Mies ei tarvi panoon mitään tunteita. Siksi maksullisissa käyntiä harrastaa pääosin miehet. Hyvin yksinkertaista.
mies53v
Hyvä ajatus. Miksi naiset valittaa seksin puutetta kun seksiä voi ostaa naisetkin? Miksi kauppa ei käy?
Koska naiset haluavat tuntea olevansa haluttuja, eikä se siltä oikein tunnu, jos miehelle pitää maksaa seksistä.
Lisäksi naisella on aina seksitouhuissa miestä enemmän hävittävää, joten nainen on siksi valikoivampi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut ja oli kyllä yksi parhaista suhteista 😁 8 v nuorempi kaverimies, päädyttiin samaan sänkyyn erään baari-illan jälkeen ja molemmat oli juuri eronneita, kevyen kivan tarpeessa. Tehtiin säännöt heti selviksi ja oli todella kivat puolisen vuotta. Teimme muutakin kuin sitä itseään, kävimme ulkona yms. Homma lopetettiin kun tapasin nykyisen mieheni, olin 35 silloin. Kavereita ollaan edelleen. Ehkä tunteet pysyivät poissa koska oltiin kavereita ennestään ja elämäntilanteet mätsäsi, kun kumpikaan ei etsinyt suhdetta?
Ehkä se puoli vuotta on aika lyhyt aika. Sehän on loppunut se seksihomma ennenkuin olette edes tutustuneet kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se taitaa olla. Olen kuitenkin sek_siäkin vailla, ja se olisi hyvää. Mies ei kuitenkaan halua muuta vaikka sinkkuja ollaankin :´(
Hanki sitten parisuhde. Jos on huono aika parisuhteelle niin masturboi ja keskity harrastuksiin sillä aikaa. Et pysty tahdonvoimalla muuttumaan ihmiseksi, jolla ei tule tunteita seksistä.
Totta. Nainen ei käsitä, että mies ja nainen ovat luotu eri tavalla. Normaalinainen elää tunteella, mies yleensä ei. Miehelle seksissä on kyse pussien tyhjennyksestä ja siihen ei tunteita tarvita. Nykynainen yrittää kopioida miesten tapoja ja tunteita siinä onnistumatta.
mies53v
Tein selväksi että seksi kelpaa, en ole etsimässä elämänkumppania omista syistä vielä muutamaan vuoteen.
Mies oli se joka halusi lupauksia tulevasta jne jne. Pakko oli lopettaa. Parasta seksiä ikinä. Harmittaa vieläkin. N50+Tutkitusti heteromiehet ihastuvat ja rakastuvat heteronaisia nopeammin, joten mies53 puhuu taas läpiä päähänsä
Oletko tyhmä vai esitätkö? Mies ei tarvi panoon mitään tunteita. Siksi maksullisissa käyntiä harrastaa pääosin miehet. Hyvin yksinkertaista.
mies53v
Hyvä ajatus. Miksi naiset valittaa seksin puutetta kun seksiä voi ostaa naisetkin? Miksi kauppa ei käy?
Koska naiset haluavat tuntea olevansa haluttuja, eikä se siltä oikein tunnu, jos miehelle pitää maksaa seksistä.
Niinhän tässä ollaan toitotettu.
mies53v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Useimmat ei ajattele noin ja syitä löytyy ihan biologiasta.
Kyllä minä sen ymmärrän, jos ollaan "oikeassa parisuhteessa" että ollaan jossain määrin mustasukkaisia. Mutta kevytsuhteissa näin ei pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko38 kirjoitti:
Helposti.
Yhden mimmin kanssa jo yli 5v.
En edes tiedä hänen nimeään, eli todellakin no strings attached.Niin että maksullisissa käy?
Täh, onko mirkulla sitten joku taiteilijanimi tai ean koodi vai miten (käsikopelollako;) tunnistat?
Käsikopelolla juu. Sillä on y-tunnus ja hinnasto braillen aakkosilla vasemmassa pakarassa.
Kätevää. Toivottavasti ei tule konkursseja, ettei lopu brändätyt persposket kesken.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on onnistunut hyvin. Meillä on fwb suhde miehen kanssa, jonka olen tuntenut hyvin nuoresta. On siis tärkeä ihminen kyllä, mutta ystävänä. Nuorempina kokeiltiin hetki seurustella, muttei sovittu yhteen sillä tavalla.
Jos jompikumpi on ollut parisuhteessa, niin sitten on oltu tyytyväisiä toisen puolesta ja haettu seksiseura muualta. Eli sanoisin toimii, mutta pitää olla niin läheinen ettei siitä tule mitään muuta kuin hyvää ystävyyttä
Tossa on vain se miinus, että kumppanit ei välttämättä tykkää hyvää kaverista, jota on pantu vuosikaudet. Vaikka ei pettäisikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies53v
mies53v
Paljolla myyt?
Kannattaa muodostaa tällainen suhde sellaisen miehen kanssa, joka on ihan kiva mutta ei herätä suurempaa kiinnostusta. Itse olin vuosia fwb-suhteessa erään duunarimiehen kanssa. Hänen maailmansa on hyvin erilainen kuin minun, joten yleensä vaan hoidettiin hommat ja jälkeenpäin ehkä juotiin oluet. Tunteita ei pääse syntymään, kun ei ole oikein puhuttavaa.
Sopii joillekin, lähinnä sellaisille joille on tärkeää saada säännöllistä hyvää seksiä mutta osaavat pitää tunteet irti tästä. Tai sellaiselle, joka osaa nauttia ihastumisista jne ilman, että tarvitsee enempää.
Mutta jos on helposti rakastuvaa tai ripustautuvaa tyyppiä, ei tosiaan kannata. Satuttaa vaan itseään.
Huono idea jo lähtökohtaisesti. Seksiseuraa löytää helposti, ystäviä ei.
Ystävän kanssa paneskelu hämärtää parisuhteen rajoja ja sitten "kunnon" parisuhteessa käyttäydytään kuin kyseessä olisi fwb-suhde. Ehdoton turn off.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai fwb suhde tarkoita sitä että molemmilla on muita hoitoja myös? monestihan asia on juuri päinvastoin, eli ei tarvitse hakea kyliltä epäilyttävää seuraa kun k18 asiat voi hoitaa luotettavan kaverin kanssa.
Noin muuten, jos olisin saanut tietää(ja kerran sainkin) että vakipanolla on muutakin s-seuraa, niin kyllä hän olisi saanut, ja saikin jäädä samantien. Kyllä miehiä aina sen verran on tarjolla ollut ettei tarvitse höyläillä just sitä joka on kaikkien muidenkin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ja työkaverillani on vähän omituinen fwb-suhde. Olemme toistemme parhaita työkavereita ja työt tosiaan ensisijainen juttu. Mutta sitten töiden lomassa aina välillä flirttailua, koskettelua, pari kertaa päätynyt seksiin saakka, mutta enimmäkseen vaan tuollaista jatkuvaa esileikkiä :) Olemme myös todella hyviä ystäviä ja juttelemme kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä ilman mitään viboja.
Olemme sinkkuja, ja kumpikin deittailee - parisuhde ei ole missään nimessä meidän juttumme.
Haha, itsellänikin on tällainen "jatkuva esileikki"-suhde työkaveriin. Sillä erotuksella, että kumpikin on naimisissa emmekä ole seksiä harrastaneet emmekä harrasta. Mutta flirttiä, vihjailua, vähän liian pitkiä kosketuksia kaverillisiksi jne. Ja se on kivaa...
Otin riittävän nuoren miehen siihen puuhaan. Ei tosiaan ollut ongelmia tunnepuolen kanssa.