Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertoo jotakin ihmisen asenteesta elämään, jos ei pidä ollenkaan lapsista

Vierailija
03.04.2021 |

Olen tätä miettinyt pitkän aikaa. Joskus tietysti tulee vastaan tilanteita missä lapset ärsyttää, oli sitten oma tai tuntematon lapsi. Se on ihan normaalia, koska lapset tietysti osaa olla äänekkäitä tai muuten vaan rasittavia.

Kuitenkin jos vihaa kaikkia lapsia jatkuvasti, kertoo se jotakin ihmisestä itsestään. Lapsethan ovat tulevaisuus, ja he merkitsevät toivoa ja elämän jatkumista. Ehkä lapsien vihaaminen siis tarkoittaa että ihminen ei halua nähdä hyvää tulevaisuutta, vaan on aika kyyninen. En vihaa ihmisiä jotka sanovat että vihaavat lapsia, se vaan on aika surullinen asenne elämään. Mitä olette mieltä?

Kommentit (477)

Vierailija
361/477 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla esim. Espanjassa, Italiassa ja Thaimaassa kaikki tuntuivat rakastavan lapsiani. Tuntemattomat ihmiset lähestyivät hymyillen lapsiamme ja halusivat leikittää ja kehuivat heidän söpöyttään bussissa tai keskellä katua. Ravintolassa aina huomioivat lapset ilahtuneesti ja leikittäen. Suomessa lähinnä joku kadulla kävellyt juoppo kehui kerran lastani ja otti kontaktia omien tuttavien lisäksi. Ei ihme, että syntyvyys laskee.

Miksi ihmeessä mun pitäisi kehua sun pentua kadulla? Senkö takia sen pukkasit ulos? Luuletko olevasi jotenkin ainutkertainen maailmassa, kun olet saanut pennun tehtyä?

Yleinen harhaluulo vanhemmilla, oma lapsihan on aina maailman kaunein. Voin kertoa ettei todellakaan ole. Samoin naiset jotka on synnyttäneet (mikä on varmasti kova homma) kuvittelevat olevansa jotain yli-ihmisiä ja sitten vasta oikeita naisia. Voin kertoa että tuntematonta ei kiinnosta onko sinulla lapsia vai ei. Hassua jalustalle nostamista. Jättäisivät ihmiset rauhaan jotka ei lapsia halua hankkia, se että jollekin onni tulee perhe-elämästä on ihan ok, jollekin muulle se voi olla joku ihan muu asia ja hänellä on siihen oikeus. Omilla perheellisillä tutuilla kateellisuuden omalle elämäntyylilleni näkee kilometrin päähän, osa sen avoimesti myöntääkin. Jokainen tekee kuitenkin omat päätökset ja kun täällä kerran vaan eletään, kannattaa ottaa siitä kaikki irti itselle sopivalla tavalla.

Vierailija
362/477 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanopa yksikin hyöty, joka lapsesta on!

Halpaa työvoimaa vähän vanhempana

Todellakin! Mun 17-v poika tuolla hioo just yhden makuuhuoneen lattiaa, aika paljon halvemmaksi tulee hän kuin ammattilainen.

Ja kyllä, osaa homman ja hyvää jälkeä tulee, hioi oman huoneensa lattian vuosi sitten.

Muutenkaan nämä pällit ei tajua, että lapset kasvaa. Mulla on kolme aivan mahtavaa teiniä, joiden kanssa voi tehdä ihan mitä vaan, ja ovat ihan parasta seuraa. Tosin olivat sitä kyllä jo pieninä lapsina.

Ja mistä kaikesta olet jäänyt paitsi kun kyhnötät kotona lasten kanssa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/477 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 36 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sillä on merkitystä mitä ajattelen lapsista, koska kun kuolen niin millään ei ole mitään väliä.

Juuri tuollaista elämänasennetta tarkoitin. Millään ei ole mitään merkitystä, koska kaikki me kuollaan kuitenkin. Omasta mielestäni elämä on siitä huolimatta merkityksellistä, vaikka kuoleman jälkeen ei luultavasti ole mitään. Haluaisin että oman kuoleman jälkeenkin läheisilläni ja heidän läheisillään olisi hyvää ja merkityksellistä elämää, ja että ihmiskunta jatkaisi eloaan.

Kyyninen ihminen on kyyninen oli lapsia tai ei, vihasi niitä tai ei. Voi olla että jos on vihainen elämälle, on helpommin vihainen myös lapsille ja muille ihmisille. Tai sitten ei. En saa millään kiinni miten revit juuri lasten vihaamisen tuohon tapaukseen.

"Haluaisin että oman kuoleman jälkeenkin läheisilläni ja heidän läheisillään olisi hyvää ja merkityksellistä elämää, ja että ihmiskunta jatkaisi eloaan" - läheisilläsi on varmasti hyvä ilman lapsiasikin, ja ihmiskunta nyt kyllä jatkaa eloaan ylikansoittuneella ja voimavarat loppuunkäyttävällä pallolla vielä pitkään.

Minä en vihaa lapsia ja pidänkin läheisteni lapsista, haluan kuitenkin elää pääasiassa itselleni, siksi olen naimisissa oleva vela, samoin mieheni. Ap:na lähtisin ennemmin miettimään miksi hän tuomitsee ja vetää yleistävät johtopäätökset ihmisistä jotka ei pidä tai halua lapsia, se on kuitenkin jokaisen henkilökohtainen asia, ja mitä se kertoo hänestä.

En ole missään vaiheessa väittänyt että se tekisi ihmisestä kyynisen jos ei halua omia lapsia, vaan pohdin voisiko lapsivihaan liittyä kyynisyys. Eli silloin jos ei pidä yhtään kenestäkään lapsesta kuin korkeintaan omastaan. Näin päättelen siitä että lapset juurikin merkitsevät tulevaisuutta ja ovat seuraava sukupolvi. Jos ei halua/usko että tulevaisuudessa on toivoa, ei usko myöskään että nykyiset lapset voivat tuoda jotain hyvää mukanaan.

Ap

Vierailija
364/477 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä VIHAAN lapsia

Sovitaan, että näiltä lasten vihaajilta evätään tulevaisuudessa KAIKKi nykylatsen tarjoamat palvelut, joita ovat mm. vanhusten ja sairaanhoito, poliisi, palokunta, ambulanssit, huolto ja remonttipalvelut, it-tuki, bussit, junat yms. julkiset kulkuvälineet, taloyhtiön palvelut, ravintolat yms.

Näin saadaan hyvin myös vapautettua resursseja hoitotyöstä niille, jotka ovat hankkineet lapsia ja rakastavat myös muiden lapsia.

Sovitaan ihmeessä. Sovitaanko, että lapsettomat eivät enää verovaroillaan kustanna teidän muiden lapsilisiä vanhempainvapaita, koulutusta, terveydenhuoltoa yms? Pois myös kaikki perhealennukset ja sellaiset, kaikki maksakoon oman elonsa ;)

Vierailija
365/477 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsista pitämättömista ihmisistä tulee väkisinkin hirveän negatiivinen ja surullinen kuva. He vihaavat ihmisyyttä ja lapset edustavat heidän silmissään uusia ihmisiä maailmaa pilaamaan.

Lastenvihaajat ovat itsekkään ja minäkeskeisen nykykulttuurin yksi alakulttuuri; Minäminä ja minun elämä -mantra pyörii jatkuvasti heidän pääkopassaan. 

Vanhemmat, jotka kuvittelevat, että kaikki muutkn haluavat palvoa maata pirkkopetterin jalkojen alla ovat näitä itsekkään ja minäkeskeisen nykykulttuurin edustajia. Minä, minä, minä -vanhempien lapset tunnistaa kaukaa.

Vierailija
366/477 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tunteikas keskustelu. Olen hyvin onnellinen lapseton 26v ja onneksi nainen johon rakastuin ei myöskään välitä lapsista. Emme siis koskaan hanki niitä, ihmeellisen vanhanaikaista porukkaa täällä....as usual. Kukaan mies ei sais tulla sanomaan että naisten “kuuluu” kärsiä synnyttää yms. No, kai eri mielipiteet kunniaan silti. En itse vihaa lapsia, neutraali olen asian suhteen. Kaikilla Suomen kansalaisilla on kuitenkin oikeus olla olemassa ja samat oikeudet :)

Vierailija
367/477 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuu kuuntelemaan tuota yläkerran huutajapentua, jolle kaikki on annettu periksi ja jos ei jotain saa, niin huutoa ja ulinaa kuuluu koko päivän. Tee tässä sitten etätöitä. Ja kyllä, vihaan kakaroita sydämeni pohjasta. Manipuloivia, ärsyttäviä, koronan kantajia, koko ajan yrjöämässä tai takapuoli valskaa kihomadoista tai pää täistä. Kuka hitto haluaa tollasilla elämänsä pilata???

Haha! Ei sinulla vaan sattumalta ole huono päivä tai jotain? 🤣

Vierailija
368/477 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanopa yksikin hyöty, joka lapsesta on!

Halpaa työvoimaa vähän vanhempana

Kokoomuslainen?

Vierailija
369/477 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas tunteikas keskustelu. Olen hyvin onnellinen lapseton 26v ja onneksi nainen johon rakastuin ei myöskään välitä lapsista. Emme siis koskaan hanki niitä, ihmeellisen vanhanaikaista porukkaa täällä....as usual. Kukaan mies ei sais tulla sanomaan että naisten “kuuluu” kärsiä synnyttää yms. No, kai eri mielipiteet kunniaan silti. En itse vihaa lapsia, neutraali olen asian suhteen. Kaikilla Suomen kansalaisilla on kuitenkin oikeus olla olemassa ja samat oikeudet :)

Elämäntilanteet muuttuu. Niin kuin sanonta sanoo: älä koskaan sano ei koskaan... 😉

Vierailija
370/477 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Asenteeni elämään on että vttu mitä p4skaa.

Vierailija
371/477 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämäntilanteet muuttuu. Niin kuin sanonta sanoo: älä koskaan sano ei koskaan... 😉

Hyvin voi sanoa koska vasektomia.

Vierailija
372/477 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen perusvietti geeneissä on haluta ja huolehtia lapsia. Jos niitä viettejä ei ole, ihminen on sairas tai poikkeava. Vastaanväittäjät voivat lukea ensin biologiaa.

Vierailija
373/477 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

huufdfs kirjoitti:

Ihmisen perusvietti geeneissä on haluta ja huolehtia lapsia. Jos niitä viettejä ei ole, ihminen on sairas tai poikkeava. Vastaanväittäjät voivat lukea ensin biologiaa.

Onneksi en kärsi ko. sairaudesta, tai en ainakaan itse tiedä sitä.

Vierailija
374/477 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vannomatta silti paras. Sekin on purettavissa. 👍

Vierailija
375/477 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo, jonka viestiin on tullut vastauksena "älä koskaan sano ei koskaan" ja "vannomatta silti paras". Haluan kuitenkin kommentoida näitä kahta vastausta.

Ymmärrättekö te ihmiset, että on äärimmäisen epäkohteliasta kyseenalaistaa toisten päätökset tuollaisilla kommenteilla? Kyseiset kaksi sanontaa voivat hyvinkin pitää paikkansa, mutta niiden käyttö näin suuren ja tärkeän elämänpäätöksen kommentoinnissa osoittaa todella huonoa makua. Joillakin voi olla lapsettomuuspäätöksen taustalla ihan muita syitä kuin mitä he haluavat muille kertoa. En väitä, että tässä nyt olisi, mutta joillakin toisilla voi olla. Joten jotain tilannetajua täytyisi jokaisella olla lapsettomuudesta viestiessä! Mutta eipä näytä olevan. Ilmeisesti toisilla on pakonomainen tarve saada kokea ylemmyydentunnetta kommentoimalla asenteella "kyllä MINÄ tiedän paremmin kuin SINÄ että SINUN mielesi saattaa vielä muuttua". On toki totta, että joillakin voi mieli muuttua myöhemmin, mutta koska kukaan ei voi tietää etukäteen kenellä se muuttuu ja kenellä ei, ja kun ei edes ole tiedossa että kenellä mielen muuttaminen on mahdolista ja ei, niin olisi viisaista olla heittelemättä tuollaisia muka-vitsikkäitä kommentteja.

Kaikki te tuon tyyppisten sanontojen viljelijät, voisitteko jatkossa yrittää hillitä itsenne paremmin näissä tilanteissa ja pitää asiattomat kommenttinne täysin omana tietonanne.

Vierailija
376/477 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo, jonka viestiin on tullut vastauksena "älä koskaan sano ei koskaan" ja "vannomatta silti paras". Haluan kuitenkin kommentoida näitä kahta vastausta.

Ymmärrättekö te ihmiset, että on äärimmäisen epäkohteliasta kyseenalaistaa toisten päätökset tuollaisilla kommenteilla? Kyseiset kaksi sanontaa voivat hyvinkin pitää paikkansa, mutta niiden käyttö näin suuren ja tärkeän elämänpäätöksen kommentoinnissa osoittaa todella huonoa makua. Joillakin voi olla lapsettomuuspäätöksen taustalla ihan muita syitä kuin mitä he haluavat muille kertoa. En väitä, että tässä nyt olisi, mutta joillakin toisilla voi olla. Joten jotain tilannetajua täytyisi jokaisella olla lapsettomuudesta viestiessä! Mutta eipä näytä olevan. Ilmeisesti toisilla on pakonomainen tarve saada kokea ylemmyydentunnetta kommentoimalla asenteella "kyllä MINÄ tiedän paremmin kuin SINÄ että SINUN mielesi saattaa vielä muuttua". On toki totta, että joillakin voi mieli muuttua myöhemmin, mutta koska kukaan ei voi tietää etukäteen kenellä se muuttuu ja kenellä ei, ja kun ei edes ole tiedossa että kenellä mielen muuttaminen on mahdolista ja ei, niin olisi viisaista olla heittelemättä tuollaisia muka-vitsikkäitä kommentteja.

Kaikki te tuon tyyppisten sanontojen viljelijät, voisitteko jatkossa yrittää hillitä itsenne paremmin näissä tilanteissa ja pitää asiattomat kommenttinne täysin omana tietonanne.

Pahoittelut ajattelemattomista sanoista.

Vierailija
377/477 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahoittelut ajattelemattomista sanoista.

Saat anteeksi ❤️

Vierailija
378/477 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä työskentelen lasten parissa ja mulla on omia lapsia. Äitiys on paras asia mun elämässä. Voisi kai sanoa, että olen lapsirakas. Mutta mun synkkä salaisuus on että mulla on aivan valtavia vaikeuksia sietää loputtoman huomiohakuisia lapsia. Sellaisia, jotka tekee  juhlissa joka tempun, että jokaisen aikuisen huomio olisi heissä jatkuvasti. Loputonta kysymysvirtaa, katokatokatokatokatomua... syliin tunkemista, lahkeessa roikkumista ja jos näistä mikään ei toimi niin kiukuttelu alkaa. Näissä on varmaan molemmat ääripäät. Ne, jotka ei saa kotona koskaan aikuisen huomiota ja ne, jotka on kasvatettu olemaan maailmannapoja. Sen sijaan, jos näen että lapsi piirtelee itsekseen jossain syrjemmässä, tykkään heti mennä jututtamaan. Usein sen tyyppiset lapset on tosi upeita persoonia ja saattavat kertoa aivan hämmästyttävänä mielenkiintoisia ajatuksia, jos rohkaistuvat juttelemaan.

Vierailija
379/477 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on oikein hyvä, että on lapsia. Siis muilla kuin minulla. Minusta on myös oikein hyvä, että on lapsettomia hotelleja, lentoyhtiöitä jne. meille, jotka emme halua pakotettuna olla lasten seurassa koko ajan. Ihan mielelläni tapaan sukulaisten ja ystävien lapsia, kunhan pääsen heistä halutessani eroon.

Kaupassa, ravintolassa, junassa jne. lapsen ja aikuisen itku ja huuto häiritsee minua täsmälleen yhtä paljon. Aika paljon harvinaisempaa vain on joutua kuuntelemaan noita aikuisilta. 

Vierailija
380/477 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos oikeasti vihaa lapsia, niin eihän se nyt ihan tervettä ole. Sen sijaan tuosta ”lapsethan ovat tulevaisuus, ja he merkitsevät toivoa ja elämän jatkumista” voidaan olla montaa mieltä. Ihmiskunnalla ei pitkällä aikavälillä ole tulevaisuutta, toivoa eikä elämä tule jatkumaan missään muodossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän